Tuo on sentään tasa-arvoinen risteys. Minä kaahasin - jos nyt 30 km/h vauhdissa voi kaahata ajoradalla - kolmion takaa risteykseen ajaakseni suoraan, koska näin hyvin ettei vasemmalta ole ketään tulossa. Oikealle en nähnyt, mutta eihän sitä varten viitsinyt turhaan hidastaa, koska ehtisin aivan hyvin normaalijarruttaa jos sieltä sattuisi joku tulemaan.

No, nyt tuli ja ehdinkin - mutta autoilija tietenkin koki tilanteen niin että oli äkkijarrutuksen paikka, koska vasemmalta kolmion takaa tuli aivan liian kovaa joku spandexpyöräilijä joka ajaa ikäänkuin liikennesäännöt eivät koske häntä. Siinä sitten ihmettelin odottaako hän todella minun rikkovan liikennesääntöjä ja ajavan pysähtymättä kolmion takaa risteyksen läpi. Ilmeisesti odotti, koska lähti liikkeelle vasta kun kiivaasti viittilöin.

Vasta risteyksen jälkeen tajusin että tilannehan oli täysin samanlainen kuin se joka minua pyöräilijänä ärsyttää eli autoilija joka kyllä aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan mutta joka ennen sitä ajaa aivan kuten tilanteessa ajaa sellainen autióilija joka ei piittaa väistämisvelvollisuudestaan tai ei edes tunne sitä.