Löytyykö suosittelijoita Mavic Cosmic Carbone Ultimateille? Nyt on Fulcrum Racing S3. Tai muita kevyempiä hiililiekkoja?
Löytyykö suosittelijoita Mavic Cosmic Carbone Ultimateille? Nyt on Fulcrum Racing S3. Tai muita kevyempiä hiililiekkoja?
Mulla on Cosmic Carbone C40:set ja oon kyllä tykännyt. Noihan ei kyllä oo mitkään superkevyet mutta superjämäkät kyllä.
Tuli ostettua kakkospyörään Vision T30 rinkulat ja ihan asiallisilta vaikuttaisivat. Aika pitkälti cosmic eliten oloiset, mutta kevyemmät. Ihan hyvät.
http://www.visiontechusa.com/products/road/t30/
Löytyykö Helsingin seudulta liikettä jossa olisi FFWD:n kiekkoja myynnissä?
Etsiskelen uutta etukiekkoa. Tulisi 25 mm tuubirenkaalle ja saisi olla ainakin pikkuisen aero ja kohtuulisen kevyt.
Mutta erityisesti sen pitäisi olla riittävän jämäkkä, kun oma paino on 120 kg.
Takana on dura-ace 35mm profiililla.
Mitä mieltä foorumilla ollaan tästä: http://www.bike24.de/1.php?content=8...38::17:77;ff=1
Taitaa olla vanhempaa mallia ja kapeammalla vanteella (siitä hiukan miinusta) ?
Tein löydön Irlannista, Campagnolo Eurus 2-way fit darklabel , uudet Hutchinsson Fusion tubeleksilla varustettuna, odottelen uutta takapakkaa jotta pääsisin testaamaan 😃
Onko tietoa mikä olisi paras paikka huollattaa Zippin kiekot Helsingissä? En oikein tiedä missä vika piilee, mutta omissa 404:ssa vanne ottaa jarruihin ja rengas alaputkiin kiinni putkelta ajaessa.
Kädelläkin tuntee heiton jos pyörää pitää paikallaan. Pelkkä kiekko kädessä ei mitään heittoa tai löysyyttä löydy.
Kiekkokuume alkaa nousta riittävän kovaksi ja vanteet lähtee pian tilaukseen...vahvana vaihtoehtona on pyörinyt Shimanon RS-81:t. niin 24 kuin 35 on ollut vaihtoehtona. Hinnaltaan käytännössä tasoissa, matalammat hiukan kevyemmät.
Kokemuksia toisista/molemmista. miksi hyvät/huonot? onko mitään käytännön eroa korkeudella, ulkonäön lisäksi?
Oon kasaamassa konfiguraattorin kanssa pyörää Rosella. Pyörässä on vakiona perus Dt swissin r23 splinet, mutta haluaisin päivittää kiekot saman tein pikkasen parempaan. Mitä mieltä ootte Dt swissin RC 46 spline h:sta? Onko jo Shimano rs-81 tai Dura-acen tasoset kiekot?
Dt swiss r23 spline on varsin kevyt (1500g) ja ilmeisen hyvä matalan profiilin aluavokiekko. Ilmeisesti hait aerompaa kiekkoa, paremmuus on vähän epämääräinen käsite. Ei noissa tuon luokan aerokiekoissa nyt ihmeempiä eroja ole, painokin ilmeisesti samaa luokkaa kuin muilla. Onkohan tuo hiilikuituspoileri jämäkkä vai pahvinen kuten cosmic carboneissa? Cosmic carbonen spoileri menee herkästi rikki tai ainakin silpuksi. DT swiss osaa tehdä napoja.
Tietääkö kukaan Trekin Domanen Bontragerin perus tehdaskiekoista mitään speksejä (esim.vannesetti painoja) ? En löydä Bontragerin sivuilta vastaavia, eikä Trekin sivuilla kerrota tarkempia tietoja, ovatko jonkin muun merkin tekeleitä? Renkaat vanteilla näyttää olevan Bontragerin (takana 25mm r1 ja edessä 23mm r3), minun 4.3 domanessa. Minkä tasoisia nämä vanteet ja renkaat on muihin verrattuna ilmeisesti kannattaa pävittää, taisin lukaista bikeradar ja triradar arvosteluista, jossa katsottin kiekkojen olevan runkoon nähden vaatimattomat, painavat ja eka päivitettäviä kohtia. Zondaa tässä ketjussa kehuttu, paraneeko jos vaihtaa?
Trek Madonen (4.7) tehdaskiekoille olen löytänyt netistä seuraavat lukemat (g):
Tuossa muistaakseni kiekko vannenauhalla.
Bontrager Race, Tubeless Ready, taka 1121
Bontrager Race, Tubeless Ready, etu 770
Ei siis mikään kevyin setti. Ilmeisesti kestävyyden kanssakin on ollut ongelmia osalla. Itse ajelin noilla puolikesää ilman ongelmia, mutta ensi kesälle suunnittelin vähän päivitystä.
Ulkokumit (Bontrager R2 Hard-CAse Lite 23mm) näytti painavan 230g ja nämä ainakin itse vaihdoin heti parempiin ranskalaisiin.
Millaista settiä olet katellut? Jos mainittusi pitää paikkansa Campagnolo Zondaan (1550g) vaihtaessa paino setilleni putoaisi 341g joten aika lailla kevenee. Zonda setin saisi bike-discountissa tarjouksessa 319 euroon, ei pahaan hintaan.
Päälle laitan luultavasti contin 4000s 2.
Toisesta asiasta kysyisin tämmöisenä keltanokkana. Mulla Trekissäni on 105 sarjaa, mutta jostain syystä sinne on ängetty Tiagran pakka, onko eroa jos vaihtaa 105 pakkaan. ei monta kymppiä olis. Jossain keskustelupalstoilla kerrottiin että tiagra ongelmallisempi, eikä pidä säädöissä niin hyvin?
Tuo R23 Spline on varmasti hyvä peruskiekko. Painoa on valmistajan mukaan 1605g (http://www.dtswiss.com/Wheels/Road-Wheels/R-23-Spline), joten mikään erityisen kevyt se ei ole, mutta harjoituskäyttöön luultavasti aivan riittävä. Jäykkyydestä tai kestävyydestä en osaa sanoa mitään.
Suurin piirtein samassa hintaluokassa on DT:n uusi R20 Dicut (http://www.dtswiss.com/Wheels/Road-Wheels/R-20-DICUT). Se on 85g kevyempi ja osoittautui saksalaisen Roadbike-lehden testissa erittäin jäykäksi sivutaivutuksessa. Itse olen harkinnut ko. kiekkoparin hankkimista Alppireissuille ja treenikiekoksi kevään ja syksyn sadekeleille.
Kohtuullisen hintaisen ja painoisen avoalusetin lisäksi kuvittelen itse tarvitsevani korkeamman profiilin hiilikuituiset ”aerokiekot” kotimaan kovavauhtisiin harjoituksiin ja kisoihin. Tällä hetkellä käytössä on DT:n RC 38 C Spline, eli kuituavokas maltillisella laipalla (http://www.dtswiss.com/Wheels/Road-W...RC-38-SPLINE-C). Painoa 1475g, korkeus 38mm, sisäleveys 16mm, 20/24 pinnaa. Parin kuukauden kokemuksella en löydä valittamisen aihetta. Kiihtyvät mielestäni reippaasti, menevät hyvin sivutuulessa ja ovat jäykän oloiset. Korkeamman profiilin vaikutusta vauhtiin en osaa arvioida. Ulkonäköfaktori on merkittävä :-)
Edellä mainittu DT:n RC 46 Spline H on varustellu alumiinisella jarrupinnalla ja laippa on 46mm korkea. Jarruteho on alumiinilla kuitua parempi, erityisesti sadekelillä. Alumiini auttaa myös kuituavojen vuoristolaskuihin liittyvissä ylikuumenemisongelmissa. Toisaalta alumiinista tulee kehälle lisäpainoa. Koko kiekko painaa 1700g. DT:n RC Spline -sarjasta löytyy myös 28mm ja 55mm kokokuituiset versiot sekä avona että tuubina.
Minulla on ollut Madone 5.2.ssa nuo Zondat käytössä kesäkuusta alkaen. Kyllä niissä on hieman erilainen fiilis ajaa Trekin vakiokiekkoihin verrattuna, eikä ole tarvinnut kiristellä pinnoja vielä tähän menessä. Bontragereja joutui kirimään silloin tällöin. Renkaina on käytössä Onza Preda ja nämä ovat olleet positiivinen yllätys: hyvä pito, edullinen hinta ja saatavuus lähimmästä kivijalkaliikkeestä.
Zondat lienevät halvimmillaan Velo-motionissa: http://www.velo-motion.com/Rennradte...er:::1_14.html
Edulliset totta tosiaan. Miksihän mainitaan velon sivuilla painoksi 1610g ja muualla Zondia myydään 1550g, onkohan jotain vanhempia myyntieriä tarjolla? Laitoin tilaukseen Hollandbikeshopista Zondan 2- way versiot kotia tuotuna 435 euroon, ei tiedä vaikka innostuu vielä ilman sisäkumia ajeleen. 311 euroon oli tuolla noi normaalit.
http://hollandbikeshop.com/fietswiel...uage=du&page=2
Oisko Shimanon vapaaratas painavampi kuin Campan?
I väntan på ännu dåligare tidet
Pakko kyllä nostaa hattua Espoolaiselle Velotec Oy:lle. Ajoin pari tonnia kuluvan kauden aikana 38mm tuubikiekoilla, pelkkää positiivista sanottavaa. Kiekoissa pinnakireys sopiva (90kg) ja paino/hinta suhde kohdallaan. Keraamilaakeriset navat rullasi mukavasti. Sateellakaan ei ollut huomattavaa eroa jarrutustehossa. Pari lenkkiä tuli tehtyä Fulcrumin vitosilla loppukaudesta vertailun vuoksi. Keskinopeus nousi noin 1,5km/h Phz kiekkojen eduksi, kun polki samoilla sykkeillä samaa lenkkiä samanlaisissa keliolosuhteissa. Kiihdytyksissä varsinkin eron huomasi. Jos nyt negatiivista sanottavaa pitää keksiä niin kiveniskemät tuppaa syömään maalipinnan aika herkästi noista Phz -kiekoista.
Kannattaa tutustua tuotteisiin: http://shop.velotec.fi/category/2/phz
Itse pahotin mieleni velo-motionilta tilaamisella niin ihan sen takia suosittelisin muualta jos hinnat ovat lähekkäin.
Yhteydenpito on todella vaikeaa ja vastaus tuli lopulta kun laitoin kaikkiin mahdollisiin sähköposteihin viestiä ja muistaakseni mukana oli myös kaupan omistajan oma sähköposti.
Itse siis tilasin viime kesänä pari kpl Contin tuubeja ja lähettivät väärän kokoiset. Jotta homma nopeutuisi, myin väärät kaverille ja laitoin tilaukseen uudet niinkuin velo-motionin kanssa sovittiin. Ja homman jujuna oli se, että hyvittävät 10€ postikulut. Tänä päivänäkään en ole tuota 10€ saanut ja lopulta eivät edes vastanneet enään sähköposteihin. En jaksanut rupee vääntään enempää ja nielin tappion.
^Totta. Ei muuta kun mittaamaan![]()
Olen jo käynyt omiani ja rullaavuusjärjestyksessä omalla pyörällä itse kuskina:
Mavic Cosmic Carbon Premium
Mavis Cosmic Carbon SL
Fulcrum Quattro CX
Mavic Ksyrium Elite
Ambrosio Excellight Campan navoilla
testimäen vapaalla rullauksella nopimman ja hitaimman ero 8km/h.
- EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
- EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
- Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta
Cycle center myy jotain Dura-ace kiekkosettiä aina välillä kohtuulliseen 650€ hintaan, mutta kysymys kuuluukin, että mitä vastaavaa tai parempaa saa ulkomailta samaan hintaan. Budjetti kiekoille jotain 500-700€ ja talvellahan näitä ylivuotisia on varmaan alessa ja joulualet päälle vielä, niin hyviä löytöjä tulee varmaan myyntiin. Itselläni on elopainoa lähemmäs 90kg, joten kestävät ja kevyet kiekot hakusessa. Ps. Olen sisäkumimiehiä ja pyörässä sramin osat
Belgia muokkasi tätä : 07.11.2014 at 06.09
Periaatteessa Dura-acet ovat melkeinpä parasta mitä rahalla saa avorenkaallisissa matalan profiilin alumiinikiekoissa. Vaihtoehtoina olisin suositellut Fulcrum Racing Zeroja tai Campagnolo Shamaleita (uudet Nite/Mille -mallit ovat tosi sexyjä!), mutta molemmissa ylität manuaalissa siteeratun ihannekäyttäjäpainon muutamalla kilolla.
Bränditeipattujen tehdaskiekkojen vaihtoehtona voi toki aina miettiä kiekkojen kasauttamista. Budjettisi riittäisi toisaalta myös Kiina-carboniin (caveat emptor...)
"Periaatteessa Dura-acet ovat melkeinpä parasta mitä rahalla saa avorenkaallisissa matalan profiilin alumiinikiekoissa. Vaihtoehtoina olisin suositellut Fulcrum Racing Zeroja tai Campagnolo Shamaleita (uudet Nite/Mille -mallit ovat tosi sexyjä!), mutta molemmissa ylität manuaalissa siteeratun ihannekäyttäjäpainon muutamalla kilolla."
Tästä löytyy varsin mielenkiintoista luettavaa ym kiekoista ja vähän kaikesta muustakin niihin liittyen. Jokainen käyttäköön lähdekritiikkiä ihan oman harkintansa mukaan.
http://intheknowcycling.com/2014/11/...0_500/#Summary
Kirjanmerkit