En minä ainakaan hiilikuitua pelkäisi. XXL tarjoaa vissiin elinikäisen takuun pyörilleen. Facebookin kuvassahan on 1x11 vaihteistolla ja XXL:n sivuilla sitten 2x10. Johtuisko siitä tuo alennettu hinta?
En minä ainakaan hiilikuitua pelkäisi. XXL tarjoaa vissiin elinikäisen takuun pyörilleen. Facebookin kuvassahan on 1x11 vaihteistolla ja XXL:n sivuilla sitten 2x10. Johtuisko siitä tuo alennettu hinta?
Eipä tosiaankaan ihan ydinsodan kestävä. Mulla 11 tkm ajettu Mukluk 3 -napa, jossa kolmas vapari menossa. Tosin edellinen vapari on vielä ajokuntoinen vaikkei ihan timangissa kuosissa olekaan.
Lainaanpa tähän omaa viestiäni.
Yritän ensi kerralla napaani ropatessa muistaa ottaa kuvaräpsyt, kun tästä näin säännöllisen epäsäännöllisesti kuitenkin kysellään.
E:
Koko vapari pitää purkaa, ennen kuin kynsiin pääsee käsiksi.
E2:
Ja ainakin Salsan leimalla olevan vaparin mukana tulee 8 mm -> 11 mm kuusiokoloadapteri, joten kuusiokoloavainkaupoille ei tarvitse lähteä.
mni muokkasi tätä : 15.08.2014 at 21.39 Syy: Ei meinaa pysyä foorumin päivitystahdissa & sama bää keväät ja syksyt.
Kiitos mni !
Alumiini vs carbon https://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs
edit. ei ole Whiten carbon, mutta en silti jännäis. Tuohan on tohon hintaan ihan kilpailukykyinen noilla palikoilla alumiini runkojen kanssa.
Laitoin mni ja Salsan muiden napojen huolto ohjeet ekaan viestiin, jos teillä on muita ohjeita niin laittakaa mulle YV:tä niin lisään ekaan viestiin
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Ensimmäinen läski olisi haaveissa hankkia ja hintaa saisi olla maks. 2000e. Kiinnityspaikkoja saisi löytyä retkeilyä ajatellen ja säädettävät dropoutit plussaa.
Olen kallistumassa Salsan Mukluk kolmoseen, josta saa vielä 2014 mallia vaihtelevasti. Suomessa olen nähnyt n. 1700e hintaan ja ulkomailta ehkä hieman halvemmalla. Jos päädyn tähän, olisiko 16" vai 18" sopiva koko, jos kuskilla pituutta 175cm? Tällä hetkellä M-koon 29" Epic alla.
Nyt kuitenkin silmiin pisti 2015 Kona Wo, joka sekoitti pakan, kun paljon näyttää parannuksia olevan edellisen vuoden malliin. Osatkin ihan asiallista tavaraa(kiekoista en osaa sanoa mitään). Tätä saisi näköjään lokakuussa ja suunnilleen samaan rahaan, kuin "vanhaa" Muklukkia. Tästä koko olisi 17"(M).
Tietysti itse kasaamalla saa myös, mutta hinta paukkuu helposti yli, ellei löydä hyvään poistohintaan osia.
Kertokaahan arvon kokeneemmat läskikuskit, kumpaan kannattaisi sijoittaa? Plussat ja miinukset?
Kiitän jo valmiiksi!
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Kohta saa Kiinasta halpaa kuiturunkoa, kun varaston perälle "unohtuneet" myydään ebayssa.
noniinno muokkasi tätä : 16.08.2014 at 09.25
^Yhdennäköisyys on hämmentävä… ^^onko tosiaan näin? En tiedä onko liian kaukaa haettu vertauskohde mutta veneissä alumiinia pidetään juurikin parempana sietämään kolhuja kuin lasikuitu. Olettaisin että tietynlaista rasitusta kuitu kestää paremmin mutta terävää pistemäistä rasitusta huonommin, voin olla väärässäkin eikä olis ensimmäinen tahi viimeinen kerta!
Luinpa myös XXL-ketjun takuu ehdot rungoille,"myönämme kaikille rungoille elinikäisen jatketun takuun,ei koske hiilikuiturunkoja eikä haarukoita"
Framed bikes alaskan carbon->White carbon geometriat ainakin täsmäävät akkiä katsottuna molempien tiedoista eli varmaan samasta tehtaasta molemmat, se selittää kyllä hieman tuota hintaa.
Liikuva shikaani muokkasi tätä : 16.08.2014 at 08.55
Jos olis toi Framed alaskan carbonin tyyliin Bluto keulilla Whitessä, niin olisin jo Vantaalla hakemassa pyörää.
En lähtis veneitä vertaamaan polkupyöriin, enkä lasikuitua hiilikuituun. Toi on kyl aika perseestä, että takuu ei koske hiilikuitua. Kai niissä nyt jokin takuu on?
Myös KHS 4Season 5000 näyttäisi tulleen samasta muotista..
tuossa muuten varsin mielenkiintoiset renkaat, veetires (veerubber) snowshoe xl, mistähän sais ostaa, anyone?!
http://gearjunkie.com/framed-carbon-alaskan-fat-bike
"First Impressions: Beefy, solid, unbreakable. The frame is the stiffest, strongest fat frame we’ve ever seen."
Onpa komia mös tuo KHS!
Juuri kun ajattelin että ehkä TREK Farley 8 olisikin SE pyörä minulle, 1X11 vaihteisto, Bluto keulilla ja oletettavasti laadukkaat kehät lähestulkoon litkuja vaille tubeleksena, hintakin vain pari sataa enemmän kuin tuolla Whitellä kaikkialla euroopassa, niinpä kysyin kotimaiselta kauppiaalta että koska tulee ja varmuudeksi hintaa, 3000€, siis 300 enemmän kuin muualla euroopassa! miksi!? Tuskin ainakaan maksaa pyörästä enempää tehtaalle kuin muutkaan EU-kaupiaat. Mielelläni ostaisin kotimaiselta kauppiaalta ja vaikka rahtikulujen verran maksaisinkin enemmän mutta en kyllä kolmeasataa.
Ovatpas saaneet painavaksi tuon Whiten kuituläskin. XXL:n mukaan 14,3kg. Taitaa olla painavaa kumia ja vannetta tuossa. Mun Fatboy Expertti painaa oletuksena 14,1kg yli 400g:n polkimien kanssa. Omalle läskille on tilattu jo laihdutuskuuri.![]()
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Heitetäänpä tänne kommentti vanhasta ongelmasta, jonka moni On-One-läskeilijä on varmaan jo saanut tavalla tai toisella ratkaistua. Eli kyse on siitä takapikalinkun lipsumisesta, joka itsellänikin alkoi noin puolen vuoden käytön jälkeen. Siihen tuli sitten yritettyä vaihtelevalla menestyksellä kaikenlaista pintojen karhentelua ynnä muuta, mutta tänään yhteislenkillä taisi löytyä se "oikea" ratkaisu ongelmaan. Jäsen tovi kysäisi, että oletkos rasvannut pikalinkun niveltä... Eipä tullut ihan heti mieleen, että rasvaaminen olisi vastaus ongelmaan, mutta kieltämättä se pikalinkun nivel oli kuiva ja jopa vähän ruosteessa. Ja kun sen sitten rasvaili, niin linkun saikin varsin vaivattomasti paaaaljon kireämmälle kuin aiemmin. Eikä näyttäisi enää pikalinkku lipsuvan. Eli kun sieltä pikalinkun nivelestä saa turhat kitkat pois, kiekon saa kiristettyä helposti niin tiukalle, että ainakin itselläni taisi lipsuminen loppua samantien.
En tiedä onko tätä ollut täällä aikaisemmin, en ainakaan ite ole huomannut: http://www.on-one.co.uk/i/q/HUOOFATM...-cassette-body Enemmän rattaita taakse Fattyyn, toivottavasti tuon laakerointi on parempi kuin alkuperäisen 10-lehtisen vapaarattaan.
Saako Fattyyn Blutoa?
Minä myös ihmettelin tuota Whiten kuitupyörän painoa, oma Fatty painaa nyt 14,8 kg teräskeulalla ja halvoilla kombipolkimilla. Päivityspaketti jo tulossa jolla uskon painon putoavan alle 14kg, saapa nähdä huomaako tuota ajossa, jos ei niin lopetan painon kyttäämisen!
En tiedä onko Fattyni poikkeus mutta siinä ei ole ollut mitään edellämainittuja vikoja, paitsi tuo takalinkun lipsuminen kovemmassa runttaamisessa, täytyypä kokeilla rasvausta!
Juu uusi crown race tilalle https://www.on-one.co.uk/i/q/HSOOSMC...5-inch-steerer tuolla vähän aiheesta ja video linkki http://forums.mtbr.com/fat-bikes/one...et-926472.html Niin ja sit läpiakseli etuvanne.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
https://lh5.googleusercontent.com/-S...o/IMG_7089.JPG
Läskin perässä hyvä peesata... mutta eivät odottaneet kun läski tiputti ketjua koko ajan ja vika oli mitätön kun Simanon vaihtaja oli off asennossa
Mietittiin tänään huolto ukon kanssa tota pikalinkku hommoo ja todettiin että kyllä läskeissä pitäis olla läpi akselit
Minkä takia läpiakselit?
Izmolla on niin kova jalka, että se saa läskin perän elään liiaksi..
(oikeesti se ei vaan osaa ajaa shimano-vaihteilla ja onhan toi vaihtajankorvake joskus ottanu osumaa, eikä ihan satasuorassa ole..)
Kirjanmerkit