ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 42 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 52 92 142 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #1231
    mutanaama Guest
    Kim, noi yli-isot kuvat he...tiin, niinku nips tms, alkuperäiset riittää
    mutanaama muokkasi tätä : 11.09.2014 at 07.57

  2. #1232
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Ryppyjä rakkaudessa.

    Yritin irroitella Whiten rengasta vanteelta mutta tuloksetta. Istuu aivan perkeleen tiukassa. Millä tuon saa irti? Hypin renkaan sivun päälläkin mutta tuloksetta. Reunat on ihan tajuttoman tiukassa. Samaten takapakan on joku kasaaja pistäny varmaan 200Nm momenttiin. En saanut 40cm jakoavaimella ja ketjupiiskalla irti vaikka kuinka yritin. Ketjupiiskan sain mutkalle. Täytyy varmaan jostain keksiä pidempi jatkovarsi.

    Ketjunkin sain hyppäämään vähän yli pienimmältä takarattaalta, vaikka rajoitin on about oikein säädetty. Pikku vekit tuli maalipintaan, mutta ovat käytännössä piilossa.
    Ite sain kohtuu ponnistuksin renkaan irti kun liottelin sitä hetken joka puolelta fairivedellä. Mutta joo olihan toi ihan helvetin tiukka!
    Gravity, what a heartless bitch.

  3. #1233
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Shock Therapysta omani tilasin.
    Tämä oli hyvä tieto. Leppävaarassa kun oon duunissa, niin tuo on maalaisjullinkin näkövinkkelistä melko lailla lähellä. Kerrankin työteosta jotain hyötyä,,,
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  4. #1234
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    239
    http://www.bikestation.fi/shop/rohlo...c4dfde3f440f63

    Bike-station on hinnoitellut Rohloff XL:n, pitää vissiin alkaa keräämään pulloja tai myymään tarpeettomia sisäelimiä

  5. #1235
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Ite sain kohtuu ponnistuksin renkaan irti kun liottelin sitä hetken joka puolelta fairivedellä. Mutta joo olihan toi ihan helvetin tiukka!
    Punnasitko sisärenkaita?

  6. #1236
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Punnasitko sisärenkaita?
    593g Laitoin gorillateippi tubeleksen.
    Gravity, what a heartless bitch.

  7. #1237
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Ite sain kohtuu ponnistuksin renkaan irti kun liottelin sitä hetken joka puolelta fairivedellä. Mutta joo olihan toi ihan helvetin tiukka!
    Keleper toiset itkee ku kumit putoilee ja toiset kehtaa valittaa, ku ne ei putoa. Kiitos tiedosta, että stanin beat seat toimii fätissäkin. Ei sinänsä yllättänyt.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #1238
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    98
    Kyssäri: kuinka hyvin teillä on riittänyt etenkin takana grillivartaassa (skewer, mikä tuo on suomeksi?) voima pitämään akselin tasan tarkkaan paikallaan?

    Itselläni tuntuu, että (ysinollaseiska, 170-millinen takapää) taka-akseli aina ajossa tahtoo hieman muljuta paikaltaan. Vaikuttaisi, että vasen puoli jotenkin siirtyy hieman paikaltaan. Keskiön takaa kun katsoo renkaan ja chainstayn välistä rakoa, niin vasemmalla on hetken ajon jälkeen aina vähän vähemmän tilaa. Kiekon uudelleen paikalleen laiton jälkeen tilaa on aina saman verran molemmilla puolilla.

    Ilmeisesti noita DT Swissin RWS -tikkuja ei ole vielä olemassa 170-millisinä. Mitkähän olisivat laadukkaimmat "tavalliset" vartaat?

  9. #1239
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Tätä on käsitelty aiemmissa viesteissä paljonkin mutta kokeile ens alkuun voidella sen pikalinkun nivelet jonka jälkeen saat sen todnäk tiukemmalle kuin ennen voitelua.

  10. #1240
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    98
    Sain väännettyä juurikin tuollaisella hyvin öljytyllä versiolla momentit tod tiukalle, jonka seurauksena tuo läpiakseli meni naps just pari tuntia ennen viime FinlandiaMTB:n lähtöä. Tästä viisastuneena ajattelin ostaa varasetin, jonka vuoksi kyselen ns. parasta merkkiä. Tänks kuitenkin.

  11. #1241
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiki Katso viesti
    Sain väännettyä juurikin tuollaisella hyvin öljytyllä versiolla momentit tod tiukalle, jonka seurauksena tuo läpiakseli meni naps just pari tuntia ennen viime FinlandiaMTB:n lähtöä. Tästä viisastuneena ajattelin ostaa varasetin, jonka vuoksi kyselen ns. parasta merkkiä. Tänks kuitenkin.
    Käviskö Hopen 170mm pikalinkku? Niitä on myyty ainakin on-onella.

  12. #1242
    Yopon naksuminen senkun jatkui vain. Tämmöistä löytyi. Ei naksu enää.

    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  13. #1243
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Yopon naksuminen senkun jatkui vain. Tämmöistä löytyi. Ei naksu enää.
    Ysinollaseiskan napa?
    Pitäsköhän kattoa itekin mitä löytyy kun naksuntaa kuuluu.

  14. #1244
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Yopon naksuminen senkun jatkui vain. Tämmöistä löytyi. Ei naksu enää.
    *nipsisokuva*
    Saman näkönen kynsi/jousi viritelmä ku Höypin porokakkosessa mut yhtä vähemmällä. Ihme ryönää ovat tehtaalla tunkeneet raksuttimeen.....?

  15. #1245
    valppaus Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Shocktherapy liikkeessä on ainakin jonkunlainen valikoima Relevatedesigns:in tuotteita, oletko kysellyt sieltä?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Huomasitko, että Revelaten tuotteita saa Itävallasta, http://fatbikes.at/revelate-designs
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Ja enklannista jos ei muualta: http://www.backcountrybiking.co.uk/
    Kiitokset vinkeistä - Shocktherapyn kuulinkin jossain vaiheessa ottavan ainakin jotain tuotteita hyllyyn, kysynpäs sieltä ensin. Itävallasta tilaten säästää omalla kohdalla 2 eur, mutta säästö se on pienikin säästö Backcountrybiking valitettavasti kallis tuotteiden osalta, mutta hyvä tietää että löytyy sieltäkin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    Kysymys kokeneemmille läskikuskeille. Mitä loksuja olette käyttäneet pyörissänne ja onko Helsingissä joku kivijalkakauppa, joka myisi läskiin loksuja?
    Toista vuotta käytössä PDW Dave's Mud Shovelit, ja pelkkää hyvää sanottavaa: https://www.ridepdw.com/goods/fenders. Tilasin omani aikanaan Charlie Bike Mongerista kun myivät todella edullisesti settiä (28 puntaa posteineen koko setti (!), nyt pyytävät näköjään pelkästä takalokarista 25 puntaa...) eikä Suomestakaan niitä hyllystä vielä silloin saanut. Tuo Mucky Nutzin satulalokari kyllä vaikuttaa mainiolta myös.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki Vierelä Katso viesti
    http://www.bikestation.fi/shop/rohlo...c4dfde3f440f63

    Bike-station on hinnoitellut Rohloff XL:n, pitää vissiin alkaa keräämään pulloja tai myymään tarpeettomia sisäelimiä
    Herättää kyllä vahvaa omistamisen halua, oikeastaan ainoa päivitys mitä omaan Fatbackiin voisi ajatella - ehkäpä sitten kun voimansiirto on menossa muutenkin uusiksi, voisi itseään hämäten perustella sillä päivityksen (jos vain ehtii ropot haalia kasaan siihen mennessä). Omassa rungossa olisi tosin tarpeen vielä tuo ketjunkiristin, joka tuo liikkuvaa/rikkoutuvaa osaa tuohon muuten huolettomaan systeemiin (mahdollista kuitenkin kolauttaa tuo kiristin jonnekin, vaikka se ilmeisen tukeva onkin ja kestänee höykytystä).

  16. #1246
    Kävin eilen hakemassa Whiten ja ensi lenkki on heitetty. Kaipa sillä toisenkin lenkin heittää, polkimet tuntui vaan osuvan tantereeseen jatkuvasti.

    Eturengas ei ole noussut vanteelle n. 10 cm matkalta. Paljonkohan renkaaseen uskaltaa laittaa painetta renkaan nostamista varten?

  17. #1247
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Ohhoh... täällä rengas meni vanteelle jossain 15psin tienoilla helposti.

  18. #1248
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ghostrider Katso viesti
    Kävin eilen hakemassa Whiten ja ensi lenkki on heitetty. Kaipa sillä toisenkin lenkin heittää, polkimet tuntui vaan osuvan tantereeseen jatkuvasti.
    Huomasin kanssa, että maavaraa tuntuu joissakin paikoissa olevan vähänlaisesti. Varsinkin pieniä töyräitä ylittäessä ja "portaiden" päälle noustessa tuntuu loppuvan kesken helpohkosti vrt. 29er.

  19. #1249
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ghostrider Katso viesti
    Eturengas ei ole noussut vanteelle n. 10 cm matkalta. Paljonkohan renkaaseen uskaltaa laittaa painetta renkaan nostamista varten?
    Liukastetta peliin ja maksimipaine löytyy renkaan kyljestä, kaipa sen voi vähän ylittää.

    Läskillä mä olen huomannut sen, että poljintekniikkaan pitää kiinnittää enemmän huomiota, kunnes siihen ei tarvitse kiinnittää huomiota.

  20. #1250
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Oliskos viisaammilla heittää vinkkiä? -14 golden Mukluk Cane creek 40 serie ohjainlaakeri. Ostin uudet laakerit, kun välystä jäi ohjainlaakeriin mukamas vaikka kuinka kiristi. Aiheutti arsyttävää natinaa varsinkin putkelta ajaessa/keulaa kevennellessä. Tänään innolla uusia laakereita paikalleen ja testi. Vidu sama natina jatkui.

    Otin eturenkaan pois ja haarukka maata vasten ja edestakas nitkuttavaa liikettä sarvista ja välys tuntuu selkeesti.
    Itellä ei tule muuta mieleen enään, kuin että laakeri pesät on jotenkin väljistyny ja siksi uudet laakerit ei auttanut.
    Pesät siis alkuperäiset.

    Ylä lääkerin päälle tulevassa kannessa ilmeisestikkin pitää kiristys kartio mennä tiivisteen alle, niin että ne on ikäänkuin yksi osa. Ainakin räjäytyskuvasta saa tämän käsityksen ja siltä se vaikuttaa?

    Täytyypä Toikkalaan kilauttaa huomenna.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  21. #1251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Ysinollaseiskan napa?
    Pitäsköhän kattoa itekin mitä löytyy kun naksuntaa kuuluu.
    Borealis HS1. Seuraavan sukupolven napojen pitäisi olla paremmin suojatut. Tiiä häntä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  22. #1252
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Oliskos viisaammilla heittää vinkkiä? -14 golden Mukluk Cane creek 40 serie ohjainlaakeri. Ostin uudet laakerit, kun välystä jäi ohjainlaakeriin mukamas vaikka kuinka kiristi. Aiheutti arsyttävää natinaa varsinkin putkelta ajaessa/keulaa kevennellessä. Tänään innolla uusia laakereita paikalleen ja testi. Vidu sama natina jatkui.

    Otin eturenkaan pois ja haarukka maata vasten ja edestakas nitkuttavaa liikettä sarvista ja välys tuntuu selkeesti.
    Itellä ei tule muuta mieleen enään, kuin että laakeri pesät on jotenkin väljistyny ja siksi uudet laakerit ei auttanut.
    Pesät siis alkuperäiset.

    Ylä lääkerin päälle tulevassa kannessa ilmeisestikkin pitää kiristys kartio mennä tiivisteen alle, niin että ne on ikäänkuin yksi osa. Ainakin räjäytyskuvasta saa tämän käsityksen ja siltä se vaikuttaa?

    Täytyypä Toikkalaan kilauttaa huomenna.
    Minun Muklukissa on alle millin liian pitkä kaulaputki, ei kiristy Salsan capilla. Olisko sulla sama ongelma?
    En jaksanut ruveta lyhentämään kun löytyi miljoonalaatikosta cappi jolla kiristyi sopivaksi.

  23. #1253
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tuossa taannoin kyllä sahailin keulaputkea lyhemmäksi. Spaceri tulee noin 3mm yli kaulaputken, eli pitäs riittää, mut pakkohan toi on tarkistaa. Sama ilmiö oli ennen sahausta ja pelitti pitkään ongelmitta. Oire on pahentunut pikku hiljaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  24. #1254
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Ok, mulla oli ongelma jo uutena.

  25. #1255
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Minun ostettu runko settinä eli alkuun oli keula täys pitkä ja nyt viimein lyhentelin.

    No joo pakko oli mennä testaamaan paksummalla spacerilla ja oikeassa olit hitusen oli pitkä keulaputki. Alu spacerin sisä ulokkeet oli vielä usean kiristelyn toimesta lyttäätynyt lisää ja se aiheutti ongelman pahenemista ja vanhat saattoi laakeritkin olla kulunut.

    Mutta ihmetyksiä jäi silti. Ohjainlaakeri vaati minusta turhan paljon kiristystä ennen, kuin ongelma poistui. Siltikin jäi sen tuntuinen lievä ajoittainen natina, että olisi väljää tai sitten tiukalla oleva laakeri aiheutti sitä.
    Ennen kaulaputken lyhennystä vanhoilla laakereillakin oli lievää natina ongelmaa vaikka oli varmasti reilummin speiceri yli kaulaputken pään.
    EDIT:
    Se mikä tässä aiheutti varmasti ongelmia ohjainlaakerin kiristykseen/mahdolliseen viottumiseen ennen kaulaputken lyhennystä oli Truvatitiv AKA stemmi missä ylä ja ala pinta ei ollut linjassa kaulaputken kanssa, eli stemmi painoi vinoon yläpäätä, kun kiristi. Nyt on uusi stemmi, laakerit ja korkeampi spaceri. Täytyy ajaa lenkki ja tuumailla josko se, nyt toimis kuitenkin.

    Taas se tuli todistettua, että kun kyselee muilta, niin osaa kokeilla uudestaan jotan mukamas ehjää kohtaa.
    Antza44 muokkasi tätä : 12.09.2014 at 08.18
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  26. #1256
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Itse unohdin yhden osan pois parisen päivää sitten kasaamastani ohjainlaakerista ja kokemus oli saman oloinen kuin edellä. Syynä oli ettei alalaakerille tullut kaikkea painetta vaan rungon ja haarukan välille. Toimi hyvin kun kokeili rengas ylhäällä miten herkkä ohjainlaakeri on, mutta ajaessa painon ollessa päällä tuntui nihkeältä ja vähän ajan päästä löysältä.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  27. #1257
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Kaikki osat on paikallaan.

    Edit. No nyt on ajettu korkemmalla spacerilla varmasti riittävästi yli kaulaputken. Pahin natina ja välys hävisi juu, mutta jotain tosi hämärää on vieläkin ohjain laakeri osastolla. Kiristin, löysäsin ja kiristin lisää useita kertoja, mutta vaikka on sika tiukalla silti tulee outoa natinaa varsinkin, kun putkelta ajaa ja sarviin kohdistuu enempi voimia. Paikallaan etujarru pohjassa tuntuu edelleen ihan pieni välys, kun nytkyttelee edes takaisin.

    Edelleen tulee mieleen, että onko pesät väljistynyt tai sitten on jotain muuta hämärää keulassa tai rungossa ohjain laakerin tienoilla. Tän päiväiväsen perusteella veikkaan, että vanhat laakeritkin olisi toiminut yhtä hyvin, kuin uudet.
    Ohjain laakerin kiristys ruuvia löysätessä ja kiristäessäkin saattaa kuulua naksahtavan tyylinen ääni.

    Nyt kyllä kelpaa kaikki vinkit, sen verran rasittavaa on ajella tolla.
    Antza44 muokkasi tätä : 12.09.2014 at 21.33
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #1258
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Onkohan RS Bluton säätämisestä jo kokemusta miten poikkeaa normaalista? Inertiaa on kiekossa melko paljon, mikä vaimentaa pientä epätasaisuutta, varsinkin läskin alhaisilla rengaspaineilla. Eli tuolla kepillä pitäisi sitten suodattaa isommat röykyt pois. Massiivisempi etukiekko aiheuttaa varmaan voimakkaampaa rytkettä, jota sitten pitäisi tehokkaasti vaimentaa.
    Love the Ride!

  29. #1259
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44
    ....Ohjain laakerin kiristys ruuvia löysätessä ja kiristäessäkin saattaa kuulua naksahtavan tyylinen ääni.

    Nyt kyllä kelpaa kaikki vinkit, sen verran rasittavaa on ajella tolla.
    Ettei olis haarukan kruunu ei-suora eli alakooli on ns. persiillään? Onhan tuommoista tuulia jo käytetty? Ja emäputken päät samansuuntaiset, tarkistettu esim tuollaisella lastuimella? Jos leekeri ei suostu kiristymään niin mulla on joka kerta ollut liian vähän speisereitä topcapin alla. Joskus riitti milli, joskus tarvittiin 5 tai sit rautasahalla siivu veks kaulasta.

  30. #1260
    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Kaikki osat on paikallaan.

    Ohjain laakerin kiristys ruuvia löysätessä ja kiristäessäkin saattaa kuulua naksahtavan tyylinen ääni.

    Nyt kyllä kelpaa kaikki vinkit, sen verran rasittavaa on ajella tolla.
    Minulla Mukluk 2:lla samankaltainen ongelma korjaantui osittain uusilla laakereilla. Uusilla laakereilla kiristäessä ainoastaan naksahduksen jälkeen natinat katoavat, mutta tulivat takaisin 10-20min rymistelyn jälkeen ja lisää ajaessa natinan määrä kasvoi ajan myötä. Kiristelin laakereita melkein joka lenkin jälkeen, kunnes kyllästyin. Epäilin laakerinkiristysruuvin ja/tai putken sisällä olevan 'kruunun' liikkuvan.

    Kokeilin kiristää laakerin nakstiukkuuteen ja kiristää sen jälkeen stemmin ruuvit ihan tajuttoman tiukalle. Tämä auttoi eli paketti pysyy huomattavasti paremmin kasassa ilman natinaa. Ei vieläkään täydellinen, mutta kestää viikkoja...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •