ElectrobikeGarminGiant
Sivu 9 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #241
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miki- Katso viesti
    Itselle tulossa monikäyttöpyöräksi tällainen: http://www.feltbicycles.com/USA/2014...eries/F5X.aspx

    Kivijalasta sain täsmälleen samaan hintaan kuin esim. bike-discount.de. Kolme pyörää tänä vuonna kasanneena päädyin kompliittiin, että pääsisi vaan nopeammin ajamaan. Ei malttais odottaa Viimeistään ensi keväänä sitten toiset kiekot maantielle, ja jos noi stokkikiekot tuntuu huonoilta, niin vaihdetaan sitten rossikiekotkin. Muuten pitäisi olla ihan riittävän hyvät palikat itselleni, ja suht kevyt runko. Tarkoitus ajella asfalttia, hiekkatietä, polkuja, pienimuotoista reissuakin, oikeastaan kaikkea muuta paitsi kauppareissuja.

    Hintaahan jäi siis 1799€. Ei mielestäni lainkaan paha muiden merkkien hiilikuitucrossareihin verrattuna. On-onen dirty disco ois ollut halvempi, mutta jostain syystä en lämmennyt sille...
    Ostitko 2015 mallin? Linkki ei toimi enää. http://www.feltbicycles.com/Internat...83946/f5x.aspx

    Olitko tyytyväinen hankintaan tai kerro kun saat pyörän? Oliko hiilikuiturunko syy miksi hankit Feltin?

    Missähän Feltiin voisi tutustua Suomessa? Myyköhän keskisessä Suomessa mikään liike sitä?

  2. #242
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tourer Katso viesti
    en tiedä tuleeko tämä nyt oikeeseen ketjuun, mutta eikö triplakammet ois hyvät krossarissa? ainakin tämmöselle heikompijalkaselle?

    onko semmottiis edes hirveästi tarjolla kompliittina ainakaa?
    jos oikein kovia latupohjia nousee niin ehkä sitten voi heittää ketjun 24 piikkiselle rattaalle

    yhtäkkiä tulee mieleen Pirkanmaalla Lastenojanvuoren nousut Birkalassa tossa on tiukat töppäreet mutta nekin menee kyllä 34 rattaalla

  3. #243
    Eipä näy Larun pyörän sivuilla olevan semmosta Focusta tarjolla.. En muutenkaan tunnu löytävän krossaria jossa olisi triplakammet ja levyjarrut.

  4. #244
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tourer Katso viesti
    ...eikö triplakammet ois hyvät krossarissa? ainakin tämmöselle heikompijalkaselle?
    Mä olen heikkojalkainen ja minusta kolme eturatasta on liioittelua ellei ole Alpeille tjsp. lähdössä


  5. #245
    Rosen cyclocrossariin voi näköjään valita triplakammet. Muutenkin näyttää speksit aika hyvältä. Mitkäköhän kiekot tuohon kannattaisi valita:

    Rose CR1900 Disc
    Mavic Crossride
    Mavic Crossone 29"
    vai Rose Xeon DX-1850 CL disc

    AIka hintsusti löytyy tietoa noista Rosen omista kiekoista?

    Ainakin nuo Rosen kiekot näyttävät olevan kevyempiä molemmat verrattuna Maviceihin.

  6. #246
    Nyt on uudet Canyon Inflitet julkaistu: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/...nflite-al.html
    Toimitukset vasta marraskuussa.

  7. #247
    Mitkä ovat mahdollisuuteni cyclocrossiin alle tonnilla? Käytetty kävisi hyvin, ei vain oikein tunnu löytyvän, 170 cm pituudella keskikokoiset pyörät kun ovat hieman isoja. Yhtä olen tiiraillut mutta 54 cm koko vähän mietityttää.

    Evon Cross ilmeni vaihtoehtona jonka saisi poistomallina uutena kaupasta budjettiin sopivaan hintaan. Siitäkin on näillä foorumeilla pari kertaa kyselty, mutta lähinnä on ilmennyt vain epäilyjä merkin tuntemattomuudesta sekä osin puuttuvasta infosta nettisivulla: http://www.evoncycles.fi/?page=evoncross
    Osasarja vaikuttaa hintaisekseen ihan asiallisille, mutta mitään enempää en osaa sanoa. Sattuuko kellään olemaan kokemuksia tai muita vaihtoehtoja? Vapaa-ajan pyöräilyyn ja käytännön reissuihin tämä tulisi, joten mitään kohtuuttoman hifistelyominaisuuksia en kaipaa. Enkä tällä rahalla saakaan.

  8. #248
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.099
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Elucca Katso viesti
    Mitkä ovat mahdollisuuteni cyclocrossiin alle tonnilla? Käytetty kävisi hyvin, ei vain oikein tunnu löytyvän, 170 cm pituudella keskikokoiset pyörät kun ovat hieman isoja. Yhtä olen tiiraillut mutta 54 cm koko vähän mietityttää.
    Helposti saa alle tonnilla cyclon. Esim Kona Jake http://www.bikeshop.fi/Kona_Jake_201...A14/&listpos=4 tai selvästi halvempi Kona alu Rove ym ym. 54 on ihan liian iso, joku 50-52 on sinnepäin.

  9. #249
    Tuo onkin ainut missä olen nähnyt Jaken alle tonniin, ja totta kai se 53 cm koko on loppu.

    Voiko tuossa Evon Crossissa mitään suurempaa vikaa olla? Osasarja ja jarrut näyttää olevan samat kuin Jakessakin, jolloin isoimmaksi kysymysmerkiksi jää varmaan runko, johon saa kymmenen vuoden takuun. Silti melkein mieluummin ostaisi Konan tai jonkun muun tunnetun merkin pyörän, mutta... Mitä eroa niissä oikeastaan on? Tietenkin geometria on vähän erilainen, mutta aloittelijana en tarkemmin tiedä mitä geometrialta haluan ja tuskin huomaisin eroa.

  10. #250
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Elucca Katso viesti
    Tuo onkin ainut missä olen nähnyt Jaken alle tonniin, ja totta kai se 53 cm koko on loppu.
    Oletko kysynyt? Suuri osa liikkeistä ilmoittaa pyyntihinnan netissä, myyntihinta voi olla ihan jotain muuta.

  11. #251
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    129
    Ensivuonna syksyllä olisi AMK-opinnot edessä ja kiinnostaisi hankkia kulkupeliksi cyclocross.
    Kiehtoisi eniten SINKULA, mahdollisesti levareilla. Eikö tuommoista kokoonpanoa pystyisi ihan liikkeessä vinkumaan että tekisivät jostain perus cyclocrossarista.
    Jätetään vaihteet veke vaan jne? Opiskelijabudjetilla sellainen helppohoitoisuus olisi pop, sinkula menisi aika "kepeästi" läpi joulukuun loskat, ei ketju rahisisi vaihtajaan jos ei ihan aina ole varaa heittää pyörää huoltoon.

    Tai mitenkäs jos vaihteisto olisi kuten maastopyörissä on muotina, edessä yksi ratas? Mitenköhän sellainen toimisi.
    Kadenssi - onko se jotain syötävää?

    On-One Inbred 29er SS
    Motobecane Fantom Cross Outlaw Disc

  12. #252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slim_Jim Katso viesti
    Ensivuonna syksyllä olisi AMK-opinnot edessä ja kiinnostaisi hankkia kulkupeliksi cyclocross.
    Kiehtoisi eniten SINKULA, mahdollisesti levareilla. Eikö tuommoista kokoonpanoa pystyisi ihan liikkeessä vinkumaan että tekisivät jostain perus cyclocrossarista.
    Jätetään vaihteet veke vaan jne? Opiskelijabudjetilla sellainen helppohoitoisuus olisi pop, sinkula menisi aika "kepeästi" läpi joulukuun loskat, ei ketju rahisisi vaihtajaan jos ei ihan aina ole varaa heittää pyörää huoltoon.

    Tai mitenkäs jos vaihteisto olisi kuten maastopyörissä on muotina, edessä yksi ratas? Mitenköhän sellainen toimisi.

    Varmaan auttais aika paljon, jos kertoisit käytettävissä olevan budjetin.

    Niin ja en sit tiedä, miten pyöräliikkeissä suhtaudutaan siihen, että menet kysymään, paljonko saat alennusta jos tuosta myynnissä olevasta cyclocrossista poistetaan vaihteet (jos sitä tarkoitit).


    1 x 10 aivan hyvä, mulla on krossarissa edessä 40-piikkinen (narrow/wide) ratas ja takana 11-32 -pakka. Ihan riittävästi vaihteita (entiselle fiksimuushaajalle ) ja toistaiseksi ketjut ovat pysyneet paikallaan
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 01.09.2014 at 12.09

  13. #253
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    129
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Varmaan auttais aika paljon, jos kertoisit käytettävissä olevan budjetin.

    Niin ja en sit tiedä, miten pyöräliikkeissä suhtaudutaan siihen, että menet kysymään, paljonko saat alennusta jos tuosta myynnissä olevasta cyclocrossista poistetaan vaihteet (jos sitä tarkoitit).


    1 x 10 aivan hyvä, mulla on krossarissa edessä 40-piikkinen (narrow/wide) ratas ja takana 11-32 -pakka. Ihan riittävästi vaihteita (entiselle fiksimuushaajalle ) ja toistaiseksi ketjut ovat pysyneet paikallaan
    Kyllähän mä siihen pystyisin noin 1500e laittamaan.
    Ihan kelpaisi malliston halvin alucrossari josta otettaisiin vain triplat pois. Yksi ratas edessä, kymppi tjsp. takana.
    Tai sitten kokonaan sinkula. How hard can it be?
    Kadenssi - onko se jotain syötävää?

    On-One Inbred 29er SS
    Motobecane Fantom Cross Outlaw Disc

  14. #254
    Omien kysymisteni perusteella halvemmissa pyörissä ei triplan vaihtaminen yhden eturattaan versioksi ei ainakaan hintaa laske, mutta hintavammissa kampisetti voi olla kalliimpi ja sen vaihtaminen alentaa hintaa. Tosin tuo 1500e riittänee jo siihen että ottaa haluaman alucrossarin ja siihen ostaa vain erikseen yhten eturattaan kampisetin tai triplasta poistaa turhat pois?

  15. #255
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    En tiiä miten 33 mm Rocket Ronit olis toimineet, sillä vaihdoin ne 41 mm Knardeihin. Onks ne nyt sellaiset soranrouhintakumit? No, ihan kivasti tuntuvat rullaavan, ja maastossakin niiden kanssa pärjää. Tosin pyöriväiä massoja on, eli ei toi mikään raketti oo. Mut kivalta tuntuu toistaiseksi
    Sopiiko kysyä mistä Knardin gumekset hankit? Pikaisen Guuglauksen perusteella rapakon toiselta puolelta löytyy, mutta postit nousee suolaiseksi.

  16. #256
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Sopiiko kysyä mistä Knardin gumekset hankit? ...
    Bike24:ssa näytti olevan ainakin kun kumeksia sieltä kattelin krossariin.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  17. #257
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    275
    http://www.rosebikes.fi/bike/rose-pr...ldn4-ldn5-ldn6 Tuosta poistat eturattaat ja etuvaihtajan. Sitten laitat sellasen yhden rattaan eturattaan ja hinta jää alle 1500 e.

  18. #258
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Omien kysymisteni perusteella halvemmissa pyörissä ei triplan vaihtaminen yhden eturattaan versioksi ei ainakaan hintaa laske, mutta hintavammissa kampisetti voi olla kalliimpi ja sen vaihtaminen alentaa hintaa. Tosin tuo 1500e riittänee jo siihen että ottaa haluaman alucrossarin ja siihen ostaa vain erikseen yhten eturattaan kampisetin tai triplasta poistaa turhat pois?
    Anteeksi tietämättömyyteni, mutta millä tavalla pyörän ominaisuudet paranevat, jos alkuperäisen esim. 3-v etuvaihtajan poistaa ja laittaa tilalle yhden rattaan? Eikö saman asian ajaisi, jos pitäisi etuvaihtajan keskimmäisellä rattaalla koko ajan? Suurimmalla ja pienimmällä vaihteella ajettaessa ketjut kuitenkin kulkevat melko vinossa, oli edessä sitten kolmesta rattaasta keskimmäinen tai ainoa ratas.

  19. #259
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    359
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Krossaria voi käyttää niin monenlaiseen ajoon että riippuu ihan käyttötarkoituksesta. Speksailin itselleni krossaria, mutta se jäi toistaiseksi pöytälaatikkoon. Siihen olisi tullut varmaankin 1x10, 38T eteen ja 11-28 tai 11-32 pakka. Käyttö olisi ollut arkipainotteista, talvella ehkä vähän lenkkeilyä.

    Tilanne muuttuisi täysin jos pyörään liittäisi peräkärryn ja heittäisi sinne lapsen tai kaksi. Tai jos haluaisi välttämättä maksimoida kurjuuden ja rytyyttää käyräsarvisella metsässä.
    Suoratankoinen cyclocrossari jossa 42T edessä ja maastopakka 12-36T takana.
    Toimii hyvin sekä työmatkatemmossa että muksun peräkärryn kanssa.
    Vähän isot hyppäykset ehkä välityksissä mutta siihenkin tottuu ja sen antaa anteeksi varsinkin kun voi heittää 36T rattaalle ylämäessä kun peräkärryssä on viikon ostokset ja lapsi.

  20. #260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Sopiiko kysyä mistä Knardin gumekset hankit? Pikaisen Guuglauksen perusteella rapakon toiselta puolelta löytyy, mutta postit nousee suolaiseksi.
    Ihan kivijalasta eli Foxcompista. 120 tpi versiot kustansi rapiat 40€ kappale, jos oikein muistan.

  21. #261
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Kuis ne Knardit rossarissa? Rullaus, vetopito, sivuttaispito jne. Kyselen kun nuo 29+ kuskit ei ihan kaikilta osin ole olleet tyytyväisiä niihin. Käsittääkseni kuvio ja seos on sama. Korjatkaa jos olen väärässä.

  22. #262
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Anteeksi tietämättömyyteni, mutta millä tavalla pyörän ominaisuudet paranevat, jos alkuperäisen esim. 3-v etuvaihtajan poistaa ja laittaa tilalle yhden rattaan? Eikö saman asian ajaisi, jos pitäisi etuvaihtajan keskimmäisellä rattaalla koko ajan? Suurimmalla ja pienimmällä vaihteella ajettaessa ketjut kuitenkin kulkevat melko vinossa, oli edessä sitten kolmesta rattaasta keskimmäinen tai ainoa ratas.
    Kaksi eturatasta on yleensä parempi kuin kolme kun kolmessa just laitinmaiset rattaat on sivussa ketjulinjasta

    Periaatteessa tripla kammessa on keskinmäinen ratas oikeessa linjassa...

  23. #263
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slim_Jim Katso viesti
    Kiehtoisi eniten SINKULA, mahdollisesti levareilla. Eikö tuommoista kokoonpanoa pystyisi ihan liikkeessä vinkumaan että tekisivät jostain perus cyclocrossarista.
    Jätetään vaihteet veke vaan jne? Opiskelijabudjetilla sellainen helppohoitoisuus olisi pop
    Ihan vaan vaihteet romukoppaan heittämällähän pyörä ei sinkuloidu, koska 1-vaihteisessa tarvitaan joku systeemi ketjun kiristämiseksi. Yksinkertaisimmillaan se voi tietysti olla vaikka purettu takavaihtaja, koka on rajoitinruuveilla säädetty yhteen kohtaan. Puolet sinkulan ideasta katoaa kyllä samalla, kun ketju tekee turhia mutkia, kuten vaihdefilossa. Oikeassa sinkularungossa on jonkinmoinen systeemi, jolla taka-akselin ja keskiön välistä etäisyyttä pystyy säätämään.

    Genesis Day One Disc on yksi tuollainen edullisempi 1-vaihdekrossari, jossa on teräsrunko ja mekaaniset levarit. Day Oneen ei vaihteita oikein järkevästi saa jälkeenpäin, jos vaihteettomuus rupeaa myöhemmin ahdistamaan.

    http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/...s/day-one-disc

    Sitten Evansin housebrandille näyttäisi juuri tulleen tällainen alumiinirunkoinen ja hydraulisilla levareilla varustettu, josta näyttäisi löytyvän vaihtajankorvakekin, joten ainakin taakse pystyy vaihtajan tarvittaessa lisäämään.

    http://www.evanscycles.com/products/...-bike-ec071310

    Lisäksi samaiselta merkiltä löytyy takavaihtajalla, yhdellä eturattaalla ja hydraulisilla levareilla varustettuja versioita 900-1700 euron hintahaarukassa. Halpaversiossa on tosin tangonpäävaihtajat.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #264
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    canyon:nin uusia malleja katellu al 9.0 ja al 9.0 s.
    aika erityyppiset välitykset noissa.
    Pää asiassahan tuo omassa käytössä tulee maantielle, mutta ympärivuotiseen käyttöön. kumpaan noissa nyt sitten kannattaa päätyä? tietysti saahan noita rattaita jälkikäteen erillaisia variaatioita ja voihan vaikka toisiin kiekkoihin laittaa erillaisen takapakan välityksiltään.
    lokasuojat joka tapauksessa omassa käytössä pitää olla ja nuohan löytyy valmiina tuosta al 9.0s mallista.

    entä koosta kokemusta pituus about 173 inseam n.80 tarkkamitta pitää tarkistaa tossa. eli s vaiko pitääkö jopa xs. onko jollakin oulun alueella noita lasten koon pyöriä jotta vois vaikka kokeilla?

    saatavuushan oli pitkässä kuusessa noilla uusilla malleilla.

  25. #265
    Etsinnässä olisi ympärivuotiseen työmatkailuun väliä HKI-Porvoo vajaa 50km suuntaansa (Kehätien vartta - Uusi Porvoontie - Helsingintie - Kilpilahden teollisuusalue) fillaria alta 2000euron sisältäen lukkopolkimet/kengät/lokarit. Näiden päälle sitten toiset kiekot/renkaat talvi/kesä kausille.
    Valistunut arvaus olisi jonkin näköinen cyclocross alumiini rungolla, hiilikuitu etuhaarukalla, hydraulisilla levyjarruilla. Omaan käyttöön sopivista välityksistä olen kohtuu pihalla.

    Fillarointi taustaa ei ole sen vertaa kuin viime syksynä otin taloyhtiön varastoon hylätyn naisten Helkaman 51cm rungolla, jonka hyvin nopeasti ristin syntimankeliksi n. 20kg painonsa takia. Siitä lähtien polkenut töihin neljä kertaa viikossa 25km suuntaansa mäkistä asfaltti reittiä.

    Parin kuukauden arvuuttelun tuloksena seuraavanlaisia ehdokkaita löytänyt listalle:
    - Cannondale CAAD10 5 105
    - Trek Crockett 5 Disc
    - Kona Jake the Snake
    - Merida CC-5D
    - Felt F5x
    - Canyon Inflite 8/8S
    - Canyon Inflite 9/9S

    Omat speksit (mitattu tämän videon http://youtu.be/VwIMkqhWbBY mukaan kaverin avustuksella):
    - Canyonin nettisivujen laskurilla antoi koon 60/XL, joka osui yksiin Konan kokotaulukon kanssa
    - pituus: 192cm
    - paino: 120kg
    - sisäjalka: 93cm
    - kädet: 67cm
    - vartalo: 70cm
    - reidet: 41cm
    - hartiat: 44cm


    Kiitos niille, jotka jaksoivat lukea.

  26. #266
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    22

    hydrauliset jarrut cyclocrossiin

    onko näihin pyöriin mahdollista saada hydrauliset levyjarrut? Ai miksi? Koska ne vaan on sata kertaa paremmat ku mekaaniset. Painosta ei niin väliksi.

  27. #267
    IncBuff Guest
    On. Sramilta ja Shimanolta löytyy.

  28. #268
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    139
    hinta vaan pompsahtaa kivasti, mutta sehän onkin köyhien ongelma..

  29. #269
    Mulla linkin mukainen Wilierin cyclo oheisilla TRP Hy/Rd jarruilla ja voin suositella. Bike-Discountissa 120€/kpl.

    http://www.youtube.com/watch?v=_8T6cON6y_Y

    http://www.wilier.com/en/products/int/road/cross-disc-alu

  30. #270
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Nuo Hy/Rd jarrut ovat asialliset jos haluaa päivittää pyörään jälkikäteen mekaanisten tilalle nuo. Itse en nää rahallisesti järkevänä ostaa uutta pyörää mekaanisilla, johon sit lisää suorilta 240€ uusiin jarruihin. Nuo eivät kuitenkaan ole oikeat hydrauliset eli sijoittuvat mekaanisten ja hydraulisten väliin.

    Kyllä tuossa 2k€ hintaluokassa on valinnanvaraa useemmaltakin valmistajalta jos mukaan laskee myös nuo Hy/Rd jarrut.

    Lisäisin vaihtoehtoihin Evancyclesin talon omat mallit mm:
    http://www.evanscycles.com/products/...-bike-ec071309
    Näistä on vaan vaikea löytää mitään kokemuksia.

    Itselläni on myös hankinnassa ihan oikeilla hydraulisilla jarruilla cyclo ja valitettavasti tämän vuoden Cruxeissa on päädytty juurikin noihin Hy/Rd. Crux E5 disc olisi kivan erilainen runko ja paikallinen kauppias laski runkosetistä kasatessa hinnan kipuavan pariin tonniin muistaakseni vähän sekalaisella varustuksella. (Sramin 1x11 kahvat + jarrut, normaali 11 speed takavaihtajalla hinnan takia, Rotorin kammet...)

    Itsekin tässä juuri mietin mihin laittaisi rahat kiinni kun budjetti parissa tonnissa. Tällähetkellä vahvimmilla Canyonin 9.0 joka ei kylläkään säväytä muuta kuin hinnallaan. Tarvittaessa kaapin perältä löytyy titaaninen Van Nicholaksen crossari runko, mihinkä voisin adaptoida osat Canyonista. Tarvisi vaan sijoittaa 300-350€ hiilarikeulaan suoralla putkella jotta olisin tyytyväinen siihen kokoonpanoon.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •