GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 76 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 86 126 176 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2251
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tai TipTop-paikka.

  2. #2252
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    371
    Pitää varmaan koittaa paikata kun on vaan vähän ajettu rengas.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #2253
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    Korjasin viime talvena Nokian nastakumin, joka oli pari sentti halki kyljestä, liimaamalla molemmin puolin vanhasta päällyskumista leikatut palat. Karhennus, paikkatököttiä (vulkanointiainetta) ja palat molemmin puolin. Laitoin kumin heti paikalleen, jotta sisukumi painaa sisäpuolen paikan kiinni ja ulkopuolen paikkaa puristin puristimilla. Vuorokauden jälkeen kokeilin ja siinä ne paikat pysyi vähälumisen talven muutamat enskailut.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  4. #2254
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Tämä setti toimi ainakin kun Muddy Maryyn tuli sivunappulanjuureen vajaan sentin viilto. Paikkasin ohjeen mukaan ja hyvin toimi tubeleksena taas.
    http://www.evanscycles.com/products/...r-kit-ec038829

    - Fear is a mindkiller -


  5. #2255
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Eipä asentunut WTB:n Bronsonit(Race-malli)suoraan paketista vanhoille Mavic Crossmax -vanteille. Laitoin ne nyt sisureilla, että asettuvat ja muotoutuvat omaan muotoonsa, yritettään sitten uudestaan.

    EDIT: Nyt on etukiekko asennettu. Laitoin Stansin teipin päälle vielä alkuperäisen vannenauhan ja nyt sain napsauttimella sen verran ylös, että rengas piti jo jonkun verran ilmaa. Valitettavasti tuo minun T-pumpun sylinterin kasiteetti ei riittänyt viimeistelyyn vaan piti käyttää vielä yksi co2-kapseli ja sen jälkeen viimeistely T-pumpulla. Ei mikään ideaali asennus, mutta nyt rengas näyttää pitävän ilmat. Huomasin asennuksen aikana, että Mavic Crossmax keikkojen keskiura on syvempi kuin noissa kahdessa muussa kiekkosetissä, mitä minulta löytyy. Pitänee jatkaa harjoituksia tulevaisuudessa ja teippailla tuota uraa umpeen, niin asennus todennäiköisesti helpottuu.
    Nappulakenka muokkasi tätä : 01.09.2014 at 18.48
    Still rides with 26er

  6. #2256
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Eikös Crossmax ole UST-kiekko?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  7. #2257
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Eikös Crossmax ole UST-kiekko?
    ainaki kaikki crossmaxit mitä mulla on ja on ollu. Ja nimenomaisten Bronsoneiden asennus niille yks helpoimmista, ihan ilman mitään teippejä yms.

  8. #2258
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Eikös Crossmax ole UST-kiekko?
    Umm.. rehellisesti sanottuna en ole kyllä ihan satavarma tuosta mallista, olisiko nuo jotain -08 tai -09 vuoden mallia. Entinen omistaja oli irroittanut teipit vanteista, joten tarkka malli jäänee arvoitukseksi.

    EDIT: Nuo saattaa muuten olla Crossridet eikä Crossmaxit.
    Still rides with 26er

  9. #2259
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Helpoin tapa tunnistaa ridet vs. Maxit, on pinna, rideissä litteä, maxeissa pyöreä ontto paksu..

    ja crossridet ei oo joo ust, eikä tosiaan mitkään helpoimmat tubelesoitavat, mutta tehtävissä kuitenki ilman suurempia taikatemppuja..

  10. #2260
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Helpoin tapa tunnistaa ridet vs. Maxit, on pinna, rideissä litteä, maxeissa pyöreä ontto paksu..
    No sitten nuo on ridet eli pinnat ovat litteät. Nyt vaan odotellaan, että mies on taas ajokunnossa niin pääsee testaamaan uusia renkaita

    EDIT1: Ahahah! Hienosti renkaat tyhjentyneet yöaikana parvekkeella ja litkua valunut sinne tänne. "nyt rengas näyttää pitävän ilmat" No eipä siinä, jatketaan harjoituksia

    EDIT2: Pari kierrosta jesaria keltaisen teipin päälle ja renkaat nousi nätisti. Ajattelin kuitenkin pelata varman päälle laittamalla vielä kolmannen kierroksen teippiä. Nyt vaan odotellaan, että ukko on taas ajokunnossa, niin pääsee testaamaan.
    Nappulakenka muokkasi tätä : 02.09.2014 at 17.28
    Still rides with 26er

  11. #2261
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Södra Österbotten
    Viestit
    26
    Kasasin SysloRossariin kiekot SunRingle SR25 kehillä. Vanteen ulkoleveys 25mm ja sisäleveys 21mm. Renkaiksi laitoin 32mm Vittoria XG Pro tubelesit. Asennus onnistui kompuralla erinomaisesti, mutta jos päästää renkaat ihan tyhjäksi, niin rengas hyppää pois "Hookista". Onko tämä normaalia tubelesilla vai johtuuko nyt sitten liian leveästä vanteesta? Ajossa ei huomaa mitään outoa 2,5Bar paineella.

  12. #2262
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Helpoin tapa tunnistaa ridet vs. Maxit, on pinna, rideissä litteä, maxeissa pyöreä ontto paksu..
    SLR:t on sitten vissiin vielä erikseen? Minulla on vissiin vuoden 2012 Crossmax SLR 29:t, niissä on litteät pinnat ja tubeless-umpikehä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  13. #2263
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    SLR:t on sitten vissiin vielä erikseen? Minulla on vissiin vuoden 2012 Crossmax SLR 29:t, niissä on litteät pinnat ja tubeless-umpikehä.
    oiskoos tuo sitte joku 29er jutska, moisista mää en tiiä mittään, 26sista ihan tarinoin..

  14. #2264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    oiskoos tuo sitte joku 29er jutska, moisista mää en tiiä mittään, 26sista ihan tarinoin..
    Sama homma 26" CrossMax SLR:issä eli litteet pinnat.

  15. #2265
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pte Katso viesti
    Sama homma 26" CrossMax SLR:issä eli litteet pinnat.
    mjaahans, no erottaisko slr:t rideistä sitten siitä punaisesta pinnasta?

    tai oikeestaan ihan sama mulle, mun crossmaxeissa on pyöreet ontot pinnat, mutta ne ei oo slr:t

  16. #2266
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    mjaahans, no erottaisko slr:t rideistä sitten siitä punaisesta pinnasta?
    Minulla alkuperäinen eroava pinna oli valkoinen ja nyt kun kesällä tilasin varapinnoja, seteissä oli yhdet kappaleet pääväriltään keltaisia. Mutta joo, se yksi eroava pinna ja jollain tapa eroava kehä tekee varmaan erot. Uusimmissa on ITS-4 vapaaratas ja vanhemmissa joku muu, mutta sitähän ei ulkoapäin helposti tunnista.

    Eipä noista pirukaan ota selvää kun aika kuluu. Muistaakseni tämän tai ensi vuoden mallin CrossMax SLR:n kehä muuttui, kun se pysyi samana ainakin 2012-2013 vuosimalleissa. Toisin sanoen parin vuoden aikana "samaa kiekkoa" tulee olemaan saatavissa käytettynä kolmella eri värisellä yksittäisellä pinnalla ja kahdella tai kolmella erilaisella kehällä, vähän riippuen vuosimallista ja varaosien yhteensopivuudesta, jos sellaisia on käytetty.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  17. #2267
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    SLR:n pinna on litteäksi puristettu alumiiniputki. Tämän näkee esim. pinnan päistä, jotka ovat pyöreätä putkea aivan niinkuin muissakin Crossmaxeissa.

    Crossridessä pinna on perinteinen teräksinen aeropinna. Pinnan dimensiot ovat jotakin ihan muuta verraten SLR:n köykämiiniseen pinnaan.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  18. #2268
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti autionpoika Katso viesti
    Kasasin SysloRossariin kiekot SunRingle SR25 kehillä. Vanteen ulkoleveys 25mm ja sisäleveys 21mm. Renkaiksi laitoin 32mm Vittoria XG Pro tubelesit. Asennus onnistui kompuralla erinomaisesti, mutta jos päästää renkaat ihan tyhjäksi, niin rengas hyppää pois "Hookista". Onko tämä normaalia tubelesilla vai johtuuko nyt sitten liian leveästä vanteesta? Ajossa ei huomaa mitään outoa 2,5Bar paineella.
    Tubelessina renkaan pitää pysyä urassaan ilman paineita. Itse olen ajanut maastokisaa monta kilometriä ilman paineita, ja kumi pysyi.

    Veikkaan että omassa virityksessäsi kumi jossain vaiheessa burppaa tai kantatessa rullaa. Kumi ja kehä eivät sovi yhteen. Se on krossi-tubelessissa yleistä, koska ei ole kunnon standardia. Maantie- ja maastotubelessit eivät käy ristiin.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  19. #2269
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Itse olen ajanut maastokisaa monta kilometriä ilman paineita, ja kumi pysyi.
    Monta kilometriä kisaa ilman paineita.. tosimiesten hommaa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #2270
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Södra Österbotten
    Viestit
    26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Tubelessina renkaan pitää pysyä urassaan ilman paineita. Itse olen ajanut maastokisaa monta kilometriä ilman paineita, ja kumi pysyi.

    Veikkaan että omassa virityksessäsi kumi jossain vaiheessa burppaa tai kantatessa rullaa. Kumi ja kehä eivät sovi yhteen. Se on krossi-tubelessissa yleistä, koska ei ole kunnon standardia. Maantie- ja maastotubelessit eivät käy ristiin.
    Eli ongelma poistuu mikäli käyttää maastokummia. Onkohan olemassa 45mm tubeless renkaita? Leveämpi haarukkaan mene.

  21. #2271
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Södra Österbotten
    Viestit
    26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Tubelessina renkaan pitää pysyä urassaan ilman paineita. Itse olen ajanut maastokisaa monta kilometriä ilman paineita, ja kumi pysyi.

    Veikkaan että omassa virityksessäsi kumi jossain vaiheessa burppaa tai kantatessa rullaa. Kumi ja kehä eivät sovi yhteen. Se on krossi-tubelessissa yleistä, koska ei ole kunnon standardia. Maantie- ja maastotubelessit eivät käy ristiin.
    Olisikohan noista stanin tubeless konversio kumminauhoista apua tähän renkaan pysymiseen Hookissa?

  22. #2272
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Södra Österbotten
    Viestit
    26
    Voila! Bontragerin rim stripillä renkaan täyttö onnistui jalkapumpulla. Rengas myös pysyy nyt urassaan vaikka ruuvaisi venttiilin irti. Rim stripin laiton jälkeen renkaan vääntäminen vanteelle oli erittäin työlästä ja jouduin turvautumaan rengasmuoviin.

  23. #2273
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Koillis-Vantaa
    Viestit
    211
    Bontragerin tlr-nauha sopii siis muihinkin vanteisiin? Kiinnostavaa, koska se on todella toimiva systeemi ainakin Bontin omilla vanteilla.
    www.ajokoiralaika.blogspot.com

  24. #2274
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Södra Österbotten
    Viestit
    26
    Jep, näytti olevan kuin tehty tuolle SunRingle SR25 vanteelle. Testasin eilen asfaltilla ja metsässä. Rengas toimi erittäin hyvin 2,5Bar painella. En saanut "burbbausta" aikaan.

  25. #2275
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Jos rengas ei pysy hookissa, vanteen ja renkaan sovitetta voi tiukentaa kasvattamalla vanteen halkaisijaa. Tähän käy lisäkierros teippiä, halkaistu sisuri, tlr-nauha... Keinoja on monia.

    Sovite on hyvä, kun rengas vaatii jonkin verran painetta (ei kuitenkaan älyttömästi) "napsahtaakseen" vanteelle, ja pysyy vanteella, vaikka ilmat päästää ulos ja vähän työntelee sivusta. Renkaan irrottaminen hookista on toimenpide, jonka pitää vaatia vähän voimaa.

  26. #2276
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Koillis-Vantaa
    Viestit
    211
    Seuraava niksi saattaa tässä pitkässä ketjussa olla jo jossain, mutta siinä tapauksessa kerrataan:
    Jos varastosta löytyy autonrenkaita muttei kompuraa, autonrengasta voi käyttää pyöränrenkaan nostatukseen. Tarvitset vain letkun jonka toinen pää sopii prestaventtiilin ympärille ja toisessa päässä on schrader-adapteri. Itse otin letkun päineen vanhasta hajonneesta jalkapumpusta. Vaikka autonrenkaassa ei ole hirveästi painetta, siitä tulee ilmaa riittävästi sopivan tasaisena virtana jotta hankalampikin rengas nousee vanteelle. Ei enää huoltisreissuja tai hikoilua jalkapumpun kanssa. Toki autonrengasta pitää täyttää uudestaan, mutta sen voi tehdä reuhtomatta ilman sydänkohtausta.
    www.ajokoiralaika.blogspot.com

  27. #2277
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    24
    Tämä on varmaankin oikea aihe, josta kysyä.

    Ajattelin päivitellä renkaat tubeless-versioon.
    Mutta en saa renkaita millään vanteille. Ei ole ikinä ollut näin tiukkoja rengas-vanne yhdistelmiä
    Rengas: 29" Maxxis High Roller II
    Vanne: Bontrager 29 Rhythm Comp.

    Olen yrittänyt käyttää saippuaa, rengasrautoja ja ylimääräistä käsiparia apuna, mutta en millään saa rengasta vanteille. Kuitenkin puolet (toinen kylki rengaasta menee)
    Olisko lisää kikkoja tarjolla?
    -------- __@
    ----- _`\<,_
    ---- (*)/ (*)

  28. #2278
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Silicon spray auttaa kummasti kun laittaa reilusti. Jotkut on kehunut myös rengasrasvaa, mistä lie nimensä saanut

    Sent from my SM-T800 using Tapatalk

  29. #2279
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    Silicon spray auttaa kummasti kun laittaa reilusti. Jotkut on kehunut myös rengasrasvaa, mistä lie nimensä saanut

    Sent from my SM-T800 using Tapatalk
    Kiitti vinkistä. Silicon spray auttoi.
    -------- __@
    ----- _`\<,_
    ---- (*)/ (*)

  30. #2280
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Vaikuttaisi että Smorgasbordit litkuttui ongelmitta Arch ex:lle. Nousi jalkapumpulla hyvin ja nyt 1vrk jälkeen ilmat pysyneet. 2bar tietämistä laskua 1.7bariin. Alkuun reunoista hieman litkun kuplintaa parista kohtaa. Parin kolmen kuukauden kuluttua vuorossa sitten Ice spiker pro:t... pitäisi vaan nekin ensin sisäänajaa... Ja kiekkojen kokona 29".

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •