GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 28 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

En minä ainakaan hiilikuitua pelkäisi. XXL tarjoaa vissiin elinikäisen takuun pyörilleen. Facebookin kuvassahan on 1x11 vaihteistolla ja XXL:n sivuilla sitten 2x10. Johtuisko siitä tuo alennettu hinta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Ja huonoja on varmaan Salsa 3 jota ei voi huoltaa ?
    Eipä tosiaankaan ihan ydinsodan kestävä. Mulla 11 tkm ajettu Mukluk 3 -napa, jossa kolmas vapari menossa. Tosin edellinen vapari on vielä ajokuntoinen vaikkei ihan timangissa kuosissa olekaan.

Lainaanpa tähän omaa viestiäni.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mni Katso viesti
    Salsan virallinen kanta on että "Mukluk 3 vapaaratas ei ole purettavissa", mutta oikeasti tuon purkaminen on helppo homma, mitä nyt irtokuulien kanssa pitää olla vähän skarppina.

Muk 3 vapari lähtee irti 11 mm kuusiokoloavaimella, normaali oikeakätinen kierre (ensin toki laakerit ja akseli purettava, kuten zipo jo kertoi, peltiavaimet & vasara). Vapaaratas puretaan erikoistyökalulla ja tässä vasenkätinen kierre. Kannattaa höllätä tämä vaparin rungon kierre kun vapari on vielä kiekossa kiinni.

Itse rälläköin tuon erikoisavaimen enon pajalla vanhasta niittokoneen terästä, kun reissun päällä alkoi kynnet lipsumaan ja ajamaan piti päästä. Joku Shimanon vapaaratasavain kuulemma sopii tuohon Formulaan, mutta tosiaan tuollainen sopivan kokoinen kestävä lattarauta toimii myös hyvin.

Huoltona putsaus, tölskäytyneiden kynsien nurkkien varovainen siistiminen viilalla ja kevyt voitelu.
    Yritän ensi kerralla napaani ropatessa muistaa ottaa kuvaräpsyt, kun tästä näin säännöllisen epäsäännöllisesti kuitenkin kysellään.

E:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Siis eikö Salsa 3-napaa voi huoltaa ollenkaan? Kai nyt kynnet voi pyyhkiä puhtaaksi ja sipaista notkeammat rasvat tilalle? Jos ei, niin johan on markkinatalous.
    Koko vapari pitää purkaa, ennen kuin kynsiin pääsee käsiksi.

E2:
    Ja ainakin Salsan leimalla olevan vaparin mukana tulee 8 mm -> 11 mm kuusiokoloadapteri, joten kuusiokoloavainkaupoille ei tarvitse lähteä.
    mni muokkasi tätä : 15.08.2014 at 21.39 Syy: Ei meinaa pysyä foorumin päivitystahdissa & sama bää keväät ja syksyt.

Kiitos mni !

Niin kyllä tarjoaa mutta tuskin korvaa jos kiviin kolhii, tai kun ei ole tietoa/kokemusta miten kuitu kestää tuollaista pistemäistä terävää kolhua, kauhutarinoita kyllä löytyy missä kerrotaan menneen laakista täysin säpäleiksi… ehkä turha pelko.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    En minä ainakaan hiilikuitua pelkäisi. XXL tarjoaa vissiin elinikäisen takuun pyörilleen. Facebookin kuvassahan on 1x11 vaihteistolla ja XXL:n sivuilla sitten 2x10. Johtuisko siitä tuo alennettu hinta?

Alumiini vs carbon https://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs

edit. ei ole Whiten carbon, mutta en silti jännäis. Tuohan on tohon hintaan ihan kilpailukykyinen noilla palikoilla alumiini runkojen kanssa.

Laitoin mni ja Salsan muiden napojen huolto ohjeet ekaan viestiin, jos teillä on muita ohjeita niin laittakaa mulle YV:tä niin lisään ekaan viestiin
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

jep, tuon videon olenkin nähnyt ja kyllä näyttää kestävän! Mutta onko tässä juuri rungon laadussa tingitty kun hinta on noinkin edullinen? No, sehän ei selviä kyllä täällä kyselemällä eikä varmaan mistään muualtakaan joten ainoa konsti taitaa olla vaan testata.
    Alumiini vs carbon https://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs

edit. ei ole Whiten carbon, mutta en silti jännäis. Tuohan on tohon hintaan ihan kilpailukykyinen noilla palikoilla alumiini runkojen kanssa.

Ensimmäinen läski olisi haaveissa hankkia ja hintaa saisi olla maks. 2000e. Kiinnityspaikkoja saisi löytyä retkeilyä ajatellen ja säädettävät dropoutit plussaa.

Olen kallistumassa Salsan Mukluk kolmoseen, josta saa vielä 2014 mallia vaihtelevasti. Suomessa olen nähnyt n. 1700e hintaan ja ulkomailta ehkä hieman halvemmalla. Jos päädyn tähän, olisiko 16" vai 18" sopiva koko, jos kuskilla pituutta 175cm? Tällä hetkellä M-koon 29" Epic alla.

Nyt kuitenkin silmiin pisti 2015 Kona Wo, joka sekoitti pakan, kun paljon näyttää parannuksia olevan edellisen vuoden malliin. Osatkin ihan asiallista tavaraa(kiekoista en osaa sanoa mitään). Tätä saisi näköjään lokakuussa ja suunnilleen samaan rahaan, kuin "vanhaa" Muklukkia. Tästä koko olisi 17"(M).

Tietysti itse kasaamalla saa myös, mutta hinta paukkuu helposti yli, ellei löydä hyvään poistohintaan osia.

Kertokaahan arvon kokeneemmat läskikuskit, kumpaan kannattaisi sijoittaa? Plussat ja miinukset?

Kiitän jo valmiiksi!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti

Olen kallistumassa Salsan Mukluk kolmoseen, josta saa vielä 2014 mallia vaihtelevasti. Suomessa olen nähnyt n. 1700e hintaan ja ulkomailta ehkä hieman halvemmalla. Jos päädyn tähän, olisiko 16" vai 18" sopiva koko, jos kuskilla pituutta 175cm? Tällä hetkellä M-koon 29" Epic alla.

Itse olen 176cm pitkä ja ajan 15" eli S-kokoisella Muklukilla kun taas toiset samankokoiset ajaa 17" eli M-kokoisella, molemmat menee hyvin, itse tykkään suuremmasta Standover tilasta sekä hieman ahtaamasta ohjaamosta. Joten oma valintani oli tuo pienempi koko.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Pasi Ahopelto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Kertokaahan arvon kokeneemmat läskikuskit, kumpaan kannattaisi sijoittaa? Plussat ja miinukset?
    Kokoonpanon ynnä muun osalta en osaa sanoa, mutta jos toista on saatavilla nyt, niin sen saa heti kotiin. Toisen saa ajoon lokakuussa, ellei valmistajalle tule vaikeuksia toimittaa pyörää jälleenmyyjille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Toinen asia mikä mietityttää on tuo hiilikuiturunko, olisko kuitenkin alumiini turvallisempi vaihtohto
    Tämähän on juuri toistepäin.

noniinno Guest

Kohta saa Kiinasta halpaa kuiturunkoa, kun varaston perälle "unohtuneet" myydään ebayssa.
    noniinno muokkasi tätä : 16.08.2014 at 09.25

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Itse olen 176cm pitkä ja ajan 15" eli S-kokoisella Muklukilla kun taas toiset samankokoiset ajaa 17" eli M-kokoisella, molemmat menee hyvin, itse tykkään suuremmasta Standover tilasta sekä hieman ahtaamasta ohjaamosta. Joten oma valintani oli tuo pienempi koko.
    Minkä mittaisella stemillä ajat? S-kokoisen Muklukin vaakaputki näyttäis olevan lähellä oman 26" M-koon täpärin vaakaputkea. Täpärissä 50mm stemmi.
    Saattaisi siis M-kokoinen Muklukki olla omaan makuun jopa iso...mulla mittaa 173cm.

^Yhdennäköisyys on hämmentävä… ^^onko tosiaan näin? En tiedä onko liian kaukaa haettu vertauskohde mutta veneissä alumiinia pidetään juurikin parempana sietämään kolhuja kuin lasikuitu. Olettaisin että tietynlaista rasitusta kuitu kestää paremmin mutta terävää pistemäistä rasitusta huonommin, voin olla väärässäkin eikä olis ensimmäinen tahi viimeinen kerta!
    Luinpa myös XXL-ketjun takuu ehdot rungoille,"myönämme kaikille rungoille elinikäisen jatketun takuun,ei koske hiilikuiturunkoja eikä haarukoita"

Framed bikes alaskan carbon->White carbon geometriat ainakin täsmäävät akkiä katsottuna molempien tiedoista eli varmaan samasta tehtaasta molemmat, se selittää kyllä hieman tuota hintaa.
    Liikuva shikaani muokkasi tätä : 16.08.2014 at 08.55

Jos olis toi Framed alaskan carbonin tyyliin Bluto keulilla Whitessä, niin olisin jo Vantaalla hakemassa pyörää.

En lähtis veneitä vertaamaan polkupyöriin, enkä lasikuitua hiilikuituun. Toi on kyl aika perseestä, että takuu ei koske hiilikuitua. Kai niissä nyt jokin takuu on?

Myös KHS 4Season 5000 näyttäisi tulleen samasta muotista..

tuossa muuten varsin mielenkiintoiset renkaat, veetires (veerubber) snowshoe xl, mistähän sais ostaa, anyone?!

http://gearjunkie.com/framed-carbon-alaskan-fat-bike
    "First Impressions: Beefy, solid, unbreakable. The frame is the stiffest, strongest fat frame we’ve ever seen."

Onpa komia mös tuo KHS!
    Juuri kun ajattelin että ehkä TREK Farley 8 olisikin SE pyörä minulle, 1X11 vaihteisto, Bluto keulilla ja oletettavasti laadukkaat kehät lähestulkoon litkuja vaille tubeleksena, hintakin vain pari sataa enemmän kuin tuolla Whitellä kaikkialla euroopassa, niinpä kysyin kotimaiselta kauppiaalta että koska tulee ja varmuudeksi hintaa, 3000€, siis 300 enemmän kuin muualla euroopassa! miksi!? Tuskin ainakaan maksaa pyörästä enempää tehtaalle kuin muutkaan EU-kaupiaat. Mielelläni ostaisin kotimaiselta kauppiaalta ja vaikka rahtikulujen verran maksaisinkin enemmän mutta en kyllä kolmeasataa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Minkä mittaisella stemillä ajat? S-kokoisen Muklukin vaakaputki näyttäis olevan lähellä oman 26" M-koon täpärin vaakaputkea. Täpärissä 50mm stemmi.
    Saattaisi siis M-kokoinen Muklukki olla omaan makuun jopa iso...mulla mittaa 173cm.
    Mulla on 50mm stemmi ja tankona Answerin 20/20

Ovatpas saaneet painavaksi tuon Whiten kuituläskin. XXL:n mukaan 14,3kg. Taitaa olla painavaa kumia ja vannetta tuossa. Mun Fatboy Expertti painaa oletuksena 14,1kg yli 400g:n polkimien kanssa. Omalle läskille on tilattu jo laihdutuskuuri.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Heitetäänpä tänne kommentti vanhasta ongelmasta, jonka moni On-One-läskeilijä on varmaan jo saanut tavalla tai toisella ratkaistua. Eli kyse on siitä takapikalinkun lipsumisesta, joka itsellänikin alkoi noin puolen vuoden käytön jälkeen. Siihen tuli sitten yritettyä vaihtelevalla menestyksellä kaikenlaista pintojen karhentelua ynnä muuta, mutta tänään yhteislenkillä taisi löytyä se "oikea" ratkaisu ongelmaan. Jäsen tovi kysäisi, että oletkos rasvannut pikalinkun niveltä... Eipä tullut ihan heti mieleen, että rasvaaminen olisi vastaus ongelmaan, mutta kieltämättä se pikalinkun nivel oli kuiva ja jopa vähän ruosteessa. Ja kun sen sitten rasvaili, niin linkun saikin varsin vaivattomasti paaaaljon kireämmälle kuin aiemmin. Eikä näyttäisi enää pikalinkku lipsuvan. Eli kun sieltä pikalinkun nivelestä saa turhat kitkat pois, kiekon saa kiristettyä helposti niin tiukalle, että ainakin itselläni taisi lipsuminen loppua samantien.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Ovatpas saaneet painavaksi tuon Whiten kuituläskin. XXL:n mukaan 14,3kg. Taitaa olla painavaa kumia ja vannetta tuossa. Mun Fatboy Expertti painaa oletuksena 14,1kg yli 400g:n polkimien kanssa. Omalle läskille on tilattu jo laihdutuskuuri.
    Mulefootti vanne lienee kevyempi kuin HRD ja Bulldozer kumi taitaa painaa n. 1400 g/kpl, joten; painavaa kuitua

En tiedä onko tätä ollut täällä aikaisemmin, en ainakaan ite ole huomannut: http://www.on-one.co.uk/i/q/HUOOFATM...-cassette-body Enemmän rattaita taakse Fattyyn, toivottavasti tuon laakerointi on parempi kuin alkuperäisen 10-lehtisen vapaarattaan.

Saako Fattyyn Blutoa?

Minä myös ihmettelin tuota Whiten kuitupyörän painoa, oma Fatty painaa nyt 14,8 kg teräskeulalla ja halvoilla kombipolkimilla. Päivityspaketti jo tulossa jolla uskon painon putoavan alle 14kg, saapa nähdä huomaako tuota ajossa, jos ei niin lopetan painon kyttäämisen!

En tiedä onko Fattyni poikkeus mutta siinä ei ole ollut mitään edellämainittuja vikoja, paitsi tuo takalinkun lipsuminen kovemmassa runttaamisessa, täytyypä kokeilla rasvausta!

Saako Fattyyn Blutoa?
    Juu uusi crown race tilalle https://www.on-one.co.uk/i/q/HSOOSMC...5-inch-steerer tuolla vähän aiheesta ja video linkki http://forums.mtbr.com/fat-bikes/one...et-926472.html Niin ja sit läpiakseli etuvanne.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

https://lh5.googleusercontent.com/-S...o/IMG_7089.JPG

Läskin perässä hyvä peesata... mutta eivät odottaneet kun läski tiputti ketjua koko ajan ja vika oli mitätön kun Simanon vaihtaja oli off asennossa

Mietittiin tänään huolto ukon kanssa tota pikalinkku hommoo ja todettiin että kyllä läskeissä pitäis olla läpi akselit

Minkä takia läpiakselit?

Izmolla on niin kova jalka, että se saa läskin perän elään liiaksi..

(oikeesti se ei vaan osaa ajaa shimano-vaihteilla ja onhan toi vaihtajankorvake joskus ottanu osumaa, eikä ihan satasuorassa ole..)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •