Tässä on Mäkisen Villen kuvaamaa pätkää viikko sitten ajetuista aluemestaruus-xco-karkeloista.
Hevosia bongattu myöskin Korkkiksen pururadalla. Ei taida olla ihan sallittua touhua...?
Musha rain dum a doo, dum a da
Musta Cube varmaankin minä, ja alamäet ajan jos sellasia sattuu eteen tulemaan.![]()
Eilen Korkkiksela pari hevosta tuli vastaan heti kolmen motoristin jälkeen, eli ruuhkaa riitti.
Koskissa on yllättävän paljon salaharjoittelijoita.Tänään rutispolulla vain yksi hevonen, tuli siinä sähkölinjan alamäessä vastaan.
Sunnuntaina kukaan kiinnostunut lähtemään pirkanhölkän kannustusjoukkoihin fillarilla? Sieltä pääsee sujuvasti Pirkka MTB maratonin kannustusjoukkoihin Lamminpäähän ja palatessa voidaan vielä poimia hölkän reitille uupunut Hape paluukyytiin![]()
Salaharjottelusta puheenollen, joku (muukin) oli ajellut Isoheritty, Ulvajanniemi, Kirjasniemi polkuja mutta ei ollut kipsivalos vehkeet mukana niin en saanut renkaanjälkiä asiantuntijatahon analysoitavaksi. 3h ja mageeta keliä ja sopivan kuivaa...
Salaharjoittelua en myönnä mutta kävin juurikin tuota reittiä ajamassa tänään. Ja keli oli todella magee...
Toki yhteislenkit kiinnostaa! Jos vaan joku kerta aikataulut kohtaa, niin voisin lähtee völjyyn.
P.s. kävin Masan autotarvikeesta kyselemässä TF2 voiteluöljyä. Ei löytynyt, mutta meni tilaukseen ja jatkossa sitä sieltä saa, eli huomisesta lähtien. Siis jos vaan olette sitä ruuannut käyttää, itse olen ainakin kyseisen todennut toimivaksi...
markkolj muokkasi tätä : 06.10.2014 at 12.59 Syy: korjaus
Tuli tänään luisteltua tuo DH1 ränni alas Korkkiksella ekaa kertaa. Aina aiemmin jostain syystä tultu alas tuota 2-ränniä mutta tuo ykkönen on kyllä ihan huippu! Tulis vaan ny vielä ennen lumia vähän kuivaa niin uskaltais paremmin ku nyky fillarissa NobbyNicit alla niin... Fätti jatkoi tosiaan matkaa inasen liian pienenä
Pakko ilmottautua tänne kun jäin kiinni salaharjottelusta lähellä Savontietä... oli siellä yks hevonenkin.. yhteislenkit kyllä kiinnostais, kunhan saan vähän reeniä alle ettei muu porukka palellu odotellessa![]()
Morommoro! Uusia harrastajia käräyteltyPäivän lenkille tuli sitten pituutta vähän enemmän mitä oli suunnitelmissa- melkein 4h. 3 muutakin fillaristia tuli nähtyä, kaikkien aikojen ennätys tuolla pätkällä
Just näin, yhteislenkeille mukaan vaan! Mäkin kävin eilen mönkimässä Eerolan kivikoissa ja Herityn juurakoissa, mutta porukallahan sielläkin olis ollu paljon hauskempaa.
Eiköös se Pirkan Hölkän reitti ole nauhoitettu niillä sinisillä "narun" pätkillä? Kun viimeksi luistin kotitöihin vedoten itse huutamaltani reissulta niin menen sitten la-su akselilla issesseen Eerola-Savontie pätkän. Sen tarkemmin en vielä osaa sanoa kumpi päivä mutta lähden klo.11 liikkeelle vesitornilta ja siitä sitten hidasta tahtia kohti Hölkän uraa. Meinaan jos joku haluaa nauttia hyvästä tilannekomiikasta niin voi tulla katselemaan tuota kohellustani ;-)
Pitääkö molempina päivinä olla klo 11 lähtövalmiina vai tuleeko tarkempaa speksiä vielä? No lauantaina en kyllä ehtisikään, joten saatan kyttäillä portilla sunnuntaina tuohon aikaan. Tosin itsellä hiukan ajatuksissa myös sama suunta, mutta hieman erilaisella retkiasenteella, eli kävisi ajamassa kaikkia niitä "polkuja" joita kukaan ei koskaan aja, eikä suurin osa edes tunne. Niitä on tuolla aika paljon![]()
Vai moniko nostaa kätensä ja kertoo ajaneensa vaikka tämän? Toki kikseri on ne huristellut, sitä ei kukaan epäile. Ja tuolla Nälkäkalliollakin menee hienoa laskubaanaa.....![]()
Täällä olis yritystä lähteä lauantaina käymään Savontiellä... kellonajasta ei vielä tarkkaa tietoo.
Oma lähtöpäivä määräytyy kun arvoisa perheenpää kotiutuu laivalta yön tunteina... Mutta jomppakumppa. Tarkoitus myös testailla uusia talvivarusteita joten reissu sisältänee stoppeja kun säädän välikerrastoilla lämpötilojani... Ja tosiaan itse sitten jatkan tuolta Lempäälään joten takaisinpäin en tule samoja uria.
Ja arvoisa puheenjohtaja on ilmaissut kantansa, retkipäiväni on sunnuntai. Eli koitan klo.11 lähteä Vesitornilta ja suuntaan siitä Eerolaan ja sieltä latu / ulkoilu-uria pitkin kohti pohjoista. Tänään vain "normi" työmatka Jyräänmäki-Ammattikoulu-Kaatopaikka-Kopolantie-Mäyhäjärvi-Innilä-työpaikka.
Mä olin työreissulla ja tulin vasta viime yönä kotiin. Tänä viikonloppuna ei kerkiä lenkille, mutta viikon päästä ja siitä eteenpäin oon säännöllisesti mukana.
Tärkeä lenkkivinkki
Jos sattuu hätä yllättämään Ahvenjärventiellä, niin joku ystävällinen henkilö on tuonut vessanpytyn ja nostanut sen kivasti esille noin 2m korkean, helkutin ison kiven päälle tässä kohdassa. Muistakaahan aina vetää se käytettyänneSinällään olisi kiva tietää mitä siellä on nupissa liikkunut kun sitä on nostettu kiven päälle?
Tosin, lenkillä törmäsimme 5 eri hirviporukkaan (laittakaa turvaliiviä päälle kun metsässä pyöritte) ja sieltähän on heikkovatsaisen kiva tiirailla pyssy kädessä hirviä samalla kun olo helpottaa![]()
Mulla meni pytty ohi kun vedin just jotain spurttia, mutta hirvimiehet kivääreineen antoi aihetta vähän hiljentää![]()
Kirjanmerkit