ElectrobikeGarminGiant
Sivu 53 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #1561
    Oliko uusista Endurance CF -sarjan pyöristä jo jollain kokemuksia? Olen ostamassa ensimmäistä maantiepyörää, ja helpompi ajoasento houkuttelee.

    Kävin tänään kokeilemassa myymälässä eri kilpailijoiden malleja, ja yhdessä mallissa joka tuntui erityisen sopivalta on lähes täysin sama geometria kuin Endurance 9.0:n L-rungossa. Tämä siitä huolimatta, että Canyonin runkokokovalitsin ehdotti S- ja M-runkoja, ja muutkin valmistajat suosittelevat M-runkoa pituisilleni (180 cm). Uskollanko vain luottaa fiilikseen ja tilata L-rungon?

  2. #1562
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Häikkönen Katso viesti
    Oliko uusista Endurance CF -sarjan pyöristä jo jollain kokemuksia? Olen ostamassa ensimmäistä maantiepyörää, ja helpompi ajoasento houkuttelee.

    Kävin tänään kokeilemassa myymälässä eri kilpailijoiden malleja, ja yhdessä mallissa joka tuntui erityisen sopivalta on lähes täysin sama geometria kuin Endurance 9.0:n L-rungossa. Tämä siitä huolimatta, että Canyonin runkokokovalitsin ehdotti S- ja M-runkoja, ja muutkin valmistajat suosittelevat M-runkoa pituisilleni (180 cm). Uskollanko vain luottaa fiilikseen ja tilata L-rungon?
    Sain Endurace CF 9.0:n heinäkuussa. Pituutta minulla on 179 ja inseam 85-86. Harkitsin M ja L kokojen välillä. Koska liian isoa pyörää ei saa pienemmäksi mutta pienehkön pyörän voi säätää stemmillä, tilasin lopulta M koon. Onneksi tilasi, pyörä on juuri sopiva. L-koossa ohjastanko saattaa olla melko korkealla koska stack on 590. Spacereita tuossa on 2.5 cm eri säätövaraa on vaikka stemmiä ei kääntäisikään ylöspäin. Kaikin puolin hyvä pyörä. Entiseen Nishiki Cyclocrossiin 28 mm kumeilla verrattuna keskinopeus nousi n. 2-3km/h. Johtunee 4.5 kg alemmasta painosta, jonka tuntee varsinkin ylämäessä. Lisäksi paineet renkaissa voi pitää Nishikiä korkeampana, mukavuuden kärsimättä.

  3. #1563
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    17
    Itseltä löytyy cf sl M-koossa, joka on aavistuksen liian iso runko omaan makuun. Lyhyempi stemmi tuli vaihdettua noin 600km ajon jälkeen kun ei meinannut hoodseille ylttää. Pituutta löytyy 177cm. Kallistuisin M koon runkoon sinuna.

    S-koko ei ollut omalla kohdalla valitettavasti vaihtoehto, koska friikkikropastani löytyy 88-90cm inseam, jolloin S-koon rungossa ei olisi riittänyt satulatolpan pituus millään.

  4. #1564
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Mahtaako kenellekkään pk-seudulla olla kotiutunut tuollainen Endurace koossa s/53, jota saisi hivenen mallata oman ruhon alle ?
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  5. #1565
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jim717 Katso viesti
    Sain Endurace CF 9.0:n heinäkuussa. Pituutta minulla on 179 ja inseam 85-86. Harkitsin M ja L kokojen välillä. Koska liian isoa pyörää ei saa pienemmäksi mutta pienehkön pyörän voi säätää stemmillä, tilasin lopulta M koon. Onneksi tilasi, pyörä on juuri sopiva. L-koossa ohjastanko saattaa olla melko korkealla koska stack on 590. Spacereita tuossa on 2.5 cm eri säätövaraa on vaikka stemmiä ei kääntäisikään ylöspäin. Kaikin puolin hyvä pyörä. Entiseen Nishiki Cyclocrossiin 28 mm kumeilla verrattuna keskinopeus nousi n. 2-3km/h. Johtunee 4.5 kg alemmasta painosta, jonka tuntee varsinkin ylämäessä. Lisäksi paineet renkaissa voi pitää Nishikiä korkeampana, mukavuuden kärsimättä.
    Itselläni on inseam tuossa 85 cm paikkeilla ja pituuskin lähes sama, joten M-koko lähti lopulta tilaukseen. Sitä sattui vieläpä olemaan suoraan hyllyssä. Nyt vain innolla odotellaan pyörän saapumista

  6. #1566
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Häikkönen Katso viesti
    Itselläni on inseam tuossa 85 cm paikkeilla ja pituuskin lähes sama, joten M-koko lähti lopulta tilaukseen. Sitä sattui vieläpä olemaan suoraan hyllyssä. Nyt vain innolla odotellaan pyörän saapumista
    Itsellä 84cm ja tilaan myös M koon, mutta vasta ensi vuonna kun alkaa tän vuoden ajokelit olla jo ohi.

  7. #1567
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Huonosti on kyllä pyöriä enää varastossa, lähes kaikki mallit ovat sold out koossa L (vastannee 58 kokoa Cannondale Supersixistä joka on nyt käytössä http://img2.findthebest.com/sites/de..._642520_i0.jpg ). Aeroad cf 8.0 sl olisi mielenkiintoinen, samoin Ultimate cf sl 9.0 aero. Kumpi noista olisi järkevämpi ostos olettaen, että noita joskus vielä saa? Toinen vaihtoehto on päivittää supersixin kiekot, mutta samalla vaivalla uusisi koko pyörän.
    http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3243
    vs
    http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3299

  8. #1568
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Aeroad cf 8.0 sl olisi mielenkiintoinen, samoin Ultimate cf sl 9.0 aero. Kumpi noista olisi järkevämpi ostos olettaen, että noita joskus vielä saa?
    Aeroadista tulee ensi vuodeksi kokonaan uusi versio runkodesignia myöten.

    http://www.cyclingweekly.co.uk/produ...x-model-129040

    http://www.bikeradar.com/road/news/a...st-look-41639/

  9. #1569
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Huomasin itse asiassa just saman. Eli tuota vanhaa mallia ei enää tule saataville ja uuden hinnasta ei ole 100% varmuutta. Nyt sitten pitäisi keksiä, että myykö supersixin vai päivittääkö siihen vain uudet kiekot ja mahdollisesti voimansiirron.

  10. #1570
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Yllättävän vaisu esitys. Tanko-stemi-integraatiossa nyt vähän jotain yritystä, mutta muuten aika meh..

  11. #1571
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Yllättävän vaisu esitys. Tanko-stemi-integraatiossa nyt vähän jotain yritystä, mutta muuten aika meh..
    Ei ehkä maailman paras idea postimyyntifillarissa tuo kiinteä stemmi-tanko.. Vaikka onhan se ihan hieno kyllä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #1572
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Mutta toisaalta takakolmion muotoilu vaikuttaa pliisummalta kuin vaikkapa Merida Reacto Evossa. Ja takajarru vielä ylhäällä?

  13. #1573
    Direct mount jarru ylhäällä VOI olla parempi kuin normi alhaalla. En sano että näin on.
    Enisei, mulle kyllä kelpaisi.

  14. #1574
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Huomasin itse asiassa just saman. Eli tuota vanhaa mallia ei enää tule saataville ja uuden hinnasta ei ole 100% varmuutta. Nyt sitten pitäisi keksiä, että myykö supersixin vai päivittääkö siihen vain uudet kiekot ja mahdollisesti voimansiirron.
    Tulin siihen johtopäätökseen, että on sama myydä supersix ja ostaa joku -15 mallin Canyon tilalle kunhan niitä tulee tarjolle. Luultavasti ~3000€:lla saa riittävän hyvän. Aukeaisi nyt vain tuo fillaritori, niin saisi supersixin myyntiin.

  15. #1575
    Canyon Cyclocross harkinnassa. Pituutta 182 cm, inseam ~ 85 cm mutta leveät hartiat ja pitkät kädet. Oliskohan L liian suuri lyhyet jalat huomioon ottaen? Mitoillani sivusto ehdottaa M:ää.

  16. #1576
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti imoth Katso viesti
    Canyon Cyclocross harkinnassa. Pituutta 182 cm, inseam ~ 85 cm mutta leveät hartiat ja pitkät kädet. Oliskohan L liian suuri lyhyet jalat huomioon ottaen? Mitoillani sivusto ehdottaa M:ää.
    Oon sentin lyhyempi, mutta selkä suhteessa pidempi ja M on oikea koko Inflitestä. Tolpassa riittää nostovaraa vaikka kuinka 85cm inseamilla ja M-koon rungolla.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #1577
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Tulin siihen johtopäätökseen, että on sama myydä supersix ja ostaa joku -15 mallin Canyon tilalle kunhan niitä tulee tarjolle. Luultavasti ~3000€:lla saa riittävän hyvän. Aukeaisi nyt vain tuo fillaritori, niin saisi supersixin myyntiin.
    Samoja ajatuksia. Se on vaan eri juttu sitten paraneeko kulku vaihtamalla super six aeroadiin.

  18. #1578
    Kulku paranee treenaamalla. Uudella pyörällä voi saada lisää treeni-intoa

  19. #1579
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Tuskin paranee kulku vaihtamalla. Jos supersixissä olisi vielä hollowgramit ehjänä, niin vaihtaisin siihen vain kiekot, nyt vaihtuu koko pyörä. Ei jaksa rueta päivittämään samaan runkoon samoja osia toista kertaa.

  20. #1580
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Millonkas Canyonilla oli tapana virallisesti julkaista uudet mallistot? Syys/lokakuu?

    Cyclo olisi tarkoitus hankkia ja selvityksen alla tilaisiko suoraan Canyonilta hinta-laatu suhteelta lyömättömän pelin vai rakentaisko jo valmiiksi löytyvästä titaani-rungosta. Tuohon titaani runkoon tarvisi vaan hankkia 1-1/8 disc haarukka ja Ritcheyltä on tulossa sellainen, mutta hintaakin luultavasti reippaasti.

  21. #1581
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kivistö, Vantaa
    Viestit
    36
    UCI-hyväksyttyjen pyörien listalta löytyy Inflite AL SLX: http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/ge...czMDE&LangId=1

    Esittely varmaan luvassa Eurobikessa tämän kuun lopussa. Voisiko luvassa olla vannejarrullinen versio?

  22. #1582
    TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmmaki Katso viesti
    UCI-hyväksyttyjen pyörien listalta löytyy Inflite AL SLX: http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/ge...czMDE&LangId=1

    Esittely varmaan luvassa Eurobikessa tämän kuun lopussa. Voisiko luvassa olla vannejarrullinen versio?
    Tuskin jos etuhaarukan nimessä lukee disc:

    Inflite AL SLX R45 One One Four SL Disc F21 CX XS - XXL (6) 02.07.2014 CANY-R45-CX CANY-F21-CX

  23. #1583
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Jännää. Olisin kyllä veikannut ennemmin Inflite CF:n esittelyä..
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #1584
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kivistö, Vantaa
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Tuskin jos etuhaarukan nimessä lukee disc:

    Inflite AL SLX R45 One One Four SL Disc F21 CX XS - XXL (6) 02.07.2014 CANY-R45-CX CANY-F21-CX
    Hyvä huomio. Veikataan sitten hydraulisia levareita. Tosin kaipa runkoonkin on tehty jotain muutoksia, kerta UCI-listaa on täydennetty.

  25. #1585
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jännää. Olisin kyllä veikannut ennemmin Inflite CF:n esittelyä..
    Niinpä. Itsehän ajelen "tyytyväisenä" räikeänvärisellä Focus CX- kuitupyörällä (jossa ei ole sielua koska se on ruma), mutta olisin kelpuuttanut kyllä kuituisen postimyyntikrossarin talliin. Stealth- värisenä.

  26. #1586
    Tilasin Endurace CF:n ja sen mukana tuli oletuksena satulatolppa -2/10 mm:n setbackilla. Pyörää sovitellessa sitten havaitsin, että satulaa ei saa tuolla niin taakse, kuin mitä esim. competitivecyclistin laskuri suosittelee (satulan setback n. 4 cm). Onkohan asia suunniteltu tarkoituksella näin, eli ettei olisi syytäkään pyrkiä tuon laskurin mukaisiin säätöihin? Reilumman setbackin tolppa oli kyllä tarjolla vaihtoehtona, mutta arvostelujenkin esittelykuvissa tuntuu järjestään olevan tuo oletustolppa.

    Ajoasento tuntuu todella lyhyeltä ja pystyltä vanhaan (hieman liian isoon) pyörään verrattuna. Noin 40 km:n lenkin jälkeen tein semmoisen havainnon, että normaalisti jo tuonkin mittaisella lenkillä selkä tahtoo väsähtää, mutta nyt selässä ei tuntunut yhtään mitään. Spacereita on jokunen, ja ajattelin kyllä seuraavaksi kokeilla tangon tiputtamista.

    Kuinka stemmin vaihto Canyonilla käytännössä toimii - vaativatko lähettämään ensin alkuperäisen stemmin heille, vai voiko sen lähettää vasta sitten, kun uusi on saapunut? Pitääkö postikulut maksaa molempiin suuntiin?

  27. #1587
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    No mikähän nyt sitten tuli. Parin rankkasateessa ajellun lenkin jälkeen etukiekon laakerista kuuluu selvästi rahinaa, kun pyörää pyöräyttää. Ei jatkuvaa hankausta kuitenkaan. Mistä tuo voisi johtua ja mikä avuksi?

  28. #1588
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Olisiko sade kuljettanut hienoja hiekanjyviä jonnekin navassa. Kannattaa puhdistaa pois, ennenkuin ehtivät tekemään mitään.
    Rule #1: Obey The Rules

  29. #1589
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Niin, kaipa tuo voisi olla mahdollista. Enpä ole moista ennen purkanut.

    Tässä vielä video aiheesta.


  30. #1590
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    83
    Kumpaa kokoa suosittelisitte 172cm/inseam 80cm inflite 8.0:sta: xs vai s?
    Outletissa olisi yksi xs, meneekö liian pieneksi?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •