Oneuppi on käytössä Whiteoutissa, toimii riittävän hyvin X9 mediumilla, melko tarkka säädöistä. Ainoa puute on tuo 16 ratas, täytynee hommata.
Oneuppi on käytössä Whiteoutissa, toimii riittävän hyvin X9 mediumilla, melko tarkka säädöistä. Ainoa puute on tuo 16 ratas, täytynee hommata.
https://www.facebook.com/video.php?v=10152690603651970
Turnerilta läskipyörä. En olisi uskonut.
To ride, shoot straight and speak the truth
Täysjoustoläskin markkinoilletulon ennustelin jossain ketjussa täällä jo ties milloin.
Turhake. IMO.
Ne saa tuomita mitä huvittaa. Ei kiinnosta, tahi vaikuta mun mielipiteisiin. Ei ole mun raamattu.
Huoltovapaus on nimenomaan läskissä se yksi juttu mulle.
Jos sallitte, niin pitää ottaa takas omaa e13 paukutusta.
Tänään aamulenkillä koitin joka paikasta vääntää missä oli jyrkkää ja ahistavvaa niin ei taas paukkunu tai hyppiny ollenkaan.
Toimi ihan täydellisesti. Mitään en muuttanu ku oon vaan ajanu ( ja kaverikin ajo eilen ihan kuumana) .
Oisko tuo sitten ollu kettinkiin tottuminen ? Pitääpä seurata tilannetta.
Muuten tuo SRAMin pakka missä on ne alumiinispeiserit niin pitää aikamoista metallista ääntä joskus, vaikka aika tiukalle pakan väänsinkin....
Jos joku tilaan tuolta OneUpilta jotain niin mulleki se 16.
No oma kommenttini ei ollut kyllä kärkeväksi tarkoitettu.
Tuohon pitäisi itsekkin pyrkiä, elo ilman hissitolppaa vain ei taida onnistua. Esim. BBseiskojen kanssa eläminen taas ei kuulostaisi ollenkaan pahalta.
OT: seuraavaksi veikkaan täysjoustoläskien tulevan enskaan, josta seuraa taas uudet geot ja ties mitä muuta mukavaa. Ja kasapäin uutta myytävää iskari-/laakeri- ja rengasvalmistajille.
Ja jokainen enskakuski joutuu panemaan pyöräarsenaalinsa uusiksi.
Onko kokemusta toimiiko XT:n 16 piikkinen miten hyvin Sramin pakan kanssa?
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
No onhan mulla jäykkiä tolppia ollu käytössä sen 20-30vuotta.
Jäykkä tolppa on Ragleyssä edelleen, mutta kyllä senkin korvaisi mielellään hissitolpalla.
Kerran kun käy ajamassa teknisen alamäen tai esim. teknisen kivikon(tai molemmat :P) hissitolpalla, mieli ei tee enää jäykkää tolppaa.
No Reverbiä en kyllä itsekkään ottaisi, sellainen on ollut. Samoin KS. Tän hetkinen Command Post on ainut joka on kestänyt ongelmitta.
Tosta näkee, miten hyvin menee kun ajetaan perse pilvissä.
brilleaux muokkasi tätä : 19.09.2014 at 15.09
Itse yllätyin, että ei jäykkä tolppa tuntunut tuollaisessa paikassa mitenkään mahdottomalta. Ei mulla kyllä muutenkaan ole tolppa noin ylhäällä. Mutta nämä nyt ovat ehkä makuasioita ja tietysti kovin riippuvaisia vauhdista, joka minulla on aina hidas. Mutta tunkkaamatta pääsin kumminkin läskillä ja jäykällä tolpalla pari sellaista paikkaa joita ei täpärillä hissitolpan kanssa saanut ajettua. Ehkä ne menisi sitten vauhdilla jos tolppaa saisi laskettua. Tanko on tosin läskissä kanssa ihan erilainen: täpärissä on joku 700 millinen ja läskissä 800 joten tuollakin voi olla merkitystä.
Jos kokeilisin kumminkin reverbiä kun ei tuolla (26:lla) täpärillä ole tullut ajettua kuin kolme kertaa läskin oston jälkeen. Ei nyt ole rahaa hommata uutta tolppaakaan tällä hetkellä. Värikoodaus menee lisäksi pilalle kun reverbissä on musta letku.
On tuossa pyörän geometrioissakin melkoinen ero nykyajan läskeihin.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Vapaarattaan päässä on akseliin kierteillä kiristettävä holki, joka näköjään pääsee löystymään ja päästää koko vapaarattaan tulemaan ulos kolostaan. Ei siinä kynnet enää kestä kun vaan kolmasosalla vastaa ottavat hammaskehälle. Putsasin, kasasin, kiristin ja näyttäisi voimivan. Aika näyttää kuinka kauan.
Myös minun 9zero7:n kiristysholkit tuntuvat löystyvän itsekseen. Kerran vedin ns. apinatiukalle, ja sillä tuntui olevan huono vaikutus vierintävastukseen (laakereissa?), ja siitä huolimatta jonkin ajan kuluttua huomasin holkin taas löystyneen. En ole aivan täysin vakuuttunut merkin hubien laadusta, tosin en väitäkään olevani mikään asiantuntija alueella. Entisen 29-pyörän DT Swissin valmistamat Bontragerin hubit olivat täysin koskematta 2010-2014 ja niissä ei ollut ikinä mitään ongelmaa.
Kato, tutun on näköinen. Boressa on sama. Samalla lailla on kulunut. Ei vakuuta.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Kolme tarraamiskünttä tuntuu aika vähältä runttaamiskäyttöön tarkuutetulta vimputtimelta.
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Ei lenkkiä etteikö jotain hajoa. Surlyn kampi meinas taas irrota kesken lenkin ja se kammen akselin päässä oleva mutteri, jolla poistetaan välys kampiakselista, oli pudonnut metsään. Kammessa olevat pikku pultit olivat edelleen aivan törkeän piukalla, mutta ei vaan pidä.
Tuo tänään korjattu vapaaratas sentään kesti koko lenkin, vaikka noi vapaarattan kynsien urat olivat huomattavasti enemmän venahtaneet.
Mitä 190mm napavaihtoehtoja löytyy jos laskuista jätetään pois eri merkeillä tehdyt chosenit jne.? Ainakin Hope joka ei suuremmin kiinnosta ja Industry 9, onko muita?
Kesällä mulla poiki silloin reilu kaksvuotias MWOD-kampisarja. En tiedä pettikö eka se säätöpultti vai vasemman kammen tyvi siitä kiripulttien vierestä. Kivikkoylämäessä kuului pamaus ja huomasin säädön pettäneen. Koitin paikata loppulenkin laittamalla kammen pohjaan ja kiristämällä niitä hahlon kiristyspultteja tarpeeksi, jolloin kampi murtui sen sisemmän pultin ympäriltä.
Hankin korvaavan kampiparin, joka löystyi hieman parin ensilenkin jälkeen. Voi olla osallisena, etten rasvannut sitä vetopuolta tarpeeksi, jolloin se leikkasi pari millin kymmenystä ennen vastinpintojen osumista. Purku, oikean puolen boorin ja pulttien molyvaseliinikylpy, kampi lattiaa vasten ja silmät kiinni pitkällä avaimella sen vetopuolen kiristys -> pinnat kohtasivat toisensa päittäin, eli ei enää elä oikea puoli. Sen jälkeen ruuvilukitekylpy puhditetulle vasemmalle puolelle säätöön, akseliin ja kampeen -> kasaus, säätö ja kiristys. Jospa nyt :/
Järki pitäis kai kuitenkin pitää päässä siinä vasemman kammen kiristyksessä, jottei tulis muodonmuutoksia (muuttuu se akselille varattu rööri siinä kammessa muuksi kuin pyöreäksi, väitti ainakin armoitettu lastuavien työstömenetelmien hallitsija metalliverstaalta).
Onko täällä kellään sitä uudempaa OD-kampisarjaa, jossa akseli ja oikea kampi ovat yhtä puuta? Onko niissä parempi istuvuus vasemmalla puolella. MWOD:n vasen kampihan kiikkuu siinä akselin päässä jonkun verran, kun hahlon kiristystä löysää. Vertasin Shimanon Deore -kampeen, joka kiripulttien löysäämisen jälkeenkin istuu suht nätisti siinä kammen päässä.
Ja kerrataan tähän vielä edellisen viestin jatkoksi, jotta saadaan jotain hyvääkin: Surlyn kampien hyvä puoli on se, että kaikilla olemassa olevilla takahaarukka-vanne-rengas -yhdistelmillä saa aikaan vaikka miten hörhöjä välityssuhteita, koska Surlyn kammissa pikkurattaan paikka on siinä missä normaalisti se keskimmäinen tahi isompi. Eli kaikilla vanne-rengas -komboilla voi myös tehdä vaikkapa 20/30 kampisarjan, jos vaikkaa siirtää harvennushakkuusta polttopuita kotipihaan pyörällä hinaten.
Hyvin perusteltu mutta en silti ostaisi Surlya,Sramia.E13.
Race Face ja Middleburn ovatten parhautta.Perustelut?Katokkaa speksit.
Surlyn oikean kammen kiinnitys on sama, kuin Shimanolla ja kummallakin ei ole minulla koskaan ollut ongelmia. Kiristän pikkuhiljaa, ensin aina sisempi ruuvi tiukemmalle ja sitten ulompi samalle kireydelle ja niin useampi kerta, kunnes tulee oikea momentti vastaan, ei kuitenkaan ylitiukaksi.
Sen sijan GXP:n vasemman kammen kiinnitystä väitän suunnitteluvirheeksi. Nimittäin sen tyyppinen (kiilautuva) liitos ei saa mennä kiristäessä täysin ”pohjaan”, niin kuin GXP:ssa se tekee.
Esim. Surlyn kammessa oikealla puolella on samanlainen liitos, ja se ”leikkaa kiinni” ennen kuin on pohjassa n. millin kymmenesosan verran, sen ei tarvitsekaan olla täysin ”pohjassa”, kunhan on riittävän tiukka. Näin kiilautuvan liitoksen pitää toimia. BB30 ja ”BSA30” (en tiedä oikeaa termiä, ylileveä ”BB30”) kammissa on sama juttu, eli on suunniteltu oikein.
No nyt alkoi todella kiinnostamaan tuo kiinankuitu Ican. Osaako joku sanoa bluton istuvuudesta tuohon? http://www.icanbikes.com/html/MTB/Fa...ml#bk_desc_tab
Olen vähän harkinnut läskipyörän ostoa ja tarjolla olisi käyttämätön mutta pari vuotta vanha moonlanderi. Moonlanderi taitaa olla edelleen se läskein läskipyörä 100mm vanteilla ja 4,8 renkaillaan? Sinäänsä tuo olisi varmaan ihan hyvä asia kun käytössä on jo pari maastopyörää ja läskipyörää tulisi ajettua lähinnä talvella eikä sillä olisi tarvetta ajaa mitään xc-lenkkejä kesällä. Ainoa mikä tuossa vähän arveluttaa on se pirun kapea takanapa ja vinoon kasattu taka vanne, onko tuolla jotain muuta merkitystä kuin, että ei tarvitse heittää mitään perus 29'' vannesettiä kiinni pyörään?
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Kirjanmerkit