HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 73 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 63 71 72 73 74 75 83 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.161 - 2.190 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Näet vastaantulijoista, että vaatteet ovat liian pieniä ja pyörät liian kalliita, mutta et pysty edes tiimivaatteita saati pyörien merkkejä identifioimaan? Ja sinä siis erotat jo tien toiselta puolelta kuinka kalliit putkiosat, kiekot ja keepeeässät pyörissä on kiinni?

Hevonpaska ja kateellinen projisointi haisee tänne asti.
    Ei, katellisuudesta ei ole kyse. Oma pyöräni on 5t€ pyörä, ja vaatteeni on perus pyöräilyvaatteet, mutta käsi mulla edelleen nousee kaikille. Sorry jos olen syönyt aamumurosi...

Hevonpaska ja kateellinen projisointi haisee tänne asti.
    Melko erikoista että niinkin hauskasta asiasta kuin pyöräilijöiden tervehtimisestä saadaan aikaan itkua ja hammasten kiristystä. Ketä se haittaa jos joku tervehtii tai jättää tervehtimättä? Itse en esimerkiksi nykyisin tervehdi oma-aloitteisesti ketään mutta siinä ei ole mitään henkilökohtaista
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Koska se on sama asia kun joku sanoo sinulle: moi, huomenta, päivää.. Ja sä vaan mulkaiset ja jatkat matkaa.. Lasken tuon epäkohteliaisuudeksi ja juntteiluksi. Se on ok jos et tervehdi jos toinenkaan ei tee aloitetta, mutta se ei jos joku näkee vaivaa ja tekee aloitteen. Ainoa yhteinen tekijä näissä on se, että nämä ei tervehtijät ovat yleensä tiimipaidoissa ja pro kuskin oloisia..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Ei, katellisuudesta ei ole kyse. Oma pyöräni on 5t€ pyörä, ja vaatteeni on perus pyöräilyvaatteet, mutta käsi mulla edelleen nousee kaikille. Sorry jos olen syönyt aamumurosi...
    Ja 5t€ pyörällä ajavan hyvän jätkän imagoosi kuuluu, että kirjoitat ämmämäisiä ulkonäköarvioita succistelijoista, jotka eivät ole tietoisia sinun ja hengenheimolaistesi valvomasta tervehtimispakosta?

No, siinä olet ainakin oikeassa, että pyöräkaupasta ei voi ostaa sivistyneitä käytöstapoja...

En mä kyllä yhtään ihmettele miksi jotkut pitävät osaa maantiepyöräilijöistä snobeina...
    Kävin äsken vetämässä kivan 34km lenkin. Koko matkalla tuli n.10 selvästi pyöräilyä jollain tasolla harrastavaa ihmistä vaastaan. 8 niistä vastasi moikkaukseen. Jopa kaksi maastopyöräilijää moikkasi minulle maantiepyöräilijälle. Mutta sitten nämä kaksi olivat juuri niitä snobin irvikuvia. Molemmilla yhtä kokoa liian pieni Tuor de Francen jonkun tiimin replica-paita päällä ja muutenkin varusteet, kaikki pyörästä lähtien uusinta uutta. Mutta kohteliaisuus oli kyllä jäänyt kaupan hyllylle.
    MUTTA, onni onnettomuudessa, toinen näistä tuli mua uudestaan vastaan lenkkini loppu osuudella, niin aivan piruuttain aloitin SUUREEN tapaan vilkuttamisen jo hyvissä ajoin ja vähän niinkuin pakotin hänet moikkaan mulle .
    Ei sen käden nosto ole kauhea vaiva, toivottavasti....
    Relaa. Moikata saa, muttei ole pakko. Ei kannata loukkaantua jos joku ei morjesta. Jos haluaa tervehdyksiä takaisin, kannattaa muuten nostaa käpälää riittävästi. Tällöin myös ne, joille morjestus ei ole automaatio saattavat huomata ja vastata.

Moikkailenko? Fiiliksen mukaan. Jos joku moikkaa ja huomaan, toki nostan kättä. Seuran paita päällä tsiigailen tunnollisemmin. Kun on tunnuksettomat kamppeet päällä, pilaa lainattua vastaavissa tapauksissa vain oman maineensa.

Ja 5t€ pyörällä ajavan hyvän jätkän imagoosi kuuluu, että kirjoitat ämmämäisiä ulkonäköarvioita succistelijoista, jotka eivät ole tietoisia sinun ja hengenheimolaistesi valvomasta tervehtimispakosta?

No, siinä olet ainakin oikeassa, että pyöräkaupasta ei voi ostaa sivistyneitä käytöstapoja...
    Eli vissiin olen syönyt murosi? Anteeksi jos astuin herkille varpaillesi....
    Edelleenkin, pointtini oli vain että kuten myös edellinenkin kirjoittaja on kirjoittanut, "että nämä ei tervehtijät ovat yleensä tiimipaidoissa ja pro kuskin oloisia...

Eli vissiin olen syönyt murosi? Anteeksi jos astuin herkille varpaillesi....
    Edelleenkin, pointtini oli vain että kuten myös edellinenkin kirjoittaja on kirjoittanut, "että nämä ei tervehtijät ovat yleensä tiimipaidoissa ja pro kuskin oloisia...
    Pointtisi on täyttä paskaa.

Pointtisi on täyttä paskaa.

On tuo tervehtiminen kieltämättä vähän outoa muualla kuin maaseudulla, koska kaupungissa ja sen liepeillä tulee niin älyttömästi pyöräilijöitä vastaan (siis ihan lenkillä olevia), että jokaisen tervehtiminen on melkein kuin tervehtisi jokaista jalankulkijaa pienehkön kaupungin kaduilla kävellessään. Eli ihan tuntemattomia naamoja, jotka eivät jää mieleenkään. Toki moikkaan takaisin, mutta en itse käy aloittamaan tuota touhua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PedroK Katso viesti
    Nöyrin anteeksipyyntö naiselle, joka moikkasi Naantalin pikatien alla. Olin menossa läskipyörällä peräkärry perässä Naantalia kohti. Tervehtimisestä tuli mieleeni viime viikonloppuna tekemäni havainnot. Oltiin kaverin kanssa matkalla Sälinkäältä Turkuun ja Uudellamaalla, sekä Kanta-Hämeessä jokainen vastaantullut pyöräilijä moikkasi. Kaksi jopa tuli kysymään määränpäätä karttaa tutkiessamme. Tuli aikaisemmin todettua tässä samassa säikeessä, että Turun seudulla moikkausprosentti on todella huono.
    Tunnustan, se olin minä maasturilla!
    Olen huomannut saman, että jos turussa morjestaa, niin yleensä saa ihmetteleviä katseita takaisin tai vaan jurotetaan naama mutrulla eteenpäin, kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan
    Kattosinki että taitaa olla ihan foorumin porukkaa ja tais olla on-onen fatty alla vai? ellen ihan väärin kattonut?

Parin viikon aikana olen lenkeillä tervehtinyt kaikkia vähänkin vakavan pyöräilijän näköisiä ja yhtään vastausta en ole saanu. Ainoastaan pitkiä tuijotuksia. Paras on kun sama henkilö tuli lenkin aikana 2x vastaa ja sama tulos. Hameessa ollaan hitaampia, jospa vastaavat tervehdykseen vasta selän takana.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Parin viikon aikana olen lenkeillä tervehtinyt kaikkia vähänkin vakavan pyöräilijän näköisiä ja yhtään vastausta en ole saanu. Ainoastaan pitkiä tuijotuksia.
    Tuo on jo outoa, koska useinhan ihmiset vastaavat tervehdykseen ihan vain varmuuden vuoksi suorastaan refleksinä. Sitten jälkeen päin mietitään, että kukahan se oli, tunsinkohan minä edes tuota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Parin viikon aikana olen lenkeillä tervehtinyt kaikkia vähänkin vakavan pyöräilijän näköisiä ja yhtään vastausta en ole saanu. Ainoastaan pitkiä tuijotuksia. Paras on kun sama henkilö tuli lenkin aikana 2x vastaa ja sama tulos. Hameessa ollaan hitaampia, jospa vastaavat tervehdykseen vasta selän takana.
    Hmm.. Omituista. Ajoin tuossa ennen Tahkoa valmistelevan ~40km pk-lenkin maantietä Siuro-Sasi-välillä (ns. maisematietä), ja tuli muistaakseni kolme maantiemiestä vastaan. Olin hövelillä tuulella ja moikkasin kaikkia ja 100% takaisinmorjenstusprosentti vaikka itse ajoin xc-täpärillä. Ehkä Nokialla on ystävällisempää?
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Hmm.. Omituista. Ajoin tuossa ennen Tahkoa valmistelevan ~40km pk-lenkin maantietä Siuro-Sasi-välillä (ns. maisematietä), ja tuli muistaakseni kolme maantiemiestä vastaan. Olin hövelillä tuulella ja moikkasin kaikkia ja 100% takaisinmorjenstusprosentti vaikka itse ajoin xc-täpärillä. Ehkä Nokialla on ystävällisempää?
    Kanuunakulttuuria.
    ****Timo
    ex tusinakerholainen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Talisker Katso viesti
    Kanuunakulttuuria.
    On loistavaa kulttuuria!! Nostaisin tassua täällä ei-anoppilassakin jos se ei olisi täysin turhaa hommaa, en tosin ota siitä mitään tunne-elämän kierroksia mutta Espoossa-Helsingissä ei vaan ole sellaista kulttuuria.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nizcu Katso viesti
    Tunnustan, se olin minä maasturilla!
    Olen huomannut saman, että jos turussa morjestaa, niin yleensä saa ihmetteleviä katseita takaisin tai vaan jurotetaan naama mutrulla eteenpäin, kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan
    Kattosinki että taitaa olla ihan foorumin porukkaa ja tais olla on-onen fatty alla vai? ellen ihan väärin kattonut?
    Juu sellainen se. Oltiin perheen kanssa päiväajelulla. Ihmiset tuijottaa meidän karavaania kun perässä tulee vielä peräpyörä.

Tervehtimisellä voi olla yllättäviäkin vaikutuksia. Itse kun aloittelin harrastusmielessä ajamaan vuosien tauon jälkeen niin kyllähän se mieltä lämmitti, kun tuolla maaseudulla eksyi pari muuta fillaristia vastaan - yksi nojapyöräilijäkin - jotka nostivat hymyillen kättä ja kaltaiseni nöösi oppi samalla uusia käytöstapoja. Tuli sellainen olo, että fillarointi on kohteliaiden herrasmiesten ja -naisten laji, jossa myös muut tienkäyttäjät huomioidaan.

Kaikkia ei tule kuitenkaan morjestettua, mutta tilanteen mukaan. Enemmän ehkä tuolla syrjäkulmilla liikkuessa.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Jos täällä meilläpäin tulee kolme kertaa vuodessa joku vastaan jota voi sanoa harrastajaksi niin kyllä tulee morjestettua.
    Satulanhaistelija

Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Koska se on sama asia kun joku sanoo sinulle: moi, huomenta, päivää.. Ja sä vaan mulkaiset ja jatkat matkaa.. Lasken tuon epäkohteliaisuudeksi ja juntteiluksi. Se on ok jos et tervehdi jos toinenkaan ei tee aloitetta, mutta se ei jos joku näkee vaivaa ja tekee aloitteen. Ainoa yhteinen tekijä näissä on se, että nämä ei tervehtijät ovat yleensä tiimipaidoissa ja pro kuskin oloisia..
    Well, thats like your opinion man. Valitettavasti sulla ei ole oikeutta olla loukkaantumatta. Voit joko A) Pilata päiväsi tai B) Et pidä sitä minään. Se tuskin on henkilökohtaista.

Hyvä Kouvola! Tämän päivän lenkillä kaikki neljä vastaantullutta maantiepyöräilijää vastasivat kukin omalla tavallaan mun tervehdykseen.

Tänään tuli tervehdittua 4-5 maantiekuskia nopealla lenkillä Naantaliin ja takaisin Turun keskustaan. Sen huomasin, että yhdellä oli TuUL-paita päällä ja allaan hieno, teräsrunkoisen näköinen ajopeli. Muutkin olivat liikenteessä maantiekalustolla. Muita en moikkaile, sillä ei täällä Varsinais-Suomessa huidota kuin samanmielisille. Tietty myös elukoille tulee sanottua hyvät päivät, etenkin lehmille ja kissoille, jotka ovat aina yhtä symppiksiä.

On totta! Lehmiä ja hevosia tekisi mieli tervehtiä
    -L.

Mä moikkaan kin jos vastaan tulee..😊

On niitä välillä tienlaidassa, viimeksi Tahkolla oli oikein paljonkin mutta kisassa ei tervehditä lehmiä eikä muitakaan
    -L.

Mä moikkaan kaikkia silloin kun niitä ei ole liikaa. Varhaisilla aamulenkeillä myös hölkkääjiä. Ja toivotan hyvät huomiset tai juhannukset riippuen ajankohdasta ja ajonopeudesta. Tuntemattomien tervehtimisessä meillä suomalaisilla olisi paljon opeteltavaa.

Ehkäpä se joku autoilija joka saa kävelyllä multa hyvän huomenen toivotukset ajattelee seuraavan kerran positiivisesti kun näkee succis pyöräilijän maantien laidassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ... Espoossa-Helsingissä ei vaan ole sellaista kulttuuria.
    Nyt olen vähän enemmän ajellut lenkkiä (eikä vain työmatkapyöräilyä) Espoo - Vantaa - Helsinki - Kauniainen - Sipoo - Nurmijärvi - Tuusula - Järvenpää - alueella ja yleensä Kanuuna-paita päällä. Kyllä mulle morjenstetaan ja minä myös. Harvassa ovat ne harrastajat, jotka eivät tervehdi. Etenkin Espoossa on porukkaa tullut oikein juttusille, kun on joutunut valoissa odottamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    ...Harvassa ovat ne harrastajat, jotka eivät tervehdi.
    Voi olla
    -L.

Maastossa tulee kyllä moikkattua kaikki mitkä vastaan tulee ja pari sanaakin vaihettua Pyörästä...tai ym..😊

Olin jalkamiehenä lähikauppareissulla kun vastaan ajoi kelvillä kaksi sen verran tuttua/puolituttua maantiepyöräilijää etten osannut olla tervehtimättä, vaikka hyvin tiesin ettei todennäköisyys sille että he tunnistaisivat minut siviiliasussani (eli ilman tuttua/puolituttua kypärä-ajolasit-ajoasu-pyörä -yhdistelmää) ollut kovinkaan suuri.

Orimattila-Pennala-Villähde -välillä aamupäivällä tuli vastaan yhteensä neljä maantiefillaristia ja kaikki vastasivat tervehdykseen. Oikein mukavaa näin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •