BikeshopElectrobikeLostInLaplandGiant
Sivu 11 / 508 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 61 111 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 15229

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Tänään 65 km aurinkoisessa säässä. Sora oli pahimmillaan kiuaskivien kokoista. Continental raceking 2.2 oli hätää kärsimässä hankalimman kympin matkalla. Onneksi loput oli normisoraa. Tosin paikoin juuri lanattua.

Kyllä se on ihan ajettava polku...

Tästä topicista tulee fiilis, että kaivataan lisää alumiinia ja hiilaria, mutta vähemmän retroterästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paakku Katso viesti
    Tyylikäs grinderi Ameriikasta. Downtube shifters ja levarit...

http://breadwinnercycles.com/products/b-road
    ...jolla voitettiin juuri Oregon Outback:
    http://www.cxmagazine.com/winning-gr...ns-breadwinner
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Tästä topicista tulee fiilis, että kaivataan lisää alumiinia ja hiilaria, mutta vähemmän retroterästä.
    Tästä sitä ainakin tulossa Spessun Diverge.

Mikähän ero enää cc ja gg pyörällä on

Ei ole kyllä mulle selvinnyt. Puhdas mainostemppu?

Jotku väittää että GG olis geometrialtaan pidempi ja matalempi, mutta ko ottaa huomioon, että jokaisella valmistajalla on omat näkemyksensä geometrioista niin kokonaiskuvaa katsoattessa eroa ei kyllä varmaan juuri ole.
    Tai ainaki mun spessun cruxissa ajoasento eroaa millin tai pari spessun tarmacista, eli menis aika hyvin GG pyöränä

Kuvittelin pitkään että ns. gg pyörä on simppeli sora pyörä teräs rungolla ja pelkistetyllä voimansiirrolla mutta viimeistään nämä hiilari sähkövaihteiset geegeet todisti kuvitelmani vääräksi.

TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Tämmöinenhän olisi kiva yleispyörä kaikille alustoille ja jopa vuoristoonkin ...

Saattaa olla että päädyn Croix de Feriin joka vaikuttaa sopivalta kompromissilta ominaisuuksien suhteen. Mitoitus kuitenkin vähän mietityttää. Onkohan täällä pyörän omistajia joilla olisi tarkempaa kokemusta. Pituuteni on 180 cm ja inseam noin 85 cm. Maantiepyörän perusteella olin päätymässä 54 kokoon että ei tule ainakaan liian isoa (pitkää) runkoa, mutta nettiä selattuani kommenttien ja suositusten mukaan moni vähän lyhyempikin piti 56 kokoa sopivana suunnilleen kokoiselleni kuskille. Pidempään olen ajanut M-kokoisella Ridley Orionilla, joka on ehkä vähän liian iso vaikkakaan ei siitä mitään ongelmia ole seurannut.

Sibboa koeajoin hyvin nopeasti 53 kokoisena ja se oli ainakin ihan ok, mutta vaatisi tarkempaa tutustumista vielä.

Δ Samaa runkoa katsellut 56cm. koossa.Pelkkää runkosettiä näyttäisi olevan huonosti tarjolla.Kaikkialla näyttäisi olevan loppu kaikki muut paitsi pienet koot.

Lähetetty minun IdeaTab S6000-H laitteesta Tapatalkilla

Itse ollut todella tyytyväinen omaan palettiin eli kustomi Kongaan kevyimmille reissuille ja karumpaan menoon olevaan Genesiksen Croix De Feriin, mutta tulipas netissä vastaan tälläinen
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Itsellä mittaa179/81 enkä senttiäkään isommalla kuin
    52 croix de ferillä ajais. Tai ainakaan hupiin en viittis.

^ 182 cm,ja ajattelin 56 cm.sen tilata jos jostain runkosetin löydän(briteistä näyttää löytyvän,mutta eivät suostu lähettämään,myyvät ainoastaan mannermaalle).

Ite tilasin rungon tweeksilta. Neljäkyssää oli postit, muistaakseni.
    http://www.tweekscycles.com/genesis-bikes

^
    jos jostain runkosetin löydän
    etsin pelkkää runkoa+haarukkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    Ite tilasin rungon...
    ...ja haarukan.
    En nyt jaksanut varmistaa onko kokoja jne. taitavat sitten olla loppu.

ei oota,ruko+haarukan osalta.

No mulla on 56cm croix de fer - tai siis oli ajofillarina - nyt kuitenkin se sai luovuttaa osat sibboon, joten olis ylimääräinen runko + haarukka. ite oon 183 - 56 oli kyllä hemmetin näppärä ja kätevä mutta kun ajan suoralla tangolla ja lyhyellä stemmillä, niin halusin kokeilla hiukka isompaa ja vaihdoin osat 58 cm sibboon

oon nyt lomareissulla ja lueskelen tätä satunnaisesti, mutta jos kiinnostaa niin laita yv. runko+haarukka+ohjainlaakeri tampereella
    Jos ei mitenkään, niin kait nyt ees jotenkin!

Kuume nousee.

En aja kilpaa enkä muutenkaan suoli pitkällä roikkuen. Haaveena on pyörä johon mahtuisi lokasuojien kanssa vähintään 40 mm renkaat, olisi mahdollisuus tavaratelineelle yön tai kahden retkiä varten ja rento ajoasento pitkiä lenkkejä varten (6 - 12 tuntia). Tietenkin levyjarrut haluan pyörääni.

Haasteena on oma pituuteni. Edullisissa vaihtoehdoissa loppuu runkojen koko kesken. Olen kokeillut Genesis Croix de Fer -pyörää, 60 cm on pieni (matala ja myös lyhyt).
    Pitäisi olla noin 62 cm ja emäputken noin 22 cm. (Joo, ruma tulee, mutta tarvitsen leppoisan ajoasennon)

Tähän mennessä on löytynyt
    - Singular Gryphon, josta saisi maltillisella hinnalla pyörän aikaiseksi.
    - Singular Peregrine saattaa jäädä hieman liian pieneksi.
    - Kona Rove voisi olla yksi vaihtoehto

Hintaluokka 1000 - 1500€
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

^Specailized Awol? XL-koon efektiivinen vaakaputki 62,5 cm ja emäputki 23.5 cm. Deluxe-mallissa näyttäis olevan 42-milliset kumit sekä lokarit.

Tällainen tuli kasattua Pelagon Sibbo -runkosettiin.

Vaihdeosat 10v Campan Centauria, jarruina Avidin BB7 Roadit, Suginon OX601D kammet. Kiekot kasattu Novatecin D711/712SB navoille ja Pacentin CL25 kehille DT Compit pinnoina.

Kovasti polttelee päästä sorateitä koluamaan, mutta tuli tietämättömänä ostettua Shimanon 105 10-pakka ja eihän se kovin hyvin Campan kanssa pelaa. Ambrosion konversiopakka tilauksessa. Novateciin pitäs kyllä Campa-yheensopiva vapaaratas saada tarvittaessa vaihdettua.

-Olavi

Tapana on speksailla uutta kalustoa pyörä lenkeillä mielessä ja jostain olen keksinyt että jos rakentelisi gg tai cc jokapaikan ja kelin lenkkipyörän niin sehän voisi olla terästä. Ihan vaan sen takia että vannoutunut muovipyörä mies olen ja näin ollen muut pyörät on kuitua.

Eli mikäs olisi hyvä lähtökohta. On-one? Halpakin saisi olla, nyt ei viimeistä grammaa viilata vaan haetaan sitä rapakelien pyörää jossa olisi kuitenkin ajo-ominaisuudet sellaiset että sillä viitsii oikeasti sorateitä kierrellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Tapana on speksailla uutta kalustoa pyörä lenkeillä mielessä ja jostain olen keksinyt että jos rakentelisi gg tai cc jokapaikan ja kelin lenkkipyörän niin sehän voisi olla terästä. Ihan vaan sen takia että vannoutunut muovipyörä mies olen ja näin ollen muut pyörät on kuitua.

Eli mikäs olisi hyvä lähtökohta. On-one? Halpakin saisi olla, nyt ei viimeistä grammaa viilata vaan haetaan sitä rapakelien pyörää jossa olisi kuitenkin ajo-ominaisuudet sellaiset että sillä viitsii oikeasti sorateitä kierrellä.
    Tsekkaa Foxcompista noi Surly Pacerit. Itse tykästyin, vaikka ei ole levareita, toki eteen saisi jos vaihtaa haarukan.
    Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

Onkos tämä SHAND , Scottish made steel bikes ollut jo esillä tässä thredissä?
    Tässä GG tai allroad touring bike.

En tiedä, mihin luokkaan tämä kuuluu, mutta voisi olla kiinnostava kokeilla:

http://www.konaworld.com/big_rove.cfm

Ajaisin kyllä Shandia mieluusti, näyttää oiken kelvolta.

Viestittelun Shandin kanssa tuossa viime talvena Skinnymalinky-mallista pienin muutoksin ja oli kyllä positiivinen kokemus vastausten tullessa nopeasti ja jämptisti. Itse päädyin lopulta kotimaiseen vaihtoehtoon ja siitä ilmoittaessa mies kommentoi, että "paikallisen" rungonrakennuksen tukeminen on oikea valinta ja pyysi saada kuvan lopputuloksesta, kun on valmista Jäi kaikin puolin hyvä maku suuhun hommasta eli uskallan suositella..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Mitäs mieltä olette Pelago Stavangerista http://pelagobicycles.com/bicycles/a...html#box-specs.

Ulkonäkö miellyttää silmää, osasarjat ihan perus settiä mutta varsinkin lokarit tosi istuvat. Vaikka ulkomaan pyöriä saa ehkä 10 - 20 % halvemmalla, olisin Pelagosta valmis maksamaan kotimaisuus extraa (joo tiedossa on kotimaisuus aste joten ei aleta siitä). Onko jollain tuollaista pyörää ja miten runko toimii ja jos kauppoihin alkaa kannattaako jotain muutoksia pyytää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •