GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 48 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Jos kiekko on edelleen suora, korjaus on varsin triviaali operaatio: kiristetään löystyneet pinnat korvakuulolta samaan kireyteen muiden kanssa.
    Kiekko oli käytännössä suora, juuri kuvaamallasi tavalla sen korjasin.

Hei kaikki Radonin omistajat ja niistä enemmän tietävät. Oon nyt luultavasti tehny päätöksen pyörästä jota ajattelin kokeilla kunnes ostan sopivan 29erin kun uudet mallit saapuvat. Eli Radon ZR Race 650b 7.0 olis nyt se joka kiinnostais laittaa tilaukseen.. http://www.bike-discount.de/en/buy/z...817/wg_id-6198

Ainoa vaikea päätös enään jäljellä (kaiken muun keskellä tietysti) on runkokoon valinta! Eli voisko joku kertoa että mikä olis se sopivampi meikälle, jonka koko on 193/98 inseam 90-91

Siis, lueskelin tuolta Canyon suositus -kohdasta että siellä oli eräs jolla oli lähes samat mitat kun meikällä 193/95 tai lähelle ja inseam 90-92 ja pähkäili kumman koon ottaa L vai XL. Päättyi siis XL kokoon joka oli tiptop.

Eli, siis pyörä tulee sekalaiseen käyttöön, millä myös tietysti painellaan metsää kuten kaikkea muutakin normaalimpaa ajoa.

Keskustelin Bike Discountin henkilön kanssa puhelimitse ja hän oli "ehkä" sitä mieltä että 20" olis se vähän parempi kuin 22" joka näissä Radoneissa on.
    Kävin myös käpylässä eräässä pyöräliikkeessä kokeilemassa yhtä 29" renkailla olevaa Marin -merkkistä pyörää jonka runkokoko oli 20,5" ja se vaikutti oikein hyvältä, ja myyjä sanoi että Marin pyörissä on normaalisti melko iso koko.

Mutta miten paljon eroa on esim. Canyon ja Radoneilla? Jos XL olis Canyonilta se "hyvempi" niin mitä mieltä te hienot ihmiset olisitte Radonista näille mitoille kun minä olen?

193/98 - inseam 90-92? ---------- 20" ----vai------ 22"?

Ja kiitos!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaywalkr Katso viesti
    193/98 - inseam 90-92? ---------- 20" ----vai------ 22"?
    22-tuumaisen ottaisin. Pienempi voi olla sulle turhan lyhyt.

jaah selvä. Meikä pelkää taas et 22" olis liian iso, ainakin ku sitä 20,5" Marinia kokeilin niin sitä isompi ei olis kyl tarvinu olla.. Eipä täs auta muuta kuin lähteä seuraavaan pyöräliikkeeseen kokeilemaan lisää pyöriä. Tai odottaa et jompikumpi kooista menee sold outtiin

jaah selvä. Meikä pelkää taas et 22" olis liian iso, ainakin ku sitä 20,5" Marinia kokeilin niin sitä isompi ei olis kyl tarvinu olla.. Eipä täs auta muuta kuin lähteä seuraavaan pyöräliikkeeseen kokeilemaan lisää pyöriä. Tai odottaa et jompikumpi kooista menee sold outtiin
    Mitähän Marinia kokeilit?

Jos nyt oikein katsoin, niin tuossa 20.5-tuumaisessa on vaakaputki samanmittainen kuin 22-tuumaisessa Radonissa.

http://www.marinbikes.com/us/bikes/description/2014-palisades-trail-se-29er#geometry

Juu u, mut aika selvästi näyttäis muut mitat olevan aikas lailla isompia, en sit tiiä miltä vaikuttaa kun toi Marin on tosiaan 29" renkailla ja Radoni 27.5".. Esim toi korkeus tai pystyputki on Radonin 22" jo 3cm korkeempi kuin 20,5" Marinissa. (550mm / 520mm)? Balansoituuko toi kuitenkin jos toisessa on pienemmät pyörät?

voihan satulaa tietysti säätää, kumpaan suuntaan vaan. isommassa varmaan muutama gramma lisää painoa

Juu u, mut aika selvästi näyttäis muut mitat olevan aikas lailla isompia, en sit tiiä miltä vaikuttaa kun toi Marin on tosiaan 29" renkailla ja Radoni 27.5".. Esim toi korkeus tai pystyputki on Radonin 22" jo 3cm korkeempi kuin 20,5" Marinissa. (550mm / 520mm)?
    Satulatolpassa on säätövaraa ja standover-korkeus (vaakaputken korkeus maasta) tuskin tulee ongelmaksi. Rengaskoolla ei ole geometriamittoihin juurikaan vaikutusta.

Itse ajan XL-kokoisella Canyonilla vaikka olen sinua 3 senttiä lyhyempi ja selkä on 4-5 senttiä lyhyempi. Olen ajanut myös L-kokoisella, mutta sitä piti jo vähän tuunata pidemmällä ohjainkannattimella ja satulatolpalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Satulatolpassa on säätövaraa ja standover-korkeus (vaakaputken korkeus maasta) tuskin tulee ongelmaksi. Rengaskoolla ei ole geometriamittoihin juurikaan vaikutusta.

Itse ajan XL-kokoisella Canyonilla vaikka olen sinua 3 senttiä lyhyempi ja selkä on 4-5 senttiä lyhyempi. Olen ajanut myös L-kokoisella, mutta sitä piti jo vähän tuunata pidemmällä ohjainkannattimella ja satulatolpalla.
    Nojoo, kuulostaa ihan järkevältä vaihtoehdolta tuo 22", kuitenkin taulukon mukaan 190-200cm karkeesti, ja inseam radonin sivujen mukaan aika hilkulla, 90cm näyttää 20" suositusta ja heti 91cm siihe 22" kinkeliin. Ainoo vaa ettei tuu sellast köntys-fiilistä sit jos se on vähä kookkaampi, vaikka tosin myös B-D:n suosituksen mukaan jos pituus on kahden koon rajalla niin, isompi jos on enemmän tour meininkiä ja pienempi malli jos päästelee metässä enempi. Tosin itsellä tulis olla sekavaa ajoa joka koostuu myös paljon perus pyöräilystä normi teillä, joten vois kait tuon isomman sitte laittaa pikkuhiljaa tilaukseen. Jos jollain pk-seudulla tai hanko - pk-seudulla sattuis olemaan Radonia jommalla kummalla mitalla niin voisin mielellään koetestaa muutaman metrin jos passaa , ellen huomenna jo tilaa siis..hm

Kokemuksesta voin sanoa että 22" ei ole liian iso.
    Radonin runkokooot on aika pieniä.
    Vanha mutta lihava.

Jebu, kait sitä mennään sillä sit.. Mites vielä tuo Foxin forkki, kun se on Air spring pressure, eli kantsiiko tästä samalla ostaa B-Dst pumppu, ja mikä olis hyvä kohtuuhintanen? Kiitosta vastauksista.

Jebu, kait sitä mennään sillä sit.. Mites vielä tuo Foxin forkki, kun se on Air spring pressure, eli kantsiiko tästä samalla ostaa B-Dst pumppu, ja mikä olis hyvä kohtuuhintanen? Kiitosta vastauksista.
    Moi, jos ei ole iskari pumppua niin osta se samalla. Mä ostin B-D:stä aikoina tuon rokkarin iskaripumpun ja sama pumppu käy siis Fox:n keulaan ja takaiskariin (kaikissa(?) noissa on tuo scharader venttiili).

Moro.

Olisi tarkoitus hankkia 29er takajäykän kaveriksi täysjoustofillari. Kysyisinkin teiltä nyt mielipidettä seuraavasta pyörästä: Radon slide 140 7.0 http://www.bike-discount.de/en/buy/s...7811/wg_id-159

Kertokaapas nyt tästä vähän, mitä hyvää? mitä huonoa? ja omia kokemuksia voi myös kertoa. Pyörä tulisi perus harrastuskäyttöön. Kivikko- ja juurakkopolkujen polkemiseen.

Kumpikohan runkokoko oli noista parempi 18" vai 20" ? omat mitat on 183cm/82cm.

Ei voi haukkua vaikka omasta 160ed:stä katkes takahaarukka alle vuoden ikäisenä. Isoin eturatas kannattaa matalan keskiön takia vaihtaa jo heti kärkeen rock ringiin. Epäilen että 20" parempi koko kun noi on aika pieniä kokoja.
    Vanha mutta lihava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeemuTii Katso viesti
    Moro.

Olisi tarkoitus hankkia 29er takajäykän kaveriksi täysjoustofillari. Kysyisinkin teiltä nyt mielipidettä seuraavasta pyörästä: Radon slide 140 7.0 http://www.bike-discount.de/en/buy/s...7811/wg_id-159

Kertokaapas nyt tästä vähän, mitä hyvää? mitä huonoa? ja omia kokemuksia voi myös kertoa. Pyörä tulisi perus harrastuskäyttöön. Kivikko- ja juurakkopolkujen polkemiseen.

Kumpikohan runkokoko oli noista parempi 18" vai 20" ? omat mitat on 183cm/82cm.
    Olisiko tähän lisää kommentteja? Tilausnappi syyhyää jo, mutta olisi kiva kuulla saako rahoilleen vastinetta ja että onko pyörä RIITTÄVÄN hyvä.

Olisiko tähän lisää kommentteja? Tilausnappi syyhyää jo, mutta olisi kiva kuulla saako rahoilleen vastinetta ja että onko pyörä RIITTÄVÄN hyvä.
    Oletko ennen ajanut kakskutosilla? On meinaan sit ihan erilaista ajaa kun kaksysillä... mut kyl noilla osilla tohon hintaan tosi hyvä paketti. Kyl tolla kivikko ja juurakkopolut hoitaa, voi hyppiäkkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Oletko ennen ajanut kakskutosilla? On meinaan sit ihan erilaista ajaa kun kaksysillä... mut kyl noilla osilla tohon hintaan tosi hyvä paketti. Kyl tolla kivikko ja juurakkopolut hoitaa, voi hyppiäkkin.
    Kakskutonen maastossa on kyllä vieras käsite, kokemukset vain tuosta 29er jäykkäperästä. Kuitenkin ajattelisin niin, että täpäri 29 olis jotenkin liian "iso" härveli. Yksi vaihtoehto olis sitten 27,5 täpäri. Tässä kyseisessä Radonissa olisi sitten myös tuo hinta sellainen mukava.

No, en sitten tilais "sokkona", jos kakskutonen vieras käsite. En siis väitä, että olisi huonompi maastossa. Juurakko ja kivikkomaastossa kakskutosella joutuu jumppaamaan enemmän, siirteleen kehon painoa enemmän, on siis tavallaan aktiivisempi ajettava. Joillekkin tämä on juuri se "fun factor".

Mulla on 29er täysjousto, ja sillä voi polkea perse penkissä pahat juurakot ja kivikot, joka on mun mielestä nastaa. Isompi rengas siis rullaa esteiden yli paremmin.

Hinta on mukava joo, mutta ei ole kivaa silti maksaa tollasta summaa ja huomata, että jos sittenkin olis pitäny kaksysi ostaa... Tai voithan sä sen tilata ja myydä fillaritorilla n. 1000e jos ei nappaa 26 rengas...

IncBuff Guest
    Kuitenkin ajattelisin niin, että täpäri 29 olis jotenkin liian "iso" härveli.
    Mun mielestä ei ole. Ajan 29er jäykkistä ja viime viikolla kokeilin Trekin Fuel Ex:ää. Ei se ollut sen isomman tuntuinen härveli polulla kuin tuo jäykkiskään.

Radonillahan on 29er täpärikin kohtuu hintaan. Jo tuossa halvimmassa 1699€ maksavassa on tosi hyvät osat.

Hyviä pointteja kyllä tullut. Toisaalta se olis kyllä hyvä, kun on jo tuntuma tossa 29. Täytyypä nyt ottaa tämä 29 täpäri vakevempaan harkintaan. Se on kyllä sitten tympiää tosin tilattuaan 26, ruveta miettimään, että olisi pitänyt ostaa se 29.

Mikähän tästä http://www.bike-discount.de/en/buy/r...909/wg_id-7261 olisi sitten hyvä runkokoko? Nykyinen 29 Focus on kokoa M ja se on erittäin passelin kokoinen. Mitat olivat siis ne 183cm/82cm.

Olen suhtautunut vähän varauksella polkupyörien ensihuoltoon, mutta näemmä se on ihan hyödyllistä!

Slide 130 8.0:lla on noin 570km ajoa takana ja kertoivat juuri huollon jäljiltä että takavanteessa oli kolme pinnaa lähes irti. Oon ollu muuten erittäin tyytyväinen fillariin, vaikka painoa voisi toki olla vähemmän.

Mietinnät on nyt ohi ja tilaukseen lähti tuo Radon slide 130 29 8.0 SE, runkokokona 20". Sitten vain odotellaan

Tänään saapui Radonin ZR Race 650b 7.0 DHL:llän toimittamana kotiovelle kun olin sopivasti lounastauolla. Hyvin pelas palvelu siis. Kotiin päästyäni duunipäivän jälkeen unboxasin paketin ja kasasin sen pienen mitä oli kasattavana, ja siitä painelin suoraan testiajolle. Koko tuntuma fillaroinnissa oli täysin Tip Top. 22" runko on täydellinen ja olen iloinen että en päätynytkään 20":een.. Hifistelystä tai mistä tahansa poiketen, tykkään noista 27.5" renkaista, ja en välttämättä vaihtais edes 29":een vaikka voisin. Kiitos teille jotka suositteli 22" ja muutenkin nostamaan vähän budjettia, vaikka alkuperäisestä vähän nousikin. Ajonautinto ja tuntuma on hyvä, ja viikonlopun jälkeen vähän hienosäätää vielä, kuten iskarien paineet sopivaksi 98kg:lle. Ehkä jos sattuu jossain vaiheessa pyöräilemään enemmän pelkästään normaaleita teitä, niin voi olla että hommaan korkeemman riser-tangon missä enemmän nousua, tai sitten korkeemman stemmin. Mutta nyt miten tää on, niin se pieksee kyllä mun junnukokoisen Kuwaharan 15 vuoden takaa

...Ehkä jos sattuu jossain vaiheessa pyöräilemään enemmän pelkästään normaaleita teitä, niin voi olla että hommaan korkeemman riser-tangon missä enemmän nousua, tai sitten korkeemman stemmin...
    Sitä tarvittavaa osaa sanotaan "maantiepyöräksi".

Sent from my iPhone using Tapatalk
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Nope, en tykkää maantiepyöristä, en ulkonäöstä, enkä toimivuudelta. Olen itse sitä mieltä että perus maastopyörällä menee paremmin tavallisilla teillä kuin jollain maantiepyörällä metsässä. Jos poljen joskus muilla kuin maastopyörillä, niin se on joko lepposa cruiseri tai tandem 😄.

Tänään saapui Radon slide 130 8.0 SE, ja ei voi kuin hymyillä. Mahtava laite!

Moroo,
    Onko Joku tilannu Radon Slideen uusia takaiskarin puslia/akselia koskaan ??
    Itse oon vahtanut jo kaikki linkkujen laakerit kylläkin, ja nyt menee vaihtoon iskarin yläpään akseli/puslat.

Filo on Radon Slide 140 6.0 vuosimallia 2011.

Onko jollain varmuus jotta sopiiko nämä suoraan, oon mitannut että läpiakseli on sen 8mm ja iskarin puslaan(Yläpään reikään) tulevalla holkilla/akselilla on mittaa 54,99mm. Laitoin kysymyksen BD:lle kans mutta vastaus tuntuu kestävän...

nämä:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/b...iece-8mm-10713 -> nämä lähinnä arveluttaa, muut sopii kyll..
    +
    http://www.bike-discount.de/en/buy/d...8621/wg_id-828
    +
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...2985/wg_id-280

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •