GiantElectrobikeEfatGarmin
Sivu 23 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

Harmisin kuva ei näy ainakaan minulle.

Alppipuiston konsertit ovat kesähelsingin parasta antia. Viime sunnuntainakin oli sateisesta kelistä huolimatta mahtava tunnelma.

Paleface:

22-Pistepirkko:

harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapiiri Katso viesti
    Harmisin kuva ei näy ainakaan minulle.
    Jos ei nyt näy niin olkoon. En lisää enää yhtään kuvaa ikinä tälle foorumille prk!

Eilen ei nälynyt, tänään näkyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    Jos ei nyt näy niin olkoon. En lisää enää yhtään kuvaa ikinä tälle foorumille prk!
    Näkyy se. Ja kun kerran kysyit:
    a) Löydä jostain asetus, jolla poistat tuon päivämäärämerkinnän kuvista.
    b) Jos kamera pukkaa tuon muotoista kuvaa – näyttäis olevan 16:9 eli elokuvalle, ei valokuvalle sopiva – korjaa sekin asetus jostain. Kompaktien oletusarvo on yleensä 4:3, mutta järkkäreiden 3:2 on myös ok.
    c) Lumpeen kukat on kauniita. Kuvassasi rajaus on niin tiukka, ettei muulla siinä näkyvällä ole asettelun kannalta arvoa, joten kukka voisi hyvin olla aivan keskellä. Mutta ei pystysuunnassa, vähän lisää ilmatilaa yläpuolelle, sitten parempi.
    d) Koppis kivasti siinä lehdellä vieressä...
    MoreCowbell++

Lauantaina ostin ensinmäisen oikean kamerani. Tähän ikään mennessä en ole kännykameraa kummempaa omistanut. Kompaktikamera tuokin on, varmaan näin aloittelijalle helpompi kuin järkkäri. Valokuvaamisesta en mitään tiedä enkä ymmärrä. Tänään kävin sipoonkorvessa kävelemässä ja otin kuvia. Omasta mielestä osa onnistui hyvin ja osa meni piloille.

Tähän kuvaan olen melko tyytyväinen. Kuvauskohde n. 5m päässä, käsivaralta kuvattu. Ei ole muokattu milläänlailla. Mitähän raati tuumaa tästä :-)

Minusta kuva-alan käyttö eli rajaus on ihan sopiva eli hyvä. Pikkasen näissä kukkaiskuvissa kaipaisin lisää skarppiutta ja sävyntoistoa jotta nää tässä tärkeet vesipisarat erottuisi paremmin. Tää päiväys-leima on sanosinko syvältä. Oikein kiva aloitus-kuva kuitenkin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti finbred Katso viesti
    Näkyy se. Ja kun kerran kysyit:
    a) Löydä jostain asetus, jolla poistat tuon päivämäärämerkinnän kuvista.
    b) Jos kamera pukkaa tuon muotoista kuvaa – näyttäis olevan 16:9 eli elokuvalle, ei valokuvalle sopiva – korjaa sekin asetus jostain. Kompaktien oletusarvo on yleensä 4:3, mutta järkkäreiden 3:2 on myös ok.
    c) Lumpeen kukat on kauniita. Kuvassasi rajaus on niin tiukka, ettei muulla siinä näkyvällä ole asettelun kannalta arvoa, joten kukka voisi hyvin olla aivan keskellä. Mutta ei pystysuunnassa, vähän lisää ilmatilaa yläpuolelle, sitten parempi.
    d) Koppis kivasti siinä lehdellä vieressä...
    Kiitoksia palautteesta. Täytyy räpeltää asetuksia kamerasta. Pikkuhiljaa koittaa tässä opiskella valokuvauksen niksejä. Eli ei vissiin vielä tuota kuvaa kannata lähettää vuoden luontokuvakilpailuun :-)

Eli ei vissiin vielä tuota kuvaa kannata lähettää vuoden luontokuvakilpailuun :-)
    No ehkei mutta ihan soiva kuva kuitenkin. Jos tosiaan eka , kännykameran jälkeen niin oikein kiva ja peittoaa lajissaan monta vastaavaa tälläkin säikeellä. Muista nyt tää valokuvauksen pettävä helppous.

harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    No ehkei mutta ihan soiva kuva kuitenkin. Jos tosiaan eka , kännykameran jälkeen niin oikein kiva ja peittoaa lajissaan monta vastaavaa tälläkin säikeellä. Muista nyt tää valokuvauksen pettävä helppous.
    Kyllä tuossa asiassa opiskeltavaa riittää ja tulee vielä monta epäonnistunutta otosta. Näin digiaikana on onneksi se hyväpuoli että epäonnistuneet kuvat ei maksa mitään, painaa vaan "poista"-nappia.

Hanaa o/

klik
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

fob muokkasi tätä : 04.07.2014 at 17.34
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

JTK ja Fob samalla teemalla liikenteessä, molemmat kivoja näin katsoa ynnä saivat minut hyvälle mielelle ja nuoremman polven kuskeille tai nyt vanhemmilleen hienoja albumikuvia.

Eikös tällä palstalla ollut jokin viikko tai kuukausitehtävä? Eli halukkaat otti kuvia annetusta teemasta/tehtävästä ja sitten yhdessä ruodittiin mikä toimii ja mikä ei. Suattasin olla kiinnostunut osallistumaan, koska siitä saisi motivaatiota lähteä ulos kameran kanssa.
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

Tähän kuvaan olen melko tyytyväinen. Kuvauskohde n. 5m päässä, käsivaralta kuvattu. Ei ole muokattu milläänlailla. Mitähän raati tuumaa tästä :-)
    Vähän alivalottunut ja värit ovat tylsät johtuen varmaan jo kuvaushetken valosta. Sama ilta- tai aamuauringossa, niin näyttäisi paljon paremmalta. Tuo päivämäärä kannattaa riisua heti kuvista, koska se on tosi häiritsevä. Minä olisin rajannut kauemmas siten, että noita ympäröiviä lehtiä tulisi enemmän kuvaan, jolloin siihen tulisi sellaista fiilistä, että yksi värikäs harmaan massan joukossa.

Eikös tällä palstalla ollut jokin viikko tai kuukausitehtävä? Eli halukkaat otti kuvia annetusta teemasta/tehtävästä ja sitten yhdessä ruodittiin mikä toimii ja mikä ei. Suattasin olla kiinnostunut osallistumaan, koska siitä saisi motivaatiota lähteä ulos kameran kanssa.
    Herra armahtakoon ettei enää ikuna teemakisoja. Jos joku niitä asiakseen tänne saa kehitettyä niin boikotoin saittia tahi ainakin haukun joka kuvan hyvin perusteltuilta näyttävin sanankääntein. Voisin kirjoittaa tuhannen sanan esseen miksi teema tappaa.

Herra armahtakoon ettei enää ikuna teemakisoja. Jos joku niitä asiakseen tänne saa kehitettyä niin boikotoin saittia tahi ainakin haukun joka kuvan hyvin perusteltuilta näyttävin sanankääntein. Voisin kirjoittaa tuhannen sanan esseen miksi teema tappaa.
    I'll get me coat.

Makkarin ikkunassa on komea lähemmäs metrin isompaan suuntaan oleva luomuhyttysverkko. Verkon ylläpitokaan ei ole sieltä pienimmästä päästä. Salamoiden puuttuessa valaisu hoituu näköjään kohtalaisesti parilla pyöränvalollakin.

The Weaver

HUH. Ei ole ötökällä helppo loppu kun tuon kohtaa

Eilen Naatikkavaaran kupeessa, erään soraharjanteen päällä näkökenttään ilmestyi lajitoveri. Siinä se huojui useiden metrien mittaisen seitin varassa (seitti oli punottu viereisestä männystä) tuulessa, laajalla kaarella. Tuli heti mieleen, että "aatteleppa omalle kohalle? Heilua seitin varassa jossain hevon jeerassa ja koettaa saada sapuskaa".

klik
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Ihan mielenkiinnosta ja ilman sarvia tai hampaita, miksi teema tappaa? Ei tarvitse tuhatta sanaa kirjoittaa, mutta jos muutamaan ranskalaiseen viivaan saat pääkohdat tiivistettyä ;-).

Olen ollut siinä käsityksessä, että aihe/teemaharjoitukset ovat oiva keino harjoittaa silmää näkemään arkinen ympäristö uudesta näkökulmasta. Varmasti hyvin henkilökohtainen asia, mutta jaksan työstää samaa kohdetta pidempään, kun näkökulma on rajattu.

Minusta on ollut mukava nähdä, kuinka erilaiset ihmiset tulkitsevat saman kohteen saman "teeman" läpi katsottuna. "Sen voi siis nähdä myös noin" -kokemus antaa ikään kuin uuden työkalun kameralaukkuun.

Jos joku tietää aloittelijaystävällisiä foorumeita, joissa tehdään viikko/kuukausitehtäviä ja yhdessä pohditaan kuvia, niin olisin kiitollinen.

Ihan mielenkiinnosta ja ilman sarvia tai hampaita, miksi teema tappaa?
    Yritän. Tää on pyöräilyfoorumi. Monilla on lenkit ajallisesti pitkiä ja keskittyminen sillai tähän tärkeimpään. Jos ja kun aletaan valokuvaukseen panostaa niin sehän viekin pirusti vajavaista aikaa.

Näitä teemallisia juttuja olen nähnyt, värkännyt ynnä kokenut vuosikymmeniä ennen täänkin säikeen muutamia yritelmiä.

Mieluusti väännän rautalanka-mallia. Jäsen JTK Kuusamosta edustaa minusta mallikasta säikeen aktiivia, enkä unohda Mutistakaan.

JTk vasta mennä vuonna vuonna hommasi Olyn Tg-version jota pitkillä lenkeillään matkassaan kuljettaa. En suostu uskomaan että hänelläkään riittää mielenkiintoa fundeerata jotain teemaa sillai että että minä nyt ajan vain 30 kilsaa kun teemaan osallistumisen puitteissa en kerkiä pidemmälle ja teemakisaan osanoton vaihto-ehtona ajaa normisatanen.

Eli imho, ilman ulkoisia paineita säilytämme perusvalokuvauksen iloisuuden, siinähän hyvinkiin voi käydä niin että jäsen A saa jotain aikaseksi, julkaisee täällä ja joku pätemisentarpeinen vahingossa sattuu kuvasta kirjoittamaan sillai järkeä että nöösi Ö:llä kuvaa ja tekstiä katsoessaan kerrankin välähtää ja saakin sen vuosisadan otoksen aikaan.

...
    Eli imho, ilman ulkoisia paineita säilytämme perusvalokuvauksen iloisuuden, siinähän hyvinkiin voi käydä niin että jäsen A saa jotain aikaseksi, julkaisee täällä ja joku pätemisentarpeinen vahingossa sattuu kuvasta kirjoittamaan sillai järkeä että nöösi Ö:llä kuvaa ja tekstiä katsoessaan kerrankin välähtää ja saakin sen vuosisadan otoksen aikaan.
    Hyvin kirjoitettu.

Ja ilman paineita seuraava kuva

Vesikeli
    fob muokkasi tätä : 07.07.2014 at 19.19

Ja toki Fobin autuaasti unohdin. Sorry, Kuopion mies vähät välittää teemoista, jos jotain sattuu eteensä niin kameransa esille kaivaa, joskus tuloksena varsin oivaa jälkeä.

Tässä pari vuotta harjoitelleena ja tällä foorumilla neuvoja saaneena olen huomannut, että rento asenne johtaa alhaiseen julkaisukynnykseen. Ja kaikki palautteet auttavat kehittymään, ainakin oman mielen syövereissä niin kuvittelen.

Mutta teema. Huokaus. Ainoa teema jota jaksan, on automaattisesti tapahtuva vuodenaika. Näin kesähelteellä ei näe talvikuvia tai päinvastoin. Jos teemaa kaipaa, digicamera.net on hyvä harjoittelupaikka.

Minä keskityn liikkumaan, jotta voisin huomennakin liikkua. Kamera kulkee mukana tai sitten ei. Yleensä ei, kun kohdalle sattuu jotain kuvattavaa.

Minä keskityn liikkumaan, jotta voisin huomennakin liikkua. Kamera kulkee mukana tai sitten ei
    Fob sitten kiteytti homman niinkuin sen pitää olla. IMHO.

Minäpä koitan Villelle jotain ajattelemisen aihetta joskus kirjoottaa. Peruspointtina ettei joku foorumin teema säätele kuvaamista vaan se kiva kutina selkä-ytimessä joka johtaa refleksinomaiseen napin painallukseen. Luulempa että että Ville/Fob/meikäläisen sanailu saa aikaan pientä tarinaa?

Minä keskityn liikkumaan, jotta voisin huomennakin liikkua. Kamera kulkee mukana tai sitten ei
    Eipä tuota voi juuri paremmin kiteyttää.

Tässä pari vuotta harjoitelleena ja tällä foorumilla neuvoja saaneena olen huomannut, että rento asenne johtaa alhaiseen julkaisukynnykseen. Ja kaikki palautteet auttavat kehittymään, ainakin oman mielen syövereissä niin kuvittelen.
    Täällä nimenomaan on hyvä, kun se turha "kilpailu" puuttuu kokonaan, ja hyvä kuva saa hyvää palautetta.

Minä seuraan intohimoisesti tätä ketjua, se on tällä hetkellä minun ykkösketjuni täällä.
    En toki julkaise mitään mutta katselen, luen palautetta ja (toivottavasti) opin.
    Mitä tulee kameran raahaamiseen pyörälenkeille niin minulla tuo ei ainakaan onnistu. Monesti huomaan kyllä hyviä kohteita ja palaan myöhemmin kuvaamaan.

Noniin, ei minulla muuta tähän hätään. Jatkakaa.

edit: Jotain rakentavaa pitää vääntää vielä: Readr on aikakausilehtien Spotify. Tällä hetkellä hinta (muistaakseni) kahdeksan euron kieppeillä/kuukausi. Sillä saa sitten ihan mahdottomasti laatulehtiä ladattua päddiin, varmaan kymmenen fotolehteä kuukaudessa (fillarilehtiä ehkä viisi). Suosittelen. Saatavilla vaan USA:ssa, mutta pädihän on helppo huijata. Itse luen niitä ihan Suomessa.

Ja pitkään vei kun opetin selaimeni taas suomea puhumaan, näemmä gookle kääntäjän olin vääntänyt ihan iteksijään päälle...

Yritän. Tää on pyöräilyfoorumi. Monilla on lenkit ajallisesti pitkiä ja keskittyminen sillai tähän tärkeimpään. Jos ja kun aletaan valokuvaukseen panostaa niin sehän viekin pirusti vajavaista aikaa.

Näitä teemallisia juttuja olen nähnyt, värkännyt ynnä kokenut vuosikymmeniä ennen täänkin säikeen muutamia yritelmiä.

Mieluusti väännän rautalanka-mallia. Jäsen JTK Kuusamosta edustaa minusta mallikasta säikeen aktiivia, enkä unohda Mutistakaan.

JTk vasta mennä vuonna vuonna hommasi Olyn Tg-version jota pitkillä lenkeillään matkassaan kuljettaa. En suostu uskomaan että hänelläkään riittää mielenkiintoa fundeerata jotain teemaa sillai että että minä nyt ajan vain 30 kilsaa kun teemaan osallistumisen puitteissa en kerkiä pidemmälle ja teemakisaan osanoton vaihto-ehtona ajaa normisatanen.

Kiitos vastauksesta. Ensimmäisen kommenttisi ei oikein tuonut esille jälkimmäisessä viestissäsi avaamaasi näkökulmaa.

Ymmärrän ja kunnioitan näkökulmaa, jonka haluat tuoda esille. Näyttää siltä, että foorumilla ei ole tilausta kyseiseen toimintaan, joten en tule enää ajamaan asiaa eteenpäin. Muutamasta kohdasta haluan kuitenkin tuoda oman näkemykseni esille.

1. Tämä on pyöräilyfoorumi.
    - Totta, mutta en näe sitä mitenkään rajoittavana tekijänä tässä tapauksessa. Tähän säikeeseen kirjoittavia melko varmasti kiinnostaa sekä pyöräily että valokuvaus. Meillä on jo siis kaksi yhteistä nimittäjää eli mielestäni melko hyvä lähtökohta oppivalle yhteisölle. Luulen, että meidän piireissä enemmän sietokykyä tienvarressa otetuille auringonlaskukuville kuin keskiverto kamerafoorumilla, koska suurin osa tänne kirjoittavista on sen joskus itse kokenut.

2. Pitkät lenkit vs. teema osana valokuvauksen harjoittelua.
    - Mielestäni eivät sulje toisiaan pois. Minä en pysty puhumaan toisten puolesta, mutta voin kertoa omista kokemuksistani. Monesti pitkillä lenkeillä käyn läpi jos jonkinlaisia asioita. Parhaat keskustelut itseni kanssa olen käynyt toimistossani eli Surly Long haul Truckerin päällä hiekkatielenkeillä. Toisaalta suurimman osan kuvista otan muualla kuin lenkeillä: kauppareissuilla, matkalla töihin/yliopistolle tai muuten haahuillessani kaupungilla.

3. Teemakilpailu?
    - En tiedä, mistä tämä on saanut alkunsa. Mielestäni olen puhunut tehtävästä tai harjoituksesta. Harjoituksen tarkoitus olisi ollut viaton, eli kannustaa kamera selkätaskussa pyöräileviä foorumilaisia katsomaan maailmaa hieman toisenlaisesta vinkkelistä, madaltaa kuvan postaamiskynnystä ja luoda vastavuoroista keskustelua. Ei osallistumispakkoa, ei voittajia, ei kilpailua, ei pätemistä, ei paineita.

Mielenkiintoinen keskustelu!
    TaitettaVille muokkasi tätä : 08.07.2014 at 00.20

Taitettaville: ei kai kukaan sitä määrää. Laita teemaviikko pystyyn ja laita kuvia, tuskin tämä ketju siitä pilaantuu.

Ja, arvostan suunnattomasti Arcticin mielestäni hyvin syvälle luotaavaa kuvien kritiikkiä. Olisi kiva jos AB laittaisi omia kuvia näytille, ikään kuin "jos valo tulee täältä, niin näin voi tehdä"-linjalla.

Digicamera.netissä on joskus ihan kivoja teema-juttuja. Joskus tykkäsin seurailla niitä, koska niissä näki kuinka monella eri tavalla voi samaa aihetta lähestyä.

Sitten tässä tämä valokuvatorstai...
    http://valokuvainspis.blogspot.fi/20...30-haaste.html
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

juu saitti on sillai vapaa, Kiitos Kai mutta kuvia vielä Ei ole oikein oma kuvaaminen innostanut, pitää vissiin hommata kamerakin...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •