HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 35 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #1021
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Mulla on vissiin Freeridet, ne halpikset, ja mun rengaspaineilla pelkällä alaremmillä lipsahti vinoon ku rekka tuli vastaan Kuusamontiellä kerran. Eihän se sieltä mihinkään lähe mutta pihinä miehenä aattelin että kulutus Saapissa kasvaa ku rengas on viistossa. Tai sitten en vaan pannu tarpeeksi tiukalle.

  2. #1022
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Sama kysymys piti kysyä kuin Anaxagore. Katolle löytyy joko Thulen Freeride tai Outride. Ajattelin käyttää tuota Outrideä ja sitoa takarenkaan jollain random remmillä kiinni. Pitäisi pysyä?
    Paitsi että eihän se mene milllään tuohon Outrideen, kun etunapakin on 135mm leveä. Olinpa tymä.

  3. #1023
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Minulla ihan perus kuorma/yleishihnat pikalukolla. Proriden orkkis kumin olen pujottatut hihnaan ja kertaalleen ympäri. Tyyliä tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/46113...ukolla-20mm30m ylimääräset saksilla pois ja sytkää perään.
    Täällä mennään samalla tavalla, paitsi että toisesta ProRidestä on hajonnut nuo muovikourut. Pysyy hyvin ilman niitä myös, rikkinäisessä telineessä käytän edessä kahta remmiä ja takan yhtä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  4. #1024
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Kattelin tossa noita Canyonin Dude:n keometriota http://www.canyon.com/eurobike2014/d...ktFlyer_EN.pdf se mikä jäi ihmetyttämään verrattuna M kokoista Dudea Salsan M kokoiseen Munklukin ja Beargreasen oli pitkä akseliväli. Keula kulmat täsmää ja efektiivinen vaakaputki 605mm kaikissa. Chainstay Dudessa lyhyin 439mm Bear 440mm ja Muk 447 ja akselivälit Dude 1142mm Bear 1124mm ja Muk 1132 Mistähän välistä tuo exstra mitta akseliväliin tulee?

    Se mikä lämmitti ajatuksia tälläselle välikoon M/L kuskille oli pidempi Reach 425mm, kuin M koon Salsoissa.
    L kokoinen Dude onkin sitten puolestaan iso ku mikä L kokoiseksi.
    Antza44 muokkasi tätä : 03.09.2014 at 11.48
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  5. #1025
    zipo Guest
    Keulan offset?

  6. #1026
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Niin vois ollakkin. Oskohan Canyoniin pistänyt enemmän, kuin Salsojen 51mm. No onhan Fatyssäkin 55mm, et voihan se olla. Vaikuttaa se keulan mittakin tietty. Salsoissa kova keula 483mm vastaa100mm Blutoa 25% sagilla ja Dudesta ei havaintoa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #1027
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Oliskohan toi Duden akseliväli mitattu sillä taka-akselin asennolla, joka mahdollistaa 4,8" nakin pyörimisen? Siinähän saa jotenkin käännettyä dropoutit takana et mahtuu isompi nakki mut sit myös tietty takahaarukka "pitenee" ja samalla akseliväli.

    EDIT: Nii ja helvetti, koska mä saan antaa Canyonille sitä rahaa?!
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  8. #1028
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Ei ne pidemmät mitat on vielä erikseen ilmoitettu.

    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  9. #1029
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    EDIT: Nii ja helvetti, koska mä saan antaa Canyonille sitä rahaa?![/QUOTE]

    Samaa odottelen niin kiihkeästi että laitoin postia sinne... Ei vissiin raha kelpaa kun eivät ole vastanneet Saattaa olla muutama muukin lähetellyt viestiä messujen jälkeen...

  10. #1030
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Vielä, kun saisvat pyöriä Suomeenkin ennen 7.12.2014 ,mut pahaa pelkään.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  11. #1031
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    On kyllä todella pitkä tuo L. Muistaako joku, että oliko tuo top tuben mitta Canyonilla effective vai actual?

  12. #1032
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Mulle voi herrat laittaa sitä rahaa tulemaan noista Kanjoneista vaikkapa 50,-/pyörä ja lupaan ilmoittaa heti, kun niitä saa ostaa, niin ei tartte teidän jännittää.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  13. #1033
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^effective

    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #1034
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Kattelin tossa noita Canyonin Dude:n keometriota http://www.canyon.com/eurobike2014/d...ktFlyer_EN.pdf se mikä jäi ihmetyttämään verrattuna M kokoista Dudea Salsan M kokoiseen Munklukin ja Beargreasen oli pitkä akseliväli. Keula kulmat täsmää ja efektiivinen vaakaputki 605mm kaikissa. Chainstay Dudessa lyhyin 439mm Bear 440mm ja Muk 447 ja akselivälit Dude 1142mm Bear 1124mm ja Muk 1132 Mistähän välistä tuo exstra mitta akseliväliin tulee?
    Loivakeulaisissa rungoissa efektiivinen vaakaputki ja Reach riippuvat keulaputken ja haarukan pituuksista.
    ealex muokkasi tätä : 03.09.2014 at 14.04

  15. #1035
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Loivakeulaisissa rungoissa efektiivinen vaakaputki ja Reach riippuvat keulaputken ja haarukan pituuksista.
    Ihan niinkuin kaikissa muissakin rungoissa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  16. #1036
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Vaikuttaa se keulan mittakin tietty. Salsoissa kova keula 483mm vastaa100mm Blutoa 25% sagilla ja Dudesta ei havaintoa.
    Kas.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  17. #1037
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Kattelin tossa noita Canyonin Dude:n keometriota http://www.canyon.com/eurobike2014/d...ktFlyer_EN.pdf se mikä jäi ihmetyttämään verrattuna M kokoista Dudea Salsan M kokoiseen Munklukin ja Beargreasen oli pitkä akseliväli. Keula kulmat täsmää ja efektiivinen vaakaputki 605mm kaikissa. Chainstay Dudessa lyhyin 439mm Bear 440mm ja Muk 447 ja akselivälit Dude 1142mm Bear 1124mm ja Muk 1132 Mistähän välistä tuo exstra mitta akseliväliin tulee?

    Se mikä lämmitti ajatuksia tälläselle välikoon M/L kuskille oli pidempi Reach 425mm, kuin M koon Salsoissa.
    L kokoinen Dude onkin sitten puolestaan iso ku mikä L kokoiseksi.
    Vastaat itse omaan kysymykseesi: ero tulee suurimmaksi osaksi reach-mitasta, johon puolestaan vaikuttaa myös satulaputken kulma, joka on Canyonissa jyrkempi.
    ubi muokkasi tätä : 03.09.2014 at 16.40

  18. #1038
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ihan niinkuin kaikissa muissakin rungoissa.
    Ei vaikuta ollenkaan, jos keulakulma on 90°. Mitä jyrkempi keulakulma, sitä vähemmän vaikuttaa.

  19. #1039
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Ei vaikuta ollenkaan, jos keulakulma on 90°. Mitä jyrkempi keulakulma, sitä vähemmän vaikuttaa.
    Eipäs vaan mitä loivempi keulakulma, sitä pienempi vaikutus. 90° kulmalla vaikutus on suurin tietyllä haarukan pituuden lisäyksellä.

  20. #1040
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Reach mittaan ei vaikuta ollenkaan, kun keulakulma on 90°. ETT mittaan ei vaikuta ollenkaan, kun keulakulma on sama, kuin satulaputken kulma. Jos on näitä loivempi, niin vaikuttaa enemmän.

  21. #1041
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Reach mittaan ei vaikuta ollenkaan, kun keulakulma on 90°. ETT mittaan ei vaikuta ollenkaan, kun keulakulma on sama, kuin satulaputken kulma. Jos on näitä loivempi, niin vaikuttaa enemmän.
    Pysyn edelleen kannassani.

    Jos nyt olen käsittänyt oikein niin sekä reach että effective top tube mitataan vaakatasossa, elikkäs vatupassia apuna käyttäen. Käyppäs nostamassa pyöräsi eturengasta puoli metriä maasta, ja mittaa ko. suureet. Ja kyseinen puolen metrin renkaan nousua vastaava rungon nousu saadaan totta kai vähimmällä haarukan pidennyksellä aikaiseksi silloin, kun keulakulma on 90 astetta. Eiks vaan?

  22. #1042
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ubi Katso viesti
    Vastaat itse omaan kysymykseesi: ero tulee suurimmaksi osaksi reach-mitasta, johon puolestaan vaikuttaa myös satulaputken kulma, joka on Canyonissa jyrkempi.
    Tuo on totta mitä jyrkempi satula putken kulma, niin runko on pidempi vaikka efektiivi mitta sama. No joo suurin syy tähän mietintöön ja syihin mistä kaikista se ero akselivälien mielestäni huima ero liki 20mm johtuu.

    Voin olla väärassä, mut mielestäni reach mitta ei kerro yksitään,kuin keskiön paikan, jos kaikki muut mitat ja kulmat täsmäisi kahta eri runkoa verrattaessa ja reach ero olisi vaikka 20mm, niin akseliväli olisi silti saman mittainen näissä rungoissa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #1043
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuupo Katso viesti
    Ja kyseinen puolen metrin renkaan nousua vastaava rungon nousu saadaan totta kai vähimmällä haarukan pidennyksellä aikaiseksi silloin, kun keulakulma on 90 astetta. Eiks vaan?
    Miten ihmeessä tämä liittyy mihinkään?

  24. #1044
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Tuo on totta mitä jyrkempi satula putken kulma, niin runko on pidempi vaikka efektiivi mitta sama. No joo suurin syy tähän mietintöön ja syihin mistä kaikista se ero akselivälien mielestäni huima ero liki 20mm johtuu.

    Voin olla väärassä, mut mielestäni reach mitta ei kerro yksitään,kuin keskiön paikan, jos kaikki muut mitat ja kulmat täsmäisi kahta eri runkoa verrattaessa ja reach ero olisi vaikka 20mm, niin akseli väli olisi silti saman mittainen näissä rungoissa.
    ETT mitataan ohjausputken päältä, jos tämä piste on toisessa rungossa ylempänä keulakulman akselilla (pidemmän keulan ja/tai ohjausputken takia), niin samalla ETT:lla sadaan piteempi akseliväli.

  25. #1045
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Miten ihmeessä tämä liittyy mihinkään?
    Tuohon liittyen:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Ei vaikuta ollenkaan, jos keulakulma on 90°. Mitä jyrkempi keulakulma, sitä vähemmän vaikuttaa.

  26. #1046
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Niin, edelleen en osa yhdistää renkaan noston vaikutusta keulakulmaan aikaisempaan keskusteluun keulakulman ja keulan pituuden vaikutuksesta runkoon mittoihin (rengasväli ja ETT). Toinen keskustelu on siitä, mihin keulakulma vaikuttaa ja toinen on siitä, mikä vaikuttaa keulakulmaan.

  27. #1047
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Niin, edelleen en osa yhdistää renkaan noston vaikutusta keulakulmaan aikaisempaan keskusteluun keulakulman ja keulan pituuden vaikutuksesta runkoon mittoihin (rengasväli ja ETT). Toinen keskustelu on siitä, mihin keulakulma vaikuttaa ja toinen on siitä, mikä vaikuttaa keulakulmaan.
    Tarkoitin vaan, että keulan pidennyksen vaikutusta rungon asentoon voi mallintaa nostamalla eturengasta ilmaan. Taas eiks vaan?

  28. #1048
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Ei ne pidemmät mitat on vielä erikseen ilmoitettu.

    Kappas, enpä ollutkaan tuota taulukkoa niin tarkkaan lukenut. Johtuisiko tosiaan sitten suuremmasta keulan rakesta? Eikö esim. Fattyn originaalissa teräskeulassa ole todella suuri tuo rake eli keula on periaatteessa vielä loivemmassa kulmassa kuin ohjauskulma ja se pidentää akseliväliä. Menee kivasti esteiden yli, mutta aiheuttaa törkeen selfsteerinkin matalilla paineilla kovalla alustalla. Tai sit se keulan pituus tai jotain.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Samaa odottelen niin kiihkeästi että laitoin postia sinne... Ei vissiin raha kelpaa kun eivät ole vastanneet Saattaa olla muutama muukin lähetellyt viestiä messujen jälkeen...
    Itsekin meinasin jo kysellä, mutta maltoin mieleni. Kerrohan sitten kun/jos vastaavat.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Vielä, kun saisvat pyöriä Suomeenkin ennen 7.12.2014 ,mut pahaa pelkään.
    Eikös jossain lukenut, että toimitukset on arvioitu ensi vuoden alkuun?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  29. #1049
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Onko uus whiten 2läski täysin huollettavissa oleva kampe? Eli löytyykö käyviä osia joka paikkaan vai onko kuten jossain läskissä oli että vapaaratasta tai jotain muuta ei saa mistään?

  30. #1050
    noniinno Guest
    Lähes kaikkiin fätteihin saa osia, mutta ei välttämättä Suomesta eikä edes Saksasta, vaan on tähyiltävä rapakon taakse tai kauas itään. Jos arvostaa helppoa osien saatavuutta, kannattaa ostaa Hopen ja Surlyn/Salsan kamppeita.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •