GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 26 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 76 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 5029

Aihe: Helsingin Polkupyöräilijöiden kuntolenkit

  1. #751
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    310
    Kiitos 34-ryhmälle todella mukavasta lenkistä! Keskariksi muodostui 34.1km/h. Ajoimme makoisaa telaketjua melkein koko matkan. Ryhmään lähti 7. Yksi siirtyi kahvitauolla toiseen ryhmään ja toinen puolivälistä paluumatkaa. Töitä riitti siis jokaiselle. Silti loppukiriinkin oli jo(i)llakin voimia.

  2. #752
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    32-ryhmä ajeli lenkin n.32,7km/h keskinopeudella http://www.sports-tracker.com/#/work...00dha2t3d5p7bp

    Keli oli aiva mainio, kuten myös ajoseura!


  3. #753
    Kiitti minunkin puolestani 34-ryhmälle, JiiTee tuossa jo tärkeimmät statistiikat kertoikin. Mukavan sutjakkaastihan tuo telaketju saatiin pienellä porukalla pyörimään

  4. #754
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    10
    Kiitoksia lenkistä, 28 nopeusryhmällä oli 29,43 km/h, eli aika kivasti. Olin siin 2 ryhmässä, joka olikin sitten ykkönen... toivoittavasti kakkonenkin pääsi perille, tai siis ykkönen.

  5. #755
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ollipk Katso viesti
    Kiitoksia lenkistä, 28 nopeusryhmällä oli 29,43 km/h, eli aika kivasti. Olin siin 2 ryhmässä, joka olikin sitten ykkönen... toivoittavasti kakkonenkin pääsi perille, tai siis ykkönen.
    Pääsimme toki. Ajoimme pienen lisäsakkokierroksen Nurmijärven kautta. Matkaa kertyi 101 km, keskinopeus minun Lildistä ostamani kuuden euron mittarin mukaan 29,1. Viimeiset 10 km yli 30km/h, joten ajoimme Veikkasen oppien mukaan nousujohteisesti.

    Teleketjuillimme melko menestyksellisesti. Kivaa oli.

  6. #756
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Toivottavasti tuo jatkuvan telaketjun vetäminen ei yleisty näillä HePon sunnuntailenkeillä. Mielestäni se on huono idea niin turvallisuuden kuin viihtyvyydenkin kannalta.
    #fillarifoorumi @ IRCnet

  7. #757
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    111
    Miksi telaketju on vaarallinen? Siinähän ainakin letka pysyy koko ajan yhtä leveänä toisin kuin muulla tavalla vedettäessä.




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #758
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    ...hidas telaketjuvaihto on suht' turvallinen... nopea telaketju saattaa siihen tottumattomalta tuntua "epäviihtyisältä", mutta sitä käytetäänkin lähinnä vain pienessä, keskenään tutussa porukassa. Ongelmia voi kuitenkin tulla, jos telaketjuun tottumaton kuski joutuu nopean telaketjun pyöritykseen "kylmiltään" mukaan.

    Tässä "rautalankavideo" telaketjuvaihtamisesta ...siis joko hidas (videon alussa) tai nopea (lopussa) versio.

    J.k. En itsekään viihdy nopeissa, yllättävissä tilanteissa; hitaat "piuhat" jne.
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  9. #759
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    111
    Miten nopea on jo hidas? 30sekuntia? Minuutti? Viisi minuutti?

    Aika usein vedot pitenevät. Kokemattomat pelästyvät eivätkä uskalla osallistua. Sekään ei ole kivaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #760
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    Kukaan ei kritisoi - ei ainakaan pitäisi - jos jättää oman vetovuoron erittäin lyhyeksi, esim. vaihtaa saman tien pois vetopaikalta sinne jouduttuaan ...okay, näön vuoksi voisi ehkä sentään pari polkaisua tehdä... Toinen vaihtoehto on pysytellä porukan perällä, pienen "hajuraon" päässä edellä ajavista eli vaihtoon osallistuvista. Tämä saattaa tosin käydä pidemmän päälle raskaaksi, jos vauhtia on enemmän...

    J.k. Erikseen on sitten "vetäjäpyöräilijä" (= vetohirmu), joka kerran vetopaikalle päästyään ei millään haluaisi vaihtaa sieltä pois... kärjessähän kun on niiiiiin turvallista & viihtyisää ajella - vähän kuin olisi yksin lenkillä

    J.j.k. Vinkkinä vielä, että jos ajetaan yksinkertaisessa jonossa, niin etenkin vilkkaasti liikennöidyillä teillä voi kätevästi vaihtaa bussipysäkkien kautta. Bussipysäkkivaihto menee niin, että käsi pystyyn, huuto olan yli: "Vaihdan pysäkillä!", ohjaus pysäkkialueelle, hidastetaan ja samalla viittoillaan vasemmalla kädellä takaa tulevia ohittamaan. Kun koko jono on mennyt ohitse, liitytään jonon häntään parilla rivakalla polkaisulla (pysäkkialueen juuri sopivasti loppuessa). -- Jos tulee pyörään teknisiä ongelmia (rengas alkaa vähitellen tyhjentyä jne.), niin pysäkille voi myös siirtyä (samaa menettelytapaa noudattaen). -- TÄMÄ SIMPPELI BUSSIPYSÄKKIVAIHTOTAPA TIEDOKSI KAIKILLE, ETTEI TULE YLLÄTYKSENÄ, JOS JA KUN JOKU TÄTÄ VAIHTOTAPAA JOSKUS KÄYTTÄÄ. Tämä on myös nopea vaihtotapa, jos kärjessä alkaa "ahdistaa". -- Ja muistakaa väistää bussia, jos sellainen tulee perässä pysäkille... eikä ajeta pysäkillä mahdollisesti odottelevien jalankulkijoiden yli...

    Huom!!!
    Kaupunkialueella (reunakivet jne.) tätä vaihtotapaa ei käytetä & eikä parijonossa ajettaessa eli pyöritetään parijonossa joko hidasta tai nopeaa talaketjua.
    Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 18.08.2014 at 10.39
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  11. #761
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mane Katso viesti
    Miten nopea on jo hidas? 30sekuntia? Minuutti? Viisi minuutti?
    Nopea telaketju ei ole enää (riittävän) nopea, kun telaketjun liike ei ole jatkuvaa eli vetovuorolle tulee mittaa yhtään enemmän kuin on tarpeen telaketjun pyörittämiseksi.

    Hidas telaketju on riittävän hidas, kun (HePon lenkeillä käsittääkseni yleensä) vasemmanpuoleisen jonon lievä himmaaminen (eli siirtyminen paikkaa alemmaksi, oikeanpuoleisen vetäjän siirtyminen vasemmanpuoleisen jonon kärkeen, oikeanpuoleisen jonon kiihdyttämätön siirtyminen paikkaa ylemmäksi ja vasemmanpuoleisen jonon viimeisen siirtyminen oikeanpuoleisen jonon viimeiseksi tapahtuu rauhallisesti, kiirehtimättä ja kaikille miellyttävästi ja turvallisesti.


    Aika usein vedot pitenevät. Kokemattomat pelästyvät eivätkä uskalla osallistua. Sekään ei ole kivaa.
    Vedot voivat pidetä - jos ovat pidetäkseen - yhtä lailla hitaassa parijonossa kuin normaalissa parijonossakin (jossa siis vetovuorot vaihdetaan pareittain), jos niiden pituudesta ei ole erikseen sovittu (ja sovitusta ei pidetä kiinni). Mutta sehän ei tarkoita että *kaikkien* pitäisi tehdä yhtä pitkiä vetoja.

    Hitaassa telaketjussa kokemattomampi ja vähemmän vetokykyinen tai -haluinen on se joka määrää vaihdon tapahtuvan. Eli ei tarvitse vetää itseään punaiselle jos vierelle sattuu esim. macho elvistelijä joka ajaisi keulilla vaikka maailman tappiin. Normaalissa parijonossa tietenkin sama juttu; siinä tosin voi heti alussa asettua siten että vieruskaverille sopivat samanpituiset vetovuorot.

    PS Viihtyvyyden kannalta erot ovat lähinnä mahdollisten keskustelukumppaneiden määrässä ja keskustelujen pituudessa tai oikeammin yhtäjatkoisuudesta, IMHO molempi parempi - paitsi kenties silloin kun normaalissa parijonossa ääriekstrovertti ja ääriintrovertti joutuvat ajamaan koko lenkin toistensa seurassa...

  12. #762
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä Katso viesti
    Vinkkinä vielä, että jos ajetaan yksinkertaisessa jonossa, niin etenkin vilkkaasti liikennöidyillä teillä voi kätevästi vaihtaa bussipysäkkien kautta.
    En malta olla tähän kommentoimatta - nimimerkillä "Kokemusta on" - että tämä toimii yleensä erinomaisen hyvin (ja vetovuorojen pituudet määräytyvät samalla kuin itsestään), mutta jos jono on sanotaanko viittä ajajaa pitempi, voi vanha vetäjä joutua hidastamaan sen verran enemmän (koska muuten pysäkkilevennys loppuu ennenkuin jonon viimeinen on ohittanut tämän) että vauhtiero voi kasvaa yllättävän suureksi, etenkin jos porukan vauhti on ollut vanhalle vetäjälle vähintäänkin reipasta, eikä tehoja niihin pariin rivakkaan polkaisuun yllättäen löydykään.

    Kovemmille ja kokeneemmille kuskeille tämä ei tietenkään ole ongelma eikä mikään, samoin ei myöskään rauhallisilla ja puhtailla pk-lenkeillä, mutta FWIW itse olen huomannut että on parempi hidastaa reilusti heti sivuun päästyään ja kiihdyttää sitten samantein (kuin himmata vain vähän ja joutua hidastamaan viime hetkellä lisää). Samoin auttaa jos porukan "häntä heittää" ulommaksi juuri sen verran että pysäkiltä tuleva pääsee sujuvammin takaisin tielle.

  13. #763
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    ...jatkan vielä, että bussipysäkkivaihto sopii paremmin hitaammille keskinopeusryhmille, koska nopeammissa ryhmissä vaihtajan hidastustarve on voimakkaampi (= bussipysäkkialue melko lyhyt...) eli kiihdytys takaisin jonon perään voi olla sitten varsin raju. MUTTA TIEDÄTTE NYT TÄMÄN VAIHTOTAVAN, jos joku sitä käyttää -- mutta mikään pakko ei ole jatkossa(kaan) vaihtaa bussipysäkkien kautta, koska tällä(kin) vaihtotavalla on huonot puolensa...
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  14. #764
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Paloheinä, Helsinki
    Viestit
    134
    Lenkki oli mukava ja oli hauskaa vedellä telaketjua. Tokihan siinä oli välillä vähän pieniä pulmia, mutta harjoittelu tekee mestarin. Hyvä puoli on siinä että kaikkien vetovuorot jäävät lyhyiksi ja jokainen käytännössä jaksaa ja pystyy kiertämään kärjen kautta. Minun mielestäni niitä kannattaa jatkossakin käyttää.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mane Katso viesti
    Pääsimme toki. Ajoimme pienen lisäsakkokierroksen Nurmijärven kautta. Matkaa kertyi 101 km, keskinopeus minun Lildistä ostamani kuuden euron mittarin mukaan 29,1. Viimeiset 10 km yli 30km/h, joten ajoimme Veikkasen oppien mukaan nousujohteisesti.

    Teleketjuillimme melko menestyksellisesti. Kivaa oli.

  15. #765
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3
    Turussa la. 16.8. ajetussa Route300:ssa hidasta telaketjua käytettiin koko ajan. Mukana oli myös yksi, joka ei koskaan aiemmin ollut ryhmässä polkenut. Ajokapteenien opastuksella telaketju lähti heti mukavasti pyörimään. Liikkeellä oltiin reilu 11 tuntia. Sinä aikana oli mukavaa, kun vierustoverit vaihtuivat ja jutustelua riitti. Kannatan telaketjuilua myös HePon lenkeille.

  16. #766
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    341
    Tuollanen supernopea telaketju, 12 hengen ryhmä pyöri ympäri aluksi reilussa minuutissa, oli hauska kokeilu. Harjoitusmielessä tehokas kun vasemmasta jonosta piti kiihdyttää vimmatusti oikeaan ja kaikilla oli vähän eri näkemys mitä vauhtia kannattaa vetää. Samalla se on kuluttavaa, vähemmän ajanutta sakkia tippui aika nopeasti pois ryhmästä. Ja vaatii jatkuvaa tarkkaavaisuutta kun kaistanvaihtoja tulee koko ajan.

    Joku 3-5 minuttia per vetovuoro olisi parempi jos telaketjua halutaan tehdä jatkossa. Telaketjussa on hyvät puolensa, ennen kaikkea se, että parijono pysyy samassa muodossa koko ajan.

  17. #767
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reka Katso viesti
    Turussa la. 16.8. ajetussa Route300:ssa hidasta telaketjua käytettiin koko ajan. Mukana oli myös yksi, joka ei koskaan aiemmin ollut ryhmässä polkenut. Ajokapteenien opastuksella telaketju lähti heti mukavasti pyörimään. Liikkeellä oltiin reilu 11 tuntia. Sinä aikana oli mukavaa, kun vierustoverit vaihtuivat ja jutustelua riitti. Kannatan telaketjuilua myös HePon lenkeille.
    Kritiikkini koskee nimenomaan jatkuvaa telaketjua, jossa vetovuoron pituus on 10 sekuntia tai jopa alle. Tämä on ollut poikkeuksetta HePon lenkeillä sähläystä (myös sitä kannattaneiden henkilöiden osalta) ja jopa turvallisuusriski kuljettajien jättäessä merkit näyttämättä keskittyessään kiertoon. Jätetään jatkuva telaketju kilpailuihin tai sitä paljon hioneille porukoille.
    #fillarifoorumi @ IRCnet

  18. #768
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Itse olen myös hyvin samaa mieltä big4manin kanssa tuosta jatkuvasta telaketjusta HePon lenkeillä. Harvoin toimii niin hyvin etteikö turvallisuus kärsisi. Jos lenkin vetäjä meinaa ajattaa telaketjua niin olisi suotavaa, että tästä mainittaisiin jo lähtöpaikalla!

  19. #769
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    310
    Tuo 34:n nopea telaketju sujui varsin hyvin. Lähtiessä ajatukseni oli (muutamista jutteluista huolimatta), että ajamme hidasta telaketjua koko matkan. Sehän on ollut yleinen nopeammissa ryhmissä. Aluksi mentiinkin hidasta telaketjua, mutta porukasta toivottiin nopeaan siirtymistä. Sen sitten sovimme ja heti lähti rullaamaan yllättävän mukavasti. Porukassa oli 2/7, jotka eivät sitä olleet nopeaa telaketjua kokeilleet. Ei tarvinnut palata hitaaseen.

  20. #770
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Paloheinä, Helsinki
    Viestit
    134
    Harjoitus tekee mestarin. Telaketju on sen verran mukava tapa ajaa, että sitä kannattaisi harjoitella. Kannattaa tietysti sopia jo ennen lähtöä että ajetaan telaketjulla, niin ne jotka eivät siihen halua lähteä voivat mennä toiseen ryhmään.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiTee Katso viesti
    Tuo 34:n nopea telaketju sujui varsin hyvin. Lähtiessä ajatukseni oli (muutamista jutteluista huolimatta), että ajamme hidasta telaketjua koko matkan. Sehän on ollut yleinen nopeammissa ryhmissä. Aluksi mentiinkin hidasta telaketjua, mutta porukasta toivottiin nopeaan siirtymistä. Sen sitten sovimme ja heti lähti rullaamaan yllättävän mukavasti. Porukassa oli 2/7, jotka eivät sitä olleet nopeaa telaketjua kokeilleet. Ei tarvinnut palata hitaaseen.

  21. #771
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Mikä jatkuvasta telaketjusta tekee mukavan tavan ajaa verrattuna hitaaseen telaketjuun? Ymmärrän nopeushyödyn silloin kun ajetaan kilpaa.
    #fillarifoorumi @ IRCnet

  22. #772
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti big4man Katso viesti
    Mikä jatkuvasta telaketjusta tekee mukavan tavan ajaa verrattuna hitaaseen telaketjuun? Ymmärrän nopeushyödyn silloin kun ajetaan kilpaa.
    Riippuu myös kelistä. Esim. tämän vuoden Vätternissä pyörittiin nopeaa telaketjua 150 km aika kovaan vastatuuleen 8-10 hengen porukalla. Tällä tavalla saatiin pidettyä ryhmän nopeus kohtuullisella tasolla, pidemmät vetovuorot keulilla olisi vieneet mehut vetäjistä huomattavasti nopeammin. Tasaisemmalla rasituksella meni mukavasti ja toisaalta kivempi ajella kun ajo on "aktiivista". Toki tässäkin kaikki ajajat olivat kohtuullisen kokeneita ja kaikki halusivat olla vetoringissä.

  23. #773
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti big4man Katso viesti
    Mikä jatkuvasta telaketjusta tekee mukavan tavan ajaa verrattuna hitaaseen telaketjuun? Ymmärrän nopeushyödyn silloin kun ajetaan kilpaa.
    Haluaisiko joku samalla vääntää vähemmän ryhmälenkeillä käyneelle rautalangasta, miksi ryhmälenkeillä halutaan ajaa usein parijonossa? Tuleeko siinä enemmän peesihyötyä verrattuna yhteen jonoon?

    En ole ihan varma, oliko viime lauantain HePon TdH-prelissä käytössä virallisesti hidas telaketju vai muuten vain vaihdettiin vetäjiä systemaattisesti, mutta minusta se toimi aika mukavasti. Itse taisin olla keulilla keskimäärin 4-6km kerrallaan.

  24. #774
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Paloheinä, Helsinki
    Viestit
    134
    Tämä minuakin on alkanut tässä keskustelun lomassa mietittymään. Mikä om nopea vaihto ja mikä on hidas? Olisiko mahdollista kokeeksi ajaa vaikka minuutin vaihtoajalla? Se olisi vielä aika lyhyt aika, tulisi yhteensä pari minuuttia keulilla.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mane Katso viesti
    Miten nopea on jo hidas? 30sekuntia? Minuutti? Viisi minuutti?

    Aika usein vedot pitenevät. Kokemattomat pelästyvät eivätkä uskalla osallistua. Sekään ei ole kivaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #775
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    310
    Itse pidän nopeasta telaketjusta, koska siinä matka taittuu joutuisasti ja koko ajan on hermolla, eli voinee sanoa, että ajaminen aktiivista. Saa ja pitää keskittyä ajamiseen. Syke pysyy tasaisempana, koska vedot ovat lyhyitä. Myöskään hitaan telakejun vaihdon yhteydessä esiintyvää nykäystä ei tule. Ainoa kiihdytys on nopeampaan jonoon liityttäessä. Hyvässä porukassa todellinen nautinto!

    Periaatteellinen ero nopea (=jatkuva) vs hidas telaketju on se, että nopeassa toinen jono (esim. oikea) kulkee koko ajan nopeampaa kuin toinen jono. Heti kun nopean jonon kärkimiehen takapyörä on hitaamman jonon kärjen etupuolella, hän siirtyy hitaampaan jonoon. Ja hidastaa sen nopeuteen (esim. tasaisella noin pari kampikierrosta tyhjää).

  26. #776
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    Kilpailupuolella ns. nopeat vaihdot sijoittuvat välille 20 sekuntia --> 2 minuuttia. Hyvin nopeassa telaketjussa kärjessä "viihdytään" vieläkin lyhyemmin, oikeastaan vain muutaman "polkaisun" verran; näin kuskien muodostama "telaketju" pyörii yhtenäisesti eli on jatkuvassa liikkeessä. Vinkki: jos haluaa pitää kaikki vetonsa saman pituisina, voi laskea mielessään sekunteja tai (miel.) polkaisuja, kun on kärjessä.

    Tässä havainnollinen animaatio ja tässä toinen nopean telaketjun pyörittämisestä (...hidas tk etenee "kulmikkaammin ja hitaammin", ts. ei näin sulavasti kuin näissä animaatioissa).
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  27. #777
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiTee Katso viesti
    Myöskään hitaan telakejun vaihdon yhteydessä esiintyvää nykäystä ei tule. Ainoa kiihdytys on nopeampaan jonoon liityttäessä. Hyvässä porukassa todellinen nautinto!
    Näin ehkä teoriassa porukassa jossa telaketjua pyörittävät kokeneet ja yhdessä paljon ajaneet henkilöt. Käytännössä HePon lenkeillä jatkuvassa telaketjussa vauhdit kiihtyvät ja menosta tulee hidasta telaketjua huomattavasti nykivämpää. Stop this madness.
    #fillarifoorumi @ IRCnet

  28. #778
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    Miksi ajetaan parijonossa eikä yhdessä piiiiitkässä jonossa...? Vastauksia on useampia. Tärkeimmät liittyvät kuskien turvallisuuteen. 4-8 kuskin ryhmä voi vielä ajaa yhdessä jonossa, eikä hidastuksista/kiihdytyksistä kärjessä tule vielä mainittavia ongelmia jonon peräpäässä. Sitten kun kuskeja on 12-14 tai enemmän, kärjessä ajavien hidastukset ja kiihdytykset alkavat kertautua (eli voimistua) taaksepäin edetessään. -- Kerronpa käytännön esimerkin: ajettiin kuntoajon lähdön jälkeen piiiiiiiitkässä jonossa. Kenelläkään ollut ns. turvavälejä eli kaikki ajoivat hyvin lähellä toisiaan. Jonon kärjen tuntumassa, itse asiassa ihan edessäni, tehtiin pieni jarrutus; jouduin itsekin vähän jarruttamaan ja väistämään, mutta pääsin jatkamaan ajoani normaalisti. Aloin laskea mielessäni sekunteja... 1...2...3...4...5...rits räts, kuului taaempana; pieni jarrutus oli kertautunut pitkässä jonossa niin suureksi, että kolari oli väistämätön jossain peremmällä. Toinen turvallisuuteen liittyvä seikka on, että pitkä jono on hankalampi ohittaa autolla kuin pienet tiiviit ryhmät (jotka vielä ovat niin etäällä toisistaan, että autot mahtuvat niiden väliin, jos tulee vastaantulijoita).
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  29. #779
    I was also in the chaingang-34 group on Sunday, and (after some initial confusion) it was working great! Not sure why so many complaints (from people who were not even riding there

    Even if you're only a fitness-level rider, sooner or later you will find yourself in a group that spontaneously decides to do chaingang (e.g. to work together against headwind) - at that point you have to either join in or get dropped. There's no (safe) way to sit behind a chaingang. I would rather join in, which in turn requires experience in chaingang riding - and where else to get that experience if not in HePo group rides?

  30. #780
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hedonist Katso viesti
    I was also in the chaingang-34 group on Sunday, and (after some initial confusion) it was working great! Not sure why so many complaints (from people who were not even riding there
    Because
    a) in Vantaankoski meeting point it was promised that the group wouldn't be riding rotating paceline but apparently that was changed quickly after depart.
    b) past experiences of rotating paceline in HePo group rides are terrible. People just can't do it well enough so it would be enjoyable and safe for everybody.
    #fillarifoorumi @ IRCnet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •