HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 149 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 99 139 147 148 149 150 151 159 199 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.441 - 4.470 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

Onpa kertakaikkisen upea Ritchey.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Ja projekti jatkuu... Ohjainlaakeria, stemmiä, ohjaustankoo kiinni. Täytyy käyttää kaikkia ylimääräiseksi joskus hankittuja osia, ainakin alkuun. Satula vaihtuu loppuviikosta, kun löysin fillaritorilta Selle Italia SLR:n.

Meinasitko tällä kertaa montakin viikkoa projektin valmistumisen jälkeen ajella ennen kuin laitat taas myyntiin?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Anteeksi jos olen jotenkin loukannut sua joskus, mutta en ymmärrä kun sun kommentit on aina mua kohtaan tämmöset Elasto. Jos myyn pyöräni, niin haittaako se sua? Jos pidän vaan rakentelusta...??

Jaa, olinko mä jo aikaisemmin maininnut asiasta? Pahoitteluni, ei ole tarkoitus toistaa typeriä vitsejä. Tapoja harrastaa on tietysti monia, oon vaan itse ihmetellyt tuota toimintaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Jotkut tykkää äidistä ja jotkut ei
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Juu nou hätä. Unohdetaan menneet. Myin viimesimmän pois kun selkä ei kestänyt maastoajoa. Nyt olen kesän aikana laihtunut n.20kg ja selkä kestää hyvin. Tämä on vähän niin kuin palkinto uurastuksesta itselleni. Ja onhan sillä läskillä vaan kiva ajaa, eihän siitä mihinkään pääse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Jaa, olinko mä jo aikaisemmin maininnut asiasta? Pahoitteluni, ei ole tarkoitus toistaa typeriä vitsejä. Tapoja harrastaa on tietysti monia, oon vaan itse ihmetellyt tuota toimintaa.
    Sulla elasto ei ole tarpeeksi lähtötietoja asian ymmärtämiseksi. Ja ei, en selittele enempää. Yhden hyvän pyörän Ettanilta olen ostanut.

edit. no siinä sitä ehdittiin välissä asiaa jo selventämään.

Ei ahdista tuon Mihan ritsikokonaisuus ainakaan näin netitse katseltuna. Iso peukimo.
    Memento mori

Tuon Ritcheyn väritys on älyttömän hieno mun silmään. Ilman sitä antaisin vain kymppimiinuksen...upea laite!
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Ritchey on upea, väri etenkin.
    Onko märkämaalattu vai jauhemaalattu?

Hieno ritsi, kiiltävät putkiosat ja avot
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Onko märkämaalattu vai jauhemaalattu?
    Tuttu automaalari suostui vetämään pinnan. Eli normaali automärkämaalikäsittely + lakka.

Runko on Vinerin Ritchey Europelle tekemä (pieniä eroja toteutuksessa vrt. Ritchey P-22), runkoputket Tangen Ritcheyn WCS Prestige runkoputkea Ritcheyn stansseilla. Löytyi Italian Genovasta. Ja kun on semi-Italiaano niin väri on Abarthin Campovolo Grey/Pasadoble Red!

Eikös Richeyn Tomppa ajellut näillä ysärin alussa voitokkasti maailmanmestaruuksia, kuka muistaa...?

Tomppa gravel grindaa sujuvasti maantieslikseillä ja taitaa pelätä, että menee heitto länään...

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kivat noi Tompan viikset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uomo Katso viesti
    Jei, projekti valmistui.

Hieno ja maulla laitettu Detto.

Oma Detto-projektikin vihdoin valmistui, mutta on niin kauhea epäsikiö, että alta pois. Mä menin mistä aita oli matalin ja laitoin vain uutta palikkaa vanhaan runkoon.

Detto on hieno. Mitkä kiekot ja mistä hankittu? Vai kasattu itse?

Kiitos kehuista. PatilZille sanoisin, että älä sitten pidä projektia valmistuneena, vaan päivitä pikkuhiljaa. Meni mullakin yli kaksi vuotta pyörän hankinnasta tuohon tulokseen pääsemiseen. Ja silti tuli kauhea kiire ja sössin hieman tarrojen paikat.

Kiekot ovat Campagnolo Omega Strada "Deep V" tuubit C-Recordin navoilla. Hankittu ihan Suomesta yksityisihmiseltä.

Upea Detto. Tuollaisesta tulee helposti itsellekin joku vintageprojekti kuume.

To Uomo: kyl tää mun Detto-projekti taitaa olla tässä. Kuutisen vuotta meni ja siitä viisi vuotta ja 11 kuukautta mietiskelyyn. Tein tosta nyt sitten työmatkatempokoneen. Rungolle en tehnyt mitään, uudet palikat paikoilleen, säädöt ja neitsytmatkalle. Toki pientä ongelmaa oli aamun neitsytmatkalla: KCNC: pikalinkku meni takana pas2. Nyt on uusi ja stydimpi tilalla.

Laitan vielä kuvan häväistystä ja raiskatusta Dettosta tuomaan kontrastia Uomon projektiin.

PatilZ muokkasi tätä : 27.08.2014 at 16.00 Syy: typo

Ei tuollaista selvästi käyttöön speksattua pyörää kannata yhtään hävetä. Sitäpaitsi jos se yhtään lievittää huonoa omaatuntoa, niin fillaritrendiguruista guruinkin on sitä mieltä, että vanha runko uusilla palikoilla on ihan oikein
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Joo kuten Stenu sanoi, niin käyttöpyörät erikseen. Eikä tuo sellaiseksi mitenkään huono ole. Ja varmasti tulee enemmän kilsoja kuin tolla mun fiilistelypyörällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    Tuttu automaalari suostui vetämään pinnan. Eli normaali automärkämaalikäsittely + lakka.

Runko on Vinerin Ritchey Europelle tekemä (pieniä eroja toteutuksessa vrt. Ritchey P-22), runkoputket Tangen Ritcheyn WCS Prestige runkoputkea Ritcheyn stansseilla. Löytyi Italian Genovasta. Ja kun on semi-Italiaano niin väri on Abarthin Campovolo Grey/Pasadoble Red!
    Märkämaalilta näyttikin ja jälki on hyvännäköistä.

Omaankin projektiin on saman suuntaista sävyä mietinnässä, ehkä hieman tummempaa.

Automaalarit maalaa kyllä fillareita kunhan pohjat on kunnolla tehty. Nitromorssilla vanhat maalit pois + mahdollliset ruosteet ja sitten kunnon hionta + paklaus. Ihan kun autoa tekisi...

Peikkomainen flaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    Automaalarit maalaa kyllä fillareita kunhan pohjat on kunnolla tehty. Nitromorssilla vanhat maalit pois + mahdollliset ruosteet ja sitten kunnon hionta + paklaus. Ihan kun autoa tekisi...
    Niin maalaa ja hyvin tekeekin ainakin yksi paikallinen, ehkä vien tuon nyt vielä hieman vaiheessa olevan rungon ensi viikolla maalaukseen samaan paikkaan kuin edellisenkin rungon.

Monet maalarit ei vaan tykkää maalata pyöreää putkea, kun joutuu maalaamaan kuudelta kantilta.

Julman näkönen rojekti ^^

Tänään illalla kiireessä piti asentaa ohjainlaakeri, kun oli lainatyökalu, jonka palautus huomenna. Ai että sitä tunnetta, kun toista kuppia puristaessasi (pari milliä jäljellä) huomaat, että menipä uuden laakerin kupit vääriin päihin emäputkeen. Lapset vieressä seuraamassa operaatiota, niin piti vaan purra huulta, kun olisi tehnyt mieli päästää ilmoille muutama ruma sana ja heittää joku käteen sattuva työkalu vaikka seinään...

Sent from my iPad using Tapatalk

Eilen tuli (viimein) runkosetti, johon tuli asennettua ohjainlaakerin kupit, keulaan se ohjainlaakerin pohjaläpyskä ja keskiölaakerit. Siihen se homma sitten tyssähti, kun tuli havaittua että puutteellisella tuoteinformaatiolla (ja ennakkonuuskimisella) oli tullut hankittua liian lyhyellä akselilla oleva kampisarja, prkl! Nyt sitten pitäisi saalistaa jostain, tietysti mahdollisimman nopeasti, sopiva korvaava osa. Alfinen omaa sopivaa ei löydy edes kiven alta, joten vaihtoehtojakin pitäisi tutkia, Truvativin Stylo on ilmeisesti yksi toimiva vaihtoehto.

Ja runkosetin kanssahan kävi siis niin, että tilasin Bike-Componentsilta Surly 1x1:n runkosetin, jonka tilauksen/informoinnin/toimituksen kyseinen firma ryssi aivan totaalisesti, josta johtuen peruin koko hässäkän ja tilasin vastaavan runkosetin Singlespeediltä. Singlespeed ilmoitti alle tunnissa, että runkosettiä on saatavilla vasta joskus pitkän odotusajanjälkeen ja ehdottivat tilalle Surly Troll -runkosettiä. Sain runkosetin samaan hintaan kuin 1x1, mutta malli ja väri vaihtuivat ja runko saapui minulle kahdessa viikossa tilauksesta. Nyt minulla on siis Eggplant Purple Surly Troll, johon olin jo hankkinut raikkaan vihreät putkiosat Sixpackiltä, miehen sanoin "myrkyllinen yhdistelmä". Toistaiseksi tarjolla kuva runkosetistä, taustalla paffelootassa asennusta odottavat osat ja seinää vasten nurkassa pussitetut kiekot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    ellilän peto
    Käsittämättömän nopean näköinen!!! Muistahan laittaa perävalo niin nähdään edes hetki metsässä ku katoat horisonttiin.

Kaksi viimeisintä aiheuttavat pelkällä ulkonäöllään järjetöntä omistamishalua.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •