ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 5 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #121
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti van damme Katso viesti
    Paljon maksoi perusmalli? 1950€ näyttää olevan päivän hinta Expertillä
    Mistä muka experttiä saa tohon hintaan?!

  2. #122
    IncBuff Guest
    Jonkun valmiiksi kolhitun testipyörän olisi saanut jostain tuohon hintaan niin sehän on silloin päivän hinta

  3. #123
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mä maksoin omastani 2080e, ei paljoa enempää siis. Ajamaton, tehtaan paketissa.

  4. #124
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 365 Katso viesti
    Fat boy expert 1950€ tuolla Pyörähuolto Lauttasaaressa, taisi olla L kokoinen mitä kokeilin.
    KÖH. Eiköhän tuokin hinta ollut -14 malliselle ihka ehjälle ja uudelle. Lahtelainen kauppa myi taannoin syys alessa kaikkia varasto pyöriä -25% Fatboyta ei ollut vissiin hyllyssä, mut joku onnellinen sai varmaan Suomen halvimman Muklukin. Kyllä niitä tarjouksia vaan on syksyllä, kun uudet mallit painaa päälle.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  5. #125
    Viime vkloppuna pääsin ajamaan fattia ja polte hankintaan nyt mahoton.
    L-kokosella Fatboylla ajelin, mut tuntu hieman pitkälle. Tämän saanee hoidettua stemmillä ja satulan siirrolla joka oli omaan polvikulmaan nähden pikkasen takana. Tykkään ajaa pikkasen "ahtaalla" rungolla (nykyinen maasturi s-kokoinen Inbred). Kuskilla mittaa 176cm ja inseam 83.
    SVHeebo kirjoittelikin aiemmin, että hänen inseam 81 ja satulan korkeus tapissaan. Tämä tekee koon valinnasta hankalan.
    Joten kysymykseni kuuluu, kumpaa kokoa suosittelette M vai L?
    Ja löytyykö mistään fatboyta perus tai expert mallina ilman monen kuukauden odotusta?
    Kiitoksia jo etukäteen.

  6. #126
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cormick Katso viesti
    Viime vkloppuna pääsin ajamaan fattia ja polte hankintaan nyt mahoton.
    L-kokosella Fatboylla ajelin, mut tuntu hieman pitkälle. Tämän saanee hoidettua stemmillä ja satulan siirrolla joka oli omaan polvikulmaan nähden pikkasen takana. Tykkään ajaa pikkasen "ahtaalla" rungolla (nykyinen maasturi s-kokoinen Inbred). Kuskilla mittaa 176cm ja inseam 83.
    SVHeebo kirjoittelikin aiemmin, että hänen inseam 81 ja satulan korkeus tapissaan. Tämä tekee koon valinnasta hankalan.
    Joten kysymykseni kuuluu, kumpaa kokoa suosittelette M vai L?
    Ja löytyykö mistään fatboyta perus tai expert mallina ilman monen kuukauden odotusta?
    Kiitoksia jo etukäteen.
    Itse olen 178 ja 83, runkoko on M ja satula on muutaman sentin yli ohjaustangon. Nostovaraa on kyllä vielä. Mielestäni koko on juuri sopiva.

  7. #127
    Itse olen 180cm pitkä ja inseam 83,5-84cm ja ajan M-kokoisella Fatboylla. Kokeilin myös L-kokoa, mutta mielestäni pienempi runko on mukavampi ajaa maastossa. Satulassa on vielä nostovaraa noin 5cm, tosin stemmi saisi olla 1-2cm pidempi. Cormick, itse sain oman Fatboyn parissa päivässä, kun tilasin Signaturelta.

  8. #128
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kovin on yksilöllistä; itsellä mittaa 173cm, pidän pienistä rungoista ja M-koko juuri passeli. Stemmin vaihdoin 50 milliseen ja Command Postissa vielä setbackiä.
    S-kokoisella olis pian joutunut pidentään stemmiä, mikä taas ei käy.

    Signaturelta itsekkin tilasin, tuli parissa päivässä.

  9. #129
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    180/83 ja M-koko täälläkin. On passeli. Tulispa 1x10 roinat viikonlopuksi!
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  10. #130
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Cormick , kävinpä napsaisemassa kuvan satulaputkestani, eli aiemmin kirjoitin satulakorkeuden olevan liki tapissaan minulla, varaa on vielä 2,5cm nostaa. Kuvassa näkyy putken minimimerkki ja vasemmalla putkessa näkyy kuluma kohdassa jossa minulla korkeus on ollut. Sehän on tietty taas makuasia miten korkealla satulaa haluaa pitää.



  11. #131
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cormick Katso viesti
    Viime vkloppuna pääsin ajamaan fattia ja polte hankintaan nyt mahoton.
    L-kokosella Fatboylla ajelin, mut tuntu hieman pitkälle. Tämän saanee hoidettua stemmillä ja satulan siirrolla joka oli omaan polvikulmaan nähden pikkasen takana. Tykkään ajaa pikkasen "ahtaalla" rungolla (nykyinen maasturi s-kokoinen Inbred). Kuskilla mittaa 176cm ja inseam 83.
    SVHeebo kirjoittelikin aiemmin, että hänen inseam 81 ja satulan korkeus tapissaan. Tämä tekee koon valinnasta hankalan.
    Joten kysymykseni kuuluu, kumpaa kokoa suosittelette M vai L?
    Ja löytyykö mistään fatboyta perus tai expert mallina ilman monen kuukauden odotusta?
    Kiitoksia jo etukäteen.
    Kyllä noille mitoille L on iso . 180+ senttisille L ja M valinta onkin jo mieltymys juttu.
    Tuo alla mainittu kankeus on juuri se suurin haitta, kun akseliväli kasvaa. Sitä ei lyhyellä stemmillä korjata ja paino piste voi mennä liian taakse jyrkkiä ylämäkiä ajatellen.
    Antza44 muokkasi tätä : 18.09.2014 at 11.55
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #132
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Ajoin toissa maanantaina reilut 120km L-kokoisella Fatboylla, se oli minulle ainakin liian iso. Lähinnä huomasin kankeutena kun polku muuttui pienemmäksi, samaten kallioiden kiipeilyssä.

  13. #133
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Kiva nähdä noita vihreitäkin välillä. Ovat melkein harvinaisuuksia.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  14. #134
    Kiitoksia vastanneille. M-kokoa siis metästämään.
    svheebo, sori kirjoistusvirhe "liki tapissaan" oli muuttunut muotoon "tapissa", pahoitteluni.

  15. #135
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Kiva nähdä noita vihreitäkin välillä. Ovat melkein harvinaisuuksia.
    Minulla niin teki mieli oranssia ja sen päällä jo pääsin istumaankin. Joulukuulle kuulemma menee seuraava erä... Experttejä kuulemma saa hyvin.

  16. #136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti van damme Katso viesti
    Paljon maksoi perusmalli? 1950€ näyttää olevan päivän hinta Expertillä
    Esittelykappale, perusmallin ovh:sta muutamia satasia pois. Ja tuo "olive drab"-sävy ( tai sen poistuminen) nosti hankkimispaineita.

    Tänään kerkesin tehdä uuden lenkin. 13km asfaltti/linnoituksen muurin huippu/hiekkatie-siirtymä luontopoluille. Luontopolku 5km kivikkoa, juurakkoa, korkeaa pitkospuuta ( suot vierellä oli kuivina, muuten olisin polkenut siellä ). Taas vahvistui, että läskillä saa tasaisella tekemisellä paikattua tekniikan puutteita. Siirtymällä muistaakseni 0,7bar, kivikkosessiossa 0,5bar.

    Kivikossakin tuntuisi olevan varaa paineen laskuun. Polkija 91kg. Hain tänään Motonetin digi-ilmanpainemittarin, saa nähdä kuinka pitkään jaksaa/tarvii kuljettaa mukana.

  17. #137
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    Pelkkää hyvää sanottavaa läskipojasta!

  18. #138
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tänään ajoin ekakerran märillä levyillä. Siis jarrutin.
    Noi alkuperäiset laikat menee vaihtoon heti, prkl mitkä kirkujat...XT:n/Saintin 180mm laikkaa saa tarjota...

  19. #139
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Eikös palatkin vaikuta siihen kiljumiseen?

  20. #140
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Eikös palatkin vaikuta siihen kiljumiseen?
    Varmasti vaikuttaa.
    Mutta juuri nämä samat palat on ollu käytössä Avidin+saintin levyillä. Ei kilju.
    Xt:n ja Saintin "kelluvat" levyt ei tunnu juuri kiljuvan. Ainakaan omien kokemusten mukaan.

  21. #141
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    En väitä vastaan. Kunhan saat vaihdettua niin kerrohan auttoiko ja mitä kustansi. Märkinä jarrut tosiaan saavat bussikuskitkin kateellisiksi

  22. #142
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    55
    Tänään tuli haettua Tampereelta heräteostoksena Fatboy Expert. Lopullista hintaa en vielä tiedä, kun peltipoliisin nappaama lisälasku tulee myöhemmin postissa.
    Pienen testilenkin heitin myyjäliikkeen pihassa farkut jalassa, ja olipahan härskin tuntuista (ekä läskikokemus). Saa nähdä jos tuota alkaisi sitten jossain vaiheessa keventelemään.

  23. #143
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^^kiljuu ne kuitenkin prkl. Taakse vaihdoin xt:n levyn, kyllä sekin näemmä huutaa. Ei tosin ollenkaan niin pahasti eikä niin pitkään kuin orkkislevy.
    Taitaa muisti pätkiä; jospa ne oli Saintin jarrut ja palat jotka ei vingu...

    Nyt sitten ehdotuksia hiljaisista paloista SLX:n jarruihin, noillahan säikyttää kaikki viattomat luontokappaleet.
    brilleaux muokkasi tätä : 24.09.2014 at 07.14

  24. #144
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    55
    Nyt on eka lenkki heitetty Fatboylla, ja olihan se erilaista..Kevyesti kiipeää ja pito on uskomaton. Oli kyllä outoa ajaa ilman lukkoja pitkästä aikaa.
    Paineiden kanssa oli pientä säätöä: spessun pumppu näytti 0,5 bar, mutta renkaat tuntuivat kivikovilta ja töyssyt hakkasivat käsille, mutta homma helpottui kun laskin paineita ronskisti, silleen että rengasta painamalla se tuntui selvästi löysältä.
    Ketjut hakkaavat aika reilusti pienemmällä eturieskalla.

    Mutta kaiken kaikkiaan kolmen täpärivuoden jälkeen virkistävä kokemus. Noita grippareita en osaa kyllä käyttää.

  25. #145
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alumiini Katso viesti
    Nyt on eka lenkki heitetty Fatboylla, ja olihan se erilaista..Kevyesti kiipeää ja pito on uskomaton. Oli kyllä outoa ajaa ilman lukkoja pitkästä aikaa.
    Paineiden kanssa oli pientä säätöä: spessun pumppu näytti 0,5 bar, mutta renkaat tuntuivat kivikovilta ja töyssyt hakkasivat käsille, mutta homma helpottui kun laskin paineita ronskisti, silleen että rengasta painamalla se tuntui selvästi löysältä.
    Ketjut hakkaavat aika reilusti pienemmällä eturieskalla.

    Mutta kaiken kaikkiaan kolmen täpärivuoden jälkeen virkistävä kokemus. Noita grippareita en osaa kyllä käyttää.
    Mulla paineet 0,30 ja 0,39 kuskilla painoa sen 70kg. Edestä vois vielä tiputella syysmärillä kympin pois...toki noillakin paineilla parit kerrat on paukkunu vanteille.
    Gripparit vaihdoin samantien pois. Kelvottomat kapineet. IMO.

  26. #146
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    16
    Milläs tapaa fättäri ihmiset on tuon hämärien kelien valaistuksen hoitaneet? Experttiin ei ilm. ole hyvä kiinnitellä sarviin mitään ylimääräistä..

  27. #147
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Miksei siihen voisi kiinnittää esim. valoja?
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  28. #148
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^^Miksi ei? Kyllä mulla siinä valo on kiinni. Ja lisänä tuikku myös kypärässä.


  29. #149
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^^kiljuu ne kuitenkin prkl. Taakse vaihdoin xt:n levyn, kyllä sekin näemmä huutaa. Ei tosin ollenkaan niin pahasti eikä niin pitkään kuin orkkislevy.
    Taitaa muisti pätkiä; jospa ne oli Saintin jarrut ja palat jotka ei vingu...
    Taisi selvitä tämäkin vinkumysteeri; entinen etulaikka oli RT86(XT-Saint) ja se ei vinkunut, nyt taakse laitettu on RT76(SLX-XT). RT86 on kerroksittainen laikka rakenteeltaan. RT76 ihan normaali. Kerrosrakenne vähentää ilmeisesti vinguntaa aika kivasti.

    Ulkonäöllisesti laikat on kovinkin samannäköisiä.

  30. #150
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    16
    Kuulemma tuo hiilikuituhaarukka ei oikein tykkää, että siihen kiinnitellään mitään. En tunne asiaa sen tarkemmin. Tankolaukkua joskus kysyin liikkeessä, mutta meinasivat ettei hiilikuituun kannata kiinnitellä mitään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •