Tai TipTop-paikka.
Tai TipTop-paikka.
Pitää varmaan koittaa paikata kun on vaan vähän ajettu rengas.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Korjasin viime talvena Nokian nastakumin, joka oli pari sentti halki kyljestä, liimaamalla molemmin puolin vanhasta päällyskumista leikatut palat. Karhennus, paikkatököttiä (vulkanointiainetta) ja palat molemmin puolin. Laitoin kumin heti paikalleen, jotta sisukumi painaa sisäpuolen paikan kiinni ja ulkopuolen paikkaa puristin puristimilla. Vuorokauden jälkeen kokeilin ja siinä ne paikat pysyi vähälumisen talven muutamat enskailut.
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
Tämä setti toimi ainakin kun Muddy Maryyn tuli sivunappulanjuureen vajaan sentin viilto. Paikkasin ohjeen mukaan ja hyvin toimi tubeleksena taas.
http://www.evanscycles.com/products/...r-kit-ec038829
![]()
- Fear is a mindkiller -
Eipä asentunut WTB:n Bronsonit(Race-malli)suoraan paketista vanhoille Mavic Crossmax -vanteille. Laitoin ne nyt sisureilla, että asettuvat ja muotoutuvat omaan muotoonsa, yritettään sitten uudestaan.
EDIT: Nyt on etukiekko asennettu. Laitoin Stansin teipin päälle vielä alkuperäisen vannenauhan ja nyt sain napsauttimella sen verran ylös, että rengas piti jo jonkun verran ilmaa. Valitettavasti tuo minun T-pumpun sylinterin kasiteetti ei riittänyt viimeistelyyn vaan piti käyttää vielä yksi co2-kapseli ja sen jälkeen viimeistely T-pumpulla. Ei mikään ideaali asennus, mutta nyt rengas näyttää pitävän ilmat. Huomasin asennuksen aikana, että Mavic Crossmax keikkojen keskiura on syvempi kuin noissa kahdessa muussa kiekkosetissä, mitä minulta löytyy. Pitänee jatkaa harjoituksia tulevaisuudessa ja teippailla tuota uraa umpeen, niin asennus todennäiköisesti helpottuu.
Nappulakenka muokkasi tätä : 01.09.2014 at 18.48
Still rides with 26er
Eikös Crossmax ole UST-kiekko?
Holokki auki ku H. Moilane.
Umm.. rehellisesti sanottuna en ole kyllä ihan satavarma tuosta mallista, olisiko nuo jotain -08 tai -09 vuoden mallia. Entinen omistaja oli irroittanut teipit vanteista, joten tarkka malli jäänee arvoitukseksi.
EDIT: Nuo saattaa muuten olla Crossridet eikä Crossmaxit.
Still rides with 26er
Helpoin tapa tunnistaa ridet vs. Maxit, on pinna, rideissä litteä, maxeissa pyöreä ontto paksu..
ja crossridet ei oo joo ust, eikä tosiaan mitkään helpoimmat tubelesoitavat, mutta tehtävissä kuitenki ilman suurempia taikatemppuja..
No sitten nuo on ridet eli pinnat ovat litteät. Nyt vaan odotellaan, että mies on taas ajokunnossa niin pääsee testaamaan uusia renkaita
EDIT1: Ahahah! Hienosti renkaat tyhjentyneet yöaikana parvekkeella ja litkua valunut sinne tänne. "nyt rengas näyttää pitävän ilmat"No eipä siinä, jatketaan harjoituksia
EDIT2: Pari kierrosta jesaria keltaisen teipin päälle ja renkaat nousi nätisti. Ajattelin kuitenkin pelata varman päälle laittamalla vielä kolmannen kierroksen teippiä. Nyt vaan odotellaan, että ukko on taas ajokunnossa, niin pääsee testaamaan.![]()
Nappulakenka muokkasi tätä : 02.09.2014 at 17.28
Still rides with 26er
Kasasin SysloRossariin kiekot SunRingle SR25 kehillä. Vanteen ulkoleveys 25mm ja sisäleveys 21mm. Renkaiksi laitoin 32mm Vittoria XG Pro tubelesit. Asennus onnistui kompuralla erinomaisesti, mutta jos päästää renkaat ihan tyhjäksi, niin rengas hyppää pois "Hookista". Onko tämä normaalia tubelesilla vai johtuuko nyt sitten liian leveästä vanteesta? Ajossa ei huomaa mitään outoa 2,5Bar paineella.
Minulla alkuperäinen eroava pinna oli valkoinen ja nyt kun kesällä tilasin varapinnoja, seteissä oli yhdet kappaleet pääväriltään keltaisia. Mutta joo, se yksi eroava pinna ja jollain tapa eroava kehä tekee varmaan erot. Uusimmissa on ITS-4 vapaaratas ja vanhemmissa joku muu, mutta sitähän ei ulkoapäin helposti tunnista.
Eipä noista pirukaan ota selvää kun aika kuluu. Muistaakseni tämän tai ensi vuoden mallin CrossMax SLR:n kehä muuttui, kun se pysyi samana ainakin 2012-2013 vuosimalleissa. Toisin sanoen parin vuoden aikana "samaa kiekkoa" tulee olemaan saatavissa käytettynä kolmella eri värisellä yksittäisellä pinnalla ja kahdella tai kolmella erilaisella kehällä, vähän riippuen vuosimallista ja varaosien yhteensopivuudesta, jos sellaisia on käytetty.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
SLR:n pinna on litteäksi puristettu alumiiniputki. Tämän näkee esim. pinnan päistä, jotka ovat pyöreätä putkea aivan niinkuin muissakin Crossmaxeissa.
Crossridessä pinna on perinteinen teräksinen aeropinna. Pinnan dimensiot ovat jotakin ihan muuta verraten SLR:n köykämiiniseen pinnaan.
Holokki auki ku H. Moilane.
Tubelessina renkaan pitää pysyä urassaan ilman paineita. Itse olen ajanut maastokisaa monta kilometriä ilman paineita, ja kumi pysyi.
Veikkaan että omassa virityksessäsi kumi jossain vaiheessa burppaa tai kantatessa rullaa. Kumi ja kehä eivät sovi yhteen. Se on krossi-tubelessissa yleistä, koska ei ole kunnon standardia. Maantie- ja maastotubelessit eivät käy ristiin.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
Voila! Bontragerin rim stripillä renkaan täyttö onnistui jalkapumpulla. Rengas myös pysyy nyt urassaan vaikka ruuvaisi venttiilin irti. Rim stripin laiton jälkeen renkaan vääntäminen vanteelle oli erittäin työlästä ja jouduin turvautumaan rengasmuoviin.
Bontragerin tlr-nauha sopii siis muihinkin vanteisiin? Kiinnostavaa, koska se on todella toimiva systeemi ainakin Bontin omilla vanteilla.
www.ajokoiralaika.blogspot.com
Jep, näytti olevan kuin tehty tuolle SunRingle SR25 vanteelle. Testasin eilen asfaltilla ja metsässä. Rengas toimi erittäin hyvin 2,5Bar painella. En saanut "burbbausta" aikaan.
Jos rengas ei pysy hookissa, vanteen ja renkaan sovitetta voi tiukentaa kasvattamalla vanteen halkaisijaa. Tähän käy lisäkierros teippiä, halkaistu sisuri, tlr-nauha... Keinoja on monia.
Sovite on hyvä, kun rengas vaatii jonkin verran painetta (ei kuitenkaan älyttömästi) "napsahtaakseen" vanteelle, ja pysyy vanteella, vaikka ilmat päästää ulos ja vähän työntelee sivusta. Renkaan irrottaminen hookista on toimenpide, jonka pitää vaatia vähän voimaa.
Seuraava niksi saattaa tässä pitkässä ketjussa olla jo jossain, mutta siinä tapauksessa kerrataan:
Jos varastosta löytyy autonrenkaita muttei kompuraa, autonrengasta voi käyttää pyöränrenkaan nostatukseen. Tarvitset vain letkun jonka toinen pää sopii prestaventtiilin ympärille ja toisessa päässä on schrader-adapteri. Itse otin letkun päineen vanhasta hajonneesta jalkapumpusta. Vaikka autonrenkaassa ei ole hirveästi painetta, siitä tulee ilmaa riittävästi sopivan tasaisena virtana jotta hankalampikin rengas nousee vanteelle. Ei enää huoltisreissuja tai hikoilua jalkapumpun kanssa. Toki autonrengasta pitää täyttää uudestaan, mutta sen voi tehdä reuhtomatta ilman sydänkohtausta.
www.ajokoiralaika.blogspot.com
Tämä on varmaankin oikea aihe, josta kysyä.
Ajattelin päivitellä renkaat tubeless-versioon.
Mutta en saa renkaita millään vanteille. Ei ole ikinä ollut näin tiukkoja rengas-vanne yhdistelmiä
Rengas: 29" Maxxis High Roller II
Vanne: Bontrager 29 Rhythm Comp.
Olen yrittänyt käyttää saippuaa, rengasrautoja ja ylimääräistä käsiparia apuna, mutta en millään saa rengasta vanteille. Kuitenkin puolet (toinen kylki rengaasta menee)
Olisko lisää kikkoja tarjolla?
-------- __@
----- _`\<,_
---- (*)/ (*)
Silicon spray auttaa kummasti kun laittaa reilusti. Jotkut on kehunut myös rengasrasvaa, mistä lie nimensä saanut
Sent from my SM-T800 using Tapatalk
Vaikuttaisi että Smorgasbordit litkuttui ongelmitta Arch ex:lle. Nousi jalkapumpulla hyvin ja nyt 1vrk jälkeen ilmat pysyneet. 2bar tietämistä laskua 1.7bariin. Alkuun reunoista hieman litkun kuplintaa parista kohtaa. Parin kolmen kuukauden kuluttua vuorossa sitten Ice spiker pro:t... pitäisi vaan nekin ensin sisäänajaa... Ja kiekkojen kokona 29".
Kirjanmerkit