Mitäs porukka sanoo Fatboy Expertin haarukasta; onko toi lakkausvirhe vai mikä?
Vai jotain ihan muuta?
Näyttää luonnossa samalta kuin huonosti kiinnittynyt kontaktimuovi.
![]()
Mitäs porukka sanoo Fatboy Expertin haarukasta; onko toi lakkausvirhe vai mikä?
Vai jotain ihan muuta?
Näyttää luonnossa samalta kuin huonosti kiinnittynyt kontaktimuovi.
![]()
Uutta muotia ruottista, mulla ihan samanlainen.
Tuossakin se mun luuloni noista vänkyröistä on suoraan mainospuheessa. Bontrager's Crivitz bars have a wide stance and swept-back grips making them great for commuters and city riding.
Mikä tekee tuosta Answerin 20-20 stongasta sen enemmän maastoon soveltuvan? Joo, jotkut ajaa tai kantaa kippurasarvi cyclollakin metsässä, mutta se on aivan oma lajinsa.
Jäsen HC Andersen vastasi tähän jo aika hyvin.
Olen itse useiden välivaiheiden jälkeen mennyt full retard moodiin 45 asteen backsweepillä olevan Jones Loopin kanssa. Kuten satusetä edellä jo kertoo isompi taivutus helpottaa pyörän päällä liikkumista ja painopisteen siirtelyä. Toki tanko on aina makuasia ja moderniin pitkäjoustoiseen enduropyörään laittaisin edelleen lyhyen stemmin ja leveän riser tangon agressiivisen "elbows out" ajoasennon saamiseksi.
To ride, shoot straight and speak the truth
Mä en huonosti toimivalla tangolla metsässä ajele. Hiilaristonga tuli korvaamaan Atlasta lähinnä vaimentamaan tärinöitä. Mutkallisen otin kun sitä kovasti kehuttiin eikä valintaa ole tarvinnut katua. Mulla ei mitään yläraajaongelmia ole, mutta satunnaiset käsien puutumiset ovat historiaa. Varmaan pärjäisin perusriserilläkin, mutta eipä ole syytä vaihdella.
Crivitzkin mulla on täysjäykässä, eikä siitäkään ole haukuttavaa. Se on vielä suupielet alaspäin käännettynä. Tai siis oli, nyt on koko pyörä lihoina. Leveyttä siihen kaipaan lisää.
Ei Answer kai mikään sateentekijä ole. Pirun hyvä kuitenkin, enkä muuta kaipaa. Omaani levitin 20mm puolelleen ja nyt tuntuu tosi luontevalta. Käsien asento on hyvin luonnollinen hartialinjasta asti, vaikka itse normaalisti pidän leveistä ja korkeista normirisereistä. Paras yksittäinen ominaisuus tulee esiin puunkierrossa.
Kädet ovat jo valmiiksi oikeassa asennossa väistämään eivätkä sormet kolise puihin.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Yks syy kommuutteri ja citypyörämainontaan voi olla se, ettei kai kukaan usko noin älyvapaan näköisen vänkyräkepakon soveltuvan metsäänItse tulin takaisin lajin pariin läskipyörän oston myötä kaks ja puol vuotta sitten. En tiedä noiden osin epäilyttävän oloisten ajokavereideni tarkkaa menneisyyttä, että ajoivatko noin omaperäisesti viritetyllä kalustolla jo nakkikumeilla, vai pimensikö läski heiltäkin päät.
Silmä tottuu tosi äkkiä oudon näköisiin kamppeisiin, niitä voi siis kötöstellä pyörään kiinni melko ennakkoluulottomasti ja antaa soittaa. Osalla porukasta on aika karunkin näköisiä laitteita, jotka kulkee perkuleen lujaa ja vaikeistakin paikoista. Itse en vaivaudu mainostamaan sitä Answerin 20/20 -mutkaa, koska ajan Moonlanderiä Salsa Bend2 -alutangolla.
Lievää offaria: Viime vuostuhannen lopussa teinihuimana ois tehny mieli koettaa Heavy Toolsin loivakeulaista jäykkäperärunkoa. Viisaammat valisti sen (muistaakseni) 66,5-asteisen keulan olevan niin loivan, ettei sillä kukaan kykene oikeasti ajamaan ikinä missään. V**** että kaduttaa niiden neuvojen kuuntelu. Ois ollu niin makeeta nykypäiväsessä sohvakulmamuodissa/-kehityksessä päästä keulimaan ajaneensa sellaista härpätintä jo viistoista vuotta sitten. Onneks rohkenin luopua siinä rytäkässä sentään etuvaihtajista jo silloin. Toimi ennen, toimii nyt.
Eikä niistä kaikki pidä. Toiset ajaa sinkulaläskiä 45 asteisellä Jones H-barilla ja enska-Kilkutinta normitangolla. 20/20 stongasta toi kaveri sanoi näin: "Outo kampe, liian suora sinkulaan ja turhan mutkainen vaihepyörään."
petjala muokkasi tätä : 10.09.2014 at 11.17 Syy: valinnanvapaus
Pistä niihin mustaa heijastinteippiä.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kyl mie tosta urputtasin ihan periaatteesta no mie oonkin erilainen nuori. Hyvitystä virheestä tai uutta keulaa. Se on sit eriasia, jos pitää alkaa olemaan ilman pyörää tai keulaa kosmeetti virheen takia. Muuten paskan teko ja myynti jatkuu, jos kaikki kiittää ja kumartaa sille.
No mulla odottaa pyörä neitsytmatkaa edelleen ja en ala keulaa irti repimään enää. Tuskin ne uutta mulle lähettää noin vain?
EDIT: toki tuo kommenttisi paskan teosta ja myynnin jatkumisesta panee miettimään uudestaan.
Itseltä kosmeettinen haitta ei yöunia vie.
Mutta kyllähän tosiaan myytävän tuotteen tulee olla virheetön.
Lähetä ny ees kuvat myyjälle.
There can be only one.
^Rahaa onkin helpompi lähettää tai vaikka parit renkaat Spessulta korvauksena. Kysy ihmeessä myyjältä puhelin soitolla siitä selviää.
OT: Jos toi olis On-One tai White, niin voi sitä juttujen määrää, kuinka paskaa halpa vehkeet on, mut kun on iso S, niin hiljaast on kummastuttaa hämmästyttä pientä läskeilijää.
Asiaa on tiedusteltu myyjältä. Katsotaan miten etenee.
Ei mulla mitään pikku kompensaatiota vastaan ole.
http://twentynineinches.com/wp-conte...11-for-vid.jpg
Mulla näyttää haarukka samalta kuin tuossa kuvassa. En ole asiantuntija, mutta mielestäni tuossa on hiilikuitu vain lakattu, jolloin tuollainen heijastusefekti näkyy ja hiilikuitupalojen rajat. Edullisemmassa mallissa haarukka on ilmeisesti maalattu mattamaalilla. Uskoisin, että tuon on tarkoitettu olevan tuollainen.
Mulla on yksi mattamusta runko, jossa myös näkyy hiilikuitupalat erivärisinä sekä niiden rajat ja se on ns. virheetön.
Edit: ilmeisesti tarkoitettiinkin noita muutamaa pientä kakkakikkareen näköistä täplää.
Hub muokkasi tätä : 10.09.2014 at 15.30 Syy: tarkennus
Kiitokset kaikille Answerin stongaan liittyvistä vastauksista. Erittäin asiallista tekstiä ja juuri sitä mitä kaipasinkin. Tarkoitus ei ole jankata asiasta, kaipasin vain perusteluja, sillä oma kokemus On Onen Marysta ei ollut mitenkään kovin hehkeä. Heti ymmärsin kyllä sen ergonomia parannuksen, mutta kyllä se vaan hirvitti droppailla/nousta jyrkkiä kohtia tuon kanssa. En nyt Marysta löydä statseja, mutta olettaisin sen olevan jyrkemmällä kulmalla kuin 20/20.
Tähän petjalan kommenttiin on kyllä pakko sanoa, että näinhän tuo menee. Missä mikään harrastus olisi jos ei koskaan kokeiltaisi mitään uutta? Ennakkoluulottomana olisi niin paljon helpompaa.![]()
Setälauma tunkkasi outoja vipastimia jo silloin kun täysjuusto oli muotia.... :-DAlkujaan tämän lähetti petjala
Ryppyjä rakkaudessa.
Yritin irroitella Whiten rengasta vanteelta mutta tuloksetta. Istuu aivan perkeleen tiukassa. Millä tuon saa irti? Hypin renkaan sivun päälläkin mutta tuloksetta. Reunat on ihan tajuttoman tiukassa. Samaten takapakan on joku kasaaja pistäny varmaan 200Nm momenttiin. En saanut 40cm jakoavaimella ja ketjupiiskalla irti vaikka kuinka yritin. Ketjupiiskan sain mutkalle. Täytyy varmaan jostain keksiä pidempi jatkovarsi.
Ketjunkin sain hyppäämään vähän yli pienimmältä takarattaalta, vaikka rajoitin on about oikein säädetty. Pikku vekit tuli maalipintaan, mutta ovat käytännössä piilossa.
Tiukassa on. Parktoolin ruoskalla ja isolla jakarilla aukes mulla. Kolot oli vapaarattaassa jo meikäläisenkin hipsuttelulla. Ehkä ne whiten palikat kannattaa käyttää irti, voi olla tiukassa vuoden mutavellikylvyn jälkeen.
Kysymys kokeneemmille läskikuskeille. Mitä loksuja olette käyttäneet pyörissänne ja onko Helsingissä joku kivijalkakauppa, joka myisi läskiin loksuja?
SKS Gran Mom ja Grand Dad, mutisCarbonia sekä nyt oli uusimmassa fillari-lehdessä maininta että Mucky Nutz:ilta on tullut Fätti Äässeivereitä.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Kiitoksia, täytyy käydä työmatkalla Hi5Bikessa.
PDW:n Mud Shovelit.
There can be only one.
Löytyykö noita Daven Mud Showeleita Helsingistä, kuten kysyjä kaipaili ? Varmuudella löytyy Turkkusesta Fox Compista, mutta lähetyskulut 16 ekua. Tosin kotiovelle toimitettuna, mutta kuitenkin kova taksa.
Mä tein parilla eurolla Jukka's Mud Showelit (ja vein yhdeltä esteetikolta yöunet)
Tapatalkista iLuuri vitosella
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Kirjanmerkit