GiantElectrobikeMPMessutGarmin
Sivu 5 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 542

Aihe: Surlyville

Lainaus Alkujaan tämän lähetti devon Katso viesti
    Miten niin vaan miehiä kiinnostaa? Oletko punninnut?
    Joo, oli vähän yleistäen sanottu En ole punninnut, enkä tiedä uskallanko edes. Toisaalta vaakalukema voi puolustaa maantiefillarin hankkimista tuon kaveriksi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    ^veikkaisin että 54 olisi aikas passeli.
    Joskus kun tota foxcompissa specsailin, niin mun 178/persjalkainen mitalla myyjän antama suosituskoko oli 50. 54 koossa ei tarvitse paljoa pystymmästä asennosta haaveilla. Tarkoitan siis, että 54 on kaikkea muuta kuin aikas passeli pystymmästä asennosta tykkäävälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Joskus kun tota foxcompissa specsailin, niin mun 178/persjalkainen mitalla myyjän antama suosituskoko oli 50. 54 koossa ei tarvitse paljoa pystymmästä asennosta haaveilla. Tarkoitan siis, että 54 on kaikkea muuta kuin aikas passeli pystymmästä asennosta tykkäävälle.
    EvilOne kävi meikäläisen 54:sta kokeilemassa ja ymmärsin että tykkäsi sen olevan passeli. 50 kokoinen 178 senttiselle kuulostaa mun mielestä liian pieneltä, tosin jos kovasti persjalkainen niin oisivatko standoveria sitten miettineet(?). Surlyn 50 vs 54 ei pituudessa ole niin paljon eroa kuin korkeudessa kuitenkaan. Toki omat mieltymyksetkin vaikuttaa ja millaisella kokoonpanolla meinaa pyörän kasata (esim. minkälainen tanko on tulossa). Sinänsä kyllä mun käsityksen mukaan ko. liikkeessä osaamista piisaa, eli varmaan siinä joku pointti oli takana. Läskipyörän suhteen kyllä suosittelivat meikäläiselle selkeästi liian pientä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti
    EvilOne kävi meikäläisen 54:sta kokeilemassa ja ymmärsin että tykkäsi sen olevan passeli. 50 kokoinen 178 senttiselle kuulostaa mun mielestä liian pieneltä, tosin jos kovasti persjalkainen niin oisivatko standoveria sitten miettineet(?). Surlyn 50 vs 54 ei pituudessa ole niin paljon eroa kuin korkeudessa kuitenkaan. Toki omat mieltymyksetkin vaikuttaa ja millaisella kokoonpanolla meinaa pyörän kasata (esim. minkälainen tanko on tulossa). Sinänsä kyllä mun käsityksen mukaan ko. liikkeessä osaamista piisaa, eli varmaan siinä joku pointti oli takana. Läskipyörän suhteen kyllä suosittelivat meikäläiselle selkeästi liian pientä.
    Juu, kiitokset vaan Salomo testimahdollisuudesta.

Droppitangon kanssa olen melko vähän ajanut joten jäin vielä asiaa pohtimaan ennen rungon tilaamista, onneksi eräs toinen harrastaja viestitteli että mahdollisesti onnistuisi demo suoralla tangolla. Semmoinen olisi tarkoitus omaankin sitten ainakin aluksi asentaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Justiina Katso viesti
    Pitää ottaa järkkärillä edustavampia jahka tulee nätti pyöräilysää

Iteltä löytyy Trolli 650B kiekoilla ja 1x10 vaihteistolla.

Pöhkönä menin myymään 29":n, mutta Rostsekki ei ole ihan huono korvike. Jyrkemmät alamäet himppasen hirvittää (niitä ei kovin monta ole näillä kulmilla), mutta muuten on vallan soiva peli.

^Kiitos kmw:lle loistavasti kiteytetystä ajo-ohjeistuksesta ennen koeajoa ihmeteltyäni (ainakin mun mielestä) huisin suurta toe-overlapia vallattoman suurten flättitossujeni kera:
    "Älä kääntele sitä tankoa hyvin paljoa. Polje vaan mahdottoman kovaa!" Rock.

Ilmeisesti LHT:ta saa Suomessa kahdesta kaupasta. Runko on 459 € ja tehdasvalmisteinen LHT maksaa 1700 € ja levyjarruilla 1800 €. Jossain aikaisemmin olen ollut törmäävinäni vähän päälle tonnin olevaan hintaan, eli nousua lienee tapahtunut. Kustomoidut pyörät lähtevät 1400€->. Oma budjetti ei välttämättä riitä tuonne tehdasvalmisteisten hintaan, joten onko käyttäjillä hyviä vinkkejä, mistä komponenteista pyörä kannattaisi kasata? Tarkoitus on käyttää pyörää retkeilyyn mutta myös ihan perusajoon, etenkin talvisin.

^ Mitä tarkoitat "tehdasvalmisteisella"? Siis sitä Surlyn oletuskokoonpanoa, jolla myyvät valmista fillaria? LHT:n levyjarruversio on nimeltään Disc Trucker, jollainen minullakin on (ylempää löytyy pari kuvaa ja osalistaa). Jos budjettirajoite on tiukka, niin katselisin netistä käytettyä kokoonpanoa tai sitten ostaisin rungon ja siihen edullisen pään osasarjaa (esim. Shimanon Tiagra) taikka käytetyn osasarjan. Ei siitä silti kovin halpaa tule, kun maksaa ne osat silti; kiekot, putkiosat, kaikki se pikkuhilpe jota tarvitaan yllättävän paljon... Niin ja työkalut, jos ei niitä ole ennestään tai niitä ei saa lainaksi.

Joo, sitä juuri tarkoitin tehdasvalmisteisella. Näin minä vähän arvelinkin, ettei halvaksi tule. Mitä olen ulkomaanhintoja katsellut, niin $ 1000-1200 hintoihin olen törmännyt oletuskokoonpanoissa.

Kannattaa huomioida sekin, että toisaalta itse kasaamalla tulee mieluinen. Noissa valmiskokoonpanoissa taitaa olla esim. tangonpäävaihtajat, joita ainakin itse vierastaisin.

Omassa yksilössäni on paljon edellisestä fillaristani siirrettyä osaa (kahvat, takavaihtaja, takapakka, kammet rattaineen, polkimet, putkiosat), mutta kyllä tuon hinta taisi silti tonniin tai ehkä ylikin kivuta. Rungon ja valtaosan muusta hilppeestä tilasin Saksasta Bike-Componentsilta.

Surly Pacer 2014

Näin kesälomien kunniaksi tuli sitten hankittua GG kruiseriksi tuo Surlyn Pacer, jää tuo cyclocrossari varmaan varastoon notkumaan kun ei lokari kiinnitystä syksyksi.

Testailin lokareilla sekä 32mm kumeilla, mahtuu!

Varmasti menee jopa 42mm nastarengas eteen että taakse. (ehkä lokareillakin)

Tuossa rungossa on tuo headtube pienemissä rungoissa todella lyhyt.

Lisää fiilistelyä kun pääsen huomenna lenkille.

Speksit: Campangolo Veloce 8 speed ja Vento vanteet + PRO:n palikat: Paino varmaan 10kg

Valmis

Edestä

Takaa alhaalta

Takajarru

Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

Tuli laitettua muovisyklorossari myyntiin ja tilattua foxcompista 2x surly straggler runkosettiä, tulevaa parisuhde pyöräilyä . Ajatus olisi malttaa kasailla hissukseen syksyn/alkutalven aikana kasaan molemmat tai ainakin toinen

Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Enzio Katso viesti
    Näin kesälomien kunniaksi tuli sitten hankittua GG kruiseriksi tuo Surlyn Pacer, jää tuo cyclocrossari varmaan varastoon notkumaan kun ei lokari kiinnitystä syksyksi.

Valmis

Komea Pacer! Kelpais ( ps. kuvien linkit toimii vähän oudosti )

btw. Onko kukaan jo kokeillut Dirt Wizardeja tai 3" Knardeja Trollissa? Muuttaako ajotuntumaa paljonkin pehmeämpään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Tuli laitettua muovisyklorossari myyntiin ja tilattua foxcompista 2x surly straggler runkosettiä, tulevaa parisuhde pyöräilyä . Ajatus olisi malttaa kasailla hissukseen syksyn/alkutalven aikana kasaan molemmat tai ainakin toinen

Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
    Samansuuntainen liike suunnitelmissa – tekisi mieli vaihtaa Focus Mares Straggleriin; teräsrunko on vaan niiiiin paljon leppoisampi vähän kovemmassa rytkyttelyssä. Ja tossa Stragglerissa olisi käsittääkseni vähän leppoisampi geometria (?) ja levarit ja ja…
    Rahat vaan puuttuu. Ja sitten pitäisi ostaa ihan oikea maantiepeli kun on Focus ollut viime ajat lähinnä siinä virassa

Olisko jollain täällä pk-seudulla 54 kokoista cross checkiä jota voisi pikaisesti kokeilla. Olisko jollain vahva mielipide 175cm mittaiselle 52 vai 54?

^ Hää tulee sunnuntaina Hertsikkaan. Olen VPCX-radalla pauttia 13.00. Harmaa 54 Rostsekki, raiseri nurinperin. Luulen että ei ole toista moista

Ei vahva mielipide, mutta mutu on että pienempi voisi olla sopivampi. Mulla mittaa 182.

^Ainakin viimeviikonloppuisten reenien perusteella jos voi jotain päätellä, niin sunnuntaina Hertsikassa on CrossCheckejä muutamassa eri koossa. Perässä linkin takaa löytyvän sivun noin puolivälistä löytyy tarkemman tiedot: http://www.yksivaihde.net/site/fooru...d=21888&page=2
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Onko kellään näytille Rostekkia Tampereen lähistöllä? 184 / 89 tai sinnepäin on mitat.
    Vai tietääkö joku valmiiksi rungon koon?
    Sen verran hauskaa porukkaa täällä, että tommoinen pitäisi kasata.

Mä olen 183/92 ja mulla oli 58cm.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Juu itsellä mitat 189/94,5 ja 60cm oli alla aikoinaan sopiva. Nyt onkin viime vuodet menty sitten rollerilla..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Siis saattaisi olla se 58 mulle passeli. Onko osasarjasta ehdotuksia. Meneekö vikaan jos Simppa cx 105:n laittaa. Halvemmatkin kelpais muttei mitään susia.
    Kiekoista en tiedä yhtään mitään. Nykyisessä hybridissä on holkitetut ontelovanteet. Se kai on vähimmäisvaatimus. 28-37 renkailla olisi tarkoitus ajella.
    Varmaan teillä jollain ehdotuksia, jossa hinta ja laatu kohtaa sopivasti. Ja cantileverit kelpaa

Kyllä se Straggler on vaan soiva peli, 2,2" renkaan nielee helposti eteen ja vanteeesta riippuen n.45mm taakse, kylä lähtee!

ja tietty 1x10 sarjalla,(n.)38-piikkisellä eturattaalla ja sopivalla pakalla (11-36) uskon monen pärjääävän normiajeluissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Enzio Katso viesti

Testailin lokareilla sekä 32mm kumeilla, mahtuu!

Varmasti menee jopa 42mm nastarengas eteen että taakse. (ehkä lokareillakin)
    Hmmh, onkohan tuossa renkaan tila muuttunut noin rankasti kun omassa pari vuotta vanhassa 32mm Ralliranen nappulat otti kiinni?
    Et halua edes tietää mitä kaikkea isis työkalulla on tehty

Lainaus Alkujaan tämän lähetti piiska Katso viesti
    Hmmh, onkohan tuossa renkaan tila muuttunut noin rankasti kun omassa pari vuotta vanhassa 32mm Ralliranen nappulat otti kiinni?
    En tiedä mutta kyllä tuo vaikuttaa aika "tilavalta" vielä tollasilla 32mm kumeilla.

Voisihan tuosta kokeilla 42mm Nokian W240sillä.
    Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

Harmi kun on näin laho pää etten nyt muista mistä nuo 32mm ranet ottivat kiinni, taisi kuitenkin olla jarruista tuo ongelma lähtösin. Tektron R358 siis kyseessä.
    Jos testaat niin kerro ihmeessä tulokset täällä.

Onkos kellä hajua miten tuo vesiputki kestää väärinkäyttöä? t.nimim. eilen juurakkoa ja kivikkoa sillä ajanut.
    piiska muokkasi tätä : 15.09.2014 at 23.32

Olemmää vähän ajanut ihan väärissä paikoissa sekä Rostsekillä että Stragglerilla ja mutu on että kuski taipuu ennen kuin putki. Jäsen Pötkö rääkkäsi omaa CC:ään monta vuotta ilman sääliä, Kare osti sen, maalasi vihreäksi ja on harrastanut samaa ryskytirynkytystä. Kiekkoja menee ja samoin kuluvat osat kuluvat, mutta runko käy ja kukkuu.

En saanut Strgn takapäähän mahtumaan 45mm Firecrossia. Kehä on joku Salsan 29", muista yhtään kuinka leveä. Pitäiskös olla leveä vai kaponen vanne että sopisi pyörimään?

Sitä mä tässä vaan jännäilen että on tuo kuitenkin on "maantiepyörä" että jos mahtuu krossikumit alle niin uskaltaako sillä hiekkatieltä poiketa juurakkoon vai onko ne putket oikeesti suunniteltu vaan tasaselle tielle ja satunnaisille nimismiehenkiharoille?

Suurta eroa ei painoissa kai ole vaikka en surlyn sivuilta löytänyt 54 rostekin painoa vaan piti tyytyä Jensonin 56 C-C:n painoon.
    Pacer: Weight 54cm = 4.62 lb (2.10kg) Fork—uncut = 2.2 lb (1000g)
    C-C: 56cm = 4.88 lbs (2.2 kg) Fork - uncut = 2.19 lbs (.99 kg)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •