Cannondale vaihoin kumit maxxis larsen TT 23.5 :set..sit lukko polkimet😊
Cannondale vaihoin kumit maxxis larsen TT 23.5 :set..sit lukko polkimet😊
Faijan maasturiin uudet Maxxis Aspenit ja e13 eturattaan.
Ubuntun asensin
Totta joka sana!
Crossarin ajoasennon säätöä: tankoa 10mm ylemmäs spacereitä siirtämällä ja kahvoja hieman eteen/alemmas tankoa eteenpäin kääntämällä. Lopputulos äkkiseltään aika hyvä ja haetunlainen.. Testilenkkiä huomenissa![]()
-- not fast but furious --
Pohjamaalit asensin sinkulaprojektiin
Totta joka sana!
+ akku kii crossariin ... huomista valottelutestilenkkiä varten ja fenix -taskulamppuun laitoin varuilta patteria lataamaan![]()
-- not fast but furious --
Vaihdoin maantiepyörään hiljattain uudet kiekot. Ekan lenkin jälkeen totesin että vaihteensiirtäjä kaipaa säätöä, tänään sain sitten aikaiseksi ruuvailla siirtäjän toiminta kohdalleen. Stemmikin tuli vaihdettua 10mm lyhyempään.
toiseen maasturin uudet Lizard Skinsin foami gripit mitkä kävin myös koeponnistamassa, 50+ km ilman minkäänlaista käsien kipeytymistä/puutumista.. Hyvin suodattavat tärinät ja pörinät..
The end of the road is just the beginning...
Läskipoikaan Answerin stonga, uudet (punaiset!)tupit ja X9 triggerit.
Ja päälle tietty vaihteiden säädöt.
+ Paikkasin reiän ulkorenkaasta, litkutin sen ja asensin kiekon takaisin paikoilleen. Lisäsin keulaan painetta. Vaihdoin mittariin pariston.
+ Kiristin ja voitelin nilkuston. Litkutin tihkuvan renkaan tiiviiksi.
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
ohjelmoin Wilman valopään customikirkkaudet: 3W, 14W ja 28 Wattia
ja vielä kakkosmaantiepyörästä ylimääräisen spacerin pituuden pois "lainaleikkurilla"
--------
Cervelosta tarkistelin kiristysmomenttien suuruuksia tolpan, tangon osalta ja havaitsin ne aikalailla oikeiksi "mutu -tuntumalla kiristelyitten" jäljiltä.. Kaikki olivat hieman allekkin 5Nm, joten pientä tiukkaamisen varaa oli jäänyt![]()
mk muokkasi tätä : 17.09.2014 at 20.23 Syy: uusi momenttiavain testikäytössä
-- not fast but furious --
Vapautin crossarin lastiruunan hommastaan ja säädin teräskeulan tarakoineen pois ja tilalle ihanan kevyttä kuitua. Samalla sysipainavat kiekot karmaisevine Kendan mummisrenkaineen tallin kattoon ja Campaa tilalle. Pyörä suorastaan hyrisi onnesta. Takatarakat vielä jäi, pientä logistiikkaa vielä ensi viikolla.
I väntan på ännu dåligare tidet
Läskiin laitoin eilen valkoiset jarruvaijerin kuoret. Nyt on värikoodaus kohdallaan.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Säädin jäyykäperämaasturin ohjaamoa kääntämällä stemmin..
The end of the road is just the beginning...
Säädin auton kiiltoastetta vahaamalle sen Bilt Hamberin Hydra-Waxilla.
29-jäykkäperään TMT-spesifit renkaat ja majavanhäntälokarin. Syksy tulee, maantiepyörä saa jäädä hiljalleen lomalle työmatkojen osalta.
Cervelo pesty ja vahattu trainerin pikalinkku vaihdettu. Fattyn takavaihtajan häkki taivuteltu takaisin vähän sinne päin missä se oli noin viikko sitten. Säätö sen osalta jatkukoon ja toivottavasti kohta pääsee masentamaan uutta.
http://faijapolkee.blogspot.fi/
Varaston uumenista Fatboyhin Saintin jarrulaikka taakse. Loppuu se vikinä. Etulaikka tarttis vielä ostella.
Samalla meni fatboyn orkkisjarrut Ragleyn tankoon kiinni.
Kurakelin satula Brooksin tilalle.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Säädin Dillingerin uudestaan kehälle LäskiNapsauttimen avulla..![]()
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Melkein, 6kg sammuttimesta tehty, norminapsautin kun on 2kilosesta.. raportti tuolla läskirengastopikissa..
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Bianchi Infinitoon ja Bianchi Zurigoon Fenix BT20-valaisimet ja akkulaukut paikoilleen.
Akut tulen pitämään aina huoneenlämmössä ja ainakin alkuun aina toinen akkusetti omassa kotelosssaan varalla mukana takin selkätaskussa, jos luksit katoavat pimeällä maantiellä. Osökuuria (au secours).
Yllätyin, kuinka jukelissa Bianchi Camaleonten oikea jarrukahva (takajarru) olikaan. Herkistelyä spreijaamalla.
---
Olin aikeissa lähteä PK-lenkille klo 1800, +4*C ja napakka pohjoisen puoleinen tuuli järkeistivät aivojen halukeskuksen prioriteettilistauksia.
Lisäksi olin haluton heittämään Camalla 30 minuutin yhtäkestoista vetotreeniä rullilla (kausi alkaa 01.09., viime kaudella rullatreenejä oli 120 eli joka kolmas päivä).
Ihan mentaalitason mukavaa oli pikkupuljaaminen noiden kolmen italiaanon parissa, kuivarätti kourassa viimeistelyä.
| PKK |
Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)
Puolentoistaviikon sairasloman lopuksi asensin uuden trainerin ajokuntoon ja ajoin saikunlopun "kunniaksi" pienen testilenkin sillä eilen ekaa kertaa. Hieno laite, mutta siitä enemmän toisaalla. Loppuillan säädin sitten limaa koneistosta toiseen paikkaan köhimällä keuhkot pihalle. Hehkeetä.
Sain tässä pari päivää sitten viimein vaihdettua sekä moottori- että peräöljyt perämoottoriin. Sotkuista hommaa, siksi ei mielellään moiseen ryhdykään. Luulisi tuollaisen moottorinkin olevan mahdollista suunnitella niin, ettei öljyä ole ympäriinsä ja saa voitelua vielä itsekin..
Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..
Ehhehee.
Tulevan ex-pomon varikkojopoon säädin puhkihiutuneitten Elmukelmujen tilalle Gorillatejpistä vannenauhat ja sit asensin kumit kehille kun ensin laitoin isomman takarattaan sen 18T tilalle. V*ttu mitä asentamista nuitten Dulnopventtiilien kanssa....
Lyhensin SLX:n jarrujen letkut läskiin. Samalla kokonaan uudet mineraalit järjestelmään. Citikan hydrauliöljyä motonetistä, katsotaan kuinka toimii.
Onone Og-handlebarin kaksysiin. Korttelin ympäriajossa ranteiden kulma tuntui todella hyvältä. Täytyy jatkaa testailua maastossa ja työmatkoilla.
Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.
8 munan kakkupohjan asensin äsken uuniin. Illalla säädän ja asennan täytteet ja kuorrutuksen.
Säädin autotallin järjestyksen uusiksi. Eipä siellä sotkuista ollut aikaisemminkaan (autoakin säilytetään autotallissa) mutta ihmeen paljon vapautuu lisätilaa pienillä järjestelyillä. Nyt passaa asennella ja säädellä läpi talven vähän väljemmissä tiloissa. Pyörienkin lukumäärää (!) voisi kasvattaa yhdellä kappaleella.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Kirjanmerkit