Alkujaan tämän lähetti
adelaine
Kannattaa muistaa, ettei THL tai mikään muu tieteeseen perustuva taho koskaan milloinkaan ikinä esitä sitä absoluuttista totuutta. Voimassa olevat suositukset perustuvat aina siihen näyttöön, joka on siihen päivään mennessä tieteellisillä menetelmillä kerätty ja varmennettu. Tulee uusia tutkimuksia, ja mikäli riippumattomissa kokeissa tulokset pystytään toistamaan riittävän monta kertaa, muutetaan suosituksia.
Ei koko THL:ää kannata loata sen takia, että laitos ei suosituksiaan kritiikittömästi muuta jokaisen nettidieetin mukana. Ei myöskään auta olla vihainen, kun joku päivä suositukset sitten muuttuvatkin.
Toki tiede kehittyy, mutta kun ko. lafka käyttää tiedettä keppihevosena omille tarkoitusperäisille agendoilleen, jotka eivät liity mitenkään siihen tieteelliseen puoleen.
ilmora, nuo kuvailemasi sapuskat sai jo mielikuvana mulle pahoinvointia, vaikka ne varmasti sulle taas toimii kympillä, kaikki tuollaiset sekoitukset tekee mulle aina yökötyksen ilman järjellistä loogista syytä, jota ei mitenkään ole saatu pois, joten mulle se salaatti ilman mitään kastikkeita tai öljyjä on ainoa mitä pystyy syömään, mielellään kuitenkin kaali/salaatti, herne ja tomaatti omissa lokeroissaan, eikä nyt ainakaan pidä mennä niiden koskettamaan toisiaan...
Itsekkään en seuraa mitään dieettiä, se mikä toimii vaan sattuu olemaan lähellä karppausta, muttei silti ihan sitäkään ja sitä olen vetänyt ennen kuin kellään oli tässä maassa kotonaan nettiä, joten tuskin silloin edes vielä tiedettiin mistään karppauksestakaan.
Mun näkemys on se, että kaikkea syömällä kuolee, paree syödä sitä mikä itselle toimii. Se tosin olisi kiva jos viralliset tahot aivan kaikissa sapuskan ulkopuolisissakin asioissa antaisivat vain datan ja jokainen saisi tehdä ihan omat johtopäätökset, mutta ei, kun pitää yrittää ohjailla porukkaa, juurikin esimerkiksi tuolla lihan syöpäpelottelulla, jolle ei ole tieteellisiä perusteluita, kun ovat menneet sotkemaan ne jalosteet ja aidon asian, toki niinhän niissä tutkimuksissakin on onnistuttu ne sekoittamaan, joihin nuo perustavat näkemyksensä, kun se tukee heidän tarkoitusperiään, mutta jos olisi siellä riittävää halua niin voisivat äkkiä tutkimusta lukien saada selville, ettei se oikea liha olekkaan se ongelma vaikka tutkimuksessa niin väitettiin, kun toinen tutkimus joka erottelee lihan ja jalosteet näyttää kuinka se jalosteiden osuus näyttäytyy syöpäpiikkinä, mutta ehkä tälläistä ristiin vertailua ei tehdä, suoritetaan pykäliä ilman kokonaiskuvaa?
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Kirjanmerkit