HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 3 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

Stemmi on se mikä on vakiona, en muista mittaa. Ja nyt ei pääse mittailemaankaan kun pyörä on laitossa. Yksi mikä tuli vielä mieleen niin olen ajatellut laittaa itselleni jossain vaiheessa hiilikuituisen stongan, olen ollut ymmärtävinäni että se antaa ranteille vähän armoa kunnon rytyytyksessä.

Näin mainitaan spessun sivuilla :Specialized 3D forged 6061 alloy, 4-bolt clamp, 6-degree rise, 60mm/70mm length, 31.8mm

Mulla S-koko ja mittaa ukossa saman verran kuin teillä ,vertasin tuota mun täpäriin joka on 16,5" ja se on lyhyempi kuin FB.
    Itse en näe mitään syytä miksi pitäisi olla M kokoinen pyörä tällaiselle huonokuntoiselle keski-ikäiselle läskille.
    Stemmi on 50mm vakio ja olen vaihtanut kuitu stongan pienellä nousulla vakion tilalle.
    Satula vaihtui SDG BelAirin pehmo versioon ja tolppa Thompsonin layback tolppaan.
    Sisurit vaihdoin kevyempiin ja vaihteet on nyt 1x10 11/42 ja 30 etunen.
    colli muokkasi tätä : 05.09.2014 at 06.34 Syy: tarkennusta

Aivan, kuskista kiinni paljoltikin mikä on sopiva koko. Koetko colli saaneesi hyötyä kuitustongasta, jos niin miten, missä eniten eroa?

Vaihdoin stogan sen lähinnä painon ja tuon pienen nousun takia,en huomannut että se tärinöihin paljon vaikuttaisi.
    Jos rengas paineet olisi maantie luokkaa, niin stongalla varmaan tärinät vaimenisi mutta FB kanssahan näin ei ole
    Suurin ero muutosten jälkeen oli sisureitten vaihto,kulkee keveemmin ja rullaa paremmin ja ero oli huomattava.
    En ole nyt pyörää punninnut mutta veikkaisin että se on laihtunut yli kilon noitten muutosten jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Koetko saaneesi hyötyä kuitustongasta, jos niin miten, missä eniten eroa?
    Kuitu stongissakin on eroja reippaasti mulla 3T Extendo 740mm paino lähempänä 300g ja Answerin 20/20 720mm paino jotain 220g. Answer on todella paljon pehmeämpi/mukavampi, kuin 3T. Jos jossain pyörässä, niin kovakeulasessa pyörässä kuitu stonga tienaa hintansa mukavuutena. Answeri myötäilee kunnolla, kun tankoa painelee ja nostelee testimielessä hitaassa ajossa, mutta ajo on tunnokasta jämäkkää. Huomattavasti suurempi ero tulee alu tangon vaihdosta kuituseen mukavuudessa, kuin aluminii/teräs keulan vaihdosta hiilikuituseen mielestäni. 3T silti huomattava ero alu tankoon. Kesä kivikossa tulee kaahattu edessä +0.65bar ja takana +0.7bar 4"kumeksilla. Löysemmillä saa mukavuutta, mutta 95kg ei voikkaan sitten enään mättää täysiä kivikossa, kun alkaa lyömään läpi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kiitokset kommenteista. Stongan vaihto siis varmaan edessä, muuten ei häiritse kuin vauhdikaimmissa laskuissa ja armottomassa juurakossa / kivikossa. Itse pidän rengaspaineina 0,5-0,6, painoa itsellä 76kg. Fatboy rullaa mielestäni kelvollisesti noilla paineilla myös tiellä, olen kokeillut 0,8 painettakin, tuntui ikäänkuin renkaan nappulat kanittavan vastaan.

^Tuhon vaivaan se juuri auttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Olen itse kanssa 173cm pitkä ja minulle M-koko on aika passeli. Satulaa ei ole vara nostaa minun enää juurikaan, jos haen korkeuden niin että jalka pääsee liki suoraksi kantapään ollessa polkimella.
    Paljon sulla on inseam?

Omasta pullukasta mennyt jo vaihtoon sisurit, satulatolppa, tanko ja kovasti 1x10 kiihottaisi. Ei noi jarrutkaan mitkään tehokkaat ole.... Lähenee 13kg haamuraja uhkaavasti. Helvata tätä tuunausta.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Kuitu stongissakin on eroja reippaasti mulla 3T Extendo 740mm paino lähempänä 300g ja Answerin 20/20 720mm paino jotain 220g. Answer on todella paljon pehmeämpi/mukavampi, kuin 3T. Jos jossain pyörässä, niin kovakeulasessa pyörässä kuitu stonga tienaa hintansa mukavuutena. Answeri myötäilee kunnolla, kun tankoa painelee ja nostelee testimielessä hitaassa ajossa, mutta ajo on tunnokasta jämäkkää. Huomattavasti suurempi ero tulee alu tangon vaihdosta kuituseen mukavuudessa, kuin aluminii/teräs keulan vaihdosta hiilikuituseen mielestäni. 3T silti huomattava ero alu tankoon. Kesä kivikossa tulee kaahattu edessä +0.65bar ja takana +0.7bar 4"kumeksilla. Löysemmillä saa mukavuutta, mutta 95kg ei voikkaan sitten enään mättää täysiä kivikossa, kun alkaa lyömään läpi.
    Olis varmaan pitänyt ostaa tuo Answer, ostin nimittäin "kun halvalla sai" On-Onen Knuckleball kuitustongan enkä kyllä juuri eroa joustavuudessa huomaa vanhaan alumiiniseen, näistä sai vielä valita kahdesta jäykkyydestä ja valitsin joustavemman. Pituuseron sen sijaan kyllä huomaa, tuntuu ettei mahdu mistään!

Itsellä löytyy 685 kuitutanko. Meneekö läskille liian kapeaksi vai onko vain power-kysymys?

^makuasia ja riippuu mihin setuppiin sen istuttaa.

^^Kerran testasin jotain kaverin noin 660 leveää kiinan kuitu rautakankea oli muutes jämäkkä kanki, mut halpa.

Vastaus nimimerkille Hub, minun inseam on 81cm.

Oli pakko käydä punnitsemassa, juomapullotelineen kanssa ilman polkimia 12,7kg bilteman kalavaalla.

Matkahuollossa odottelisi Fatboy Expert, mitkä sisurit tuosta löytyy ensiasennuksena?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Matkahuollossa odottelisi Fatboy Expert, mitkä sisurit tuosta löytyy ensiasennuksena?
    Spessun oma Mountain 26" 92mm ja jotain, painaa pari yli 600g enämpi kuin onzan tuohon sopiva sisuripari.
    colli muokkasi tätä : 06.09.2014 at 11.43 Syy: pari kirjainta unohtui

Linkkiä Onzaan?

http://shocktherapy.fi/
    Tuolta kävin hakemassa Onzat, näytti myös oleva Lundbergin hyllyssä Keravalla kun tänään eksyin sinne.

Itse vaihdoin Continentalin Freeride sisurit (290g) ja hyvin kestänyt röykytystä. Noin yhteen bariin pitää pumpata että rengas asettuu, sen jälkeen voi laskea puoleen.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Edelleen puuttuu se linkki Olen kummastellut samaa, että puhutaan läskin sisureista, mutta kukaan ei uskalla linkittää kauppaan.

vastahan tätä onzaa tänne linkitettiin, vai olisiko ollut rengaskeskusteluun.

Siis anteeksi tyhmyyteni mutta 2.20-2.50 sisuri 4.8 renkaaseen(ko)? Ja vielä schraderilla? Mitä mä nyt missaan tässä?
    Sitä rautankaa kiitos....

Siis anteeksi tyhmyyteni mutta 2.20-2.50 sisuri 4.8 renkaaseen(ko)? Ja vielä schraderilla? Mitä mä nyt missaan tässä?
    Et missaa mitään.

nimim 2.4 tuuman maxxiksen DH sisurit mun läskissä

ups, mun moka. tuli vahingossa väärä linkki. Vaimon pyörässä oli 4" kumin kanssa vastaava koko mutta tietysti presta venttiilillä.

Minulla ei ole kokemusta 4,8" renkaista ja omassa pyörässä on litkut.

Minäkin vaihdoin BFL:n sisurit kevennysversioihin. Vaikea tuntea/sanoa oliko meno keveämpää. Sisurin puhkeamisia sitten tulikin "riittävästi", joten palasin takaisin ensiasennussisureihin. Onzaa ja 13F:ää tuli kokeiltua riittävän monena kappaleena ja noista pysyn poissa tulevaisuudessa.

Litkuttamista eli tubelessia voisi kokeilla jossain vaiheessa, jos ei muuta täytettä elämään löydä...

mutanaama Guest
    jotain teet kovasti pieleen.

Toistan itseäni: mullakin menee 100mm:n vanne ja Bud/Lou tolla ylempänä linkitetyllä Onza FR:llä. Pikku ruttu jää renkaan kylkeen venan kohdalle, ei vaikuta mihinkään. Paino sen pahvipuketin kyljessä on pessimistin ilmoittama suuttuneiden keventelijöiden pelossa. Leipurin digi-ihmeellä tarkastin just rojukasasta löytyvät kolme FR:ää (prestalla), painot 238-242 grammaa niine pahviaskeineen. En jaksa kiinnostua niin paljon, jotta ottaisin pois paketista, haisee näpit ihan vehkeelle suotta sitten. Pahviaskin voi myös sulloa venttiilin kohdalle sitä kylkiruttua toppaamaan sisurin ja ulkokumin väliin, sithän noi mun punnitukset pitää kutinsa
    Hirmu kätsä sisurikoko olla mukana porukkalenkillä, toimii varakumina kaikkiin aparaatteihin syslorosseja lukuunottamatta. Mut niiden kaa juostaan muutenkin pyörä olkapäällä.

Pirteän näköinen Fatboy siinä harmaan petäjän kupeessa.
    petjala muokkasi tätä : 06.09.2014 at 22.32 Syy: rengashorinasta takaisin aiheeseen

Ei hitto kuin komia kuva!!!

Tänään näin Fatboyn livenä ekan kerran. Kerrassaan hieno runko.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •