GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 102 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 52 92 100 101 102 103 104 112 152 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.031 - 3.060 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Saarineeeen Katso viesti
    Olen noin 198cm pitkä ja tarvisin freeride tai dh pyörän ensi kesäksi onko kellään ideoita mikä olisi tarpeeksi iso pyörä?
    Toki riippuu budjetista, mutta DH pyöristä ainakin SC V10, Devinci Wilson ja Trek Session löytyy XL-rungolla.

Noita kokoja ei kannata ihan sokeasti tuijottaa. Toisen XL koossa saattaa olla useampien senttien eroja reachissa toisen merkin XL:ään.
    Minä suosittelisin nakkelemaan vaikka exceliin eri merkkien mittoja ja valkkaamaan sieltä ne "pisimmät" vaihtoehdoiksi.
    Minä olen 190cm ja lähes koko pyöräilyelämäni olen joutunut gravitaatiopyörien kanssa ajelemaan ihan liian lyhyillä fillareilla. Vasta viime vuosina on merkit alkaneet pukkaamaan pidempiä sykkeleitä meille hujopeillekin.
    Tai olisi ne maantie- ja xc-puolellakin voineet olla pidempiä, mutta näissä ei stemmin pituudesta niin kamalasti kärsi kuin tuolla vauhtiosastolla.

Joo, M-kokohan se. Kävin rekisteröimässä runkonumeron Commencalin sivuille niin väriks siellä kerrottiin neon-pinkki. Kuvista vaikee tajuta, mutta todella räikeen värinen, suorastaan loistaa silmään. http://imgur.com/7wb51rW Minua ei tietysti haittaa yhtään, mutta pienenä yllätyksenä toki tuli

Lainaus Alkujaan tämän lähetti j0nttu Katso viesti
    Toki riippuu budjetista, mutta DH pyöristä ainakin SC V10, Devinci Wilson ja Trek Session löytyy XL-rungolla.
    Trekin XL on oikeesti L, ja L koko on M.

Joku on noita mäkipyörien mittoja heitellyt jo exceliin:

https://docs.google.com/spreadsheet/...Hc&usp=sharing

Itse olen 195cm ja ajellut Spessun 2012 Demo 8:lla suht tyytyväisenä.
    Fat and Furious member of #tou mtb team

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Laitahan kokemuksia. Mattoc on nimittäin tällähetkellä ykkösvalinta Yetin uudeks keulaks kun sen voi madaltaa 160-140mm.
    Noniin.

Kokonaisen kahden ajopäivän perusteella Mattoc Pro on aivan kiva keula. Pari kertaa pelotti kivikkoränniin syöksyessä että mitäköhän tästäkin tulee, mutta niin vain keula nieli kiltisti kaiken mitä eteen tarjottiin. Kuskin pää on rajoittava tekijä, ei gaffeli.

Otin 26" mallin, myyntiboksissa tuli sisähilut 27.5 konversiolle ja joustomatkan säätöprikkoja kaks. Pidensin keulan heti 170 milliseksi.
    Progressiota on vakiona vähän jopa liikaa mun makuun. Tahkolla jäi pari senttiä joustomatkasta käyttämättä vaikka paineet ja sägi on ihan kohdillaan. Saattaa johtua siitä että ajan hiljaa ja welterweight (66,6) painoluokassa. Toisaalta ameriikan foorumeilla on raportoitu liiallisesta öljyn määrästä, pitää tsekata tuo puoli vielä.

Vaimennuksen säädöt on laaja-alaiset. High ja low speed vaikuttaa jännästi ristiin. En vielä löytänyt mieleistä komboa vähän-nopeampi-kuin-low speed kohtaan, täytyy vielä ihmetellä noiden kanssa. Öljynvaihto ja/tai shimmaus on seuraava askel jos toi ei muuten taivu täydellisyyteen.

Painoa on 1930 g täyspitkällä putkella, akseleineen. QR15 pikalinkku oli alkuun aivan perseestä vaikka luin käyttöohjeet yms. Ilmeisesti se kaipasi vain sisäänajoa, parinkymmenen irroituskerran jälkeen toi toimii ihan sujuvasti.

PS. Ostetaan punavalkoiset Matlock tarrat.
    --

Juu, lukot kiinni itellä on ainakin Calpiksen hississä, siinä kun voi tukea kädellä siihen kaiteeseen ennen liikkeelle lähtöä. En ole edes miettinyt muita vaihtoehtoja.
    Mud, sweat and beers.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Vastausten huikeasta määrästä päätellen ei ollu paras topic kysyä tuota asiaa...
    Mutta vastausten vähyydessä oli se hyvä puoli, että jouduin käymään kokeilemassa Helppoahan se oli istuen, oikea jalka lukossa ja vasen vapaana roikkuen...
    Kiitokset kuitenkin kaikille myöhemmin vastanneille

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti

Otin 26" mallin, myyntiboksissa tuli sisähilut 27.5 konversiolle ja joustomatkan säätöprikkoja kaks.
    Hienoa. Tämä 27.5 konversiomoodi lisäsi kiinnostustani keulaan entisestään. Loistava ominaisuus jos joskus 27,5 rungon/pyörän hankkii
    tai keulan jälleenmyy. Kiitos raportista muutenkin. Vaikuttas hyvälle.
    - Fear is a mindkiller -

Voisko joku kertoa mikä idea tuossa Yetin Switch Infinity systeemissä on, kun en noista Yetin omista nettisivuista hirveesti viisastunu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Voisko joku kertoa mikä idea tuossa Yetin Switch Infinity systeemissä on, kun en noista Yetin omista nettisivuista hirveesti viisastunu.
    Minäkin olen sitä pikkaisen kyyläilly ja tulin siihen tulokseen että liekkö pelkkää markkinointipaskaa

Oon vähän tätä miettinyt.. http://www.bike-mailorder.de/Komplet...plettbike.html

Ei kai tää nyt ihan susi ole? Koko olisi L.

@ Human Traffic: Ite ajelin muutaman kesän Megalla, kyse tuota edellisestä kehitysversiosta ja siis 26" renkaista. Ei paljon tule pahaa sanottavaa mieleen, tykkäsin kyllä kovasti. Tuo perä ei ole luonteeltaan ns. sohvamalli, vaan pikemminkin tosi kisahenkinen ja antaa aika välitöntä palautetta kuskin aktiivisuudesta/epäaktiivisuudesta. Onhan se myös hyvinkin poljettava iskarin alkuperäisasetuksilla! Runko ei myöskään ole kaikista kevyin, mutta tavaraa on oikeissa paikoissa eikä kovemmassakaan vauhdissa tunnu siltä että rakkine silpoutuu alle... Siitä siis ajomiehelle soiva peli!
    Mud, sweat and beers.

Eikös Lehikoisella ollut alla jonkinmoinen Nuke tuolla tahkon kisassa?

^ kyllähän sillä oli
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lehikoisella oli ajossa 2015-malli, pitkälle sama vekotin kyllä...
    Mud, sweat and beers.

Kiitos vastauksista. Haussa pyörä joka kestää. Joten kuulostaa hyvältä! Kokemuksia on nukeproofin tuotteista, mutta ei pyöristä. Tuotteet ovat olleet kyllä hyviä.

Katselin kanssa että Lehikoisella oli nuke alla Tahkolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Human Traffic Katso viesti
    Kiitos vastauksista. Haussa pyörä joka kestää. Joten kuulostaa hyvältä! Kokemuksia on nukeproofin tuotteista, mutta ei pyöristä. Tuotteet ovat olleet kyllä hyviä.

Katselin kanssa että Lehikoisella oli nuke alla Tahkolla.
    Jos kestävyys on number uno kriteeri, niin miten olisi Heckler pikellä tai foxin jytkykeulalla? Tuntuis kestävän ja takuukin kaiketi oikeasti toimii ja crash replacement ohjelma ulottuu pitkälle tulevaisuuteenkin. Sitä en tiedä kuinka hyvin Lehikoista vastaan sillä pärjää, itse en pärjää edes täysjäykällä fixi-sinkulalla kenellekkään

Edit:Vitsi siis vitsinä, hyvin se menee alamäkeen.

http://www.canyon.com/_en/mountainbi...ke.html?b=3509

Mä tilasin ensi kevääksi tollasen. Toivottavasti siitä on johonkin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti

No huh...On varmaan vaikka mihin. Toivottavasti toi Shapeshifter osoittautuu luotettavaksi. ei voi kun onnitella.
    On toi kyllä hurjan kevyt. 12,7kg. hyvää päivää...
    - Fear is a mindkiller -

Jään kanssa odottelemaan talven testejä shapeshifterille, jos se toimii yhtä luotettavasti kuin hissitolpat pakkasella. saahan siihen kyllä talveks 2x4 pultattua tilalle.

Itselläkin vähän pyöräkuumetta nostattelee. Kuolauksen kohteena on ollut nimen omaan tuo Canyonin Strive CF 8.0 Race ja YT Capra Comp. Nomadikin olisi mahdollisesti vaihtoehto, mutta se alkaa olla jo vähän liian jyrä ja hintakin on aika suolainen. Eli ~160mm joustava pyörä haussa hyvällä polkemistehokkuudella, jolla pääsee mäen päällekkin, mutta voi ajaa parkkiakin. Painon pitäs olla siellä ~13kg kantturoissa ja jousituksen mielummin sporttisen napakka kuin pehmeä sohva.

Strive
    +Paino
    +Jarrut
    +Sopivat renkaat valmiina
    +Vaikuttaa polkemistehokkaalta
    +Geometria vaikuttaa itselle sopivammalta
    +Kisakuskeilta saatu palaute näkynee pyörän suunnittelussa

+/-Shapeshifter, riippuen siitä mitenkä tuo toimii

-Pyörän saaminen menee ensi keväälle (entisellä voipi tietysti ajella tuohon asti)

Capra
    +Kiekot
    +Takapään jousitusratkaisu
    +150mm reverb
    +Kokeiltu ratkaisu ja hyvin testeissä menestynyt

+/-onko 2015 malli tulossa jollain aikavälillä?

-Renkaat menee samantien vaihtoon
    -Avidin jarrut
    -Jonkun verran murtuneita takakolmioita vaihtajankorvakkeen kohdalta. Ilmeisesti design kuitenkin korjattu
    -lyhyt geometria

Pitänee vielä CADilla skissailla nuita geometrioita, kun vaikuttavat niin totaalisen erilaisilta. Näkeepähän sitten mitenkä ne suhtautuu paremmin toisiinsa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti

Laita ajorapsaa kun pääset pyörän kanssa sinuiksi. Mielenkiintoinen konsepti!

Olen ehkä jäävi sanomaan, mutta uus Nomad voi olla jyrä kun katotaan loivaa ohjainkulmaa ja pituutta, mutta toisaalta polkemistehokkuus on mielestäni aika hyvä. Siihen vaikuttaa keveys (oma X01-pyörä oli muistaakseni 13.2kg kaupasta haettuna), jyrkempi satulaputken kulma (kun penkki on ylhäällä niin on aika optimikohdassa keskiön päällä polkemista ajatellen) ja VPP-jousitus, joka jo itsessään estää pahinta notkumista. Polkemistehokkuuden hienosäädön voi tehdä compression-säätöjä pyörittämällä. Enemmän niin polkemistehokkuutta tulee lisää ja pyörä ottaa äkäisemmin ilmaa hyppyreistä, vähemmän niin edellämainitut heikkenee, mutta toisaalta röykkyiset DH-pätkät menee smootimmin.

Polkemistehokkuuteen liittyy tosi paljon myös renkaat ja niiden rullaavuus. Kahta pyörää ei kannata edes verrata siinä mielessä, jos rengastus ei ole sama.

Jos Nomadin rajaisin pois, niin tekisin sen ensisijaisesti hinnan takia.

Lisää vaihtoehtoja Jyschille: Mondraker Dune/Foxy, Commencal Meta AM V4, Last Bikes Herb 160. Ja sitten tuo 2014-mallinen Nukeproof, mitä Human Traffic tuossa aiemmin pohti. Ja niin joo, Giantilta puskee myös komian näköistä enskapyssyä 2015 mallistoon.
    Mud, sweat and beers.

http://enduro-mtb.com/en/first-ride-...tus-sommet-vr/
    Tämmöinenkin on nyt saatavilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Jään kanssa odottelemaan talven testejä shapeshifterille, jos se toimii yhtä luotettavasti kuin hissitolpat pakkasella. saahan siihen kyllä talveks 2x4 pultattua tilalle.
    Onneksi ei tarvitse ajella joustopyörällä kuin kesällä. Talvi menee läskeillen.

Tosiaan tuo Shapeshifter jakaa vähän myös mun mielipiteitä. Periaatteessa en haluaisi fillariin mitään turhia härpäkkeitä jotka voi mennä rikki, mutta sitten taas toisaalta on mielenkiintoista kokeilla uutta teknologiaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Laita ajorapsaa kun pääset pyörän kanssa sinuiksi. Mielenkiintoinen konsepti!
    Katsotaan nyt jos tuo mulle joskus tulee. Vuoronumero jonosta on nyt saatu kun se on tilattu, mutta mulla on vielä plan B. Odottelen nimittäin että Canyon julkaisee tuon Spectral CF 9.0 EX:n ja saatan vielä vaihtaa siihen. Se tosin ei enää ole oikea enduro-pyörä, joten menee ohi tästä aiheesta. En mä tosin enduroa ajakaan edes muutenkaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Commencaleja on jo kaksi ollut, joten on aika siirtyä toiseen merkkiin. Herb on vähän liian DH:n puolelle kallellaan. Nukeproof ja Mondraker voisi olla vaihtoehto, mutta saksalaiselta saapi enempi vastinetta rahalle. Kuitupitoinenkin pitäisi uusi pyörä mieluisesti olla.

Alkaa tuo valinta kallistumaan Striven suuntaan geometrian takia. Pitää Nomadin rungosta käydä vielä pyytämässä tarjousta, mutta hinta jäänee niin korkeaksi, että se jääpi kauppaan.

Skissailin nuita geometrioita ja yhtä lyhyentä tuo Capra nuin graafisesti vaikuttaa kuin numeroina papereillakin. Näyttäisi itse asiassa olevan vielä lyhyempi kuin L-koon Nomadi. Tuollaista L-koon Nomadia olen testaillut ja se tuntui liian ahtaalta ja lyhyenltä meikäläisen varrelle.

Palaan vielä tähän. Ajattelin näet tämän tässä kohta tilata. Eli tää nukeproofi.

http://www.bike-mailorder.de/Komplet...plettbike.html

Vaihtoehtoja otetaan vastaan. Hintaa alle 4000 ja ns varastopyörä. Jonka saa siis kohtuu nopeasti maksamisen jälkeen hyppysiin. Ei kuukausien odotteluja.

27.5" ja koko noin 18.5-19.5". Ajo otsikon mukaista. Hissienskaa ja teknistä trailiajoa. Mutta mun mielestä tuo nukeprooffi vaikuttaa ihan hyvältä. Jos ei tuu parempaa tarjousta teiltä, niin meen sillä. Kapish.

@ Human Traffic: ...hittojakos sä meiltä enää kyselet, eiköhän tuon asian suhteen ole sulla jo päätös tehtynä Painat nyt vaan sitä tilausnappia, Foorumi approves.
    Mud, sweat and beers.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •