GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 24 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

Ja kokemuksiahan on tullut lisää Schwalben One tuubien kanssa. Nyt siis takana ollut 24 ja edessä 22. Erittäin mukava ja ajettava yhdistelmä. Luotan ääritilanteissakin. Ovatko sitten nopeat - on vaikea tätä arvioida, kun pitäisi olla koko ajan vertailukohta käsillä. Tuntuvat sellaisilta.

Entä kestävyys? Sen suhteen ei aivan äärimmäistä luottoa ole. Nyt paniiikki-lukkojarrutuksessa (auto kääntyi yllättäen eteen ja pysähtyi siihen) takarenkaasta kuoriutui ihan kiitettävästi pintaa pois. Renkaillahan ei ole ajettu vielä kuin 500 kilometriä. En kylläkään tiedä, olisiko mikään rengas tuossa kestänyt ilman vaurioita. Eli noin 40 km/h vauhdista nollaan hätäjarrutuksena.

OT: ei kolissut, mutta huutoa ja kiroilua ja käsimerkkejä tuli käytettyä

Ootko PatilZ käyttänyt minkälaisia paineita noissa ja paljon painoa? Itellä on myös hyviä kokemuksia Schwalbe Ironman 22mm tuubeista (oletan olevan pintakuviointia lukuunottamatta sama kuin One), tuntuis kulkevat hyvin ja ovat myös mukavat jopa paineilla 9,5bar takana/9,0bar edessä. Kuskilla kuivapaino 75kg. Pienemmilläkin paineilla oon ajellut. Noissahan on alue 8-14bar.

Kutakuinkin 9bar on tullut laitettua sekä eteen että taakse (24mm). Vätternrundanille tuuppasin 10bar. Sileällä tiellä muka nopeampi. Mulla ei tällä hetkellä ole kuivapainoa (fläsää aivan liikaa).

r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Ja kokemuksiahan on tullut lisää Schwalben One tuubien kanssa. Nyt siis takana ollut 24 ja edessä 22. Erittäin mukava ja ajettava yhdistelmä. Luotan ääritilanteissakin. Ovatko sitten nopeat - on vaikea tätä arvioida, kun pitäisi olla koko ajan vertailukohta käsillä. Tuntuvat sellaisilta.

Entä kestävyys? Sen suhteen ei aivan äärimmäistä luottoa ole. Nyt paniiikki-lukkojarrutuksessa (auto kääntyi yllättäen eteen ja pysähtyi siihen) takarenkaasta kuoriutui ihan kiitettävästi pintaa pois. Renkaillahan ei ole ajettu vielä kuin 500 kilometriä. En kylläkään tiedä, olisiko mikään rengas tuossa kestänyt ilman vaurioita. Eli noin 40 km/h vauhdista nollaan hätäjarrutuksena.

OT: ei kolissut, mutta huutoa ja kiroilua ja käsimerkkejä tuli käytettyä
    No enpä tiedä sellaista maantierengasta, joka kestäisi ko. käsittelyn ilman mitään näkyvää jälkeä...

^ niinpä. Ehkä tämä vaurion määrä tässä mietityttää.

sledgehammer Guest
    Joka reissu ilman flättiä lisää entisestään positiivista yllätystä Tufo elite ride tuubien suhteen. En osaa sanoa, miten hyvin rullaavat, kun ovat mun ekat tuubit, mutta kestävyys tuntuisi olevan kohdallaan. Ovat nyt nähneet hiekkaa, soraa, pari reikää ja tämän päivän jälkeen sadettakin. Nyt varmaan joku 600km takana ja eivät ole kuluneet oikeastaan ollenkaan. Ja heti perään kop-kop puiseen pöytälevyyn :P Mä alan entisestään arvostamaan tuota kestävyyttä yli rullaavuuden ja muutaman desimaalin tehoerojen. Pääasia ettei tartte tehdä rengashommia lenkillä.

Ei ole eka kerta meikäläisen suusta, mutta kokeilepa Veloflexin Carbonia/Arenbergia seuraavaksi. Omassa käytössä sekä mukavampi että kestävämpi kuin Elite Ride. Muuttujiahan on tuhoton määrä, mutta tuubitaipaleen alussa vaihtaisin merkkiä ja mallia aina kun mahdollisuus.

sledgehammer Guest
    Juu, tarttee koittaa muitakin. Contin compet taitaa olla seuraavana listalla.

Oma tuubisivistys osoittautuu ohueksi juuri Contin kohdalla. Monihan noita käyttää (varmasti syystäkin) tyytyväisenä. Oma kiinnostus olisi ehkä suurempaa, jos esim. ammattilaisten käytössä olevia lateksisisuriversioita pääsisi tyyppaamaan. Joskus taisin Contia harkitakin, mutta kun 22-millisiä leveämpiä ei osunut kohdalle, nappasin Challenget.

sledgehammer Guest
    Muille kelpaa normisisuri. Ei oo tarvinnut varmaan kuukauteen lisäillä edes ilmaa. Nyt kun on fillari tikissä ja reeni maistuu, niin ei jaksa turhia säätää. Pääasia että meno maistuu ja ennen kaikkea se, ettei se lopu flättiin

Onko kenelläkään havaintoja tanwall 24–26 mm renkaista hieman karkeammalla kuviolla? Näyttää siltä että sekä Veloflex että Challenge ovat laittaneet Paris-Roubaix-mallinsa jäihin…

(Dugast on yksi vaihtoehto, Vittoria ei, koska ne eivät vaan edelleenkään kestä.)

Miten niin näyttää? Roubaix ja Arenberg ovat kyllä edelleen Veloflexin saitilla, sekä saatavilla esim. jedi-sportsista.

sledgehammer Guest
    Noniin, nyt on kunnon viilto takarenkaassa ja uusien tilaaminen alkaa olla ajankohtaista. Tällä hetkellä alla Tufo elite ridet 23mm koossa. Tilalle olin kaavaillut Contin compea samassa koossa, mutta bike24 tarjoaa vain 22mm ja 25mm kokoja. Onko toi 25mm jo turhan leveä ja onko se ylipäänsä tuon kokoinen? Ei oikein uskaltaisi ihan arvalla tilata. Toi 23mm tufo istuu nätisti vanteelle ja valmistajan mukaan 25mm mahtuu runkoon ihan nätisti. Ainoa mikä askarruttaa on se, ettei toi 25mm olisi ihan donitsin näköinen aerokiekon päällä...

Kyllä 25mm Conti istuu varsin hyvin oikeasti aeron kiekon päälle. Vanhan mallinen v-profiililla varustettu kapea vanne ei ehkä toimi 25mm renkaan kanssa kovin hyvin. Minulla on F6R vanteella 25mm Competitionit ja tulevat ehkä noin 0,5mm reunojen yli. Viimeisimmän polven aerovanteethan taitavat olla vielä hieman leveämmät...

sledgehammer Guest

Emmä tiä onko noi mun kiekot oikeasti aerot. Ehkä vähän. Tufot oli ajopaineilla mauserilla mitattuna 24,5mm ja kyllähän ne vähän pullottaa, muttei mun mielestä liikaa. Jos noi 25mm contit olis samaa kokoluokkaa, niin kyllä mä sellaset tilaisin. Yhtään isompia en kyllä haluis laittaa, mutta toisaalta 22mm tuntuu jo vähän turhan kaposelta. Mulla kun ei oo mitään reeni/kisakiekkoja, on vaan tuo yks setti ja sillä vedetään, niin kauan kun ovat hyvät. Sitten kun tulee tunnit täyteen, ostetaan uudet. Siksi mukavuuskin painaa rahtusen verran vaakakupissa. Tärkeintä kuitenkin kohtuullinen paino ja ennen kaikkea hyvä pistosuojaus.

Laita eteen 22mm ja taakse 25mm niin ei tartte katella pullottavaa etumusta

sledgehammer Guest
    Ei prkl, mites toi force/attack setti sitten olis? Menee ihan jankkaamiseksi tää valintahomma... Vähän kyllä katselin uusia elite ridejäkin. Niin vakuuttavasti ovat kestänet kaiken soralla ajon yms jutut ja edes takarenkaan 1cm mittaisesta viillostakaan ei vielä vuoda. Alimmat kudokset kyllä näkyy, muttei oo mennyt läpi. Muistan, kun ajoin sen kiveen ja se ei ollut ihan pikku pommi. Olin 100% varma heti osuman jälkeen, että tuli regastöitä, mutta ei. Ovat sietäneet esimerkillisesti väärinkäyttöä, eikä sisällä ole edes litkuja. Venttiilinjatkot ovat kyllä Tufoihin vähän kiven alla. Kaikissa ostamissani on ollut vääränlaiset kierteet ja venttiilit tykkäävät vähän liimautua kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Ei ole eka kerta meikäläisen suusta, mutta kokeilepa Veloflexin Carbonia/Arenbergia seuraavaksi. Omassa käytössä sekä mukavampi että kestävämpi kuin Elite Ride. Muuttujiahan on tuhoton määrä, mutta tuubitaipaleen alussa vaihtaisin merkkiä ja mallia aina kun mahdollisuus.
    Olen käytellyt toista kesää Veloflexin Carboneita kun luin täällä niiden hyvästä kestävyydestä ja kutenkin kohtuullisesta painosta. Noin 265-269 g ovat painot olleet. Kestävyydessä on kuitenkin ollut toivomisen varaa. Kulutuspinnat eivät ole ehtineet miksikään mutta keskelle kulutuspintaa tulleet muutaman millin - puolen sentin palkeenkielet ovat puhkaisseet kumin takarenkaasta nyt jo kolmannen kerran. Kunnolla caffelatexia sisään ja kaksi patruunaa saivat reiän sen verran paikattua, että pääsin kotiin. Kotona reikää tutkiessa paikka-aineen tukkeuma lähti kuitenkin taas liikkeelle eikä reikä paikkaannu uudestaan.

Reiät tai nämä palkeenkielet ovat varmaankin johtuneet terävästä kivenmurusta tms. mutta silti näitä on tullut nyt mielestäni aika usein ja harmittaa, kun käyttöikää muutoin olisi ollut paljon jäljellä. Ehkä 500 km pääsin uusimmalla. Liimasin eilen uuden taas paikoilleen ja siinä näyttää olevan hieman pystyheittoa. Pitää käydä illalla testaamassa tuntuuko kovassa vauhdissa.

Seuraavaksi (ens kesäksi) koitan kyllä jotain muuta. Schwalben Onet 24 mm leveenä kiinnostaisi mutta One-ketjussa niitä ei erityisen kestäviksi ole kylä kehuttu. Noin kulutuspintakin jos takana kuluu viidessäsadassa selvästi pois.
    Mitään 300+ painoisia en toisaalta halua vaikka saattaisivat kestääkin.

sledgehammer Guest
    Mä oon nyt tän kesän ajellut elite ridellä, eikä ole ollut kestossa valitettavaa. Oman persuntuman mukaan kestää sen minkä Contin GP4000s avo kesti, eli käyttöiän loppuun. Tällä viikolla tipahtaa Contin compet postiluukkuun ja sitten koitetaan niitä. Nää fiilis ja mukavuusjutut painaa päivä päivältä vähemmän. Mä oon tyytyväinen, kun ei ole tarvinnut paikkailla. Painokaan ei ole mahdoton ja täydennystarvetta on ehkä kerran kahdessa viikossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Schwalben Onet 24 mm leveenä kiinnostaisi mutta One-ketjussa niitä ei erityisen kestäviksi ole kylä kehuttu. Noin kulutuspintakin jos takana kuluu viidessäsadassa selvästi pois.
    Mulla on 24mm takana ja todellakin 500km kohdalla kulutuspintaa lähti reilusti pois ja aivan yllättäen n. 15 metrin ajomatkan aikana. Ks. yllä viesti 699. Sen jälkeen olen ajellut tällä kärsineellä nakilla n. 1500 km ilman ongelmia. Nyt meinasin laittaa viikonlopuksi Route 300 + Jättimylly -tuplaan vaihtaa uuden tuubin. Siis ei ainakaan ihan paha kulumaan pois. Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin saanut tänä suvena kolme Onea menemään rikki:
    1. Pirkka, ennen lähtöä parkkipaikalla "tappajasepeli" takarenkaasta läpi - litku ei paikannut
    2. Pirkka, jossain ennen Kurua eturenkaassa pienempi "tappajasepeli" - litku piti ilmat maaliin ja parkkipaikalla lopullinen rikkoutuminen
    3. tm (työmatkatempo, laiskuuttani en ollut vaihtanut avoja alle) eli tuo viestin 699 insidenssi.

Meinasin käydä ostamassa loppukesäksi samallaisen mutta 22 millisen - ja vieläpä kivijalkakaupasta.

Contin Competitioneilla nyt ajettu yhteensä 12 000km. Yksi puhkeaminen kesken lenkin sopii noihin kilometreihin, renkaita toki vaihdettu välillä uusiin ja paikattu muutaman kerran tufon litkulla paineiden karattua normaalia enemmän peräkkäisten ajopäivien välillä. Kiven sirun tai vastaavan aiheuttamia vuotoja on siis toki ollut enemmän kuin tuo yksi lenkillä puhkeaminen. Kaiken kaikkiaan huolettomia kilometrejä noilla, joten mukana lenkillä kulkee pullo tufon litkua, ei varatuubia.

Tiukahkot asentaa, kuten monet ovat jo aiemmin todenneet. Enemmän kuitenkin tekniikka- kuin voimalaji noiden asentaminen. Etran pu-pinnoitetuilla käsineillä (2.39€/pari) saa noista muuten todella jämäkän ja luistamattoman otteen. Helpottaa tuubin käsittelyä huomattavasti. Hyvät asennuskäsineet muutenkin kun tuubien kanssa värkkäilyyn.

http://tuotteet.etra.fi/fi/g21695744...kas-etra-light
    pätkä muokkasi tätä : 13.08.2014 at 18.56 Syy: linkki

Mä käytän noita kalastushanskoina
    Ahvenen suusta on kivempi irroittaa uistinta noi kädessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Onko kenelläkään havaintoja tanwall 24–26 mm renkaista hieman karkeammalla kuviolla? Näyttää siltä että sekä Veloflex että Challenge ovat laittaneet Paris-Roubaix-mallinsa jäihin…

(Dugast on yksi vaihtoehto, Vittoria ei, koska ne eivät vaan edelleenkään kestä.)
    FMB Paris-Roubaix? Prohvien valinta.

Dugastikin näyttää kauppaavan Paris-Roubaixia ja perus maantiekumiaankin 25 ja 27 millisenä.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    FMB Paris-Roubaix? Prohvien valinta.

Dugastikin näyttää kauppaavan Paris-Roubaixia ja perus maantiekumiaankin 25 ja 27 millisenä.
    FMB on liian artesaani, ei-proffien versioissa on aika paljon laatueroja (nimim. kahdesta sisäkudos revennyt). Voi olla että Dugastilla mennään, ei se paljon kalliimpi sitten lopussa ole…

sledgehammer Guest
    Compet alla (22mm ja 25mm) ja täytyy todeta (niin kuin on joku jo aikaisemmin todennutkin) että ovat aika napakat alla. 11bar paineita ja kyyti oli todella kovaa. Ei elite ridet 24mm levyisenä samoilla paineilla ollut läheskään noin napakat. Mauserilla mittasin leveydet ja ne olivat tarkallaan sen verran, mitä mallimerkintä kertoi. Takarengas ehkä vähän turhan pullea tolle Gigantec kehälle. No vaihdetaan sinnekin 22 sitten kun tuosta aika jättää. Ei kuitenkaan mitään valitettavaa noista nyt ekan 115km lenkin jälkeen. Kunhan kestävät samalla tavalla kuin elite ridet, niin mä oon tyytyväinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Compet alla (22mm ja 25mm) ja täytyy todeta (niin kuin on joku jo aikaisemmin todennutkin) että ovat aika napakat alla. 11bar paineita ja kyyti oli todella kovaa. Ei elite ridet 24mm levyisenä samoilla paineilla ollut läheskään noin napakat. Mauserilla mittasin leveydet ja ne olivat tarkallaan sen verran, mitä mallimerkintä kertoi. Takarengas ehkä vähän turhan pullea tolle Gigantec kehälle. No vaihdetaan sinnekin 22 sitten kun tuosta aika jättää. Ei kuitenkaan mitään valitettavaa noista nyt ekan 115km lenkin jälkeen. Kunhan kestävät samalla tavalla kuin elite ridet, niin mä oon tyytyväinen.
    Itse olen ajanut 22mm Competitionia 8/8,5 bar paineilla enkä yhtään enempää ole kaivannut kun kuskilla on 77kg painoa. Kyyti ei mielestäni eroa juuri verrattuna avo GP4000s. Kokeile vähentää paineita?
    Itselläni ei tosin ole viellä muista tuubeista kokemusta. Teräsfillariin pitäisi liimata Veloflexit niin voisi verrata ajokokemuksia.

Competitionit ovat 7-8 bar paineillakin selkeästi kovemmat ajotuntumaltaan kuin Veloflexit. Mutta miksi ihmeessä 11bar...?

Joo, kannattaa kokeilla tiputtaa paineita vähintäänkin kokeilumielessä. Ite en kyllä 22 mm Carboniin laita edes taakse yli 8 baria. (Painoa ei kesälläkään ole montaa kiloa alle 90 kg.) 25 mm Arenbergiin saatan hyvinkin laittaa taakse vajaat 7 bar. En väitä, että näin alas kannattaa heti mennä, mutta 11 bar Tufoon on kyllä helvetin kova paine vaikka kuski ei mikään keiju olisikaan.

sledgehammer Guest
    Competitionit ovat 7-8 bar paineillakin selkeästi kovemmat ajotuntumaltaan kuin Veloflexit. Mutta miksi ihmeessä 11bar...?

No tufot oli ihan ok noilla paineilla. Täytyy varmaan vähän laskea.

sledgehammer Guest
    Tänään 9bar paineet ja kyyti ihan ok. Tuuppasin renkaisiin 10 ja 15ml revo sealia varoiksi. Kisat kahden viikon päästä niin lähinnä sitä silmällä pitäen laitoin etukäteen. Nopeasti se tavara ainakin venttiilin putken liimaa umpeen niin kaipa se reiänkin paikkaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •