GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 98 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98 99 100 108 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.911 - 2.940 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #2911
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Eihän sillä voi ajaa enskaa kun siinä on kierrejousi-iskari!
    Väittäisin että kierrejousi-iskari toimii paremmin endurossa kuin sarkasmi fillarifoorumilla.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  2. #2912
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    46
    Rose:lta uutta 2015 mallistoa tulossa http://enduro-mtb.com/en/exklusiv-ro...lpalette-2015/ Tuo Uncle Jimbo ja Granite Chief kai enemmän endurolaitteita...

  3. #2913
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Oon tässä miettinyt jos päivittäisi fillarin ensi kaudeksi ja näitä olen tähän mennessä pähkäillyt, onko mielipiteitä?

    http://www.canyon.com/_en/mountainbi...ke.html?b=3509

    Tuossa on se uusi "shapeshifter", tiedä sitten miten toimii?

    http://www.yt-industries.com/shop/en...apra-CF-Comp-1

    Tässä taas nykysuuntauksen mukaan aika lyhyt geometria?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  4. #2914
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Olikos täällä kukaan vielä koeponnistanut Polen pyöriä? http://www.pole.fi/bikes/gravity-enduro/

  5. #2915
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fir3fly Katso viesti
    Rose:lta uutta 2015 mallistoa tulossa http://enduro-mtb.com/en/exklusiv-ro...lpalette-2015/ Tuo Uncle Jimbo ja Granite Chief kai enemmän endurolaitteita...
    Mielestäni tuo rungon muotoilu on kosolti paremman näköinen kuin 2014 malleissa.
    On näköjään myöskin Root Milleriin lisätty joustomatkaa. Granite Chief olis kyllä ihq.

    Alkaa pahasti tuntumaan siltä, että houkutus voi viedä vielä voiton. Pahus.

  6. #2916
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Rosen tapauksessa pyöräkuumetta ei ainakaan laske se, että niitä pyöriä voi aika vapaasti muokata oman mielen mukaan ennen tilaamista.

  7. #2917
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Oon tässä miettinyt jos päivittäisi fillarin ensi kaudeksi ja näitä olen tähän mennessä pähkäillyt, onko mielipiteitä?

    http://www.canyon.com/_en/mountainbi...ke.html?b=3509

    Tuossa on se uusi "shapeshifter", tiedä sitten miten toimii?
    Onko tähän jotain mielipiteitä? Ei sillä sielua ole, mutta lompakko tykkäisi.

  8. #2918
    Pyörässä "sielu" on hyvästä...

  9. #2919
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Pyörässä "sielu" on hyvästä...
    Näinhän se kyllä on. Näissä olisi sielua.

    http://nicolai.net/160-1-ION+15.html

    http://www.nicolai.net/172-1-ION+16.html

  10. #2920
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Ei taida olla kellään täällä vielä kokemusta tuosta uudesta Strive CF:stä, mutta omasta mielestä tuossa on kyllä yksi parhaista hinta/laatusuhteista tällä hetkellä. Hiilarirunko, Monarch Plus, Pike RCT3, X01 ja hinta vain 3700e. Tosin vastaavaa pakettia on tarjolla myös YT Caprassa, mutta se on kuulemma myyty loppuun ens vuodelle asti? Tosin näköjään Strive CF:kin on myyty loppuun tiimiväreillä (paitsi S-koko) ja sinisenä taas menis joulukuulle toimitus. Tuostahan on muuten ilmeisesti kaksi eri mallia, toinen race-geometrialla ja toinen perinteisemmällä. Ite ottaisin ensin mainitun... Sielusta en tiedä, mutta kyllähän se arvostusta nostaa kun Canyonilla on EWS-tiimi ja tolla uudella Strivellä (?) ajaa Joe Barnes podiumille.

  11. #2921
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Oon tässä miettinyt jos päivittäisi fillarin ensi kaudeksi ja näitä olen tähän mennessä pähkäillyt, onko mielipiteitä?

    http://www.canyon.com/_en/mountainbi...ke.html?b=3509

    Tuossa on se uusi "shapeshifter", tiedä sitten miten toimii?

    http://www.yt-industries.com/shop/en...apra-CF-Comp-1

    Tässä taas nykysuuntauksen mukaan aika lyhyt geometria?
    Tästä ,että nykysuuntaus olisi lyhyt geometria nimenomaan enduropyörissä olen vähän eri mieltä. Jos kattoo vaikka ton Canyonin racegeometriaa niin m-koossa
    top tube on 629cm ja l-koossa peräti 648cm. Top tuben pituus ei kerro kaikkea ,mutta nykyisin maailmalla mennään niin kovaa ,että pitkä ja matala pyörä
    on selkeesti vakaampi kovissa vauhdeissa ja kuskeilla riittää taitoa kääntää ne silti tiukkoihin mutkiin. Toi canyon oli vaan yks esimerkki. Yetillä sama juttu ,mut niillä
    se on ollu aina.
    - Fear is a mindkiller -


  12. #2922
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Niin siis sitä juurikin tarkoitin, että tuossa YT:ssä on aika lyhyt geometria verrattuna siihen mitä nykyään muilla tuppaa olemaan. Vähän epäselvästi vain ilmaisin itseni.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #2923
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Niin siis sitä juurikin tarkoitin, että tuossa YT:ssä on aika lyhyt geometria verrattuna siihen mitä nykyään muilla tuppaa olemaan. Vähän epäselvästi vain ilmaisin itseni.
    Juu. Minä luin tietenkin sen juuri erilailla. Vähän ihmettelinkin kun sulta tuli moinen väite.
    - Fear is a mindkiller -


  14. #2924
    Ostin tuossa 3viikkoa sitten cube fritzz hpa 160:sen. Etu joustossa toimii rockshox pike,mutta taka iskari on manitou Radium Pro DC RL, 216x64mm, Rebound, Lockout. Onko kyseisestä iskarista mihinkään ja muuttuuko pyörä ihan erilaiseksi jos vaihtaa vaikka johonkin foxiin?

  15. #2925
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Veikkaan että samaan rahaan saa Cane Creekin, osta mieluummin sellainen jos se vaan mahtuu runkoon

  16. #2926
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tanska
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Ei taida olla kellään täällä vielä kokemusta tuosta uudesta Strive CF:stä, mutta omasta mielestä tuossa on kyllä yksi parhaista hinta/laatusuhteista tällä hetkellä. Hiilarirunko, Monarch Plus, Pike RCT3, X01 ja hinta vain 3700e. Tosin vastaavaa pakettia on tarjolla myös YT Caprassa, mutta se on kuulemma myyty loppuun ens vuodelle asti? Tosin näköjään Strive CF:kin on myyty loppuun tiimiväreillä (paitsi S-koko) ja sinisenä taas menis joulukuulle toimitus. Tuostahan on muuten ilmeisesti kaksi eri mallia, toinen race-geometrialla ja toinen perinteisemmällä. Ite ottaisin ensin mainitun... Sielusta en tiedä, mutta kyllähän se arvostusta nostaa kun Canyonilla on EWS-tiimi ja tolla uudella Strivellä (?) ajaa Joe Barnes podiumille.
    Tällä hetkellä Capraa näyttää saavan loka-marraskuun vaihteessa. Pyörän voipi tilata nyt ja maksaa noin 2 viikkoa ennen ilmoitettua toimitusaikaa, kunhan rahat näkyy YT:n tilillä ennen suunniteltua toimitusta. Eli ennakkomaksuja tai käsirahoja ei tarvita.

    Jostain muistan lukeneeni, jotta YT:ltä kertoivat noiden syksyllä toimitukseen tulevien pyörien olevan jo vuoden 2015 osilla (josko tällä nyt mitään väliä on). Regnier näytti olevan edellisessä EWS:n kisassa 8. Capralla, joten yhden sijan näyttäis tosiaan Canyon olevan nopeempi (vitsi vitsi!).

    Mulla on ollut nyt vajaat pari kuukautta ollut Capra Pro ja omana kokemuksena olen tykännyt pyörästä todella paljon. Ajoa on tullut tasamaalenkeillä, bikeparkissa, enskapätkillä ja isommissa mäissä. Arvoin pyörän kokoa juuri johtuen puheista lyhyestä geometriasta, mutta päädyin kuitenkin 180cm mittaisena M-kokoon YT:n kokotaulukon mukaisesti. En ole kokenut pyörän olevan mitenkään liian lyhyt tai pieni, mutta nämähän ovat makuasioita. Jos nyt oikein vilkaisin, niin M-koon Canyonissa on sama reach kun L-koon Caprassa.

    Veikkaisin, että päädytpä sitten Canyoniin tai YT:en, täyttää pyörä odotukset enemmän kuin hyvin. Vertailemalla pyöriä on aika vaikea tehdä eroa, etenkin kun oletuksena kumpaakaan ei pääse kunnolla koeajamaan. Valitset sen mikä houkuttaa enemmän ja ajelet tyytyväisenä...

  17. #2927
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Ei taida olla kellään täällä vielä kokemusta tuosta uudesta Strive CF:stä, mutta omasta mielestä tuossa on kyllä yksi parhaista hinta/laatusuhteista tällä hetkellä. Hiilarirunko, Monarch Plus, Pike RCT3, X01 ja hinta vain 3700e.
    .
    Samaa mieltä tosta hinnasta. siihen kun lyödään vielä kiekoiks DT:n EX 1501 Spline niin oksat pois.

    Tossahan on sitäpaitti spessun linkusto kehissä joten ei voi olla huono pööörä jos ne on saanu kopioitua sen hyvin. Hinta on kyllä kohdillaa.
    - Fear is a mindkiller -


  18. #2928
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    46
    Commencal julkaissut uuden 2015 Metan, jossa linkusto muuttunut edellisestä huomattavasti. Vitalmbt:ssä juttua http://www.vitalmtb.com/photos/featu.../iceman2058,94
    Ja valmistajan kotisivut http://www.commencal-store.com/PBCPP...asp?ID=1480533

  19. #2929
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fir3fly Katso viesti
    Commencal julkaissut uuden 2015 Metan, jossa linkusto muuttunut edellisestä huomattavasti. Vitalmbt:ssä juttua http://www.vitalmtb.com/photos/featu.../iceman2058,94
    Ja valmistajan kotisivut http://www.commencal-store.com/PBCPP...asp?ID=1480533
    Hieman kyllä yllättävä, V3 ja sitä edeltävät ratkaisut oli minun makuun enemmän persoonallisia, nyt tuo on vähän sitä mitä tosi iso osa muistakin valmistajista tekee.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  20. #2930
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Pikkuhiljaa vähän parempaa kuvaa ja tietoa Ibiksen protosta:
    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ar...ototype-41939/

  21. #2931
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Hmm. Kona, commencal, spessu jne. näyttävät siirtyvän varsin saman tapaisesti aseteltuihin iskareihin...

  22. #2932
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Jos ei ole tässä topicissa jo noteerattu, niin WMB:n kesänumerossa YT:n Capraa kehutaan ihan tolkuttomasti, täydet pojot sai.

    Lyhennelmä Bikeradarissa.


  23. #2933
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jos ei ole tässä topicissa jo noteerattu, niin WMB:n kesänumerossa YT:n Capraa kehutaan ihan tolkuttomasti, täydet pojot sai.

    Lyhennelmä Bikeradarissa.
    nyt jos tilaa niin saa ehkä 2015 ajoon

  24. #2934
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Kattelin tuota Capran geometriatalulukkoa niin aika vaikeeksi menee. Jos on 174cm kuski niin M kokoisessa Caprassa on liian lyhyt vaakaputki ja pitäs ottaa L. L koossa on taas on niin pitkä satulaputki, että M koon kuski ei voi ajaa kuin max 10cm hissitolpalla. Onko jollain suurinpiirtein samankokoisella kokemusta?

  25. #2935
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    Rollofunkcity!rulexzz
    Viestit
    8.506
    Onko kukaan punninnu Orangen Alpine 160RS:n runkoa? Siis sitä 650b versiota?
    Kaljakori Vasikalle
    AAC Member
    \,,/ Can't Hurt Jelly \,,/
    Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...

  26. #2936
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Kattelin tuota Capran geometriatalulukkoa niin aika vaikeeksi menee. Jos on 174cm kuski niin M kokoisessa Caprassa on liian lyhyt vaakaputki ja pitäs ottaa L. L koossa on taas on niin pitkä satulaputki, että M koon kuski ei voi ajaa kuin max 10cm hissitolpalla. Onko jollain suurinpiirtein samankokoisella kokemusta?
    Kuinka helvetin pitkä sen pyörän pitää olla? Omasta mielestäni tuo 422mm reach pitäisi riittää ihan hyvin itsellenikin 180cm pitkänä. Vaakaputken pituuttahan voi säätää satulan kiskoilla, jos se istuessa tuntuu liian lyhyeltä.

    edit: Tuo Capran lyhyt vaakaputkihan on ihan suoraa seurausta 75 asteen (eli jyrkästä) satulakulmasta. Jos siitä ei tykkää eikä satulan kiskoissa riitä säätövara, niin sitten pitää ajaa jollain Pivotilla tms. joissa on tolkuttoman loivat satulakulmat.

    Itse olen jyrkän kulman kannalla, omassa Orange Fivessa penkki on jotakuinkin niin edessä kuin sen saa, jotta vaakaputki ei kasva liian pitkäksi eikä tunnu siltä etä istuu takarenkaan päällä.

  27. #2937
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Kattelin tuota Capran geometriatalulukkoa niin aika vaikeeksi menee. Jos on 174cm kuski niin M kokoisessa Caprassa on liian lyhyt vaakaputki ja pitäs ottaa L. L koossa on taas on niin pitkä satulaputki, että M koon kuski ei voi ajaa kuin max 10cm hissitolpalla. Onko jollain suurinpiirtein samankokoisella kokemusta?
    Kannattaa unohtaa vaakaputken mitalla vertailu ja katsoa reachia. Syynä se, että monissa uusissa enskapyörissä on jyrkkä satulaputken kulma ja loiva keulakulma, ja ne saa top tuben näyttämään lyhyeltä verrattuna vanhoihin pyöriin, vaikka todellisuudessa ohjaamossa on reilusti enemmän tilaa. M-kokoinen Capra pitäis olla hyvä 174cm kuskille ja luultavasti selvästi pidempi ohjaamoltaan kuin vanha pyöräsi, mikäli se on M-kokoinen. Veikkaisin, että Sappeen enskakisassa voi spotata Caproja ja kannattaa kysyä, jos saa istua päälle. Sama juttu oli kun vaihdoin vanhasta Nomadista uuteen. Paperilla ETT ei ollut juurikaan pidempi, mutta todellisuudessa ohjaamossa on 2.5cm lisää tilaa (reach).

  28. #2938
    Liittynyt
    12/2003
    Paikkakunta
    Hevonkuusi
    Viestit
    135
    Joo, ei se satulan siirtäminen oikein auta asiaa, jos reach on liian lyhyt. Onneksi nykyään valmistajat ilmoittavat reach-mitan, jotta ei tarvitse enää kuvasta yrittää mittailla. On kuitenkin aika lailla se tärkein mitta.

    Mutta tuosta Capran mitoituksesta: kyllä minunkin mielestä tuossa on m-kokoiseksi hieman liian lyhyt reach. Itse olen 174cm pitkä ja Processissa 435cm reach ja en kyllä haluaisi sitä yhtään lyhentää. Mieluummin ehkä kiinnostaisi kokeilla vielä hieman pidempää...

  29. #2939
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AaJiiKoo Katso viesti
    Processissa 435cm reach
    Process on kuitenkin tarkoitettukin ajettavaksi 40mm stemmillä. Tuohan vastaa siis "efektiivisesti" (=tanko horisontaalisesti yhtä kaukana keskiöstä) 425mm reachia, jos ottaa lähtökohdaksi sen että muilla pyörillä käyttäisi perinteistä 50mm stemmiä.

  30. #2940
    Liittynyt
    12/2003
    Paikkakunta
    Hevonkuusi
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    ...muilla pyörillä käyttäisi perinteistä 50mm stemmiä.
    Mutta 50mm stemmi onkin muinaista teknologiaa...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •