Fillaritorilla noita näyttää jo jonkin verran pyörivän. Veikkaisin, että talven jälkeen vielä enemmän. Osa on varmaan ostanut kokeillakseen miltä tuntuu. Hätäisimmät myi jo. Osa odottaa talven yli, ja päättää vasta keväällä oliko mun juttu. Ainakin yksi 17" pro näytti olevan vielä kaupan. Itse odottelen rauhassa mihin markkinat kehittyy. Eiköhän tuo alle 1000€ hintataso ole tullut jäädäkseen. Kiinasta saa 20 kpl tukkupakkauksia muutamalla sadalla. Sähköavusteisiakin alle $400 dollarin hintaan. On vain ajan kysymys, kun Tokmanni tai vastaava päättää tuoda kokeeksi maahan kontillisen alle 1000€ sähköavusteisia läskiä ja muutaman satasen sähkötöntä. Myyntihintahan noissa on tyypillisesti kiina x2 Pikkuhiljaa näissäkin alkaa koko hintahaitari täyttyä. Läskillä jos jossain saa itse rakentamalla vaikutettua ominaisuuksiin, joten omalta osalta saattaa mennä rakenteluksikin. Pikkasen kiinnostaisi talvi työmatkakulkineeksi Sähköavusteinen rohloffin napavaihteilla, mutta ei tämä 600 € Whiten läskikään välttämättä olis huono sähköistysprojektin pohjaksi. Ajelisi ensin talven ja kun tietäis onko mun juttu, niin joko jatkaisi ajoa, myis pois tai sähköistäisi. Vaikeaksi menee, kun 29 jäykkäperä 2 kiekoilla riittää niin pitkälle. Onneksi odottamalla tulee vain lisää vaihtoehtoja, kun joka kuukausi menee vakiosumma säästöön. Kun rahamäärä kasvaa ja markkinamiehet keksii uusia kujeita niiden rahojen saamiseksi, niin joskus tiet kohtaavat ja tili tyhjenee.
Kirjanmerkit