HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 60 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 160 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.771 - 1.800 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

Ai sellainen homma? Noh, on takuunalainen juttu joten myyjään yhteyttä ja katsotaan sitten. Muistelin, että jotain niksejä noissa olis ollut kokeiltavissa.. olikohan ne sitten Dual Aireissa kuitenkin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai sellainen homma? Noh, on takuunalainen juttu joten myyjään yhteyttä ja katsotaan sitten. Muistelin, että jotain niksejä noissa olis ollut kokeiltavissa.. olikohan ne sitten Dual Aireissa kuitenkin?
    Joo on, keula auki ja stefat vaihtoon, jos negapuolelle jää liikaa painetta/ei tasaannu jotain on rikki.

Mun Solo Air Revelation vuoti ilmaa alajalkoihin uutena ja sen seurauksena keula painu kasaan ja joustomatka tippu 150mm -> 130mm. Vein sen takasin Sellonpyörään, josta olin Spessuni ostanut, jonka mukana keula tuli. Lähettivät sen Tampereelle Sramin maahantuojalle huollettavaksi ja tuli takaisin smoothimpana kuin uutena ja jälleen täydessä mitassaan. Ilmeisesti aika kuivana ainakin ne tiivisteet tehtaan jäljiltä.

Dual Airit painuu kasaan jos negapuolella on huomattavasti enempi painetta kuin positiivisella puolella, joten sen saa ainakin paineilla korjattua.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jussi kanerva Katso viesti
    onkos kukaan kokeillut vaihtaa foxin iskarin sparkkiin?
    Täällä on ainakin onnistunut vaihto suoritettu juuri hankkimaani täpäriin (kiitos pirkkalan suuntaan) jos tarkoitat scott sparkkia .
    Mallia en nyt muista kun on niin tuore tapaus , mutta entinen oli dt swish ja nykyinen fox olisko rp2 , en nyt jaksa tallista tarkistaa .
    Hyvin ainakin pelittää muutaman testilenkin perusteella .

onko foxissa keinumisenesto vaijerilla vai onko takapään lukitus heivattu mäkeen kokonaan? tarkka iskarin malli kiinnostaisi tietää kun ei lontoo taivu ihan niin hyvin että uskaltaisi ulkomaan keskustelujen perusteella ostaa noin kallista kapistusta ilman et on varma et se kans pelaa.

Onko Trek Xcaliberissa suora 1 1/8" ohjausputki vai se kartio? oon tilaamassa ebaystä hiilari haarukkaa eteen ni tietäs kumman tilata.

Sent from my Lumia using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jussi kanerva Katso viesti
    onko foxissa keinumisenesto vaijerilla vai onko takapään lukitus heivattu mäkeen kokonaan? tarkka iskarin malli kiinnostaisi tietää kun ei lontoo taivu ihan niin hyvin että uskaltaisi ulkomaan keskustelujen perusteella ostaa noin kallista kapistusta ilman et on varma et se kans pelaa.
    Malli Fox floatRP23 lukitus vivulla , kai sen vaijerillakin voisi saada toimimaan .

Mun 29 täpärissä on takapamppuna Fox Float CTD Adjust BV 190. Jyystömatkaa 130mm. Jos n.60-80cm dropista tuun hyppäämällä tasaiselle, niin Trai-modella ja 200psi paineilla on juuri ja juuri pohjaamassa? Normaalia? Painan 78-80kg. Alkuherkkyys ei mikään kauhean hyvä noilla paineilla. Vai olenko liian vaativa ko. iskarin suhteen?

Olisi tahtoa tehdä Rock Shox Monarch RT3 High Volumesta progressiivisempi. Nämä volume spacerit ilmeisesti toimisivat siihen hommaan: http://www.fillariosa.fi/epages/fill...1.4115.039.000

Onko vinkkiä halvemmista ostopaikoista ja/tai vaihtoehtoisista ratkaisuista.. mitä nyt olen ulkomaisia foorumeita lukenut niin sisälle on tungettu vaikka mitä, mutta toimivatko ne pidemmässä juoksussa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ben Katso viesti
    Olisi tahtoa tehdä Rock Shox Monarch RT3 High Volumesta progressiivisempi. Nämä volume spacerit ilmeisesti toimisivat siihen hommaan: http://www.fillariosa.fi/epages/fill...1.4115.039.000

Onko vinkkiä halvemmista ostopaikoista ja/tai vaihtoehtoisista ratkaisuista.. mitä nyt olen ulkomaisia foorumeita lukenut niin sisälle on tungettu vaikka mitä, mutta toimivatko ne pidemmässä juoksussa?
    Todennäköisesti sulla on melko kallis pyörä, jos siinä on RT3, ja palikat maksaa 15,5e ja kyselet mistä saisi halvemmalla? Ooks tosissas?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Todennäköisesti sulla on melko kallis pyörä, jos siinä on RT3, ja palikat maksaa 15,5e ja kyselet mistä saisi halvemmalla? Ooks tosissas?
    En tiedä ooks tosissas, mutta mielestäni 200e iskari ei ole kalliin pyörän merkki. Kyllä tuo 15,5e tuntuu muovi/kumirinkuloista aika kovalta hinnalta etenkin kun on viimeiset roposet juuri pyörään sijoittanut, toki olen tuonkin valmis maksamaan jos vaihtoehtoja ei ole.

Mulla on 2003-mallinen Rock Shox SID-takaiskari. Siinä on varsinaisen pääilmakammion lisäksi ns. negative air -ilmakammio, joka säätelee alkujäykkyyttä. Nyt tuo negative air -kammio vuotaa muutamassa minuutissa paineet pihalle, jolloin iskarista tulee liian jäykkä. Mahtaakohan noin vanhaan iskariin löytää varaosia? Ja jos löytyy, onko hankala homma korjata?

En tiedä ooks tosissas, mutta mielestäni 200e iskari ei ole kalliin pyörän merkki. Kyllä tuo 15,5e tuntuu muovi/kumirinkuloista aika kovalta hinnalta etenkin kun on viimeiset roposet juuri pyörään sijoittanut, toki olen tuonkin valmis maksamaan jos vaihtoehtoja ei ole.
    Meinaatko saada jostain halvemmalla?Kerro meille muillekin ,jos onnistut.Mikä sitten olisi sinun mielestä sopiva hinta?

Suunnittelen ekaa keulan huoltoa, ja haluaisin kysyä että tarviiko RS keula RS öljyt? 5w ja 15w liemet pitäisi ilmeisesti olla, mutta olisiko suositeltavaa korvaavaa tuotetta?
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    Suunnittelen ekaa keulan huoltoa, ja haluaisin kysyä että tarviiko RS keula RS öljyt? 5w ja 15w liemet pitäisi ilmeisesti olla, mutta olisiko suositeltavaa korvaavaa tuotetta?
    Ei tarvitse. Huomaa, että öljyt ovat ominaisuuksiltaan erilaisia joten viskositeettiluvut eivät ole suoraan vertailukelpoisia, koska lämpötilan muuttuessa viskositeetti muuttuu eri tavalla eri öljyillä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

CCDB Air kokemuksia

Mitenkä tuo CCDB toimii pidemmällä aikavälillä? Tuollainen olisi harkinnassa kun uutta notkupyörää speksailen. Entä toiminta talvella? Pysyykö paineet sisällä? Pitääkö paljonkin rukata säätöjä kylmälle vai meneekö samoilla?

Voiko jotkut keulaöljyt tehdä hallaa tiivisteille, o-renkaille? Onko pahin skenaario se että joutuu muuttamaan keulan säätöjä jos viskositeetti heittää rajusti?
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

Voiko jotkut keulaöljyt tehdä hallaa tiivisteille, o-renkaille? Onko pahin skenaario se että joutuu muuttamaan keulan säätöjä jos viskositeetti heittää rajusti?
    Periaatteessa kai, mutta kovin harvinaista taitaa olla. Minulla on ollut käytössä Foxin, Stendecin ja Motorexin öljyjä (oli joku neljäskin mitä en nyt muista) ja mikään ei ole tiivisteitä pilannut.

Jos kyseessä on ensimmäinen huolto RS:n keulaan niin ominaisuudet muuttuvat varmasti. Niissä on tehtaan jäljiltä öljyt monesti vähän sinne päin - erityisesti määrässä on pihtailtu (täältäkin löytyy asiasta kokemuksia).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne68 Katso viesti
    Meinaatko saada jostain halvemmalla?Kerro meille muillekin ,jos onnistut.Mikä sitten olisi sinun mielestä sopiva hinta?
    Ihme hyökkäilyä. Erityisesti nuo 7e matkahuoltokulut risovat, en ole homo economicus ja jos joku niin itsestään luulee, on hän naiivi. Hinta on sopiva silloin kun olen valmis painamaan tilausnappulaa.

Lähinnä olen odottanut viisaammalta ja kokeneemmalta tietoa/vahvistusta sille, että sisurin laittaminen ilmakannuun on hyvä ja riskitön ratkaisu (0e).

Paljon kiitoksia lansive! Kyllä ekaa kertaa, jännä kattoo miltä sisukset näyttää:-)

Ihme hyökkäilyä. Erityisesti nuo 7e matkahuoltokulut risovat, en ole homo economicus ja jos joku niin itsestään luulee, on hän naiivi. Hinta on sopiva silloin kun olen valmis painamaan tilausnappulaa.

Lähinnä olen odottanut viisaammalta ja kokeneemmalta tietoa/vahvistusta sille, että sisurin laittaminen ilmakannuun on hyvä ja riskitön ratkaisu (0e).
    Sisuria paremmin toimii punaisesta ämpäristä tai Dronningholmin muovisesta hillopurkista leikattu soiro niin värikin on melkein Sramin-punainen
    Kunhan vaan on öljynkestävää muovia/kumia niin mikä vaan käy.
    Att inte cykla är att gå för långt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Sisuria paremmin toimii punaisesta ämpäristä tai Dronningholmin muovisesta hillopurkista leikattu soiro niin värikin on melkein Sramin-punainen
    Kunhan vaan on öljynkestävää muovia/kumia niin mikä vaan käy.
    Heh, mustalla mentiin eli sisuria päädyin laittamaan. Kiitos vastauksesta.

Paljon kiitoksia lansive! Kyllä ekaa kertaa, jännä kattoo miltä sisukset näyttää:-)
    Kannattaa sit muuten todella tarkkaan kattoa missä järjestyksessä ne romppeet tulee sieltä ulos. Nimim: kolme kertaa auki ja kiinni...

juu ja itseni tuntien ajattelin suorittaa harrasta dokumentointia kun pääsen hommiin:-) vielä kysyisin että millä jengi on putsannut sisuksia, eli onko löytynyt korvaavaa tuotetta isopropyylialkoholille(ipalle)?? sitä on aika monessa filkassa käytetty juutuubissa...

juu ja itseni tuntien ajattelin suorittaa harrasta dokumentointia kun pääsen hommiin:-) vielä kysyisin että millä jengi on putsannut sisuksia, eli onko löytynyt korvaavaa tuotetta isopropyylialkoholille(ipalle)?? sitä on aika monessa filkassa käytetty juutuubissa...
    Ei sille mitään korvaajaa tarvitse hakea. Polaric Go Jäänesto on puhdasta isopropanolia ja maksaa Puuilossa kolme euroa litra. Löytyy varmaan muistakin vastaavista halpakaupoista ympäri maata. Jos tuota ei löydy niin Sinolia voi kanssa käyttää. Se vain haihtuu hitaammin joten joutuu odottelemaan ennen kasaamista. Älä osta ilmajarrujen jäänestoa, jossa on glykolia! Isopropanolia käyttäessä kannattaa olla tuuletus kunnossa jos sitä enemmän lotraa. Pienessä pirtissä tulee äkkiä jykevät höyryt ja kohta on mojova päänsärky.

hyvähyvä, grazie mille:-)!!

Mä oon käyttäny pirtua mut sitä ei normaalit siviilit saa. Sinol on siinä mielessä huono että siinä ne denaturointiaineet on tosi huonoja haihtumaan ja voi jättää kalvon (ei missään nimessä voi käyttää esim jarrulevyjen putsaamiseen)

Suunnitteilla RS Reban (RL 2012) huolto. Ensimmäistä kertaa täälläkin. On nuorimman pojan pyörän keula ja yhdessä yritetään tuo homma tehdä. Tuo Polaric Go oli jo hyvä vinkki. Huoltomanuaalia en suoraan Sramin sivuilta tuolle Reban mallivuodelle löytänyt. Oljymäärätaulukko vuodelle 2012 löytyi kyllä. Täytyy ilmeisesti vaan tutkia muiden mallien manuaaleja ja yrittää pärjätä. Varsinainen kysymys kuitenkin on, millä voisin turvallisesti korvata tuon joissakin ohjeissa mainitun rasvan, Liquid O-ring PM600 military grease?

Jossei löydy listattuna juuri oikeaa vuotta manuaalille niin se on joko Solo Air taikka sitten Dual Air. 2012 taisi olla vielä Dual air eli käytä 2011 manuaalia.

Moni voiteluaineen valmistaja tekee vastaavia vassuja jota voi käyttää tuon tilalla. Tai oikeastaan moni muu on paljon parempaakin. Manitou M Prep grease, Sram Butter, Slick Honey... Tuo PM600 on niin jöötiä laakerivassua että täytyy ihmetellä miksi RS sitä käyttää vakiona. Toimii ehkä jossain Arizonassa +40 asteen helteessä mutta ei täällä Suomessa varsinkaan talvella.

Mä ostin motonetistä silikonirasvaa mitä oon änkeny keulaan. Kannattaa käyttää just jotain iskarirasvaa tai silikonirasvaa koska perus laakerivaseliini voi reagoida keulan sisäisten kumiosien kanssa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •