GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 2 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 52 102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Itse tykkään pirkkaläski nimestä. Järkevästi hinnoiteltu ja asiansa ajava tuote. White powerista tuli mieleen moottoripyörä puolella vaikuttava iskunvaimennin merkki WP, vai tekeekö pyöriinkin vietereitä? No kuitenkin tuo lyhenne tulee juurikin sanoista White Power, joka on tosin jäänyt tehokkaasti pois käytöstä viime vuosina
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Ja kokoontumisajot nimellä White Brothers...
    Ei mullakaan koeajolla tuo mitenkään vetelä runko oo. Renkaat nyt antaa periksi pakostakin.

IncBuff Guest
    Kai se on siitä kiinni mihin on tottunut. Tuon kaverina oleva hiilikuituinen jäykkäperä on ainakin riittävän jäykkä. En kyllä väittänytkään, että tuo White häiritsevän löysä olisi. Jos tuo jostain ratkeaa niin todennäköisesti chainstayn hitsauksesta.

Jos ratkeilee niin pääsee testailemaan elinikäisen takuun toimivuutta.

Ei näytä olevan vankkumatonta yksimielisyyttä (pirkka/kansan/...)-läski-(lada/warre/...) nimittelystä joten jos Liitiä sattuu lukemaan tätä ketjua niin vaihtakoon nimeksi geneerisesti "Läski-White" niin myös herkkäsieluisimmat pystyvät nukkumaan yönsä paremmin... Toisaalta, tuo läskikin on hirvittävää rienausta joten olisiko Roteva Valkoinen sittenkin parempi?

Alumiini totta kai "joustaa", mutta "löysä" ei alurunkokaan voi olla sillä silloin kyllä jostain kohdin paukkuu ja nopeasti. Saakeli kun saisivat tänne Tampereelle avattua tuon XXL:n niin pääsisi vähän edes hypistelemään... Vaikea sanoa, mitä päivityksiä itse alkaisi tekemään, jos mitään, poislukien tietenkin satula Brooksiksi, mutta ainakin minun silmääni tuo on ihan ookoo ulkonäöltäänkin. Varsinkin tuo Mika K:n kuva reissuvarustuksessa oli ihan näyttävä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Oman Lite-läskin toimitusvahvistusta odottelen kuumeisesti. Whiten nimeäminen lada-läskiksi tai pirkkaläskiksi muuten niin suvaitsevaisten läskipyöräilijöiden parissa kuulostaa oudolta. Pari vuotta sitten kelpasi mikä tahansa vekotin, kunhan siinä oli minimissään 3.8" renkaat.
    Läskipyöräily on kasvanut ulos marginaalista. Pikkuporukka pitää yhtä, valtavirta ei.

Mitä minä olen noita katsonut kaupassa, siis Proota ja Interceptoria niin ne vaikuttaa päällisin puolin ihan kelpo peleiltä, ajettavuudesta ja jäykkyydestä en osaa sanoa mitään.

Ainoa joka hieman mietitytti oli navat, kenen tekemät ne on ja onko varaosia saatavilla ja millä aikataululla vai joutuuko vaihtamaan koko navan. Verrokiksi voin todeta että mun 3 vuotiaaseen Muklukiin Salsan omilla navoilla sai vapaarattaan kynnet ja jouset suoraan hyllystä 4€ hintaan, kait ne sitten kestää seuraavat 7tkm
    HC Andersen muokkasi tätä : 30.09.2014 at 18.18
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Markettiläski ois myös aika jees.
    Prismassa oli joku läski kaupan, nopeasti vilkaisten en nähnyt rungossa merkkiä eikä hintalappuakkaan ollut, takavaihtaja oli shimpan acera vai ehkä sittenkin alvio.

Oman Lite-läskin toimitusvahvistusta odottelen kuumeisesti. Whiten nimeäminen lada-läskiksi tai pirkkaläskiksi muuten niin suvaitsevaisten läskipyöräilijöiden parissa kuulostaa oudolta. Pari vuotta sitten kelpasi mikä tahansa vekotin, kunhan siinä oli minimissään 3.8" renkaat.
    Hei kamoon nyt, relax!

Itekkin tulevan kevytvalkoisen polkijana olen kyllä vahvasti kieli poskessa ollut näitä nimityksiä hymistelemässä ja keksimässä. Me läskiladailijat ollaan rentoa ja itseironiaan kykenevää porukkaa, eiks je?

mulla on karvalakkikin jo valmiina kun "latuska eli LADA" huomenna saapuu Ouluun, itse otin sen lite mallin ja sillä tarkoitus aloittaa "läskeily" .. toivottavasti huomenna pääsen kirjoittamaan jotain kommentteja testireissusta oulun metsistä
    paketoituna paketin paino 20,45kg niin katsotaan mitä painaa kun saa sisällä kasattua .. (jos muistaa kiireessä punnita)
    Solaris_83 muokkasi tätä : 30.09.2014 at 20.29

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Hei kamoon nyt, relax!

Itekkin tulevan kevytvalkoisen polkijana olen kyllä vahvasti kieli poskessa ollut näitä nimityksiä hymistelemässä ja keksimässä. Me läskiladailijat ollaan rentoa ja itseironiaan kykenevää porukkaa, eiks je?
    Multa näköjään unohtui hymiö taas viestin perästä... :-\

Minä en omasta prostani nyt juuri huomautettavaa keksi. 19"-runko. Pituutta 193, sisämitta 92, paino ajokamoissa ehkä pari kolme alle sadan. Juurakoissa yms. kunnon paikoissa painetta edessä 0.35bar, takana 0.45, voisi kokeilla vähän alempiakin vielä. Noillakin paineilla uskaltaa surutta ajella kiviin ja juuriin, ei lipsu eikä lyö läpi. 1 barin paineilla rullaa siirtymät oikein herkästi. Jarrukahvat kun säädin mieleiseeni asentoon, niin yhdellä sormella saa täysin riittävän tehon. Vaihdevipuja pitää hieman siirtää, sillä etusormivipu, eli se, joka vaihtaa pienemmälle rattaalle, toimii näemmä myös peukalolla painamalla ja siitä aiheutuu ajoittain tahattomia vaihtoja. Ohjaustangon kannatinta tekisi mieleni kokeilla hieman vakiota pidempää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ande749 Katso viesti
    Minä en omasta prostani nyt juuri huomautettavaa keksi. 19"-runko. Pituutta 193, sisämitta 92, paino ajokamoissa ehkä pari kolme alle sadan. Juurakoissa yms. kunnon paikoissa painetta edessä 0.35bar, takana 0.45, voisi kokeilla vähän alempiakin vielä. Noillakin paineilla uskaltaa surutta ajella kiviin ja juuriin, ei lipsu eikä lyö läpi. 1 barin paineilla rullaa siirtymät oikein herkästi. Jarrukahvat kun säädin mieleiseeni asentoon, niin yhdellä sormella saa täysin riittävän tehon. Vaihdevipuja pitää hieman siirtää, sillä etusormivipu, eli se, joka vaihtaa pienemmälle rattaalle, toimii näemmä myös peukalolla painamalla ja siitä aiheutuu ajoittain tahattomia vaihtoja. Ohjaustangon kannatinta tekisi mieleni kokeilla hieman vakiota pidempää.
    Aikalailla samoissa mitoissa ollaan... Ei mitään erityisiä tuntemuksia rungon jäykkyydestä/löysyydestä?

IncBuff Guest
    Osta pois. Hyvä se on.

Whiten rungon löysyys on urpaanilegenda, kun ei muuta keksitty. Whiten sivuilla sanotaan jotta sen on peksannut Norjalainen ja grafiikkoihin ei ole paneuduttu. Joten White korporeissön antaa vapaat kädet peksailuun. Itse tein siitä välittömästi valkoisenneekerin.
    White on fiksuti läjätty, ei ole esim.kolmea eturatasta! Jos vertaa 3tonnin läskiin, niin jäterahoilla saa, cyklon ja kelpo maantiepyörän. Tai käy puolimaailman naisen luona 20kertaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Osta pois. Hyvä se on.
    Olisin jo ostanut, mutta kun ei ollut myynnissä...

Soitin viikonloppuna tammiston liikkeeseen ja kyselin noista halvemmista malleista. Pro mallia ei ole kuulema enään tälle kaudelle tulossa ja sitä halvinta on keskiviikkona todennäköisesti jokusia kappaleita tulossa tarjolle. Tämä sitten vaan puhelimessa joltain rivimyyjältä eli ei mitään 100% tietoa. Itse tosin löysin sitten käytetyn mutta niitä tuskin myöskään juuri tulee tyrkylle.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Löysäläski?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mallinimenä, mutta mites jos merkki on White ja malli Power?
    Jotenkin voisin kuvitella että norjalaisilta tuo nimi luonnistuisi helposti.

Hm, tarttisko tuo oma maalata kunnianosoituksena tälle jo aiemmin mainitulle kotimaiselle hengentuotteelle?

Krossikommuuni / Syöte MTB

Vaadin tämän langan nimen välitöntä muutosta!
    Ei noin laadukas pyörä ole mikään lada vaikka oma olis hiilaria ja siitä maksanu ihan liikaa. Korkeintaan Bulkkiläski vai onko tää white muka joku merkki???
    Edit: Ei vaan, osathan ovat hyviä ja merkillisiä, vaikka listalla sekaisin ovatkin. Miten olis Seitiläski, Läskiturska tai vaikka Oslotaxi?

Läskilada tulee lännestä (wtf) ja sitä myy ameriikanprisma http://www.walmart.com/ip/26-Mongoos...e-Red/29741123
    Oma lada (goose) tuli tossa tilattua jo ennen xxl polkumyyntiä nythän siinä ei olis enää mitään järkeä. En yllättyis yhtään vaikka ens vuon näitä sais paikallisestakin prismasta vai oliko jo myynnissä?
    Bulkkaaja muokkasi tätä : 30.09.2014 at 23.42
    https://raumamtb.sporttisaitti.com/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Aikalailla samoissa mitoissa ollaan... Ei mitään erityisiä tuntemuksia rungon jäykkyydestä/löysyydestä?
    Vertailukohta paksupyöristä puuttuu mutta en minä kyllä ainakaan huomaa mitään ei-toivottua joustoa missään. Ajotyylini on ehkä enemmänkin voimalla ja väännöllä polkemista kuin kevyesti suurella kadenssilla. Silti en osaa huomata mitään kummallista esimerkiksi ohjauksen tarkkuudessa tai missä tuollainen spekuloitu rungon ylimääräinen jousto sitten näkyisikään. Ja joustoja mietittäessä on mielestäni hyvä muistaa, että renkaathan tuollaisessa eniten joustavat, kun maastopaineilla mennään. Varmaankin joku, joka oikeasti menee kivikkorinteet kovaa alas kolmen tonnin pyörällä, huomaisi eron omaansa mutta se ei ole sellainen asia, josta minun pitäisi juurikaan olla kiinnostunut. Kaiken kaikkiaan, pyörä vaikuttaa kelpo peliltä ja ostaisin uuden samanlaisen jos jostain syystä sellainen tilanne eteen tulisi.

Fillaritorilla noita näyttää jo jonkin verran pyörivän. Veikkaisin, että talven jälkeen vielä enemmän. Osa on varmaan ostanut kokeillakseen miltä tuntuu. Hätäisimmät myi jo. Osa odottaa talven yli, ja päättää vasta keväällä oliko mun juttu. Ainakin yksi 17" pro näytti olevan vielä kaupan. Itse odottelen rauhassa mihin markkinat kehittyy. Eiköhän tuo alle 1000€ hintataso ole tullut jäädäkseen. Kiinasta saa 20 kpl tukkupakkauksia muutamalla sadalla. Sähköavusteisiakin alle $400 dollarin hintaan. On vain ajan kysymys, kun Tokmanni tai vastaava päättää tuoda kokeeksi maahan kontillisen alle 1000€ sähköavusteisia läskiä ja muutaman satasen sähkötöntä. Myyntihintahan noissa on tyypillisesti kiina x2 Pikkuhiljaa näissäkin alkaa koko hintahaitari täyttyä. Läskillä jos jossain saa itse rakentamalla vaikutettua ominaisuuksiin, joten omalta osalta saattaa mennä rakenteluksikin. Pikkasen kiinnostaisi talvi työmatkakulkineeksi Sähköavusteinen rohloffin napavaihteilla, mutta ei tämä 600 € Whiten läskikään välttämättä olis huono sähköistysprojektin pohjaksi. Ajelisi ensin talven ja kun tietäis onko mun juttu, niin joko jatkaisi ajoa, myis pois tai sähköistäisi. Vaikeaksi menee, kun 29 jäykkäperä 2 kiekoilla riittää niin pitkälle. Onneksi odottamalla tulee vain lisää vaihtoehtoja, kun joka kuukausi menee vakiosumma säästöön. Kun rahamäärä kasvaa ja markkinamiehet keksii uusia kujeita niiden rahojen saamiseksi, niin joskus tiet kohtaavat ja tili tyhjenee.
    marmar muokkasi tätä : 01.10.2014 at 04.50 Syy: De

Ittelläkin käynyt mielessä, että sähköläski olisi kyllä parhautta... tosin vieläkin on se sähkötönkin kokeilematta, joten katellaan. Mutta joo, ei varmasti ole alan toimijoilta jäänyt huomaamatta, millä vauhdilla halvat läskit katosi xxlstä. Jokainen jolla on vähänkään järkeä päässä hiffaa jo, että tuosta on tulossa hitti. Ei mene kauaa, kun halpaa läskiä löytyy Biltemasta, Tokmannilta, Prismasta jne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Osta pois. Hyvä se on.
    IncBuffillahan tuollainen on(?) torilla tarjolla. Vai jokohan tuli katumapäälle, mitenhän tuota tulisi tulkita

harmis Guest
    Ei tuota pro:ta voi kyllä ladaksi kutsua. Olen joskus ajanut ladalla, sillä neliskanttisilla etulampuilla varustetulla. Ja ollut muutaman kerran vielä vanhemman pyöreälamppuisen kyydissä. Niissähän ei ole ajo-ominaisuuksia ollenkaan. Sen sijaan whiten pyörässä tuntuu olevan erinomaiset ajo-ominaisuudet. Kyllä mä sanoisin että voisi verrata VW-konsernin skodaan ihan huoletta. Samat ajo-ominaisuudet ja tekniset hienoudet kuin emoyhtiön kulkineissa mutta halvempi hinta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    IncBuffillahan tuollainen on(?) torilla tarjolla. Vai jokohan tuli katumapäälle, mitenhän tuota tulisi tulkita
    Tais olla tilanne, että meni jo. Niinkuin jokunen muukin sai nopsaan kaupaksi, jonka juttu ei ollut läskeily ja pisti tori.fi:lle myyntiin ostoksensa.
    Aika riskitöntä kokeilua, kun käytetytkin viedään käsistä. l

Veikkaisin, että näin nopealla myyntipäätöksellä vika ei ole pyörässä, vaan siinä mitä ilmoituksessakin sanottiin. Ei vaan napannut läskipyöräily. Vaatii oman luonteensa ja ei ole kaikkien juttu.

Itse olen koeajanut läskiä ja tiedän hyvät ja huonot puolet, joten mulle mahdollisesti tai jopa todennäköisesti aikanaan saapuva jää taloon. Halpojen läskien loppuminen XXL:stä sai toistaiseksi säästymään rahat. Paikallisesta kettukaupasta olen katsellut myös runkojen hintoja. Netistä hiilikuituisia tubeleskäyttöön alunperin suunniteltuja kiekkoja jne...

Ei mulla varsinaista kuumetta ole, mutta pieniä flunssan oireita kuitenkin. Tulipahan lisää mietintäaikaa, kun loppui tavara

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Prismassa oli joku läski kaupan, nopeasti vilkaisten en nähnyt rungossa merkkiä eikä hintalappuakkaan ollut, takavaihtaja oli shimpan acera vai ehkä sittenkin alvio.
    Olikohan missä prismassa? Voisin käydä potkimassa renkaita jos sattuu olemaan lähistöllä.

Komppaan muita ja Mika-K, en voi mitenkään sanoa runkoa löysäksi. Tokikaan mitään vertailukohtaa muihin läskeihin tai maastopyöriin ei ole, mutta tällä 103kg ruholla ei ole kyllä ollut mitään ihmeellisempiä tuntemuksia rungon osalta.

Pyörään vaihtuu slx:n jarrut ja on one og tanko, kunhan dpd joskus löytäisi perille, useamman kerran jo yrittänyt.

Halpis tai ei, itse ainakin ollut tyytyväinen.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Tais olla tilanne, että meni jo. Niinkuin jokunen muukin sai nopsaan kaupaksi, jonka juttu ei ollut läskeily ja pisti tori.fi:lle myyntiin ostoksensa.
    Aika riskitöntä kokeilua, kun käytetytkin viedään käsistä. l
    Ei se mihinkään mennyt ole. Mulla se on varastossa edelleen. Ei sitä kukaan tosissaan ollut ostamassa. Kaikenlaisia hupailutarjouksia ja muuta vittuilua sen sijaan piisasi niin otin pois myynnistä.

Mitä tuohon Prisman läskiin tulee niin sellainen oli Linnanmaalla Oulussa näytillä ja en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan. Se ei ole pyörän oloinen niin yhtään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •