GarminGiantElectrobike
Sivu 8 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 328

Aihe: Sähköavusteiset polkupyörät

  1. #211
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Panasonicin moottoreiden moottoriratasta pitää sitten ensin kääntää ympäri ja sitten uusia 1500km välein. Se on helppo minuutin homma eikä se ratas paljoa maksa, mutta jos sitä ei tee niin tuhoja tulee aikanaan. Pyydä mukaan pari ratasta ja ohjeet vaihtoon.
    Aijaa, meillä on Monarkin sähköpyörä, jossa muistraakseni panasonicin keskimoottori, jolla ajettu nyt 2000 km ja ei siinä ole mihinkään koskettu, ajettu vain ja ketjuja rasvattu, sekä jarruplat uusittu. 500 km kohdalla käytettiin liikkeessä ilmaisessa ensihuollossa. En tiedä tekikö ne siellä mitään ko rattaalle

    Mitä nuo tuhot on, jos ratasta ei kääntele ja uusi?

  2. #212
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Aijaa, meillä on Monarkin sähköpyörä, jossa muistraakseni panasonicin keskimoottori, jolla ajettu nyt 2000 km ja ei siinä ole mihinkään koskettu, ajettu vain ja ketjuja rasvattu, sekä jarruplat uusittu. 500 km kohdalla käytettiin liikkeessä ilmaisessa ensihuollossa. En tiedä tekikö ne siellä mitään ko rattaalle

    Mitä nuo tuhot on, jos ratasta ei kääntele ja uusi?
    Tietysti valmistajan ilmoittamassa 1500km on jätetty varaa ja muutenkin ajotavat jne vaikuttaa (ja se onko laiton nopea vai perussähköpyörä). Mutta se moottoriratas kuluu siis todella nopeasti eli hampaittein reunaan tulee koloa vetopuolelle ja jossain vaiheessa sitten alkaa kuulua ylimääräistä ääntä. Lopuksi sitten ketju ei rullaakaan rattaalta pois vaan kiertyy siihen ja kun voimaa tuossa on normipyörää enempi niin se ketjumytty sitten vääntelee siinä ympärillä olevat ohjurit rusinaksi. Mulle kävi noin, korjattiin takuuseen ja sitten tulikin tuo vaihto-ohje 1500km välein. Eli kannattaa noudattaa ohjeistusta koska hinta ja vaiva on pieni. Voi olla että tuo 1500km raja koskee vain tuota voimakkaampaa laitonta mallia.

  3. #213
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Tietysti valmistajan ilmoittamassa 1500km on jätetty varaa ja muutenkin ajotavat jne vaikuttaa (ja se onko laiton nopea vai perussähköpyörä). Mutta se moottoriratas kuluu siis todella nopeasti eli hampaittein reunaan tulee koloa vetopuolelle ja jossain vaiheessa sitten alkaa kuulua ylimääräistä ääntä. Lopuksi sitten ketju ei rullaakaan rattaalta pois vaan kiertyy siihen ja kun voimaa tuossa on normipyörää enempi niin se ketjumytty sitten vääntelee siinä ympärillä olevat ohjurit rusinaksi. Mulle kävi noin, korjattiin takuuseen ja sitten tulikin tuo vaihto-ohje 1500km välein. Eli kannattaa noudattaa ohjeistusta koska hinta ja vaiva on pieni. Voi olla että tuo 1500km raja koskee vain tuota voimakkaampaa laitonta mallia.
    Kiitoksia tiedosta, täytyypi vähintään kääntää ratas. Ei mun mielestä ohjeissa mitään vaihdosta puhuttu. Voi olla, että laillisessa ei niin kriittinen palikka. Tarkemmin ajatellen onhan tuo todella pienikokoien ratas siirrettävään tehomäärään nähden, että ei ihme vaikka kuluukin nopsaan.

  4. #214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vwg4 Katso viesti
    Pitkällisten pohdiskelujen ja tutkimisen jälkeen päädyin tilaamaan http://em3ev.com/store/ MAC-moottorin. Vähän kalliimaksi tuli kuin esim harkitsemani Greencyclen sarja. Mutta arvelen pitkässä juoksussa saavani enemmän hyötyä.

    Iso syy tähän valintaan oli se että Paul/Cellman on panostanut paljon tuon MAC-kitin toimivuuteen ja moottorin sekä controllerin yhteiseloon. Eli käytännössä kait testaamalla hakenut Infineon controllerin säädöt kohilleen MAC moottorille. Toinen iso syy oli että tätä controlleria pystyy säätämään itse. Tätä vaihtoehtoa ei ollut esim Greencyclen sarjassa.

    Em3ev tulee PAS-anturi näytön kanssa, toivottavasti tämä olisi vähän fiksumpi kuin pelkkä PAS-antura controlleriin kytkettynä.

    Käytettynä ostamani akku on luonnollisesti arvoitus, en siitä toki uuden hintaa ole maksanut. Tavoite ois eka kesä kruisalla sillä, ja sitten panostaa parempaan akkuun.

    Raporttia seuraa kunhan projekti etenee
    Nyt on ko setupilla kulettu töissä noin kuukauden päivät ja n.500km kaikkiaan ajettuna.
    Sinänsä tuo on mukava peli ajella, nopeus on passeli ja työmatka 11km (suuntaansa) taittuu siedettävässä ajassa.

    Akku ei oo paras, niinkuin arvelinkin. Kaikki avustus tehot täysillä ajettuna, ja toki itse koko ajan polkien - akku riittää noin (vaatimattomaan) 26km matkaan. Niinpä olen todennut parhaimmaksi ladata sen aina molemmissa päissä. Eiköhän tuolla akulla ajeta se mitä se toimii, eli kaiketi ainakin tämä kesä toivon mukaan. En oleta akulle pitkää kestoikää kun siitä otetaan ulos n.18A virta (controllerin säätöjen mukaan...)

    Toinen vähän huono puoli on pedelec anturin toiminta, ns.PAS -moodi. käytännössä tuo ei tunnista mistään tarvittavaa voimaa vaan ohjaa moottoria kammen pyörimisnopeuden mukaan-joka sitten aiheuttaa sen että moottori antaa ulos kaikki tai ei mitään periaatteella voiman.Tämähän oli etukäteen tiedossa oleva asia...Toki PAS-ohjauspaneelista voi säätää avustuksen tasoa, mikä helpottaa ruuhkassa pyöräilyä.

    Vielä pyörä on keskeneräinen projekti.Jarrukahva kytkimet pitäs viritellä paikoilleen, setin mukana tulleet jarrukahvat(rungot) ei asennus onnistunut shimanon jarru-vaihde kompon kanssa - käytännössä pitäisi siis hommata passelit mikrokytkimet etc ja laittaa nykyisiin jarrukahvoihin kiinni. Lisäksi controllerilta lähtevät johdot pitäisi vielä suojata...

    Ajo jatkuu...

  5. #215
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Tulipa käytyä kokeilemassa Specialized Turboa. Aika tykki peli täydellä avustustasolla ja nopeusrajoitin poistettuna. Jyrkkäkin ylämäki menee kevyesti ylös. Vaatinee hiukan malttia pyöräteillä ainakin kaupunkiympäristössä, jos ei ajoradalla halua ajaa. Toisaalta vähän syrjemmässä junaratojen ja kehäteiden varsilla voinee päästellä täysillä. Tuo demopyörä on aika hyvässä tarjouksessa ja mukana tulee toinen akkukin. Ohjehinta on kyllä aika överi, koska esim. Smartin sähköpyörä on 2900e ja siinäkin on runkoon integroitu akku jne. Smartin toteutus perustuu Bionxiin ja Spessun ilmeisesti Go Swissdriveen. Nämä kaksi ovat mun mielestä tämän hetken tyylikkäimmät sähköpyörät.

  6. #216
    Olen pyöräillyt jo lähes 60 v. Edellinen pyöräni oli Nishikin hybridi ja sitä käytän välillä vieläkin. Nyt oli pakko siirtyä kevyempään.
    Ostin keväällä 2012 englantilaisen Oxygen sähköpyörän. Ajelin sillä hivenen yli 2000 km viime vuoden sulankelin aikoina. Talvisin en pyöräile. Pyörässä on 37 V / 15 Ah akku. Pyörällä voi ajella 90%:n, 60 %:n tai 30 %:n tehoa käyttäen. 90 %:n tehoa käyttäen akku kesti 95-100 km, 60 %:n teholla n 125-130 km. 30 %:n tehon käytöllä en akkua testannut. Kun käytin akkua vain nousuissa ja vaikeammissa tilanteissa, mutta jalkavoimin tasaisemmilla paikoilla ajaen, akku riitti jopa yli 200 km:n matkaan. Nyt kilometrejä on kertynyt jo n. 3500.
    Kuormana oli vain 85 kiloa painava polkija ja n. 7 kg:n laukku tarakalla.
    Pyörän sähkömoottori on kiinalaisvalmisteinen. Akku on litium-polymer tyyppiä. 7-portainen vaihteisto ja jarrut Shimanon tuotteita.
    Renkaat ovat 26x1,95". Rengaskoko tekee ajamisen huonommillakin teillä melko helpoksi. Etuhaarukan jousitus on säädettävissä. Edellisestä pyörästä otin tähän pyörään nahkasatulan ja joustavan satulaputken. Ajoasentoa voi jonkin verran säätää.
    Tähän mennessä pyörän heikkoutena on ollut tarakan kantokyky, vain 24 kg, sekä keskiössä oleva polkimien pyörimisen tunnistava levy. Levy halkesi, mutta takuu toimitti uuden. Saatuani uuden levyn vahvistin sen.
    Tarakan kantokykyä olen ajatellut lisätä parilla lisätuella tai hankkimalla toisen tyyppisen tarakan.
    Jos jolla kulla on kokemuksia tästä Oxygen pyörästä, niin kerrohan. Lisätiedot pyörästä olisi aina hyväksi.
    Nyt on vain se valitettava tilanne, että tätä sähköpyörää ei enää kukaan tuo maahan, joten kaikki apu on osoitettava valmistajalle Englantiin. Kokemukseni mukaan ohjeita ja tuli e-mailin vastauksena kiitettävän nopeasti.

  7. #217
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Pitäisi vanhaan 24 kiekoilla olevaan Jupiteriin viritellä sähköavustusta. Nyt pitäisi päästä halvalla joten mikähän on edullisin vaihtoehto tällä hetkellä. Greencyclen tarkastin jo, mutta vähän tyyriitä ovat. Saa olla ihan reilusti vähemmänkin tuotteistettuja ratkaisuja.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  8. #218
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    oliskohan näistä mihinkään? hinnat on ainakin hyvin sopuisia:
    http://www.leafbike.com/products/diy...sion-kit/c-12/

  9. #219
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    oliskohan näistä mihinkään? hinnat on ainakin hyvin sopuisia:
    http://www.leafbike.com/products/diy...sion-kit/c-12/
    Ja rahtikulut 46 taalaa eka puoli kiloa ja sen jälkeen 13 taalaa per puolikas. Eli pelkän napamoottorin (5,5 kg pakattuna) rahtikulut ovat 176 taalaa. Tullit ja alvit päälle, joten äkkiä onkin Greencyclen hinnat ihan kilpailukykyisiä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  10. #220
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ja rahtikulut 46 taalaa eka puoli kiloa ja sen jälkeen 13 taalaa per puolikas. Eli pelkän napamoottorin (5,5 kg pakattuna) rahtikulut ovat 176 taalaa. Tullit ja alvit päälle, joten äkkiä onkin Greencyclen hinnat ihan kilpailukykyisiä.
    Rahdit maksaa nykyisin älyttömästi. Tuo lienee yksi halvimpia paikkoja. vielä reilun vuoden jälkeen kulkee hyvin tyttären Q85 moottorilla ja sammakkoakulla rakenenttu setti. Pikkasen on äänekäs japinnojen kireys on syytä tarkistaa, mutta ei muuta valittamista.

    Silloin joskus hinnaksi tuli rahteineen, alveineen ja tulleinen karvan alle 400€. Nyt rahtihinnat nousseet, eikä muiden osien hinnalasku ole sitä pystynyt kompensoimaan. Jossain vaiheessa mullakin varmaan tulee tas yhden hankita eteen. Näytti mulle pelkälle napamoottorille rahteineen 165 taalaa hinnaksi. Koko setin saa halvimmillaan alle 200€, mutta rahdit, tullit alvit ym yli tuplaa hinnan.

    Jos rahdin hinnan saisi jollain keinolla alas, niin aika edullisesti noita rakentelisi. Halvimmalla päässee, jos ostaa ilman vannetta palikat. ison vanteen tilavuus nostaa rahtihintaa melkoisesti. Osaava kaveri tienaa kiekonrakennuspalkan rahtihinnoissa.

  11. #221
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Spessun Turbosta tulee 2014-malli ("Turbo S"), jossa 504Wh akku 2013-mallin 342Wh sijasta. Pikaisella laskutoimituksella siis 47% enemmän kapasiteettia! Hintakin on samalla pudonnut 800€, eli vanha ohjehinta tais olla 5500€, kun nyt se on 4700€. Ja tässä varmaan on vähän kuitenkin tinkimisen varaa? Vertailin Smartin e-bikeen ja Turbossa etuina ilmeisesti joku 5kg kevyempi paino ja useat eri runkokoot (Smart tarjoaa kai vaan Medium-kokoista runkoa kaikille). Ja Suomessa Smartin e-bikessä taitaa olla se ongelma, että saako sitä edes ostettua kun kyseessä kuitenkin autoliike ja jos saa, niin onko siihen mitään tukea (huoltoa tai varaosia) saatavilla.

  12. #222
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Aamulla Hakamäentiellä muuten meni joku sellaisen hervottoman takanapamoottorin kanssa reippaasti yli kolmeakymppiä. Tuunaajat ovat siis ilmeisesti jo liikkeellä.

  13. #223
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Onhan ne olleet alusta alkaen... reilua kuuttakymppiä saatiin 9C:n suoravetopiirakka laukkaamaan 20S LiPoilla. Ei oltu kyllä alussa me. Eikä kyllä tieliikenteessä, joku roti. 27,5 km/h on maan tapa! Kyllä tekis mieli rekisteröidä mooppedi, muttei se kuitenkaan onnaa DIY-vehkeessä. Joku edullinen vanha freeride-jyrä ja suoravetopiirakka tai jopa ba-dojoingggg! kasettiplaneetta kilvillä varustettuna olis nasta summer season -kulkkupelj. Saksasta sais toki CoC:lla varustettua moottoripolkupyörää, mutta maksaa sitte hyvän täpärin tai enempikin. Silti vähän himottais, mut että maksais kulkupelistä yli tonnin. Harrastevälineestä sen vielä antaa itelleen anteeks.

    Onko Veijolla vielä ee-tarve?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Osaava kaveri tienaa kiekonrakennuspalkan rahtihinnoissa.
    Ja kannattaa muutenkin. Saa kunnollisen kiekon eikä randomkuraa.
    juminy muokkasi tätä : 20.09.2013 at 21.33

  14. #224
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Ihan itestä ja säädöistä kiinni paljon käyttää jalkaa eepyörän kanssa. 28km työmatka on ihan älytön, eti työpaikka lähempää tai muuta ihmisten ilmoille No joo, mulla on 18km, joten kattila pataa soimaa. Sen avustuksen voi säätää ihan mimmoseksi vain, joten omankin efortin voi siten säätää semmoseksi kuin halua. Fiksu, joskin vähän typerästi laiton, ratkaisu moneen on käsikaasu. Akkakin tykkää... Ei tarvi asetuksia säädellä, vaikka sekin on kyllä esim. Cycle Analystin kanssa nopeaa ja heleppoa.

    Mites olis schnell-pedelec? Maksaa kyllä monta, mutta pääsee kovempaa. Tommonen matka ja kaikki!

    Olen pari kesää ajanut työmatkaa (se 18km) eepyörällä, mut eipä se mulle tunnu olevan pyörä mikään ympärivuotinen ratkaisu kun on noin pitkä matka.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    En ole koskaan kokeillut enkä edes livenä nähnyt, mutta eiköhän toi Bosch ole hyvä. Parasta siinä on, se, että se on napamoottoria useemmin hyvän hyötysuhteen alueella, koska eihän kukaan sinkulalla aja...
    Ostaosta!
    juminy muokkasi tätä : 20.09.2013 at 22.00

  15. #225
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Tuolla oli EPO alessa:
    http://www.bike-discount.de/shop/k74...dow-black.html

    Mut ite pidän tota Boschin uusinta konetta kyllä erittäin mielenkiintoisena! Olis kiva koeajaa. Ei paljon kiinansetit kohta kannata kun Saksassa rupee näköjään tosissan tapahtumaan

  16. #226
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Tämä täysjousto Cube kyllä houkuttelisi.
    http://www.bike-discount.de/shop/k74...hitenblue.html

    Lopetin aikoinaan enduron ajamisen, koska baanoille lähteminen oli prätkällä aina niin hankalaa. Cube voisi tuoda maastopyöräilyyn uutta ulottuvuutta, ja laillisesti kotiovelta lähtien. Tuohon Hans Dampfit alle ja menoksi.

  17. #227
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033

  18. #228
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Tämä täysjousto Cube kyllä houkuttelisi.
    http://www.bike-discount.de/shop/k74...hitenblue.html

    Lopetin aikoinaan enduron ajamisen, koska baanoille lähteminen oli prätkällä aina niin hankalaa. Cube voisi tuoda maastopyöräilyyn uutta ulottuvuutta, ja laillisesti kotiovelta lähtien. Tuohon Hans Dampfit alle ja menoksi.
    Tuo Cube on kieltämättä houkutteleva mutta keulakulma saisi olla hitusen loivempi samoin kuin reach-mitta isompi. Lisäksi itse kaipaisin enemmän potkua sähkömoottoriin. Uudesta TMsä ymmärsin että nykyisen 250W sähköavusteisen (laki) ohelle olisi EUssa tulossa 1kW väliluokka missä myös olisi 25km/h maksimi nopeus avustukselle. Kun hyväkuntoisen tavis-polkijan keskimääräinen pidempiaikainen jatkuva teho on jossain 150W tuntumassa, 1kW olisi mukava lisä metsässä
    Nykyiset napamoottorit ei yhtään innosta. 10kg jousittamaton massa takapyörässä ei vaan toimi.

  19. #229
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033

  20. #230
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    443

    eBud -> eRidley

    Lyhyt päivitys tänne omasta e-kalustosta. Kaikki kamat greencycle:stä. Normi 250W-motti riittäny vielä.

    Kaksi eka kuvaa olleet täällä jo jossain ketjuissa, mutta pannaan ny tähän koko stoori.

    Tällä lähin liikkeelle 3v sitten. Focuksen täpäriin kyhätty putkiakkullinen:



    Ohajusyksikkö siirty nopeesti ton pikku runkokolmion päälle parempaan suojaan.

    Muuten hyvä peli 18km työmatkalle talviajalle, mutta lumisimpina (luetaan auraamattomina) päivinä ei riittäny potku tossa putkiakussa.

    Hankin tehokkaamaan Panasonickin akun viime talveksi (vetolinja muutettu 1 x 10, riittää sähkön kanssa hyvin):



    Jo alkuun oli vähän epäilyä ton satulaputkitelineen kestävyydestä talven erätasasilla alustoilla. Eikä kestänytkään. Pari niitä katkes ajossa.

    Focus oli rungoltaan mulle hieman pieni (oon 192cm) ja pitkä stemmi teki siitä napamoottorin kera tavarajunamaisen jähmeän ajaa.

    CRC:stä löytyi ylivuotinen Ridelyn XXL-runko, johon siirtelin sitte kitin:



    Robustihan toikin on klemmarikiinnityksineen, mutta ajoasennolta paljon parempi, uusi akkuteline on tukevampi, vaikkain siro.
    Joustotolppa sästää vanhan miehen selkää riittävästi.

    Yks oleellinen parannus Panan akun kanssa on sen helppo irrotettavuus verrattuna putkiakkuun. Putkiakkua latasin myös töissä,
    Panaa ei tarvi, mutta sisälle sekin pitää ottaa pakkasilla.

  21. #231
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    129
    Tänään Järvenpäästä takasin Vantaalle polkiessa ohi vetäisi sähköfillari. Mulla oli nopeutta päälle kolmekymppiä ja lähdin äijän perään.
    En saanut kiinni vaikka pusersin hetkittäin 49km/h ennen luovuttamista. Kyllä kirveli, niin keuhkoja kuin egoa.

    Ukolla oli joku DBS:n perushyrbiidin rähjä jossa sitten muunnossarja lyöty taakse. Millähän lie pimpattu vielä...
    Kadenssi - onko se jotain syötävää?

    On-One Inbred 29er SS
    Motobecane Fantom Cross Outlaw Disc

  22. #232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Ihan itestä ja säädöistä kiinni paljon käyttää jalkaa eepyörän kanssa. 28km työmatka on ihan älytön, eti työpaikka lähempää tai muuta ihmisten ilmoille No joo, mulla on 18km, joten kattila pataa soimaa. Sen avustuksen voi säätää ihan mimmoseksi vain, joten omankin efortin voi siten säätää semmoseksi kuin halua. Fiksu, joskin vähän typerästi laiton, ratkaisu moneen on käsikaasu. Akkakin tykkää... Ei tarvi asetuksia säädellä, vaikka sekin on kyllä esim. Cycle Analystin kanssa nopeaa ja heleppoa.

    Mites olis schnell-pedelec? Maksaa kyllä monta, mutta pääsee kovempaa. Tommonen matka ja kaikki!

    Olen pari kesää ajanut työmatkaa (se 18km) eepyörällä, mut eipä se mulle tunnu olevan pyörä mikään ympärivuotinen ratkaisu kun on noin pitkä matka.

    En ole koskaan kokeillut enkä edes livenä nähnyt, mutta eiköhän toi Bosch ole hyvä. Parasta siinä on, se, että se on napamoottoria useemmin hyvän hyötysuhteen alueella, koska eihän kukaan sinkulalla aja...
    Ostaosta!
    Mä ajelen custom pyörällä, jossa 8Fun keskiömotti. Touring moodissa on keskinopus jotain 28km/h ja tehonkulutus noin 200W. Eli noin tunnissa vois ajaa sen matkan, mutta aika pitkä on matka suuntaansa :-) Ilman sähköä ei viittis työmatkoja ajella. Haluan säästellä voimia muihin ajoihin/treeneihin. Yllättävän kuluttavaa hommaa polkea sähkiksellä, vatsassa rasva vähenee :-)

  23. #233
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    102
    minua on vähän ruvennut kiinostamaan nämä sähköavusteiset fillarit. Viikko sitten varastettiin edelliset täysjousto fillarit ja nyt uutta etsiessä kävin kokeilemassa tämmöisen
    http://www.larunpyora.com/product_in...oducts_id=1435
    Veti aika hiljaiseksi ja jäi huulille tyhmä virne. Eli sai aika moisen kuumeen päälle. Varsinkin kun sain aika hyvän tarjouksen tuosta täysjoustosta.
    Onkohan täällä kellään omistuksessa noita focuksia ja voisikohan niistä saada kokemuksia?

  24. #234
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espåå
    Viestit
    17
    moro,
    tullissa tulossa 8Fun keskimoottori 48V / 750W, onko vinkkejä, hyviä sellaisia, millainen akku olisi tuolle sarjalle passeli ja mistä sellainen kannataa hankkia ? Kapasiteetti varmaan jotain 10...15Ah.

    Kitoos!
    -Jamo-

  25. #235

    Bafang BBS02 / lightningrods

    Kerrohan lmfjarm kokemuksia kun motti ja hilut saapuu, itsellä olisi tarkoitus tasan samaa laitella tulemaan ja rakentaa n.15Ah/48V akku yksittäisistä LiPoFe-pikkuakuista. Muutkin mid-drivet kiinnostaa, jos jollain kokemuksia.

  26. #236
    Ostin keväällä Serious Bear break 29" maastopyörän bosch moottorilla.
    Oli kiva peli ajella mutta sitten tyyppivika iski eli noissa 2012 bosch moottoreissa on nakutusongelma.

    Saksalaiset kanssapolkijat on valitelleet että on kestänyt aika kauan näissä huolloissa ja tuosta videon kuvauksesta lähtien takuuprosessi onkin ollut käynnissä.
    Laskenta saksalaisen myyjän mukaan alkoi siitä kun pyörä saapui heille eli 10.6 josta aikaa heillä kuulemma 8 viikkoa ennekuin hyvitetään tai muuta vastaavaa.
    Nyt 8.8 ups seurantakoodi on olemassa mutta ei pyörä ole silti rekisteröitynyt kuljetukseen..

    Tällä viestillä haluan varoittaa vain noista vanhemmista bosch moottoreista että niissä moinen nakutusongelma ja takuukäytäntö boschilla tökkii.

  27. #237
    Boschin tuntien sinällään kumma, toisaalta varsin normaalia; jokainen valmistaja vielä tässä vaiheessa parantaa moottoreitaan joka erään mikäli ehtivät koska tuotealue on vielä sen verran tuore. Esim. Bafang keskiömoottori esiteltiin ensimmäisen kerran vasta 2013 joillain messuilla ja saivat viime(?) kuussa toisen, parannetun version tehtailta ulos, ongelma on etteivät saa tavaraa tarpeeksi nopeasti ulos. Tuotekehitys on nyt nopeaa ja viidessä vuodessa tulee näkymään jo ihan eri luokan laitteita sekä akkuja. Olen täällä Jyväskylässä paria sähköpyöräilijää jututtanut joilla on alla muuta kuin markettipyöriä, niitä ei vaan yleensä siinä vilauksessa ehdi erottaa sähköisiksi Itsellä taitaa venyä talven pimeyteen tämä projekti kun oma (normaali) pyörä kajahti ja parempi on saatava alle... Nimimerkillä myykää 29" jäykkäperä/kokojousto takapumpun lukituksella Keski-Suomeen alle 1k€ niin säästyisi niihin sähköihin jotain. e: Ja pääsisi samantien tilaamaan ja rakentamaan.
    Viriviri muokkasi tätä : 09.08.2014 at 03.43

  28. #238
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.698
    Etsimisestä huolimatta aika vähän löytyy sähköavusteisia cyclocrossareita. Boschin keskiömoottori olisi suhteellisen kätevä, koska vaihteet ja jarrut toimisivat ilman virittelyjä. Tekeekö mikään valmistaja sähköavusteisia cyclocrossareita?

  29. #239
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    9
    Muunsin äskettäin vanhan työmatkakurjuuttimeni sähköavusteiseksi Crystalyten City Drive -sarjalla.

    Poljinkeskiö piti vaihtaa leveämpään jotta poljinsensorin roottori mahtuu pyörimään, ja akkupaketin lukitus vaati hieman vääntelyä ennen kuin lähti toimimaan. Muuten asennus oli suoraviivainen homma, ja nyt matka taittuu mukavan hiettömästi. Kuntoiluun ja huvitteluun on sitten eri vehkeet.

    Ostin muunnossarjan tuolta: http://shop.crystalyte-europe.com/pr...cat=316&page=1

    Valitsin mallin, jossa moottori on etupyörässä.

  30. #240
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti romu Katso viesti
    Muunsin äskettäin vanhan työmatkakurjuuttimeni sähköavusteiseksi Crystalyten City Drive -sarjalla.
    Miten käytännössä toimii Crystalyten sarjoissa pelkkä poljinsensoriin perustuva vedon katkaisu jarrutettaessa? Sarjoissa ei näyttänyt olevan mukana jarrukahvakytkimiä (erillisenä varmaankin saisi).

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •