Onneksi Assoksen tuotteilla on takuu jos noin ikävästi käy![]()
Mittasin omista S5 Mille (koko M) lahkeen leveyden ja kuminauhan kohdalla se oli 21cm.
Onneksi Assoksen tuotteilla on takuu jos noin ikävästi käy![]()
Mittasin omista S5 Mille (koko M) lahkeen leveyden ja kuminauhan kohdalla se oli 21cm.
jaksu muokkasi tätä : 21.04.2014 at 11.39
Tilasin vuosia sitten F1 Unoista M-koon, mutta nykyään varmaan S-koko olisi sopivampi. 174 cm / 68 kg, reiden ympärys 53 cm. En ostaisi sovittamatta, kun ei nuo paljoa veny kun kävin naulakossa repimässä lahjetta. Assos-mitoitus on hoikalle pyöräilijän vartalolle tehty.
Maantiepyöräily @ Lahti -ryhmä Facebookissa
Onhan valikoimissa myös ei ihan niin race fittejä tuotteita. Onneksi
Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla
Noi Millet on ilmeisesti poistumassa olevia malleja, mutta mielestäni niissä on "peruspentille" soppelimmat leikkaukset. Jos vaikka tykkää syödä sen munkin lenkin aikanaUusista S7-malleista kannattaa tsekata toi NeoPro.
Tuostapa taulukosta noita pöksyjä voi ihmetellä --> http://s7.assos.com/en/models/the-matrix
Kidutin lompakkoa ja sain sieltä rahat uusiin S7 T10 cento ajohousuihin eli uuden malliston pidemmille matkoille tarkoitettuun malliin, jossa on vähän paksumpi säämiskä ja väljempi yläosa.
Mitoituksesta:
Olen 177/76 eli keskikokoinen ja aika standardi mittajaolla. Pikkuisen ehkä keskimääräistä enempi painoa ylävartalon puolella. Assoksen kaikki paidat ei mahdu M-kokoisena hartioista, joten pitkään lueskelin kommentteja ja pohdin pitäisikö ottaa suosiolla L huosuista, mutta päädyin luottamaan Assoksen taulukkoon ja otin M-koon joka on siis 170-179 välille. M-koko on juuri sopiva. Joku kovaa kompressiota suosiva voisi sanoa, että jopa liian mukavat lahkeet. Pökät asettuu päälle yllättävän mukavan ja kevyen tuntuisesti, mutta silti mihinkään ei jää mitään ryppyä.
Vertailuna vielä, että Castellin Free Aero Racet L-kokoisena löytyy myös ja ovat selkeästi tiukemmat päällä. Talven kuntosalikuurin jälkeen jo pikkuisen liiankin tiukat omaan makuuni. Assoksen M on siis väljempi kuin Castellin L...
Plussaa
- kaikin puolin istuvat ja mukavat päällä
- pehmuste on oikeasti tukevan elastinen eikä ohut vaahtomuovin pala, jonka läpi istuinluiden pää hinkkaa satulaa kuitenkin
- munakotelo on oikeasti todella hyvä lisäys ja siinä on tajuttu käyttää mukavan tuntuista kangasta ja kuitenkin sen verran paksusti ettei sieltä tunkee mitään läpi
Miinukset
- hinta
- tylsä ulkonäkö, perussileää kangasta eikä esimerkiksi sellaista tyylikästä viirumaista kuin yllä mainituissa Castelleissa
- jopa minun vauvanpehmeät reisikarvat puskee läpi kankaasta eli ilmeisesti Assoksen "leikattu pyöräilijän vartaloon" varoitukseen pitää lisätä, että pro-kuskien tapaan myös karvat ajeltava
- Häiritsevä tunne/paine munaskuiden takapuolella mihin pehmuste päättyy. Ilmeisesti usean asian summana pehmusteen etupää tuntuu painavan oudosti. Munakotelon vuoksi pehmuste pääsee etupäästä lähemmäksi ja pehmuste ei taida ohentua eteen. Osasyy ehkä mulla olevassa SQLab satulassa oleva laskettu etuosa, jonka vuoksi pehmusteen etupäähän ei tule kuormaa ja siksi se etupää jää pönköttämään varsinkin kun pehmusteessa on keskellä pitkittäin ohennus, josta se pitkittäin taittuu jalkojen välissä. Täytyy nyt seurailla miten tämän kanssa käy, välillä tuntuu ja välillä ei. Täytyy vaikka sitten avata neuloksia ja poistaa pehmustetta etupäästä osittain jos ei muu auta. Joka tapauksessa mun mielestä pehmustetta olisi pitänyt ohjentaa etupäästä sekä jättää etupäästä pois se keskitaitos, koska pehmuste on siellä niin kapea muutenkin, että keskitaitoksen vuoksi siinä on vain kaksi vempulaa soiroa.
Tukevan ja paksun pehmusteen vuoksi satulaa on laskettava.
Päivitän lisäkokemuksia myöhemmin jos jaksan...
Frp, kiinnostaa suuresti miltä itse säämiskä tuntuu verrattuna Castellin maailman parhaaseen Progetto X2 säämiskään? Jos ei ajattele mitään muuta eroa kuin persetuntuma satulaan, onko tuo Assos parempi kuin Castelli? Onko hanurin tuntuma "smoothimpi" satulassa? Jos kuvitellaan vaikkapa että istuu 12h satulassa, se on kivempi tehdä kummalla säämiskällä?
Toki nämä on niinsanotusti persekohtaisia juttuja, mutta kysyn silti![]()
Mua taas kiinnostais castellin, vaikka free aero racen, henkselien pituus Assokseen verrattuna. Olen 185 cm pitkä mutta laiha. Assoksen L on mallista vähän riippuen liian tiukka henkseleistä, liian löysä lahkeesta. Kuulostais siltä, että castellin pro fit vois olla kyllin tiukka jos henkselit olis ok. Muutoin vois tilata vaikka ämmät ja maksaa vielä suosiolla sen jotain 30 euroa räätälille henkslien pidennyksestä.
Pitää kommentoida kun on ajanut ekan 200km lenkin. Mutta kyllä tuo ensituntumalta on mukavampi kuin Castelli. Jos siis peruspökät on niitä ohuita vaahtomuovilätkiä, joista istuinluut painuu satulaan heti läpi, niin Progetto on niistä selkeä askel oikeaan suuntaan ja nuo Assokset vielä siitä askel eteenpäin. Pehmuste on selkeästi tuhdinpaa tekoa ja elastisempi, eikä siitä painu läpi. Ja munapussi kyllä on jees, Castelleissa eniten ärsyttää just se kuinka tiukille munaskuut niissä puristuu, vaikka kyllähän se sitten unohtuu päällelaiton jälkeen aika nopeasti.
Perhana, voi olla että täytyy itsekin testata noita sitten joskus jos vieläkin parempi läpyskä mitä X2!! OMG ZEZUS KRAIST sentään! *shocked*
Edit: Aini, ONHAN lahkeenpituus täysin sama mitä Free Aeroissa? Vituttaa jos menis rusketusraja vituiks...![]()
Kyllähän se jossain vaiheessa voi liiankin iso limppu tulla pehmusteesta. Lahkeisiin ei tullu huomiota kiinnitettyä. Ei ne ainakaan lyhyet olleet.
Itselläni ei vielä ole kokemusta Assoksen uusista seiskasarjan housuista, mutta jollain kansainvälisellä foorumilla joku kommentoi housujen uutta, niukempaa leikkausta. Aiemmatkaan mallit eivät nouse edestä kovin korkealle, mutta tuon kommentoijan mielestä uusi housu jää jo hiukan liiankin alas. Tuon eron housujen leikkauksessä näkee, kun katsoo rinnakkain S5- ja S7-housujen kuvaa edestä päin. Ajoasennossa tuo ero tuskin kuitenkaan haittaa.
Rule #1: Obey The Rules
Siitä olen samoilla linjoilla, että pehmusteen napakkuus on tärkeämpi kuin paksuus yksinään. Mun assoksen vanhoissa ykkösmalleissa (TFI 13 vai mikä se nyt oli, L-koko pidennetyillä henkseleillä), joita kehtaa käyttää nykyään vain pitkien alla koska lonkasta ja alaselästä iho paistaa läpi, on tosi napakka se pehmuste. Läpi paistamisen olen aiheuttanut tyhmyyksissäni itse pitämällä niitä aikanaan karkeasta kankaasta tehtyjen maastohousujen ja shortsien alla. Lonkat ja housun reunus alaselästä ovat kuluttaneet bibsien kankaan ohueksi. Mutta nyt siis taas keväällä huomasin niiden vanhojen assoksien hyväksi ison eron johonkin sitä ennen maantielenkeillä jalassa olleisiin edullisen pään gore bike wearin housuihin verrattuna. Niissä goreissa pehmuste painuu liikaa lyttyyn istuinluiden alta jolloin satula painaa sinne välilihaan tms eli kassien taakse. Assoksen napakampi pehmuste istuinluiden kohdalta ja ehkä muutoinkin parempi muotoilu (siinä keskellä taitaa olla just kriittisillä paikoilla ohennus), tekee sen, että paino on istuinluilla eikä puuduta sieltä muualta. Istuinluillakin oleva painon tunne on silti miellyttävämpi, kun pehmuste ei lyttäänny liikaa.
Nyttemmin uusimmissa assoksen housuissani (edit olivatkin S5 Uno:t eikä Millet ja siis L-koko mutta henkseleitä ei tarttenut pidentää) ei pehmuste ole aivan yhtä napakka mutta ihan hyvä siinäkin. Niiden mitoitus vaan saisi ehkä olla muutoin vähän tiukempi minunlaiselle. Mulla on talvella alimpina ja välikeleillä ainoina myös 3/4 Assokset vähän paksummalla kankaalla ja siinä on Mille-pehmuste. Ne on peräti XL-kokoa (ostin ne aikanaan henkseleistä liian tiukkojen L-koon FI 13 housujen jälkeen) ja niissä on henkselien pituus about sama kuin L-koon Unossa ja lahkeet myös samaa luokkaa. Ärsyttää kyllä, että saman valmistajan henkselihousuissa henkselien pituus on niin eri. Kun mitoituksen tiukkuudessa leveyden suhteen (pro- vai fat-fit) on valinnanvaraa niin olispa samat 2-3 vaihtoehtoa myös henkseleissä. Vähän samaan tapaan kuin kauluspaidoissa on leveys, kaulus ja hihan pituut valittavissa joissain paikoissa kuten itse käyttämässäni brittiläisessä postimyyntifirmassa TM Lewin.
kauris muokkasi tätä : 20.05.2014 at 20.37 Syy: Uno eikä Mille
Mittailin vyötärön 85 ja lantion 95 ja osun Castellin mitoituksessa tasan M-kokoon. Pituus 185 cm ja inseam 84 cm, eli selkää riittää varmaan XL-henkseleiden verran.
http://castelli-cycling.com/img/size...rand=379686266
Josko kuitenkin kerrankin ostais tarpeeksi tiukat eli ekaa kertaa M-koon ja pidennyttäis sitten henkseleitä oikein urakalla. Katotaan onko vesaP:n progetto x2 hehkutuksessa perää
Assoksen mittataulukko on näköjään rakennettu bibsien osalta vain ajajan pituuteen ja L koko vastaa 180-185 cm kuskia.
http://www.assos.com/en/63/sizing.as...ry=SWITZERLAND
Siis ajatus olikin etteivät sopisi pituudeltaan vaan suosiolla pidennyttäisin räätälillä henkseleitä 10 sentillä.
Edit. No ehkä tilaan sekä L että M koon ja palautan toiset. Tätä taktiikkaa toteutan parhaillaan saksasta matkalla olevien maastohousujen kanssa.
Tykkään Assoksen padeistä, mutta reidessä ei ole tarpeeksi paukkua täyttämään lahjetta. Olen 188/91 cm, 82 kg ja olen käyttänyt taulukon mukaista XL:ää. Kauris, sulla oli näkemyksiä henkseleiden pituuksista, missähän Assoksen mallissa uskaltaisi kokeilla pienempää eli L:ää?
No siis Unon henkselit oli huomattavasti löysemmät kuin heidän entisen ykkösmallin mutta mallit ovat tässä välissä muuttuneet. Jos haluat Assokset ja tarviit tiukemmat niin tilaat L:n ja katsot meneekö henkselit sellaisenaan ja jos ei niin viet räätälille pidennykseen tai yrität harrastaa ompelimotoimintaa itse. Noi edullisemman pään unot tai heidän mille-mallin korvanneet endurance-mallit ovat todennäköisesti henkseleistäkin löysemmät mutta niin ovat toisaalta varmaan sitten lahkeestakin.
Jos lahkeen pituus mietityttää niin voi myös ottaa 1-2 kokoa pienemmät longleg-versiona.
T.campionissimo_s7:n lahkeet ovat vähän Fi.13-mallia kireämmät ja päädyin itse lukuisten yritysten jälkeen siirtymään yhtä kokoa suurempiin housuihin. Kyse ei ollut siitä, että Fi:t olisivat olleet vanhat ja venyttyneet, sillä vertasin S7-mallia varsin uusiin Fi shortseihin.
S7:ssa leikkaus tulee tosiaan edestä huomattavasti alemmas kuin Fi.13:ssa. Allekirjoittanutta se ei häiritse, vaan pikemminkin arvostan sitä, miten helppoja "tekniset tauot" ovat nyt. Myös tuo kuKuPenthouse, nimestään huolimatta, on mielestäni todella jees. Saavat "arvoesineet" rauhassa matkustaa mukana. Mitä tulee säämiskään, se tuntuu hyvältä, mutta kokemusta ei vielä ole yli 200 km lenkeistä. kolme yli 150 kilometristä olen tehnyt ja reipas tonni nyt housuilla muutenkin alla. Aika vähän siis vielä.
Todella tyytyväinen olen housuihin, mutta ajan mielelläni vielä jatkossa myös "vanhoilla" shortseillani, eivät lähde kaikki vaihtoon![]()
Mulla on käytännössä samat speksit, 188cm/n. 91-92cm/n. 83 kg ja olen käyttänyt Assoksen lyhyistä bibseistä aina (15. kausi Assoksen housuilla alkanut..) kokoa L, vaikka kokotaulukko antaa XL:ää. En muista mitä kaikkia malleja olen käyttänyt mutta aina malliston yläpäästä, esim. nyt Fl. 13. Kerran ostin XL:ät, mutta osoittautuivat käytössä liian löysiksi, eivät istuneet tarpeeksi napasti. L:n lahkeessa voisi ehkä mun pituuteen olla 1-2cm lisää pituutta, mutta on lähinna makuasia. Jos uusi S7-malli on Fl. 13:ta tiukempi ja olisi pakko ostaa sovittamatta ottaisin siitä ehkä sitten XL:n koska nykyinen Fl. 13 koossa L on minulle kokona alarajoilla. Pitkissä trikoissa nyt XL (on myös ollut L....), 3/4 pituisissa nyt L (on ollut XL..), joten riippuu myös mallista mikä sopii. Paidat ja takit ovatt sitten kaikki olleet selkeästi XL, sen verran hartiaa on.
Pistetäänpäs tänne kanssa omat kokemukset. Evanssilla oli 20% pois ja tilasin L-koon Assos equipet. Ennestään käytössä ollut uno ja mille -mallit. Minusta leikkaus suunnilleen sama, ei mielestäni kiristä sen enempää kuin nuo vanhemmat, vaikka mainostavatkin "cycling body" fittiä. Minä olen 182/82, en siis mitenkään laiha, kohtuullisen normivartaloinen. Suurin ero noihin mitä mulla on ollut, on leikkaus etumuksen kohdalta, tällä säämiskällä ja leikkauksella ovat selvästi mukavammat. Henkselien pituus näppituntumalta sama kuin vanhoissa.
Minäkin hankin joku viikko sitten Assoksen padihousut XL (pitää koko tarkistaa) myös (189/93 ja sisämitta 88), muuten ok, vaikka reisissä väljää, mutta pädi on outo. Sisäreiteen tulee oudot pahkurat. Toppaus on jotenkin liian leveä etuosastaan tai sitten minä olen vain pihtikinttu. Outo juttu. Toivottavasti käytön myötä vähän muotoutuvat. Irtolahkeilla olivat ihan toivottomat käyttää. Toppaus hankasi sisäreittä hyvinkin häiritsevästi.
Ride the snake, he's old, and his skin is cold.
Näkyy olevan Fugu talvitakkia jonkinlaisessa alennuksessa Assos Outletissa. Värejä ja kokoja löytyy. En nopealla selailulla löytänyt kyseistä takkia enää Assoksen nettisivujen tuotevalikoimasta. Taitaa olla poistuva malli? Alennettu hintakin on kova. Pistin nyt kuitenkin tilauksen menemään, kun tuo on himottanut jo pidemmän aikaa. Jos nyt tällä kertaa osuisi kohdalle riittävän tyköistuva ja riittävän pitkät hihat omaava talvitakki. Viime talvena sovittelin Lontoossa muita Assoksen talvitakkeja, joten siltä pohjalta uskalsin L-kokoisen sieltä pyytää. Jos ei mahdu, niin onpahan taas yksi syy lisää skarpata painonhallinnan kanssa![]()
Ankka riitelee - Asiat eivät
Oisko uutta extreme-talvitakkia tulossa, näyttää ne fugu-pöksytkin hävinneen Assoksen sivuilta?
onkos noista hK.sturmNuss-byysista kokemuksia?
Peikkomainen flaksi
Just hankin itselleni. On ollut niin kuivat kelit etten ajamaan ole päässyt, mut sovittaessa tuntuvat istuvan hyvin. Semmoinen huomionarvoinen asia, että kun mulla kaikki Assoksen bibit ja trikoot on kokoa XL, mutta näissä XL oli aivan liian iso, mutta L passeli. Olen 188/90. Otin siis noi polvipituiset.
Vedenpitävissä housuissahan, kuten kaikissa muissakin vedenpitävissä vaatteissa, istuvuus on kaiken a ja o.
http://veloviewer.com/athlete/931321/
Onko kenelläkään käytössä käytössä LL.haBu S5 -trikoita? Arvon koon L ja XL välillä. Minulla on T Fi.13 S5 -bibsit kokoa L, pituutta 186cm, sisäjalka 88cm ja painoa hieman vajaa 80 kiloa. Nuo bibsit ovat aika napakat ja henkselit melko lyhyet.
Mietin vaan että onko koon XL trikoissa liian pitkät lahkeet ja ovatko ne liian löysät.
No nyt oon päässyt pari kertaa kevyessä sateessa ajamaan. Todella mukavat ajaessa, ja parin tunnin lenkillä pitää ulkoisen veden ulkona. Mulla siis toi polvipituus, ja housut istuu todella hyvin, toki näyttää vähän pohjalaisilta pussihousuilta. Aimmin käyttänyt Gore BW:n GT housuja, lyhyitä ja pitkiä, ja ovat suojanneet lähinnä roiskevedeltä vaikka hiostavat ovatkin.
Korostan edelleen että sturmNussien mitoitus on todella väljä verrattuna muihin Assos housuihin.
http://veloviewer.com/athlete/931321/
Kirjanmerkit