Tässä on kaikki ylistyssanat käytetty jo moneen kertaan. Ihailen mykistettynä.
edith. Jos väriksi jotakin jolla takapään kaarien seksikkyys vielä korostuu niin avot.
Tässä on kaikki ylistyssanat käytetty jo moneen kertaan. Ihailen mykistettynä.
edith. Jos väriksi jotakin jolla takapään kaarien seksikkyys vielä korostuu niin avot.
^ Värin valinta tuottaa tällä hetkellä vähän vaikeuksia.
Toisaalta hillityllä linjalla olisi tarkotus mennä tai sitten juurinkin joku muotoja korostava väri. Tietyt väri on mielessä, mutta onko ehdotuksia?
Mtn osaa ehdottaa. Kunhan täältä porstuasta huutelen.
Vielä ei ole maasturin maalaus valmistunut, mutta seuraavan projektin palikat on tipahneet tontille.
![]()
Ruostesuojaus ja jotain pientä asentelua tuli tänään puuhasteltua.
Väristä tuli syksyisen harmaa.
![]()
Satulanhaistelija
on KYLLÄ taas niin HIENOA settiä tulossa!
(Voin aina lohduttautua sillä, että vaikka osaisin tehdä jotain yhtä hienoa, ei mulla ois kuitenkaan varaa laittaa siihen noin hyviä komponentteja)![]()
http://faijapolkee.blogspot.fi/
J K:n runko näyttää kyllä niin pornolta, jotta sen voi vetää vaikka harmaaksi. Ei paljo tarvii vaatteilla koreilla, kun on tollaista jälkeä. Mielellään trumpetilla vetäisin fanfaarin ja samalla kieppusin kärrynpyöriä, mut en osaa kumpaakaan ees yksikseen.
Mitä myötö/murtolujuuksia maastopyörän teräsputket vaatii? Ceewaylta en löytäny lujuusarvoja käyttämistään putkista.
Katsoitko tätä ? Kun selaa tarpeeksi pitkälle eli ohi erilaiten putkimallien, tulee vastaan tekstisivu, jossa on kerrottu edellä olleiden putkien lujuusarvot. Oikeanpuoleisella palstalla englanniksi. Myös tästä löytyy arvoja. Täältä sivusta huutelen vaikken runkoja rakentelekaan, mutta mielenkiinnolla olen tätä seurannut.
Maastureissa käytetään kait aika usein chromoa 0.9-0.6-0.9 putkivahvuuksilla. En tiiä sit mitä murtolujuuksia niissä on, mutta kohtuu kestävää kuitenkin. Paremmasta putkesta voi tehdä vähän ohuemmalla seinällä
Kyllä tai riippuu tietysti tekijästä, omiin maastureihin ei ole mitään halua laittaa käyttämiäni putkikokoja ohuempi seinamäisenä. Columbuksen tarjonta on naurettavaa maastureihin soveltuvissa putkissa, omiin maatureihin ei ole löytynyt yhtään sopivaa putkea.
Reynoldsilla ja True Temperilla on paremmat valikoimat putkia, erilaisia ohennuksia löytyy Columbusta enemmän. Seuraava runko tuleekin sekoitelmasta Reynolds, TT, ja 4130 cromo.
Toistaseks saa olla tässä kuosissa, välitystä pitää pohtia kun pääsee ajamaan.
![]()
Minkä paksusta seinää sulla on ja mikä teräs?
Sit joskus hamassa tulevaisuudessa ajattelin tehdä kaikki rungot suoraan reynolds 853, oli maantie tai maasturi ja vaihdan sit seinämävahvuutta ja halkaisijaa tarpeen mukaan. Ilmakarkenee ni ei tarvii huolehtia juottamisen aiheuttamasta heikkenemisestä
Tuo yllä oleva on 631:stä, TT 31.75 .9/.6/.9 ja DT 34.925 .9/.6/.9 ja ST 4130 cromoa 31.75 0.035" seinämällä. Sininen fixi Columbus spirit TT 31.75 .7/.5/.7, DT 34.925 .7/.5/.7 ja ST 0.5/0.7.
631 on niin halpaa, että olen pitäytynyt toistaiseksi siinä.
Uusi fatbiek tulee 853 + 631 + True Temperin Supertherm.
Eikö kukaan muu tee mitään?
Laihaläskin tekeminen aloitettu.
Napasettikin on jo hallussa.
Runko juttuja
Tähänkin tulee tuollaset tapered seatstayt.
Tälläset holkit on seatstayssa, joten kolmi-osaiset ovat.
![]()
^Mun piti jo viime talvena opetella juotoshommat, mutta ajanpuutteen vuoksi jäi. Joku voisi tehdä sellaisen aloittelijan oppaan, että pääsisi alkuun. Lähinnä materiaalien hommaamiseen apuja tarttisin. Jos jostain yhdestä paikkaa sais tilattua tarvikkeet. Omilla tiedoilla ei kehtaa lähteä liikkeistä kyselemäänkään.
^Kyllä kaikki tarvittavat materiaalit on mahdollista hankkia Ceewayltä ja Peter auttaa valinnassa tarvittaessa.
Tämä on ihan hyvä paikka aloittaa tutustumaan mitä ja miten.
Paterek on toki tehnyt melkoisen kattavat ohjeet, joilla pääsee alusta pitkällekin.
J_K, kyllä me muutkin tehdään, mutta paljon hitaammin. Nytkin haarukka odottanut monta viikkoa päätöstä viedäkö se jonnekin rotsattavaksi, hankkiako itselle työkalu vai käviskö sen sorvaamassa.
Viestin lähettäjän suojelemiseksi lähettäjän mielipiteitä on muutettu.
Bringhelin haarukkajigi vai haarukanrotsaustyökalu?
Viestin lähettäjän suojelemiseksi lähettäjän mielipiteitä on muutettu.
Bringhelin haarukanrotsaustyökalu.
Joo, se tässä vähän itsellä jarruttaa, kun toi on vika tuumainen, niin ei viitsi siihen työkalua hankkia.
Viestin lähettäjän suojelemiseksi lähettäjän mielipiteitä on muutettu.
Putket yms ceewaylta toki, mut mistä juotteet yms.
Juotteetkin löytyy Ceewaylta, http://ceeway.com/Framesaver.htm
Sif 101 lankaa ja Cycle Design LFB juoksutteeksi.
No kappas, eipä osunut aiemmin silmään. Kiitokset.
Joskus vaan tulee esteitä, eikä muutenkaan mene mikään suunnitellusti. Juuri pistin tarjouspyynnön Ceeway:lle, joten nyt oikeasti lähtee projekti liikkeelle. Jouluna on pitkät vapaat, joten on aikaa värkkäillä runkoa. Vielä kun kerkeäisi opettelemaan hitsausta vähän etukäteen niin ei mene kalliit materiaalit hukkaan.
Työkalut vielä vähän mietityttää kun puuttuu vielä valikoimasta aikamoinen kasa: emäputken ja satulaputken kalvaimet ja keskiön kierteiden avaustyökalu. Jarrujen IS-kiinnitykset ja keskiön pintojen oikaisuun on jo ennestään välineet, kun niille on ollut tarvetta kaupallistekin runkojen kanssa.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Näin tahtoo harrasteiden kanssa usein käyvän itselläkin.
Työkalut on itselläkin nyt ostoslistalla ja jotain on tullut jo hankittuakin ja jotain tulossa ensi vuoden puolella.
Tuollanen pötkylä kolahti tänään postissa, saa nähdä onko mitään apua hitsatessa.
Chainstaytkin sain taivutettua, etummainen taivutus on jätetty tarkoituksella vajaaksi kun taipuu litistäessä vähän lisää.
![]()
Kirjanmerkit