Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.
Mitenkähän tuo liittyi mihinkään?
Takaisin rasteihin. Tässä vanha, urheilujärjestöjen talon pihalta Länsi-Pasilasta
Tässäpä uusi:
HUOMATKAA, että kartan linkkilista näyttää vain
neljä sivua rastipisteitä, vaikka niitä on jo viidellä
sivulla. Paina sivulistan vierestä "seuraava", niin
pääset viidennelle sivulle. Tämä juoksurata oli
rasti 758.
Historic muokkasi tätä : 10.09.2014 at 13.45 Syy: Linkitykset
Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?
Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.
AHAA! Enhän mä ajatellut, että niitä pitää _niin_ tarkkaan katsella...
Vinkin aika? Tänään tulee viikko täyteen!
Kehä I x Vantaanjoki
Pysytään vesistöaiheessa eli Helsingin vähiten käytetty vene
![]()
Olisko vinkki paikallaan? Kuvassa ei ole ihan mitään, mistä voisi päätellä tämän satunnaisen pikkukadun sijaintia. Ei ole viikossa osunut kohdalle.
Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?
Kuvassa näkyvällä länsi-itä -suuntaisella pääväylällä jos on joskus ajanut, niin varmasti on tuon veneen nähnyt. Ainoa kerta, kun se on ollut vesillä, on silloin, kun googlemappiauto on tuosta ajanut. Etäisyys edellisestä rastista linnuntietä 2,7 km ja samalta väylältä on jo rasti olemassa.
Vanha: Ylipalontie Paloheinässä
Uudessa rastissa on kaksi satavuotiasta:
![]()
PyöräIle muokkasi tätä : 23.09.2014 at 19.54 Syy: Linkki
Vihjeen ja maaston perusteella ei ole Nuotiopuisto, joten pitää olla aika varmaa tietoa ennen kuin lähtee kokeilemaan.
Nimim. kokeeksi kävin suunnistuskartan kanssa tunkkaamassa muutamalla bunkkerikompleksilla, tuli hyvä kolmen tunnin pk-treeni![]()
tempoilija muokkasi tätä : 24.09.2014 at 06.09
Sitten kun otetaan järki käteen sitä suunnistuskarttaa lukiessa, niin löytyy laakista.
Olin varma, että olen tuossa emitin kanssa käynyt, mutta luola näytti kuvassa hämäävän pieneltä. Lehtien suuri määrä oli ratkaiseva vinkki, joka ohjasi pysymään kehän pohjoispuolella. Sitten vaan etsitään kartalta suurin bunkkeria kuvaava merkki. On tosiaan ollut tänäkin vuonna iltarastikohteena. (linkki)
Pannaan muutamaa kertaluokkaa helpompi bunkkeri, jos vaikka päästäisiin muutaman rastin ajaksi pois Pakilasta.
![]()
Vanha oli Eläintarhan urheilukentällä. Kuvissa olevista ovista pääsee maan alle, jossa on juoksurata ja kuntosali.
Uusi:
Pahoittelun vastavaloon otetusta kuvasta. En osaa lisätä uutta merkkiä tuonne kuvarastikarttaan ja paria edellistäkään ei ole sinne lisätty, joten en lisää minäkään.
Vanha oli tällä kertaa melko helppo, Meilahdesta Humallahdenpuistosta näkymä Seurasaareen päin. Hetki meni ennen kun tajusin, ettei tuo saaren kohdalla näkyvä häkkyrä ole saaressa. Lisäksi ovelasti piilotettu vesitorni hämäsi hiukan. Kivaa kuitenkin, että välillä on rasti jonka voi löytää ihan kartan avulla.
Uusi on vielä helpompi.
![]()
Sundo muokkasi tätä : 28.09.2014 at 19.42
Kiva aamulenkki. Tässä vanha rasti Hietaniemessä, taustalla Salmisaaren/Ruoholahden valoja
Uusi:
Kuvaa ottaessa selvisi, miksi tämä tuntuu niin kamalalta. Viivojen väli on tasan sama kuin fillarini akseliväli.![]()
Historic muokkasi tätä : 29.09.2014 at 08.54
Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?
Tänään ihan vahingossa törmäsin samannäköiseen viivoitukseen.. Ei kiireessä nyt tullut parempaa kuvaa, mutta liekö ollut tämä Tuuskin ja Kehä I:n risteyksen lähimaastossa?
Street view
![]()
Osui, antaas tulla uutta rastia.
Uusi rasti (myöskin pikaisesti otettu ja varmaankin erittäin helppo):
*sääntöjen vastainen kuva poistettu*
Tässä uusi kuva:
![]()
waariz muokkasi tätä : 29.09.2014 at 23.15 Syy: Kuva vaihdettu, kun meni yli rajojen.
Tsot tsot, ei ole vielä kuntaliitoksia tehty!![]()
Olisit nyt edes hakenut sen Espoon rastin, kun tuonne kerran lähdit
Minä taidan mennä hakemaan sen marsurastin nyt, kun oli taas niin helppo...
Noniin. Vaihdoin kuvan. Nyt ollaan kyllä 10 kilometrin säännön rajamailla, mutta toivottavasti se ei aiheuta kellekään mielipahaa..
Oli ne raidat ihan oikeasta paikasta. Tiesin, että tämä on helppo. Ja, että street view ei näytä raitoja vaikka paikka löytyykin.
Paikka on erinomainen esimerkki kaupungin "liikenneturvallisuutta parantavista järjestelyistä". Pääreitin pyöräilijöille laitetaan tärinäraidat, jotta he eivät pysty ajamaan liian lujaa kadulle ja puskan takaa tulevalta pyöräreitiltä tulevien satunnaisten pyöräilijöiden eteen. Vaikutus ongelmaan on minimaalinen, mutta vaikutus jokaiseen reittiä pitkin pyöräilevään on dramaattinen.
Historic muokkasi tätä : 30.09.2014 at 10.20
Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?
Pääsipä taas palauttamaan mieleen, millaista perseilyä Kehän varsi on Pukinmäen itäpuolella.
Otin vielä vapaaehtoisen lisähaasteen yrittämällä ajaa tuonne hiihtohallin kulmalta Kurkimäen/Kontulan läpi ja tällä kolmen kilometrin siivulla piti kahteen kertaan tarkistaa oma sijainti googlemapista, kun ei väylissä ollut järjen hiventäkään.
Kaksi peräkkäistä perseilyrastia riittäköön, pannaan vähän leppoisampaa meininkiä tähän:
![]()
tempoilija muokkasi tätä : 01.10.2014 at 16.06
En epäile tuota hetkeäkään, reittejä tuntemattomalle ja viitoituksesta suuntaa hakevalle kokemus on aivan varmasti tuo. (Itse olisin hyvin todennäköisesti seilannut sielllä täällä ja löytänyt itseni jostain Vartioharjusta.) Ikäni näillä hoodeilla pyöriineenä tämä nimenomainen tapaus kuitenkin huvittaa minua suuresti, sillä "oikea ja itsestään selvä" reitti vie käytännössä suoraan viherkäytävää ja ulkoiluteitä pitkin.
PS Kevyen liikenteen reittiopaskin sen löytää - kunhan älyää sopivan "mihin"...
Hallin kulmalta jos lähtee ajamaan suoraan menevää väylää, niin ei suinkaan päädy metroradan sillalle vaan vähintään korttelin verran sen eteläpuolelle. Itse asiassa suoritin tämän vielä niin, että ajoin Kurkiauranpolun leikkikentän läpi, kun väylä vain yhtäkkiä päättyy keskelle leikkikenttää. Ensimmäisen kerran katsoin karttaa kelkkapuiston kulmalla ja silti onnistuin päätymään ala-asteen viereiselle kalliolle, jolla piti tarkistaa suunta uudelleen.
Positiivinen yllätys sen sijaan oli se, että Itäkeskuksen Prisman kulmalta pääsee nykyään yhdellä yrityksellä Kehän pohjoispuolta seuraten hiihtohallille asti. Vain uusien asuintalojen työmaa juuri ennen hallia hiukan panee kiertämään.
Hitto että on taas kaukana ihan selkeä rasti. Kai sitä on lähdettävä neljän jälkeen kuvaamaa, jos kukaan ei ennen sitä ole hommaa suorittanut.
Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?
Kirjanmerkit