GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 99 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 89 97 98 99 100 101 109 149 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.941 - 2.970 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #2941
    Mitäs eroa Fulcrum Racing Quattro ja Campagnolon Scirocco 35 on? Ensimmäisiä vaihtokiekkoja katselen kun entry lvl Madduxit hajosivat.

  2. #2942
    sledgehammer Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Mitkä olis hyvät ja nopeahkot kiekot noin 350€ budjetilla Felttiini? Zoomailisin jotain 1.5-1.8kg ja 30-35mm kehällä. Pörssi ei veny uuteen triathlon pyörään, mut kiekot ois kiva päivittää.
    Kattele citec Aero 3000 kiekkoja ebaystä. Mulla oli yhdet ja olin ihan tyytyväinen niihin.

  3. #2943
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Oisko muuten toripoliisilla etuvaihtaja pikkasen liika alhaalla, 2 milliä pitäisi olla tuota rakoa isomman rieskan hampaasta mitattuna häkkiin.???
    Itseasiassa voipi ollakin. Samalla nostan sitä ku vaihdan rattaan ja kiekot.

  4. #2944
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Menikö eturattaan piikit samassa Kuopion rymäyksessä noin hurjaan kuntoon?

  5. #2945
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bodhisatva Katso viesti
    Mitäs eroa Fulcrum Racing Quattro ja Campagnolon Scirocco 35 on? Ensimmäisiä vaihtokiekkoja katselen kun entry lvl Madduxit hajosivat.
    Ne ovat käytännössä samat kiekot. Fulcrum on Campagnolon alabrändi.

  6. #2946
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Pinnaukset on vain erilaiset.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  7. #2947
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Menikö eturattaan piikit samassa Kuopion rymäyksessä noin hurjaan kuntoon?
    Menivät. Onneksi toimi iso ratas sen verran, että parissa laskussa pystyi käyttämään. Jälkeenpäin miettinyt, että ois voinut käydä huonomminkin. Tällä kertaa tilaukseen meni vanteet ja eturatas, muuten säästyttiin vaurioilta, kuten ketju ja takavaihtaja.

  8. #2948
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Saako reilulla tontulla mitään mielenkiintoisia ja 95kg ajajan alla toimivia shimano yhteensopivia ~50-60mm avo aerokiekkoja jotka olisivat oikeasti hyvät? Kun ei kunto kestä ajaa pitkiä matkoja (>50km) yli 30km/h keskinopeuksilla nykyisillä välineillä, niin pitää virittää vehkeitä.

    Nykyiset kiekot ovat ksyrium elite s:t ja ne ovat kyllä toimineet loistavasti, mutta aerot ne eivät ole.
    Tctic muokkasi tätä : 12.08.2014 at 08.35

  9. #2949
    Tuohon avo-aero speksiin ei varmaan kovin monta vaihtoehtoa löydy. Yksi on Zipp 60: http://www.bike-components.de/produc...dell-2014.html
    Noiden hyvyydestä en osaa mitään sanoa

  10. #2950
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Saako reilulla tontulla mitään mielenkiintoisia ja 95kg ajajan alla toimivia shimano yhteensopivia ~50-60mm avo aerokiekkoja jotka olisivat oikeasti hyvät? Kun ei kunto kestä ajaa pitkiä matkoja (>50km) yli 30km/h keskinopeuksilla nykyisillä välineillä, niin pitää virittää vehkeitä.

    Nykyiset kiekot ovat ksyrium elite s:t ja ne ovat kyllä toimineet loistavasti, mutta aerot ne eivät ole.
    Ei taida pelkät vanteet pelastaa Sama asia ku ylipainoinen keventää pyörää lisätäkseen nopeutta.. Asiana, että hitaastihan nuo keskarit kehittyy, mut eipä tuohon ongelmaan taida olla oikotietä? Tiettyyn pisteeseen asti varmaan pääsee panostamalla kalustoon, mutta loppupeleissä työ on itse tehtävä.

  11. #2951
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Ffwd:llä löytyy kans valikoimaa edullisempaan hintaan. Varsinkin noissa alu-carbon avoilla 60mm kehillä tuppaa painoa olemaan reilusti.

  12. #2952
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Ei taida pelkät vanteet pelastaa...
    Samoilla linjoilla. Parempaan lopputulokseen pääsee ajan kanssa, oikealla treenillä ja painonpudotuksella.

    Jos kiekoista apua hakee, yksi vaihtoehto olisi kai joku Zippin oikein korkealaippainen malli. Niille oli jossain testeissä mitattu negatiivinen drag-arvo: tuollainen kiekko kai sitten vie pyörää vauhdikkaasti ilman polkemistakin...
    Rule #1: Obey The Rules

  13. #2953
    sledgehammer Guest
    EBay auki ja kas, tonnilla saa vaikka mitä. Mä oon nyt koittanut metsästää citecin cx6000 hiilarikiekkoja joissa on alumiininen jarrupinta, mutta itse kehä on kokonaan hiilaria. Olisi sopivan aeroo, ei sattuis päähän asti jarrutella sateella ja painokin ihan OK. Meidän maisemissa ei tartte jännitellä edes sitä, pysyykö pinta kiinni. Hyvä ja halpa vois olla swiss-siden Hadron. Ei nyt kevein mahdollinen, mutta takuut toimii ja ihan ajatuksella noita on suunniteltukin.
    sledgehammer muokkasi tätä : 12.08.2014 at 13.17

  14. #2954
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Heh! Painohomma on hallinnassa kunhan lääkitys saadaan kohdalleen, parhaimmillaan oltiin jo 91kg:ssa, mutta parissa viikossa tuli lisää useita kiloja vaikka kuinka kuntoili. Pikkuisen vittumaista yrittää parantaa kuntoa/laihtua kun kilpirauhanen temppuilee urakalla, mutta shit happens.

    Nuo Zipp 60:t olisivat kyllä mielenkiintoiset (ne näyttää saavan noin 1040€:lla, 1820g), samoin olisivat 303 firecrestit (noin 1900€, 1570g), mutta firecrestit eivät vain mahdu millään tämän hetken budjettiin. Tietty kun odottaisi jonkun kuukauden, niin voisi ostaa suoraan 303:t. Se vain tarkoittaisi sitä, ettei runko päivity pariin vuoteen levyjarrulliseen versioon.

    Tuo negatiivinen drag olisi hauska! Tarvitsisi kuin kiihdyttää haluttuun vauhtiin ja odottaa. *naur*
    Tctic muokkasi tätä : 12.08.2014 at 13.45

  15. #2955
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Ei taida pelkät vanteet pelastaa Sama asia ku ylipainoinen keventää pyörää lisätäkseen nopeutta..
    Kyllä aerokiekoilla parantaa paremmin kuin fillaria keventämällä ~ 103kg/Cosmic Carbon Premium.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  16. #2956
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Näin on! 90kg ja Cosmic Carbone C40..

  17. #2957
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Iso hmm. DA9000 C50 1672g ja 1199€. Noissa olisi alumiininen jarrupinta. Oiskohan ne sittenkin nuo...

  18. #2958
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    341
    Campagnolo Bullet (Ultra) ja sisarmalli Fulcrum Red Wind on yksi vaihtoehto 800-1200 euron hintaluokassa.

  19. #2959
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Ffwd f6r tuubiversiona ja dt240 navalla. 1350 grammaa hintaa reilu tonni, tuubiksi vaikka veloflex arenberg tai vittorian pavet 95 kiloiselle. Toimii, on kevyet ja riittävän aerot. Avokkaissa kärsii vaan aina painossa aerohiilarikiekoissa. Se nyt vaan on niin....

  20. #2960
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Viimeinen valinnan hetki. Lähinnä ajattelen tuota 100€ hinta eroa, eli onko Zondat tuon hinnan väärtit vai otanko edullisemmat?

    http://www.bike-discount.de/en/buy/z...-shimano-82975 ZONDA

    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...5041/wg_id-511 Racing Quattro

  21. #2961
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Olen tämän vuoden ajellut pääasiassa Racing Quatro CX:llä ja pitänyt niistä. CX-versiossa on napojen suojaus astetta parempi kuin maantielle tehdyissä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  22. #2962
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Onhan Zondat joitain 100 grammaa kevyemmät, joten ei siinä ihan rahat hukkaan mene. Zondasta kevyempään kiekkosettiin joutuukin laittamaan enemmän paalua pinoon. Tällaisen 95 kiloisen keijukaisen alla ovat Zondan pysyneet suorina vaikka muutamaan isompaan asvalttikuoppaan on tullut vahingossa täräytettyä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  23. #2963
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Onhan Zondat joitain 100 grammaa kevyemmät, joten ei siinä ihan rahat hukkaan mene. Zondasta kevyempään kiekkosettiin joutuukin laittamaan enemmän paalua pinoon. Tällaisen 95 kiloisen keijukaisen alla ovat Zondan pysyneet suorina vaikka muutamaan isompaan asvalttikuoppaan on tullut vahingossa täräytettyä.
    131g

  24. #2964
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Viimeinen valinnan hetki. Lähinnä ajattelen tuota 100€ hinta eroa, eli onko Zondat tuon hinnan väärtit vai otanko edullisemmat?

    http://www.bike-discount.de/en/buy/z...-shimano-82975 ZONDA

    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...5041/wg_id-511 Racing Quattro
    On ne todellakin hyvät kiekot, ne Zondat nimittäin. Ja kestävät.

    Itsellä on Zondat ja Shamalit, eivät poikkea ajotuntumaltaan toisiaan. Hinnassa kyllä

  25. #2965
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    ^ +1

    Zondat on mulla treenikiekkoina Campan Neutronien lisäksi. Hjuvat, erityisenkin hjuvat. Jos mietit hintaa, niin aavistuksen halvemmalla täältä: http://www.velo-motion.com/Race-Comp...cher::216.html

  26. #2966
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Ffwd f6r tuubiversiona ja dt240 navalla. 1350 grammaa hintaa reilu tonni, tuubiksi vaikka veloflex arenberg tai vittorian pavet 95 kiloiselle. Toimii, on kevyet ja riittävän aerot. Avokkaissa kärsii vaan aina painossa aerohiilarikiekoissa. Se nyt vaan on niin....
    Ei mitenkään innostaisi rueta opettelemaan tuubien kanssa elämistä, muutenhan nuo olisivat oikein hyvät. DA 9000 C50:t ovat tällä hetkellä vahvimpana ehdokkaana, mutta pitää tehdä ensin päätös, että vaihtuuko koko pyörä vai ei.

  27. #2967
    sledgehammer Guest
    Se on maailman helpointa hommaa. Ei kannata sitä puolta jännittää. Tänään juuri irroittelin tufon teipillä teipatut tuubit vanteilta ja homma oli helppoa. Siistiä ja nopeaa. Eikä jäänyt liimajämiä vanteeseen. Se on taktiikkalaji

  28. #2968
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    92
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Se on maailman helpointa hommaa. Ei kannata sitä puolta jännittää. Tänään juuri irroittelin tufon teipillä teipatut tuubit vanteilta ja homma oli helppoa. Siistiä ja nopeaa. Eikä jäänyt liimajämiä vanteeseen. Se on taktiikkalaji
    Varmaan ne saa paikoilleen liimattua tai jos ei saa niin ostaa renkaat kivijalasta niin saa liimattuna... Mutta miten sitten lenkillä, kun rengas puhkeaa? Kuinka hankalaa on vaihto? Ja eikö sellaisen varatuubin kuljettaminen ole hivenen hankalaa kun ei ne aivan pieniä ole taiteltuinakaan.

    Paikka-aineet varmaankin auttavat, mutta ainakaan itse en uskaltaisi ilman varatuubia ajella. Tulee melko kalliiksi ajella taksilla kotiin, jos ei paikka-aine tehoakaan.

  29. #2969
    sledgehammer Guest
    Kerros liimaa varatuubiin ja taiteltuna satulan alle. Ei se paljoa tilaa vie. Kyllä ne irti saa vanteelta jos siihen tulee tarvetta. Mä jännittelin kovasti tän tuubihomman kanssa, mutta taisi olla turhaa. Rengasvalinnallakin voi vaikuttaa paljon siihen miten paljon joutuu veivaamaan noiden kanssa.

  30. #2970
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeppa Katso viesti
    Varmaan ne saa paikoilleen liimattua tai jos ei saa niin ostaa renkaat kivijalasta niin saa liimattuna... Mutta miten sitten lenkillä, kun rengas puhkeaa? Kuinka hankalaa on vaihto? Ja eikö sellaisen varatuubin kuljettaminen ole hivenen hankalaa kun ei ne aivan pieniä ole taiteltuinakaan.

    Paikka-aineet varmaankin auttavat, mutta ainakaan itse en uskaltaisi ilman varatuubia ajella. Tulee melko kalliiksi ajella taksilla kotiin, jos ei paikka-aine tehoakaan.
    Kaksi kesää ajellut tuubeilla sekä cyclolla että maantiellä +5000 km vuodessa. Kerran piti laittaa paikkapullolla aineet sisään ja toisen kerran vaihtaa tuubi. Vaihto on nopeampi kuin avokkaan vaihto. Litkuja en ole enään jaksanut etukäteen laittaa varsinkinkaan noihin missä sisäkerros lateksia. Ja routareikään ajo ei siis yleensä riko tuubia niinkuin avokkaan johon tulee käärmeenpurema. Lisäksi ne ei räjähdä kerralla tyhjäksi kuten avokkaan sisurit mulla joskus tehnyt. Liimaamisen olen jättänyt kivijalkaan kun ne tekee sen kympillä/kiekko. Putsata niiitä kehiä ei aikuisten oikeasti tarvi ikinä, se on hifistelyä.

    Valitse tuubiksi joku tufon vesiletku jotka ikuisia tai jos haluaa rullaavampia pistosuojattuja niin veloflex arenberg/roubaix, tai vittorian pavet.

    Takatuubeja menee kaksi kesässä kulumisen takia tonnikeijulla ja etutuubit kestää niin kauan että tekee jo mieli vaihtaa uutta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •