On se hämmentävä. Runko on jotenkin erikoisen lyhyt mutta ilmeisen korkea. Mittasuhteista tulee mieleen maasturi, ulkonäöstä maantiepyörä.
On se hämmentävä. Runko on jotenkin erikoisen lyhyt mutta ilmeisen korkea. Mittasuhteista tulee mieleen maasturi, ulkonäöstä maantiepyörä.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Ei tuo erityisen lyhyt ole korkeuteensa nähden. On vain yritetty venyttää liian pientä runkoa selvästikin isommalle kuskille ja siinä sivussa saatu ajoasennon säätö todella pahasti pieleen. Arvaan Jaegerhogin pituudeksi 195 cm.
Tilanne korjataan näin:
1) Uusi runko pari kokoa isompana. (Jos katot rungon vaakaputken pituutta, huomaa että parin sentin pituuskasvu saattaa tarkoittaa vain sentin kasvua reach-mitassa, mikä on se olellinen.)
2) Tankoa reilusti eteenpäin ja alas, jos aiot saada yhtään tehoa polkimiin putkelta runtatessa.
3) Kun kakkoskohdan takia tuntuu siltä, että tanko on kaukana, painoa käsillä ja lipsut satulassa eteenpäin, siirrä satulaa taaksepäin. Sillä saavutat tasapainon.
Aivan jäätävä VIP![]()
185 cm on pituus.
En ole tosiaan päässyt vielä säätämään pyörää, just lopetin ruuvaamisen.
Pyörän mittoja:
Tob tube lenght 56 cm
Reach 42cm
Seat tube center to center 55 cm
Seat tube center to top 59 cm
Stack 109 cm
Head tube lenght 15 cm
BB saddle position 79 cm
Jaegerhog muokkasi tätä : 30.09.2014 at 22.45
Bkool: SamppaFIN
Colnago Master -projekti talven pimeitä iltoja varten. Kyllästyin hiilikuituhifistelyyn ja myin infiniton pois. Aina haaveillut teräsrunkoisesta italialaisilla palikoilla rakennetusta tiennielijästä jota ei tarvisi vaihtaa ainakaan seuraavaan vuosikymmeneen. Itse en ole niin kauheasti Colnagon erikoismaalauksista pitänyt, joten haussa oli nimenomaan klassikko väritys. Löytyi hyvään hintaan Giuseppe Saronni look-alike maalauksella. Hiilariosat pysyköön poissa tästä pyörästä.
Tämän hetkinen speksaussuunnitelma: Campan Athena osasarja mustana, Campan Shamalit, S.Marco Concor supercorsa satula valkoisena. Kiillotettu stemmi ja tanko. Valkoista teippiä. Postaillaan lisää kuvia talven aikana kun projekti etenee. Giro Espoossa viimeistään tositoimissa.
jaytski muokkasi tätä : 01.10.2014 at 14.03
HET Cycling
Minen maantiepyöristä mitään tiiä, mutta tuollaisella ajaisin!
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
jaytskin projekti kuulostaa mahtavalta!
PS. miksei tällä foorumilla vois olla oma osionsa näille projekteille? Sellanen showroom/esittele itsesi palsta. Lukis ken tahtoo.
Tuo Colnagon Master on sellainen että sen voisi pistää vaikkapa olohuoneen seinällekin näytille.
Tuolla rungolla ja osalistauksella ei voi tulla kuin hyvää jälkeä. Ite laittaisin tosin kirkkaan ohjainlaakerin, mutta ootellaan nyt eka lopputulosta ennen lopullista tuomiota.
Tämä nyt on uusivanha ikuisuusprojekti. Se aika vuodesta ,että ,että aloitin pura,putsaa ,rasvaa ja vaihda tarvittaessa projektin Yeti ars-5:teen
On tuohon uutta osaakin tulossa. Maguran m6;set saa kenkää ja tilalle Shimanon Zee:t.
Uusi keula hankinnassa. Joko Manitou Mattoc pro jos sen tosiaan saa konvertoitua myöhemmin 27,5 kiekoille sopivaksi tai sit suoraan 27,5 Pike dual air 160mm
jonka lyhentää 130milliin. Silloin A-C mitan pitäisi olla sama kun nykyisessä Fox 32 140mm letkussa.
Vaikeita valintoja. Mieluusti ottaisin sen Manitoun ,mutten missään kaupassa ole nähnyt mitään mainintaa ,että sitä 26 keulaa voisi myöhemmin
käyttää 27,5 pyörässä. Tämän ominaisuuden kuulin täältä foorumilta kun foorumilainen oli moisen mattocin ostanut.
![]()
- Fear is a mindkiller -
Kiekon teosta lähtee tämä projekti. Kuvassa vanne (ex. 2CV) ja lattaraudasta syntyneet tulevan navan laipat rälläkän ja poran jäljiltä.
![]()
Tähän tulee vähän läskimpi slicksi kumiksi. Vehkeet kasausta odottamassa:
![]()
Kingiä kehutaan, koska se on Kingi. Fsa:n Orbit X on ihan yhtä hyvä laakeri kuin Kingi, mutta paljon halvempi ja vähän kevyempi: http://www.amazon.com/FSA-Ahead-Orbi.../dp/B000AOA4DO
Tosin Campa-specs Colnagoon en kyllä kelpuuttaisi muuta kuin sen Recordin.
Hieno runko.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Rättärin peltivanteet jos asennetaan onnistuneesti fillariin niin lupaan nauttia hatullisen sitä ihtiään
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Painaahan se sitikan vanne ja moton slicksi ihan helekutisti, mutta reeniä se vaan on. Vauhtiin kun saa niin ei sitä mikään pysäytä. Emmä sillä meinaa mihinkään kapinaan osallistua. All show, no go. Hidas hyötyajokki. Vaan omaan silmään tästä on kyllä tulossa HIANO!
LJL:lle: fillarin rajoja tässä pornojektissa koetellaan, mutta polkimilla edetään, kolmella pyörällä, tadpole trike syntymässä. Kannattaa ettiä jo nyt sellanen vähä pienempi hattu.
![]()
Oh noTota sanotaanko että nyt kun pitää valita, mielummin syön sanani kuin hatullisen paskaa. Tai voisihan sitä koittaa lähteä kiistämään "sen ihtensä" merkitystä...
Ja tosiaan hyvältä näyttää, lopputulosta odotellessa!
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Nyt on kyllä sellainen projekti että tuskin malttaa odottaa sen valmistumista ja näkemistä![]()
Jotain erilaista tällä kertaa, rispekt Pexi.
Asenne on kohdallaan ja toivottavasti reidessä on kanssa ruutia![]()
"When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin
Moi vaan! Päätin aloitella ensimmäistä "pelastus" projektiani. Isän vanha DBS (kuva: https://www.dropbox.com/s/8p4igvutyq...61054.jpg?dl=0 ) olisi seuraavaksi metallinkierrätyksessä mutta päätin yrittää antaa sille vielä uuden elämän. Takana on 6 lehtinen pakka shimano positron vaihtajalla joka olisi tarkoituksena saada vaihdettua singlespeediksi. Tarvitsen asiaa paremman tuntevan vinkkiä, millainen vapaaratas tässä on kyseessä ja kuinka sen avaan. Ja saako tästä ensinnäkään mitenkään järkevästi sinkulaa aikaiseksi vai meneekö napa vaihtoon? Kuva: https://www.dropbox.com/s/bo5o4rxbzu...55455.jpg?dl=0
Suunnitelmissa siis yksivaihteistaminen, fauberin huolto, keulan huolto, uusi satula ja kenties droppitanko jarrukahvoineen ja tietysti uudet renkaat nykyisten halkeilleiden tilalle.
Kaikki kommentit tervetulleita!
Ostin kaverilta kun hän möi runkonsa ja sille jäi kasa ylimääräisiä osia. Voin todeta ,että parhaat jarrut millä olen ajanut.
Noita ennen mulla oli tossa Maguran M6:set ja nämä Zeet pesee ne sata-nolla. Tehoa on tolkuttomati ,mutta se teho ei tule yhtäkkiä vaan jarrukahvaa pitää
todella puristaa ennenkun huipputehot saavutetaan.
Koskaan en oo ajanut jarruilla joilla tehon kontrollointi olisi yhtä helppoa. Monta jyrkkää pätkää missä maguroilla meni vähänväliä takajarru lukkoon
ja vauhdin kontrollointi oli vaikeaa menee näillä niin helposti ja kontrollissa ,että eroa on kun yöllä ja päivällä.
Tuntumaltaan vähän kuin Avid X0 world cup:it mutta vielä smoothimmat ja tehokkaammat. Suosittelen.
Siinä on aika hyvällä hinnalla Zeet:http://www.bike-discount.de/en/buy/z...6999/wg_id-194
- Fear is a mindkiller -
^Thanx palautteesta. Mulla zee 10sp shadow+ takavaihtaja ja liipasin.hinta/laatu tuntuu kohtaavan. Mietin slx tai zee jarruja, kummat ottas..
Ota Zeet. Ei nappaa niin äkäiseen kiinni vaan on todellakin uskomattoman tunnokkaat jarrut. Niin ja tehokkaammat.
We've spent extensive time on Shimano's SLX and XT brakes, and where those brakes can feel almost grabby from the start, the Zees seem to have more of a ramp up to their power, with more modulation available before full lock up. "pinkbike"
http://www.pinkbike.com/news/Shimano...sted-2013.html
- Fear is a mindkiller -
Ysäri-Sprick alkaa olla jo ajokunnossa. Petolinnun perse, nuff said
![]()
Totta joka sana!
^ Muotipoliisi laittaa viikoksi putkaan tuosta takavaihtajan vaijerin viennistä
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Ei ole vielä viety, testasin vaan että mokoma toimii. Oikealla puolella on edelleen kiinnikkeet jäljellä takavaihtajan kaapelille, toisella puolella etuvaihtajalle jolle en näillä näkymin hanki uutta kaapelia ja siksi jää asentamatta. Joka kaapeli oli umpiruosteessa, mutta eipä tuolla kasalla ollut kahta euroa enempää hintaa. Halpoja kilometrejä![]()
Totta joka sana!
Hieno ysäri!😃
Cube ams 29 race -14 bd:n tarjouslaarista. Takapumppu kaverilta vaihdossa grilliin, keula torilta, kiekot crc:n poistosta, tolppa torilta, loput putkiosat, voimansiirto ja jarrut omasta varaosaläjästä. Taka-akseli on vielä tulossa, siksi takakiekko uupuu kuvasta. Hauska kokeilla miltä 29 täpäri tuntuu whiten läskin jälkeen.
![]()
Kirjanmerkit