Kiitos mainiosta lenkistä ja seurasta. Itse olin ensikertalaisena Mustavuoresta lähtevällä lenkillä ja vähän jännitti aluksi, kun kuusikon [ei vaan seitsikon, ks. alla] muut jäsenet näyttivät olevan niin timmissä kunnossa.
Kyllä sitä vauhtia sitten pidettiinkin, varsinkin Rajakulmantiellä ja Paippistentien pohjoisosassa (suurin piirtein luotettavan GPS-jäljen mukaan kilometriajat olivat tuolla välillä luokkaa 1m15s, 1m20s, 1m25s, ilman että kyseisissä paikoissa olisi ainakaan pitkiä alamäkiä); minulla alkoikin Paippisten Shellin jälkeen olla takki aika tyhjä, vaikka peesasin valtaosan matkaa.
Nikkilän ABC:n leppoisan kahvihetken jälkeen suuntasin yksin kotiin päin, mikä taisi olla ihan viisasta. Vaikka Immersbyn hevostallilta olisi ollut tarjolla kiistämättä houkutteleva autokyyti Itä-Helsinkiin, hetken tuumaustauon pidettyäni rohkaistuin kuitenkin jatkamaan ja matkaa tuli kaikkiaan 81 km, mikä riitti tänään mainiosti.
Vaikka ajettiin siististi jonossa, sunnuntaiautoilijat ohittelivat vaarallisesti kolme tai neljä kertaa, varsinkin se ilmeisen murhanhimoinen pakukuski.
P.S. Kuninkaanmäestä Nikkilään Kaskelantien, Rajakulmantien ja Paippisten kautta mentiin tasan tunnissa, matkaa taitettiin siis 34,92 km. Aika haipakkaa, kiitos kyydistä!
Kirjanmerkit