ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 56 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #1651
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    https://www.youtube.com/watch?v=VwIMkqhWbBY

    Ei tätä nyt kovin väärin voi tehdä. Jos inseamin mittaus ei onnistu niin suosittelisin kyllä (jälleen) sitä liikkeessä tehtävää bikefittingiä. Eräs kanssapyöräilijä joka ajaa paljon, oli käynyt juuri tuollaisessa sessiossa ja muutti pelkästään ajoasentoaan aika paljon taloudellisempaan, tehokkaampaan ja mukavampaan suuntaan.

  2. #1652
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    En nyt waimoa saanut kuvaamaan (missä lie, lapsikin on hävinnyt ja koira), mutta otin peilin kautta kuvan tuosta M-kokoisen Inflite AL:n standoverista 82cm inseamilla:



    On siinä varaa. Standoveria huomattavasti pahempi issue maastossa on vaakaputkessa ulkopuolella menevä jarrun vaijeri, jonka kiinnikkeeseen olen kolhaissut polven pari kertaa.. Ärsyttävä pikkujuttu, täytyy ainakin vaihtaa sen paksun runkokiinnikkeen tilalle pieni nippari
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #1653
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Ihana! <3 <3

    EDIT:
    Niin joo, mulla ois stemmi. Jos jollani on pidempi niin voin vaihtaa. Oiskohan toi... ööö 110mm? Ei pakko jos ei haluu, mut 120mm ois ehkä kiva?

  4. #1654
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    En nyt waimoa saanut kuvaamaan (missä lie, lapsikin on hävinnyt ja koira)
    Pääasia että pyörät ovat tallessa. ;P

  5. #1655
    Mahtuuko Inflitessä pyörimään 42mm Marathon winterit?

  6. #1656
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patterson Katso viesti
    Mahtuuko Inflitessä pyörimään 42mm Marathon winterit?
    Eiköhän. Etuhaarukka on laaja kuin lehmän haitari, ja takahaarukan chainstay-putkissa on clearancea lisäävä muotoilu renkaan kohdalla (fiksua!). Ajattelin itse laittaa 42mm Mara Winterit eikä ole tullut mieleen, etteikö ne mahtuisi.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #1657
    Viikon verran on tullut ihmeteltyä CF SLX 7.0di2:sta, joka oli näytekappaleena 58 koossa. Oma koko 186cm/84kg ja inseam 89.5cm. Hiukan on ajoasento hakusessa. Mokasin kun en ottanut vanhasta pyörästä mittoja ennen satulan ottamista, joten pelkkä satulan suhde keskiöön on melkein arvauksena laitettu 9 vuotiaan toimiessa mittamiehenä Tässä yksilössä on 110mm stemmi, joka nyt ainakin on liian pitkä. Hätäapuna käänsin hiukan ohjaustankoa taaksepäin.

    Canyonin asiakaspalvelun sähköposteihin vastaaminen on kyllä hidasta (eli eivät vastaa). Ihan hiukka häiritsee ettei pyörän mukana tullut vaihteiston laturia ja siitä huomautussähköpostiin (5vrk täynnä) ei edelleenkään ole vastattu millään tavoin. Stemmiä saa kuulemma vaihtaa 30pv kuluessa, mutta laturiasiaa tiedustellessani puhelimitse ei se nyt vissiin tainnutkaan olla mikään automaatio. Stemmi kun on ihmeellistä 1 1/4" kokoa, eli tilasin sitten 90mm:sen canyonin outletista. Ei tuo nyt paljoa maksanut 42€ postikuluineen, mutta eipä ollut kokojakaan kuin 80 ja 90mm tuohon hintaan. 90mm voi tosin olla just nappikoko.

    Pyöräähän ei ollut pesty, mutta teknisesti toimii puhdistuksen ja rasvauksen jälkeen hyvin. Mulla meinasi kanssa tämän VCLS-tolpan vastapala pudota matkalle, mutta onneksi putkelle noustessa helinä paljasti höllentyneen pultin ja matka jatkui kiristämisen myötä ilman tappioita. Koon 58 pyöräni muuten painaa (120g hiilarisatulalla) 7.3kg 300g polkimilla, eli painoilmoitus 6.85kg on jollekkin pienemmälle rungolle.

    Ajoltaanhan tämä on hyvä ja Keski-Suomen surkeakuntoisten teiden värinät runko suodattaa hyvin. Eturattaiden välitykset eivät natsaa keskenään eli ylämäen lähestyessä käy helposti niin että vaihtaessa eturatasta pienempään välitys onkin epäluonnollisen pieni. Eli joko mäkeen mennään isolla eturattaalla "liian pitkälle" tai sitten kelataan >100 kadenssilla ekat metrit ja laitetaan takavaihtajalla pienempää ratasta. Itse vaihteistohan suorastaan houkuttelee vaihtamaan jatkuvasti, siksi vaivatonta se on. Ei ole paluuta enää koskaan normivaihteistoon.

  8. #1658
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Itse vaihteistohan suorastaan houkuttelee vaihtamaan jatkuvasti, siksi vaivatonta se on. Ei ole paluuta enää koskaan normivaihteistoon.
    Sen pienen lisäpainon ottaa mielellään kun vaihtaminen on niin hemmetin sujuvaa, vaivatonta ja nopeaa.

  9. #1659
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Nyt kun 1000km paukkui juuri rikki, niin ei tuota Infliteä voi kun suositella. Ergonin penkki kannattaa heittää mäkeen niin nautinto paranee entisestään
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #1660
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Nyt kun 1000km paukkui juuri rikki, niin ei tuota Infliteä voi kun suositella. Ergonin penkki kannattaa heittää mäkeen niin nautinto paranee entisestään
    Mitä laitoit tilalle? Vai laitoitko mitään?

  11. #1661
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Erittäin paljon elämäänähnyt Vauhtineula pääsi eläkkeelle Infliteen.. Oli taidolla ja vaivalla asennetut Canyonin teipitkin siinä valmiina
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #1662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ergonin penkki kannattaa heittää mäkeen niin nautinto paranee entisestään
    Mä otin Ergonin pois mun Inflitestä, mutta en suinkaan heittänyt sitä mäkeen, vaan laitoin sen kii Unittiin. Oikein mukava on siinä. Mutta niin on kumman muotoinen penkki ja kiskojen kiinnityskohdat että kun Unitissa on 2 cm setbäkkiä tolpassa niin silti saa jakkara olla aika lailla taka-asennossaan. En ymmärrä miten saksalainen insinööri tai muu suunnittittelija sen meni suoraan tolppaan yhdistämään. O.o
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 12.09.2014 at 22.14

  13. #1663
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Toi ergon SM30 on ylivoimaisesti karmein penkki jolla oon ajanut. Hirveän muotoinen, aivan liian pehmeä, jotenkin just hankala/epätavallinen säätää, painava, rumakin.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #1664
    Perskohtasii juttui ^_^

  15. #1665
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Osittain. Viesti on liian lyhyt. No sanotaan vaikka että unohdin mainita viime viestissä natinan, jota jouduin elvyttämään vaseliinilla. Jos on olemassa erilaisia autoja akselilla Rolls Royce-Lada, niin on myös satuloita. Kommari ajaa tyytyväisenä ladalla
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #1666
    Canyon stemmi-asiaa googlailtu ja ihmetelty. Noita 1 1/4" stemmejä valmistaa pääsääntöisesti Ritchey ja Giant. Muutamia hajakokoja löytyy ebay.de:stä, mutta postikulut/postitus Suomeen ovat kysymysmerkkejä. Gianttia saa 8 asteen kulmalla jollakin 30€ lähipostiin täältä: http://www.aliexpress.com/item/2014-...952577573.html

    Tuo nyt on 8 astetta, vakio 6 asteen sijaan. Riippuu tapauksesta onko se sitten hyvä vai huono asia.

    P.S Laturikin tulossa

  17. #1667
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Onko täällä jollekin jo kertynyt kokemusta tuosta Endurace mallista ? Kiinnostaisi kuulla miltä se on tuntunut. Vähän noissa on ilmeisesti ollut häikkää vcls 2.0 tolpan valumisen kanssa ja ohjainlaakerissa on jollakin on ollut välystä, jota ei ole saatu pois millään. Canyonin mukaan tolpan valuminen on todennäköistä yli 80 kiloiselle kuskille. Jollekkin on tolppa vaihdettu perinteiseen malliin ja jollekkin annettu shimmipalaa ongelman postamiseksi. Vanha ja kankea haluisi siirtyä race henkisestä kiiturista tuollaiseen mukavuus painotteiseen malliin pääsääntöisesti yksin ajettavia kuntolenkkejä varten ja nyt kun siitä saisi vielä satkun pois "vanhana" vuosimallina niin ostokiima vaivaa.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  18. #1668
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Onko täällä jollekin jo kertynyt kokemusta tuosta Endurace mallista ? Kiinnostaisi kuulla miltä se on tuntunut. Vähän noissa on ilmeisesti ollut häikkää vcls 2.0 tolpan valumisen kanssa ja ohjainlaakerissa on jollakin on ollut välystä, jota ei ole saatu pois millään. Canyonin mukaan tolpan valuminen on todennäköistä yli 80 kiloiselle kuskille. Jollekkin on tolppa vaihdettu perinteiseen malliin ja jollekkin annettu shimmipalaa ongelman postamiseksi. Vanha ja kankea haluisi siirtyä race henkisestä kiiturista tuollaiseen mukavuus painotteiseen malliin pääsääntöisesti yksin ajettavia kuntolenkkejä varten ja nyt kun siitä saisi vielä satkun pois "vanhana" vuosimallina niin ostokiima vaivaa.
    Muutama lenkki on ajettu, eikä minkäänlaista ongelmaa tolpan valumisen kanssa. Runko on hiilikuitua ja painan alle 70 kiloa. Vaihdatin oletuksena mukana tulleen inline-version setback-malliin, niin sain ajoasennonkin paremmin kohdalleen.

    Setback-mallilla saa muuten satulaa myös hieman alemmas, ehkä sentin verran. Tolppahan pitää jättää suhteellisen ylös verrattuna perinteiseen tolppaan, jotta jousimekanismi toimisi. Canyonin laskuri ei varmaankaan osaa ottaa huomioon satulatolpan säätövaroja, sillä omalla inseam-mitallani olisi pitänyt tulla ainakin varoitusta siitä, että satulatolpan säätövara voi loppua kesken.

    Ajoasento on koko spacer-pinon kanssa todella pysty. Itse siirsin kaikki spacerit stemmin yläpuolelle, nyt tuntuu kotoisammalta.

  19. #1669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Canyonin mukaan tolpan valuminen on todennäköistä yli 80 kiloiselle kuskille. Jollekkin on tolppa vaihdettu perinteiseen malliin ja jollekkin annettu shimmipalaa ongelman postamiseksi. Vanha ja kankea haluisi siirtyä race henkisestä kiiturista tuollaiseen mukavuus painotteiseen malliin pääsääntöisesti yksin ajettavia kuntolenkkejä varten ja nyt kun siitä saisi vielä satkun pois "vanhana" vuosimallina niin ostokiima vaivaa.
    Täällä 85kg ja tolppa valui. Shimmi korjasi ongelman mutta penkin kiinnitysmekanismin pientä puutetta, eli sitä että paksuimpia ovaalikiskoja ei saa kiinni, se ei korjaa. Nyt on 1.0 tolppa enkä huomaa mitään muuta eroa 2.0:aan kuin sen että 1.0 on tyylikkäämmän näköinen. 1.0:n etuna on myös säädettävä setback, 15-35mm.

    1.0 on basaltti-hiilikuitu sekoitteineen IMO yhtä mukava kuin 2.0.
    Sininen Aasi muokkasi tätä : 15.09.2014 at 23.53

  20. #1670
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti
    Täällä 85kg ja tolppa valui.
    Alu- vai hiilarirungossa?

  21. #1671
    Alurungossa.

  22. #1672
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    77
    Reilut pari viikkoa sitten tilattu 2015 mallin Ultimate CF SLX 8.0 DI2 M-koossa hopeisena ens kesän kisoja ja lenkkejä varten. Pari viikkoa vielä ni pitäis tulla Ehtii varmaan vielä jonkun lenkin ulkosalla ajamaan ja hiomaan ajoasentoa. On kyl hinta/laatusuhde kuosissa, pakko sanoa... Laskin että vaihtamalla orkkis alutangon tilalle omaamani 3t team ergonovan ja vaihtamalla orkkiksena olevat ultegran kammet rotoreihin power2maxilla, sekä vaihtamalla vakiosatulan selle italia slr:n vastaavaan painon pitäisi olla vajaa 6,9kg polkimineen ja pullotelineineen vakiokiekoilla, mitkä nekin ilmoitettu huomattavan kevyiksi! Kisakiekoilla sitten ihan Uci-limitillä. Eiköhän se sieltä joskus tule. Mietinnässä yhä myynkö vanhan pyörän vai jätänkö varapyöräksi, mikä saattaisi olla kyllä viisasta :I

  23. #1673
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Onko täällä jollekin jo kertynyt kokemusta tuosta Endurace mallista ? Kiinnostaisi kuulla miltä se on tuntunut. Vähän noissa on ilmeisesti ollut häikkää vcls 2.0 tolpan valumisen kanssa ja ohjainlaakerissa on jollakin on ollut välystä, jota ei ole saatu pois millään. Canyonin mukaan tolpan valuminen on todennäköistä yli 80 kiloiselle kuskille. Jollekkin on tolppa vaihdettu perinteiseen malliin ja jollekkin annettu shimmipalaa ongelman postamiseksi. Vanha ja kankea haluisi siirtyä race henkisestä kiiturista tuollaiseen mukavuus painotteiseen malliin pääsääntöisesti yksin ajettavia kuntolenkkejä varten ja nyt kun siitä saisi vielä satkun pois "vanhana" vuosimallina niin ostokiima vaivaa.
    Noin 1300 km takana Canyon Endurace CF 9.0:lla. Painoa 77 kg ja satulatolppa uutena hieman valui, mutta lisäsin asennuspastaa ja valuminen loppui. Tilasin toisen seatpost clampin vielä varmuuden vuoksi sen alkuperäisen päälle, niin ei pitäisi valua. Mitä enemmän tuolla ajaa sitä paremmalta se tuntuu. Runko pehmentää pahimpia epätasaisuuksia. Takarengas puhkesi alkuperäisellä Continental GP 4000:lla, joten vaihdoin takarenkaaksi kestävän Continental Gatorskin 28 mm.
    Tuossa etuvaihtaja oli varsin kankea aluksi. Vaihdoin etuvaihtajan vaijerin kiinnityksen vaihtajan kiinnitysruuvin sisäpuolelle ja sen jälkeen myös etuvaihtaja toimii kevyesti. Se miksi tuo auttaa näkee helposti.
    Aikaisempaan Cyclocrossin Sora-vaihteisiin verrattuna nuo Ultegrat ovat todella hyvät ja täsmälliset. Ei oikeastaan mitään huonoa sanottavaa, vaikka yleensä uusista tavaroista löytää jotain, johon on pettynyt. Tästä ei ole vielä löytynyt

  24. #1674
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rtd Katso viesti
    Kiitos havainnollistavasta kuvasta! Tarviikin seurailla miten Canyon alkaa saaman pyöriä valmiiksi, nyt näyttäisi olevan Lokakuun alusta toimitukset.
    Eiköhän se M koko olisi sopiva, tarvii laittaa kovaan mietintään.
    Piti ihan rekisteröityä, että saan heitettyä pari kommenttia tähän, jos niistä on vaikka apua. Mulla on Inflite AL 8.0 2014 kokoa M. Oon jotain 177-178 pitkä ja jalan pituus 84-85. Mulle pyörän mitat ovat lähestulkoon kuin oppikirjasta. Droppia satulan ja ohjaustangon välillä taitaa olla 8-7cm, satulaputkea jää näkyviin 1,5-2 nyrkillistä, ja ajosennon ollessa ala-asennossa etupyörän napa jää aika täsämälleen katseelta ohjaustangon alle piiloon. Standoverissa väliä jää myöskin reilu 5 senttiä.

    Ihan hyvä peli, tosin satula ei myöskään oikein omalle takapuolelle ole ollut paras mahdollinen. Canyonin palvelusta sen verran, että ostin fillarin outletista enkä ihan tyytyväinen ollut kun fillarin sain. Sain itse ensitöikseni hieman oikoa etuvannetta, säätää etujarrut ja takavaihtajan. Lisäksi fillarissa oli eri kumit ja jarrut mitä spekseissä (piti olla shimanot, niin olikin Sramin avid bb7:t). Ja olisivat ehkä voineet fillarin vielä pestäkin ennen lähettämistä, mutta itse pyörässä ei siis muuten mitään valittamista!
    ParkoMantani muokkasi tätä : 18.09.2014 at 17.44

  25. #1675
    Laturi saapui ja samoin 90mm stemminkin sain jo paikoilleen. Aika paljon muuttui ajokäytös herkemmäksi 20mm lyhyemmällä stemmillä....

    110mm vapaana jos joku tarvitsee.

  26. #1676
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Canyon stemmi-asiaa googlailtu ja ihmetelty. Noita 1 1/4" stemmejä valmistaa pääsääntöisesti Ritchey ja Giant. Muutamia hajakokoja löytyy ebay.de:stä, mutta postikulut/postitus Suomeen ovat kysymysmerkkejä. Gianttia saa 8 asteen kulmalla jollakin 30€ lähipostiin täältä: http://www.aliexpress.com/item/2014-...952577573.html

    Tuo nyt on 8 astetta, vakio 6 asteen sijaan. Riippuu tapauksesta onko se sitten hyvä vai huono asia.

    P.S Laturikin tulossa
    Täällä myös tuli tarvetta hommata 110mm sijaan 90mm stemmi Canyoniin. Huomasin, että Canyon myy alennuksella noita Ritcheyn stemmejä kun vaan osaa katsoa oikeasta paikasta (Outletistä): http://www.canyon.com/_en/outlet/art...tml?o=A1006007

    Hintaa siis 34,90 + postit 7,90.

  27. #1677
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    20mm pois kerralla on aika paljon..
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #1678
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    20mm pois kerralla on aika paljon..
    Ei muuten ole. Kun selkä sanoi sopimuksen irti niin Olmon stemmi vaihtui 120 -> 100 ja spacerit alapuolelle (onneksi ei tullut sahattua kaukaputkea). Ensi vuonna ehkä päästään takaisin alkuperäiseen.

    Jos on uusi pyörä, niin sitten on tullut pykälää liian iso.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  29. #1679
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Voi se varmasti tilanteesta riippuen olla oikein, mutta on se silti aika paljon. Oon itse joskus ottanut 20mm kerralla (juuri 110mm => 90mm), ja täytyi se 100mm:kin ottaa vielä 90mm jälkeen kokeiluun, päädyin lopulta 90mm. Ero ja muutos oli vähän turhan iso omaan makuun että olisi voinut "luottaa" sen olevan optimi.. Samaa mieltä että 20mm pituuseroa uudessa pyörässä olisi ehkä voinut runkokoossakin huomioida
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #1680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aali Katso viesti
    Täällä myös tuli tarvetta hommata 110mm sijaan 90mm stemmi Canyoniin. Huomasin, että Canyon myy alennuksella noita Ritcheyn stemmejä kun vaan osaa katsoa oikeasta paikasta (Outletistä): http://www.canyon.com/_en/outlet/art...tml?o=A1006007

    Hintaa siis 34,90 + postit 7,90.
    Samasta paikasta tilasin omani. Aliexpresseniltä kestää yleensä 3-5 viikkoa. Canyonin "stemmipolitiikka" on kyllä kokonaisuutena täysin naurettavaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •