Näyttää varsin turvalliselta keulalta tuo... Onnea korjaamiseen![]()
Korjasin sen jo eilen tuolla pihalla sijaitsevaan harmaaseen laatikkoon.Taidan laitella tilalle jotain kestävämpää kun hyvä tolla on ollut raahata ostokset sivulaukuissa... kun painokin on sitä luokkaa, niin ostoksien tuomaa lisämassaa ei ole edes huomannut. Laittelin kuvan, kun laiskuuttani en ole aukassut tosta keulaa koskaan ( ikää lienee 10v) ja tiivisteetkin tais hajota jo vuosia sitten eli kannattaa joskus vilkaista missä kunnossa ne ruosteen syövyttämät osat on ettei pääse sattumaan leukaan.
Googlettelun perusteella ainakin hankala kysymys. Mahtaaka netistä löytyä mitään taulukkoa jossa olis valmistajien kierrejousten ulkohalkasijat ja muitakin mittoja mielellään?
tarviis n.25-28mm halkasija, 4.2mm langan paksuus ja rakoa kierteitten välissä about 8-10mm.
vengeacen ja rock shockin 36mm vaimentimien jouset on liian paksuja ainakin.
Bässi muokkasi tätä : 26.07.2014 at 11.59 Syy: Korjattu mittoja
Mennä lipsahti Foxi nurin perin paikalleen. Lukitus vähän hankalampi käyttää, mutta onko asialla muuta vaikutusta? Pitäskö kääntää?
Jos se mahtuu olemaan tuossa kaikissa linkuston asennoissa, ei haittaa mitään.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Mitäs isot pojat sanoo siitä että laitoin keulaan voiteluaineeksi dieseliä? Itse olen sen todennut ihan toimivaksi, toimii jopa herkemmin kuin alkuperäisillä öljyillä. Mutta onko dieselin viskositeetti liian pieni, toimiiko voitelu kunnolla? Itse en siis tunne iskareiden mekaniikkaa ollenkaan. Talveksi sitten talvidieselit keulaan.![]()
Klappia en ole vielä havainnut mutta tiivisteet on alkanu vinkumaan. Tuon välttää kun ennen lenkkiä pitää jonkin aikaa keulaa ylösalaisin. Ilmeisesti sen verran tosiaan lirumpaa tuo red line että valuu herkemmin tiivisteistä/foam ringseistä pois. Kuitenkin PITÄISI olla sama viskositeetti tuolla ja foxin greenillä...
Alkaa lähestyä Canyonin keulan ensimmäinen 30 tunnin öljynvaihto. Olisi tähän liittyen oikeastaan useampikin kysymys. Kyseessä on Canyon Nerve AL 9.9 ja keulana on Fox 32 Float 29 CTD Performance. Canyonin sivujen mukaan joustoa on 110 mm. Foxin sivuilta en tällaisella joustolla olevaa keulaa löytänyt. Onkohan Canyonin sivuilla virhe?
Mitkähän ovat tämän keulan öljytilavuudet? Löysin Foxin sivuilta tiedot vuoteen 2013 asti, mutta 2014 puuttuu. Ja tietysti vuoden 2013 tiedoista puuttuu 110 joustava keula.
30 tunnin huolto koskee vain alajalkoja. Mitähän öljyä niihin kannattaa nyt laittaa? Täälläkin on montaa mielipidettä asiasta. Olisiko öljyn vaihdosta mitään hyvää ohjetta? Joitakin videoita jo löysinkin Youtubesta.
Jospa joku osaisi ja viitsisi näihin vastata...
Toi 110 millinen on Canyonille tehty malli, eikä sitä siksi löydy Ketun omilta sivuilta. Sisäkalut ovat oletettavasti samat kuin 120 millisessä. Alajalkojen voiteluöljyn määrään joustomatkalla ei ole merkitystä, kuten ehkä huomasitkin. 30 millilitraa per puoli on oikea määrä.
Oikeasta öljystä saat ainakin yhtä monta suositusta kuin foorumilla rekisteröineitä käyttäjiä. Valmistajan suositus on tietysti varma valinta, mutta itse olen käyttänyt samaa öljyä voiteluun kuin mitä laitan vaimentimeen. Tällä hetkellä öljynä on R.S.P:n 2,5W öljy.
Holokki auki ku H. Moilane.
Kuinkahan pitkään Foxiin saa uudet alajalat?Alun perin keula on vm.11 ja jalat vaihdettiin takuuna uusiin natinan takia joskus keväällä -13. Nyt ne natisee taas vietävästi.
long time lurker, first time poster...
Potilas: Fox float ctd adjust bv 190 (ajettu 200km)
Oireet: Kesken lenkin rupesi aika pienistäkin töyssyistä pohjaamaan. Huomasin, että iskari on ilman kuormaa about aiemman jouston puolivälissä,
ja kuski selässä joustovaraa jää muutamia millejä.
Kokeillut hoitotoimenpiteet: Mittasin iskaripumpulla paineet, tallella olivat. Laskin paineet pois, ja lisäsin uudestaan, ei vaikutusta.
Missä mahtaa olla vika?
Ilmaa väärällä puolella mäntää. Voi korjaantua avaamalla ilmakannu. Tai sitten ei, jos tiiviste on sökö.
Holokki auki ku H. Moilane.
Kuulostaa "stuck down" oireilta:
http://www.ridefox.com/fox_tech_cent...aintenance.htm
Kiitokset tietäjille, juurikin "stuck downista" oli kyse.
Tiivisteet uusittu, ja taas pelittää.
En tiedä vastaako täysin O-lubea, mutta tälläista liukkaria ostin kokeiluun mätänetistä, eli silokoonirasvaa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/60010...onirasva-100ml
onkos kukaan kokeillut vaihtaa foxin iskarin sparkkiin?
onko tietoa suoralta kädeltä voiko -14 mallin 29" sidiä pidentää 100->120mm?
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Moi!
Poljin suht jyrkkää ylämäkeä painava reppu selässä ja ilmeisesti takaiskarin kiinnityskohta hajosi? Toi iskari näyttää olevan ns. kahdessa osassa, josta siis toi päällimmäinen kiinnityskappale joka ei sisällä jousta halkesi. Saakohan pelkästää tota osaa uutena, vai joutuuko ostaan koko takaiskarin? Osaakohan joku sanoa hajosiko tosta muuta? Mitään arviota korjauskusannuksista?
![]()
Sulla on menny rikki takaswingin ja eturungon välinen linkku. Ota yhteyttä fillarin valmistajaan, maahantuojaan ja myyjäliikkeeseen. Hyvällä säkällä valmistaja toimittaa sulle uuden linkun ilmaiseksi. Nihkeellä säkällä osaa ei saa mistään.
Joku oikein etevä saattaa saada linkun korjattua ja koneistettua vielä soivaksikin, mutta hirveesti en sille vaihtoehdolle toivoa laittaisi. Varsinkin jos ei ole suhteita, niin tämä vaihtoehto ei ole edullinen.
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
n. 800km rullattu täpärin karvalakki fox ctd 130mm keula päästää vähän öljyä liukuputkelle rankassa kivikkojumpassa. Ilmeisesti vain pölytiiviste huono? Onnistuuko kotikonstein vaihto? Takuuseen menis ehkä, mutta ei huvita kesken ajokauden lähettää keulaa Saksaan. Ongelma ilmennyt siis vasta nyt, ei ole ollut alusta asti.
Pölytiivisteen välissä likaa, eikä siksi takuuasia. Foxin huolto-ohjeista löytyy miten putsataan yksinkertaisella menetelmällä. Jostakin syystä en nyt vain löydä sitä tähän hätään.
edit: löyty se ohje kun aikansa tonki
http://service.foxracingshox.com/con...uick_Clean.htm
H. Moilanen muokkasi tätä : 11.08.2014 at 20.23
Holokki auki ku H. Moilane.
Ei taida kotimaasta tuota linkkua saada, mutta Freeflow Bikesillä näyttää muutama olevan:
http://www.freeflowbikes.com/Default...oduct_id=18644
Kannattaa vielä tarkistaa yhteensopivuus eri vuosimallien suhteen.
Tarkista Hibike.de:n valikoima. Niillä on ollut aika paljon Lapierren varapalikoita listoilla. Uk:sta voi olla vaikeaa saada Pierren osia. Ainakaan pari v. sitten Welovemountains.com putka ei suostunut myymään ulos saareltaan.
Kuivana paras. Jos nyt jotain mömmöä haluaa levitellä, niin tämä on paras
http://www.enduroforkseals.com/id79.html
Holokki auki ku H. Moilane.
Mitäs taikatemppuja pitikään tehdä RoksPoksin keulalle jos tuntuis olevan hieman imeneen itseänsä kasaan? Kaikki ilmat ulos ja paineet uudestaan ineen ja pumppausta tjsp?
Tässä tapauksessa Revelation Solo Air kyseessä.
Vie Fillariosaan hoitoon taikka vaihda itse tiivisteet ilmapuolelle. Ehjät tiivisteet ei näillä keleillä vuoda mihinkään suuntaan.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Kirjanmerkit