HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 46 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 96 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Härskin näköinen stonga tuo Answer Lisää kokemuksia odotellen...
    Meneppä siinä tapauksessa muutama sivu taaksepäin, siinä noiden hyötyjä käytiin monessa viestissä läpi.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Juu, eka lenkki Answerilla ajettu, on härskin hyvä Ohjaamo piteni, mutta parani.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tuossapa tuo:
    Hyvältä näyttää, tuolleen itsekin visioin asennon. Command Post odottaa myös postissa ja XT-jarrut laitan tilaukseen vielä + 1*10. Alkaa näyttää samalta kuin sun Fatboy.

ulkomailla...ex Vaasalainen ja nykyinen Kuusamolainen. :)
    moi!

Ehkä tätä on jo kysyttykin? Kuis iso ero läskien renkaissa on "kantavuudessa" ja " ajettavuudessa" noita kun on ymmärtääkseni 3,8=>5? Huomaako noissa käytännön eroa?

//J

mutanaama Guest
    Kesällä ero kapeemman puolelle, talvella levee vaan kantaa paremmin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Hyvältä näyttää, tuolleen itsekin visioin asennon. Command Post odottaa myös postissa ja XT-jarrut laitan tilaukseen vielä + 1*10. Alkaa näyttää samalta kuin sun Fatboy.
    1x10:n suhteen emmin vielä; toi takapään pito on niin uskomaton että mummoratas puoltaa paikkaansa, mukava könytä ties missä. Talvella luulisin olevan käyttöä myös.
    Toisaalta taas; viime ajonautinnolla taas päästelin tutut polut läpi tolla vakio isolla eturattaalla, täpärissä taasen oli 1x10 30t:llä millä meni samat paikat just ja just.
    Eli toi läskipoika kyllä eteneekin eri malliin; 1x10 ja 30t:llä edessä saattaisi pärjätä hyvinkin...

Läskipoikaan kyllä saisi myös direct mount 28t ratastakin.

Command postin oman vivun rikoin kunnon OTB:llä, ja pistin tilalle tuon KS:n vivun; on muuten paljon paree!

^Mä ajoin moonlanderilla 26 eturieskalla ja 11-36 takapakalla. Ainakaan itselläni ei ikinä tuntunut että välitykset olisivat olleet liian lyhyet. Siirtymillä sai polkea tosissaan että välitykset loppuivat ja metsässä riitti lyhyimmät välitykset lähestulkoon jokaiseen paikkaan.

Mulla on valkoläskissä 24-38 eturieskat. Takana 11-36. Enimmäkseen tulee ajeltua tuolla 38:lla täällä tasamaastoissa varsinkin kun ajotyyli on mallia runttaava. Siirtymillä pääsee tarpeeksi kovaa. Jos vaihtaisi 1x10 setuppiin niin 32 tai 34 eturatas voisi olla paikallaan. Toisaalta kun tuli hankittua peräkärry muksun vetämistä varten niin kaksi ratasta puoltaa paikkaansa. Ei ne välitykset mitään haittaa. Kivan muodikkaaltahan se 1xJotain setuppi näyttää.

mutanaama Guest
    Kuskista riippuen sopiva eturatas lienee siellä 26-32 välissä. Mulle tuo 28 oli liian pieni ja taas 32:lla ei taas oikein kulkenut tiukimmissa paikoissa, vaikka oli 42 takana. Nyt mennään 30-11/36 välläreillä ja hyvältä tuntuu. Lyhkäisissä mäissä tasapaino meinaa kadota ennen kuin vääntö loppuu ja pidempiä en jaksaisi polkea muutenkaan. Näillä totuuksilla tänään ja huomenna jotain muuta. Toki silläkin on vaikutuksensa, mitä rengasta käyttää, moonlanderissa 4.8" kehä on noin 10cm pidempi kuin meikäläisen 4":ssa

Tuota mutanaamaa kannattaa kuunnella. Itse vaihdoin 2x10 välitykset oikeastaan vain ajatellen painon säästöä, huoltovapautta ja muodikkuutta. Nyt kun se on alla niin oikeastaan senkin ajan ja rahan ois voinu säästää. Hyvältähän se näyttää ( subjektiivista ) mutta jolla on toimiva 2x10 niin anna olla vaan.

Jaa että jumbo jimeillä lähtis taas kilo pyöriviä massoja. Edellisetkin tarpeet kuten kuitukeula ja nw ratas vielä hankkimatta.

No peräkärry muksulle on hommattuna mullakin, että enköhän pitäydy toistaiseksi kahdessa eturattaassa.
    Ei ne siinä mitään haittaakkaan.
    Tosin kärryä oon toistaiseksi vedelly Ragleyllä. Mutta miksei läskilläkin.

Toki voisi olla paikallaan jonkunmoinen bashi iskeä kiinni; pelottaa painaa kivien yli ilman suojaa, täpärin taco saanut ainakin maukkaita hittejä.
    Ja läskillähän mennään vielä sinne täpärillä ei pääse.
    brilleaux muokkasi tätä : 18.09.2014 at 12.19

Mulla nyt 30t ja 11-40, vaikuttais aika "täydellisiltä" välityksiltä läskiin..

ja brille, läski on mitä parhain kärrynvetojuhta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Mulla nyt 30t ja 11-40, vaikuttais aika "täydellisiltä" välityksiltä läskiin..

ja brille, läski on mitä parhain kärrynvetojuhta!
    Kenen valmistava laajennusratas?

Kenen valmistava laajennusratas?
    e-13 rieska + shimano xt 11-34 pakka, tollasen: http://www.bike-discount.de/de/kaufe...m771-bl-162029 ajattelin vielä kokeeks tilata, ei ole kallis kokeilu 15+17 tilalle, vaikka onkin suunniteltu 11-32 pakkaan

Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Mistäs mahtaisi löytyä edullisimmat 190mm takanavat läskiin? Olisi tarkoitus rakennella talven aikana 29 kiekot Whiteen ja ihan kauheaa summaa ei pystyisi näihin uhraamaan.
    Tuolta sais suht edukkaasti napasetin:
    http://www.menopelimarket.fi/epages/...%3AZERO%3A7%22

Jos ei linkki aukea, niin Googlella hakee Menopelimarketin ja etsii fatbike - osion.
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

e-13 rieska + shimano xt 11-34 pakka, tollasen: http://www.bike-discount.de/de/kaufe...m771-bl-162029 ajattelin vielä kokeeks tilata, ei ole kallis kokeilu 15+17 tilalle, vaikka onkin suunniteltu 11-32 pakkaan
    Sulla ei tiukoissa ylämäissä laajennus pauku? Mikä takavaihtaja? Olisko 40T ratkaisevasti 42T:tä tiukempi.

Sulla ei tiukoissa ylämäissä laajennus pauku? Mikä takavaihtaja? Olisko 40T ratkaisevasti 42T:tä tiukempi.
    en oo kyllä mun narujaloilla ja muutenkin niin höyhenenkevyellä polkemistekniikalla paukkumaan, onko ne ollu noita e13, vaiko houppeja kummat paukkuu?

nii ja pitkähäkki shadow+ slx

en oo kyllä mun narujaloilla ja muutenkin niin höyhenenkevyellä polkemistekniikalla paukkumaan, onko ne ollu noita e13, vaiko houppeja kummat paukkuu?

nii ja pitkähäkki shadow+ slx
    e13 joissakin tapauksissa paukkunut, mut käsittääkseni vaihtaja on ollut aina XT. Pohjoisen tapauksessa voi olla myös, että Skillä on liikaa voimaa.

e13 joissakin tapauksissa paukkunut, mut käsittääkseni vaihtaja on ollut aina XT. Pohjoisen tapauksessa voi olla myös, että Skillä on liikaa voimaa.
    kas, unohtui tuo sarkasmihymiö tuolta narujalka-kommentista.. eli ei ole paukkumattomuus voimantuoton puutteesta johtuva..

mikähän lie vapaaratas ollu noissa paukkumistapauksissa? mulla hope, neljällä järeällä kynnellä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylämäessä heikottaa Katso viesti
    Mun pitäisi saada uusi hammaskehä OnOnen napaan, mutta todella vaikea löytää, kun ei edes tiedä kenen valmistama se napa varmuudella on - saati sitten, että löytäisi jostain tuon uuden hammaskehän....
    Omassa 29" Radonissa oleva Sun-Ringlen Radium Ma vaikuttaa hyvinkin yhtenevältä. Luonnollisesti läskin napa on leveämpi, joten akseli on pidempi:
    on-one:

Radon 29"

on-one:

Radon 29":

Linkki Sun-Ringle keskusteluun.

kas, unohtui tuo sarkasmihymiö tuolta narujalka-kommentista.. eli ei ole paukkumattomuus voimantuoton puutteesta johtuva..

mikähän lie vapaaratas ollu noissa paukkumistapauksissa? mulla hope, neljällä järeällä kynnellä..
    En kyseenalaista reisiesi voimaa. En ole nähnyt näitä, mutta ovat varmasti upeat! *hymiö, joka pitäisi laittaa, mutta en laita*

En kyseenalaista reisiesi voimaa. En ole nähnyt näitä, mutta ovat varmasti upeat! *hymiö, joka pitäisi laittaa, mutta en laita*
    no, se siitä ja asiaan; onko siis tiatoo noista paukkuvien yksilöiden vapaarattaista, ketjuista yms..?

mulla siis hope vapari, e13 extender 40t, xt pakka, xt ketju, slx pitkähäkki shadow+ ja rf 30t n/w

No niin, sori tauko, piti käydä ajamassa, ja hukkaamassa yks Race Face kampien ruuvi tuosta 32 hampaisesta rattaasta.....

Eli Shimanon xt ketju uusi, uusi Race Face 32 nw Hi5Bikesiltä, uusi SRAM pakka Hi5Bikesiltä ja uusi e13 42 ratas (SRAM sopiva).
    Tältä sivulta tilattu: http://www.hi5bikes.fi/~UvtGx0000001/?Y999=PGR&Y174=36
    Pyörä on TREK Farley ja siinä X9 type 2 medium takavaihtaja ja ketju kireimmällä mikä toimii)

Kun eka kerran kävin jyrkkään mäkeen Virpiniemessä tunkkaamassa, alkoi tuo 42 hakkaan just kuin Jake Kona tuossa aiemmn on Videolinkinkin laittanut.

Kaikki toimii loistavasti penkissä ja kevyesti polkemassa, mutta kun tulee enemmän painetta niin lyö kuin yli.
    E13 hampaat on mielestäni matalat.

Mutta, siis, yksi video klippi on muualta samalla ongelmalla, ja oisinko löytänyt jonkun toisen kyselevän saman perään jossain amerikassa.

Eli, joko mulla on susi, tai joku säätö pielessä (mutta mikä?) tai sitten on tosiaan liikaa voimaa !

no, se siitä ja asiaan; onko siis tiatoo noista paukkuvien yksilöiden vapaarattaista, ketjuista yms..?

mulla siis hope vapari, e13 extender 40t, xt pakka, xt ketju, slx pitkähäkki shadow+ ja rf 30t n/w
    Minulla on
    - Hope 40T-REx + sram 1070 36-11 (oli aikaisemmin 1050, mutta sain siitä paskalla ylämäkivaihtotekniikallani rinkelit soikeleiksi)
    - SRAM ketju olisko 1050 sarjaa
    - edessä blackspire 30t
    - elopainoa jotain 93 kg + kamista ehkä enimmillään tuonne ad 100 kg plus pyörä päälle eli jotain 114 kilossa mennään
    - 9zero7 napa, kuvia tuolla ylempänä, vapaarattaan runko voi olla aika riemukas näky nykyään, tuo kuva jossain takanapäin uraisesta versiosta on otettu siinä vaiheessa kun olin ajanut pyörällä jotain viikon pari.

Ei pauku, toimii mainiosti, pieni kosmeettinen hyppy siinä kohtaa mistä olen poistanut pakasta rattaan, olikohan se 15t.

IncBuff Guest
    http://int.oneupcomponents.com/colle...nents-sprocket

Tätä ajattelin kokeilla. Kellään kokemuksia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti

Kokeile ihmeessä niin saadaan lisää kokemuksia !

9:zero:7 vapaaratas sitten otti ja paukahti. Nyt on kytkeytyminen kaksivaiheinen ja napa firisee. Huomenna täytyy ottaa auki.

Eilen illalla 3 tunnin ripeähkö polkulenkki ja en löydä mitään moitittavaa Answerin 20/20 tangosta, ei menneet foorumin suositukset hukkaan. Kiitokset asianosaisille.
    Yläkropan ja käsien asento vaan yksinkertaisesti tuntuu oikealta.
    Silloin kun asiaa tietoisesti ajattelee. Jotain kertoo sekin että näin jälkikäteen mietittynä koko stongan olemassaolon unohtaa ajaessa.

Ja tanko tuntuu varsin hyvin myös pehmentävän tärinää ja iskuja.

Yksi pyöräilyhistorian parhaista hankinnoistani, Fatboyn ja hissitolpan ohella.
    brilleaux muokkasi tätä : 19.09.2014 at 09.51

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti

Tollanen on tulossa mun Fatboyhin. Trailitäpärissä löytyy jo samanmoinen, tosin ilman tuota 16-piikkistä. Toiminut mielestäni ihan hyvin Sramin X0 takavaihtajalla.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •