Kärsin megatappion eilen! A: juoksin kotiin. B: pohjelihas ärtyi niin pahasti, että 3/12km kohdalla piti soittaa Rouva hakemaan ku ei pystynyt edes käveleen! C: jalka kipeä ja vituttaa
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olen tällä viikolla Pekingissä työmatkalla ja päätin kokeilla tempoa täälläkin vuokraamalla maantie Giantin koko viikoksi. Oi joi tätä tappion ja nöyryytyksen määrää, tällaista en kotopuolessa vielä olekkaan kokenut. Porukkaa lappaa ohi vasemmalta ja oikealta ja joukkotappoisku vyöryy niskaan viimeistään jokaisessa risteyksessä.
Vaikka työmatka ei olekkaan kuin vain noin 5 kilsaa, niin en usko, että tällä viikolla pystyn välttymään lisätappioilta, sillä sen verran tässä joutuisi itsesuojeluvaistosta luopumaan, mutta tuskin järkevää lienee se? Etenkin paikalliset vanhemmat herrasmiehet tuntuvut olevan temposäännöistä hyvinkin perillä ja melko taitavasti luovivat punaisia päin läpi hektisten risteysten (jotka useimmiten ovat noin senaatintorin kokoisia ja liikenteen ohjaajat seisovat joka kulmassa).
Oikeastaan homma meni pieleen jo siinä, että aika suhteellisen vähän täällä on edes polkupyöriä. Kaikenlaisia patterijopoja kyllä on, joita on helppo ohitella, mutta jotka salakavalasti suhahtavat ohitse, kun itse jää hiemankin arpomaan. Kellään ei tosiaan ole kypärää, ei fillaristeilla, eikä mopoilijoilla. Itsellä kyllä olisi, jos olisivat sen fillarin mukana toimittaneet, mutta jostain syystä jäi tulematta.
Ylivoiman edessä siis nöyrryttävä ja keskityttävä vain hengissä säilymiseen. Taksilla viikon kyydit olisi ollut puolta halvempi, kuin fillarin vuokra (& toimitus hotelliin).
Kiitokset aamun OnOne kuskille hyvästä kirityksestä Pitäjänmäki - Ilmala välillä, aamun unihiekat karisi hyvin silmistä! Lämmittely jäi kesken kun reitit erkani, olenkin jo kaipaillut vähän kiriseuraa duunilenkille, tästä on hyvä jatkaa!
Nyt oli aamusta niin komea taisto että vieläkin lämmittää mieltä.
Tampereella Nekalan halki pyöräillessäni havaitsin potentiaalisen ohitettavan. Pidin vauhtini kuitenkin tasaisena ja kun seurasi pieni nousu kohti Viinikkaa, ohihan siitä mentiin. Viinikan liikenneympyrän valot eivät tunnetusti ole koskaan suotuisat ja niinpä jäin odottamaan vihreätä ukkelia. Siinä vaiheessa tappion kokenut päätti kuitata tilanteen viilettämättä punaisia päin, vain jäädäkseen itse odottamaan seuraaviin punaisiin. Siihen sitten rullailin omalla vuorollani minäkin. Seuraava, suurin ylitys vaatii muutenkin vähän bauhtia, jotta ehtii molemmista valoista ja taaksehan se ohitettu jäi tässäkin vaiheessa...vain mennäkseen ohi jälleen viimeisissä valoissa, joihin olin säntillisesti pysähtynyt vuoroani odottamaan. Kapea kaistale ei tarjonnut ohitustilaa mutta viimeisen tieylityksen jälkeen, vaikka hän selvästi yritti jättää minulle vain pölyt ihailtavaksi, niin ylämäki koitui jälleen hänen kohtaloksi ja meikä posotti voittaja uuteen työpäivään.
Tmt:ssä ei ole voittajia.
Argh, aloittelija paljastui heti..
Jos oikein tulkitsen, niin Hukkapätkä myöskin tuli ohitetuksi eli hävisi.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Kyllä tuo sinänsä rehellinen tapahtumainkuvaus on aika raskauttava, ilmeisesti jopa enemmän kuin yksi häviö. Leuka rintaan
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Tämä ketju oikeastaan pitäsi nimetä uudelleen: Työmatkatemmon säännöt, eli miten hävisin tänäänkin.
A Gentleman will walk but never run
Kiitokset TMT-seurasta Focus-cyclolla ajavalle kanssatempoajalle eilen. Olen hinkannut samaa reittiä nyt suunnilleen vuoden, tosin vain 1-2 krt/vko, eikä aiemmin ole juuri muita tempoajia näkynyt. Nyt saatiin molemmat tappioita oikein urakalla kun rinnakkainkin välillä ajoimme.
t valkoisella Giant-maasturilla maantie-Canyonin korjautumista odotellessa TMTtä polkeva
Yli sata TMT-kilometriä viikon aikana ilman tappioita, mutta tänään jouduin pysähtymään valoihin Leppävaarankadulla. Ja tietenkin joku lökäpöksy ajoi ohi punaisia päin. Kääntyi vielä mokoma eri reitille, niin en päässyt valojen vaihduttua kostamaan.
Taitaa olla kuskit lomilla ku neljännelle sivulle asti ehti mennä tämä ketju
Tänään pääsin tosissaan polkeen aerotangolla varustettua hybridiä vastaan. Itse olin liikenteessä NS Analogin sinkulalla. Kaveri polki jo valmiiksi ihan hyvää vauhtia, mut jotenkin säpsähti kun rullasin ohi. Aiemmista virheistä oppineena tein oikeaoppisen ohituksen, eli reilulla vauhdilla, mikä vaikeuttaa kummasti peesiin pääsemistä. Noin 5km kaveri jaksoi roikkua perässä, mutta mäki osuudella joutui luovuttamaan. Tasaisella sain jo tehdä kunnolla töitä, kun kammet pyörivät jo sellaisella vauhdilla, että hyvä kun jalat pysyivät polkimilla(ei lukkoja). Mikä tärkeintä, tästäkin matkasta selvittiin ilman tappiota.
En tiedä missä päin ajelet, enkä tiukoissa tempotilanteissa juuri uhrien fillarimerkkejä tarkkaile, mutta viime aikoina on ajettu TMT:tä Ultegra-Mareksella Helsingissä ihan tosissaan. Olen myös todistanut empiirisesti todeksi fysiikan nk. suhteellisen binäärijärjestysperiaatteen:
Edellä oleva pyöräilijä ajaa aina hitaammin.
Tämä näyttäisi pätevän aina kun kahden pyöräilijän suuntavektorit on rinnastettavissa, ja toisen voidaan tulkita sijaitsevan menosuunnassa taaempaa edellä.
Kuulen takaani vienoa ketjujen rahinaa, kiristän tahtia niin paljon kuin pystyn ilman näkyvää puristusta. Päätän varmistaa tilanteen sillä joskus vihut voivat olla oikukkaita, ja säädän sivupeiliä joka vahingossa tipahtaa ohjaustangon päästä kadulle. Hetkisen mietin, että jos hylkään peilin niin vältän ehkä tappion. Päätän kuitenkin kääntyä hakemaan sitä ja sitä noukkiessani nöyryytykseni on täydellinen.
Tämän ketjun aktiivisuudesta tai lähinnä sen puutteesta päätellen ihmiset lomailevat ja häviämistä siten tapahtuu vähemmän?
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kuulemma japanilaisissa TMT-säännöissä lomalla oleminen katsotaan automaattisesti tappioksi.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Vuorotyö ja tmt eivät sovi yhteen. Varteen otettavia kisaajia harmillisen vähän. Olen onnistunut silti kärsimään varsinaisen tappion kesän aikana. Vuorotyön voisi myös laskea tappioksi tempoilussa.
Sent from my RM-885_eu_euro2_318 using Tapatalk
herneitä tarjolla pusseittain.
Vuorotyömatkatempo
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Voiko häviöiden määrä muuttua? Kyse on kai siitä, kuka häviää. Mutta toki itsekin olen vielä hetken lomalla. Sähläsin itselleni jalkaterään pienen luunmurtuman ja hitaasti umpeutuvan haavan. Onneksi se ei arkista liikkumista esim. lasten kanssa estä, mutta tempoilut ja lenkit pitää muutaman viikon ajaksi jättää.
Aamulla huristelin kohti työpistettä ja hyräilin samalla 70-luvun hittipläjäystä:
"Läskipyörä on läskipyörä, hybridi on lälläripyörä,
Namusia naisia katsastan, läskipyörällä ratsastan.
Grillin kulmalla kurvailen, hunajahaneja vertailen.
Supina simasuiden joukossa voimistuu.
Kun pohjelihas jo pullistuu niin kampi hurjistuu
ja neidon nännit mun selkääni vasten puristuu."
Heti kun yrittää otta hieman rennommin, niin eikös ohi painellut joku s##t#n#n lälläri hybridillään.
Tähän päivään loppui hyräilyt ja veren maku suussa painellaan aina ja ikuisesti.
Ylpeys käy lankeemuksen edellä - erityisesti työmatkatemmossa!
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Hävisin tänään 31 kertaa. Laskin sen aivan itse. Juuri, kun laskeuduin Huopalahden sillalta keskuspuistoon, kosahti kumi. Tasan yksi ohimenijä pysähtyi kysymään tarvitsenko apua kun tallustelin paljain jaloin kohti keskustaa. Hälläkin oli väärä ainoa pää pumpussaan. Se siitä solidaarisuudesta. Eläintarhan Nesteen kompressori ei kokenut solidaarisuuspulmia ja luovutti ilmaansa riittävästi. En antanut tappioiden latistaa loppumatkan navettatunnelmaa.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
TMT paljain jaloin - sulla täytyy olla vankka luotto omiin kykyihin?!?
Sun polkimetkin on varmaan mallia masokisti:
http://www.universalcycles.com/image...arge/40522.jpg
Klossit kengänpohjissa on niin viheliäinen löntystää, että otin kengät pois jalasta. Noi polkimethan on niitä Cyclos Dei -lahkon polkimia. Samaa porukkaa, joka käyttää karkeudeltaan 60 hiekkapaperia bibsien säämiskänä ja fileerausveitsen terää jarru-/vaihdekahvoina. En kuulu siihen porukkaan kuitenkaan vaikka jalkapohjani yrittävätkin todistaa toista.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Täällä Tukholmassa koitetaan typerin keinoin vaikeuttaa tempoilijoiden elämää, kun laitetaan tällaisia vihreän linjan nopeussuosituksia. Eikös tuo nyt ole ihan selvä käsky ajaa vähintään tuplanopeutta, että saa pysähtyä valoihin ja vetää taas seuraaviin valoihin täysillä?
![]()
Minä ajan pääni jäädyksiin
- EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
- EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
- Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta
Noitahan oli aikoinaan kehä III:lla. Yllytti ajamaan tuplaa hyvinkin.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Pyrin välttämään tänään pahoja tappioita TMT:ssä. Tosin peesaaminen ja oman huonon kunnon ääneen kritisointi toivat varmaan jo roppakaupalla miinuspisteitä. Isoimman tappion nöyryytyksen pystyi tosin välttämään sillä, etten päästänyt ketään ohi.
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Kirjanmerkit