Tuo ei nyt varsinaisesti yllättänyt, ettei kotimainen virallinen kivijalka jälleenmyyjä positiivisesti yllättänyt. No kun Halot on markkinoillla, niin netti palvelee pientä kuluttajaa. Ei ihan nykyaikaa, varaston täydennys kaksi kertaa vuodessa.
Fattyn vanteen reijitys: rohkean valinta 32 mm ja turvallisempi vaihtoehto 30 mm,
Ride harder - Ride a totally rigid.
Olikohan tämä jo esillä; Scott Big Ed
Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise
Meitisillä vallan päinvastaisia kokemuksia,ko kivijalka hoitanut kaikki reklamaatiot ja jopa erikoisosatilaukset erinomaisesti jo usean vuoden.
Ongelmat johtuvat yleensä artikkeleiden tuotannoista kaukoidässä.Kaikilla hirvee kiire ja uutudet julkaistaan ennakkoon liian aikaisin vai oliko se sun hehkuttama On One joku poikkeus?
Muistelepas hieman aikoja menneitä.
Lisäksi isojen fillaritehtaiden rynniessä fattismarkkinoille jää marginaalipajojen valmistuserät listan hännille.
Olen jonkin verran erilaisilla fattiksillä ajanut ja komponetteja kokeilleena voin sanoa että ei ole ihan helppoa ostaa tuotteita ennakoon jotka menevät kaupaksi eli
ovat juuri sitä joita pööräijät hakevat.Vaikka kuvien,numeroiden ym speksien sekä nettikirjoitteluiden osuttua kohdalleen on tullut ostettua/tilattua ihan puhdasta saibaa.
Nykyisin onneksi tosin harvoin...viidakkorumpu on luotettavin tietolähde kun kyse on hyvistä leluista.
(Tunnettava pari kuskia jotka ajaa samantapaisia mestoja mutta kovempaa ja paremmin.Harmi ne ei vaan kirjoittele näissä topiikeissa)
Edit:
Halo?Kyllä sieltä on tulossa tavaraa ihan paikalliseen pööräkauppaan.Onko nyt joku maanlaajuinen akuutti kiekko&rengaskriisi meneillään?
On-One?Joo, uusi Brantin kuitukeppi Farleyssä joka puntarissa näyttää lukemia 12,85 kg
zipo muokkasi tätä : 29.06.2014 at 11.08
Kuroshiro Enso 685 kuituvannetta pukkaa
http://twentynineinches.com/2014/06/...e-impressions/
Onko Icecreamtruck tullut jo markkinoille? Ajattelin ku ei oo yhtään täällä näkynyt...
Kyselin tota Surlyn ICT:tä Charliethebikemongerilta. Toimitukset alkaa kuulemma elo-syyskuussa, riippuen minkä kokosta runkoa olet tilaamassa.
Esim. S-kokonen olisi mennyt syyskuun lopulle.
Ennakkoon voi jo tilata kyseisestä kaupasta.
^Shock therapyn Toikka jutteli suht samanlaisista aikatauluista noin puoltoista kuukautta sitten, kun käväsin. Ekassa satsissa vain kokonaisia pyöriä ja seuraavassa ilmeisesti myös runkosettejä. Tiedothan voi olla vaikka vanhentunutta jo.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
No nytpä Lundbergin verkkokauppaan oli Tundrat ilmestyneet. Reaaliaikaiseksi väitetyn varastosaldon mukaan vielä 4kpl jäljellä.
Saa näköjään itse käydä hyllystä hakemassa, kun ei myyjät puhuvat mitä sattuu. Toisaalta ei ollut eka kerta, kun kotimaisen pyöräkaupan myyjä on kujalla. Voi tietysti olla, ettei mulle haluta myydä.
Niimpä näkyi Tundrat olevan hyllyssä kun poikkesin duunimatkalla paikalliseen,Punnitus näytti 900g, 79€,Huom Shradeventtiilinreikä.
Nyt ei vaan ole tarvetta uusille kehille koska vanhojakin on koristeena varaston seinälle ripustettuna.
Jos olisi 65mm leveä niin heti olisin ostanut.
![]()
^Miltä beadlock vaikutti? Pysyiskö mahdollisesti 0 paineella kumit ylhäällä.
Mitäs käytännön eroa olet zipo huomannut Budista etupäässä 82mm vanteella versus 100mm, kun olet molemmilla ajellut? Täytys toiset leveämmät askarrella 70mm Onnionejen kaveriksi. Taakse tulee joku 80mm, kun ei Bud ja Lou leveemmällä Munklukkiin mahdu.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Minähän en näistä mitään ymmärrä mutta yritin myös ottaa pari kuvaa puhelimella.
Eli Halo Tundra:
http://ep1.pinkbike.org/p6pb11132159/p5pb11132159.jpg
http://ep1.pinkbike.org/p5pb11132161/p5pb11132161.jpg
http://ep1.pinkbike.org/p6pb11132163/p5pb11132163.jpg
Rengas ja vanne jutut on hankalia vrt.runko ja muihin speksauksiin.
Renkaiden profiili muuttuu selvästi suhteessa vanteen leveyteen,samoin ajo-ominaisuudet.
Ne selviää ainoastaan kokeilemalla mikä sopii omalle ajotyylille/maastoon.
Etusista:
100mm CS/Bud =Ajan vain lumipoluilla,ettei vanne saa osumia kivistä eikä superfat ole meitsin juttu kesällä.
80mm HRD/Bud=Suosikki combo,toimii aina.
47mm TT/Floater= En tykkää ,hakkaa käsille.
Halo:Snadilta näytti beadhook mutta tod.näk pienellä tunetuksella renkaan reunanauha pysyy hyllyllä.
Tubelessviritys ?Omissa 47mm:ssä samantapainen beadhook ja tubelessina ajettu aina.Renkaina ollut Floater ja pari lenkkiä 3.8" 120 tpi Knard.
Etusena 47mm ei ole ollut lähes vuoteen,ei vaan ole meitsille sopiva.Tarttee olla smuuthimpi ja vauhdikkaampi kuski jotta kevyt&kapea kehä pääsee loistamaan.
Jos fatbikestä löytyy 135mm front tai rear QR ja 180mm levy keulilta ja 170mm QR 160mm takasena niin kyllä noita saa tulla testaamaan.
Etupää:120 tpi Bud/RD ja 120tpi BFL/RD.
Takanen:Kaikki Floaterit lähes loppuunajettuja /47mm TT kehällä
Valitettavasti just 100mm CS on ilman pinnoja ja napaa.
Omia rengas- yms fatbikespecific roinien hankintoja pitkitän mahdollisimman myöhään syksyyn.Uutuksia odotellessa ja vanhojen valmistajien hintojen alentamisia.
tai sitten haluaa maksimoida loman täysillä vimpanpäälle olevalla pyörällä ajamiseen....ja ostaa .....prkl ei kai taaas....
Salsa Beargresessani on Salsa/Formulan takanapa. Toisinaan vapaarattaan kynnet eivät lukitu vaan pamauksen saattelemana hyppää seuraavaan pykälään. Xd driverissa yksi jousirengas pitää kaikkia kynsiä koholla.
Onko kokemuksia vaihtoehtoisista xd drivereista jossa olisi jokaiselle kynnelle oma jousensa? Pitäisi olla yhteensopiva Salsa/Formula navan kanssa. Ainakin Hope näyttää tekevän ko. driveriä mutta sopiiko napaan?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olis kertakaikkisen hyvä tuuri jos joku vapaaratas sopisi ristiin toiseen napoihin.
Suosittelen takanavan huoltoa, ei mulla vaan ole tuolaista esiintyny. Taitaa tulla tehtaalta sellaisella valkoisella paksulla töhnällä, joka ei todellakaan ole mitään herkkäliikkeistä.
Häh?Onko vaihteistokin päivittynyt kuitukehien lisäksi?
Siipalla, ei vielä mulla. Mutta otin ja avasin, kun tuntu melko tahmealta.
Napa on nyt huollettu, mutta satunnainen naksahtelu on siis ominaisuus. Eroon ei pääse kuin napa (tai koko kiekko) vaihtamalla?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ei tässä itelläkään mitään suurta paniikkia ennen lumia ole uusille kumeille ja vanteille, kun on nyt uusi V2 On-
Onen taka vanne vihdoin ja Huskerit niillä, siis jos ei perintesesti joku taas hajoa. kop,kop,kop. Kyllä himoittas jotkut oikeat tubeles vanteet ja 80mm olis kyllä yleis pätevät varustettuna Bluto mahdollisuudella. Täytyy innolla seurata mitä uutuudet tuo tullessaan. Nyt ei kerkeä zipon vanteita testaamaan, kun pitää kiirusta, mut pidetään tarjousta mielessä.
Huskereihin saa pistää ainakin 0.1bar enempi, kuin Floatereihin ja silti tuntuu yhtä pehmeiltä. Ajoa tullut niin hiton vähän uudella Muklukilla ja kumeilla, et pikku hiljaa eroja vasta huomaa edellisiin, no nyt on vara runkokin tallissa, kun ei tunnu porukka näin kesällä Fäteistä kiinnostuvan ja kaikki taitaa venailla mitä uutuuksia tulee.
Antza44 muokkasi tätä : 03.07.2014 at 12.34
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kävihän kämäsesti Rolling Chassis bundlen kanssa. Mukana tullut Fatty Wheelset V2 sisältääkin FDS etunavan ja eihän sitä saa mitenkään RDS keulaan. Ovat näköjään äkänneet ongelman myös On Onella koska V2 Wheelset on poistunut nettikaupan valikoimasta ja sinne on ilmestynyt vanhan mallinen Fatty Front Wheel. Ja tietty kiekko porattiin ennen kuin asia ilmeni. Kylhän tää menikin vähän liian helposti.
^Tuliko sulla muka Bundlen mukana V2 vanteet? Mitä minä kattelin uusia Bundleja tuossa taannoin, niin oli vanhat vanteet mukana.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Ainakin navat ovat erilaiset kuin meitsin yli vuosi sitten hankituilla 29" kehillä ollut On-one fattiskiekkosetti .
Ei käy muuten toi uusi V2 etunapa pikalinkku päätyholkeilla (10mm paksut )edes FDS keulaan. FDS:ssä on 9mm akseli ei 10mm eli ei mahtunut myöskään Jonesin keulaan
Ainoa keula jossa toi etukiekko voisi toimia on Farleyn orkkis.
Mutta sopii ihan vtun hyvin No Onen keulaan ja rullaa ihan prkleesti kun ei voi asentaa etujarrua hidastamaan menoa(paino/hankaus)
Pikkasen epäilen että probleema korjaantuu vain päätyholkkeja vaihtamalla FDS->RDS?
Meitsin NoOne dissaus?On se tämäkin perustelu:
Kun halpa hinta houkuttelee kuitenkin uusia kuskeja fattismaailmaan ja on kova hinku päästä ajamaan.Click ja innosta puhkuen ostetaan hyvässä uskossa roippeet.
Voila`ja kohta mulla on fatbike,mutta ei se vaan aina mene kuin leffoissa.
Vääriä kamoja,epätäydellisiä lähetyksiä, aikataulut kusee,valmiiksi sekunda tuottetta.Tämä kaikki saisse voi natsata omalle kohdalle tai sitten ei...
No-One fatso on mukava peli ajella.
Mä ostin Fattyn viime syksynä pääosin hinnan takia. Periaatteessa olis voinut odottaa pari kuukautta niin olis saanut 2x10 vaihteiston samaan hintaan ilman säätämistä. Ostokokemus oli itsessään ihan ok ja kaikki tuli niin kuin pitikin. Nyt jos pitäisi olla ostamassa läskiä niin kävisin tarkastamassa XXL Whiten kun sen hinta putosi tasan tonniin. Mä en osais suositella mitään kallista läskipyörää, kun puhuttaisiin silti samantyylisestä pyörästä, en mä koe sitä eroa mikä sais mut maksamaan "käytännössä" samasta pyörästä tuplasti enemmän. Toki niissä pyörissä on eroja, ja kaikki saa ostaa mitä haluaa, mutta mä suosin tässä tapauksessa sitä halvinta koska sekin on jo pätevä peli. Varsinkin kun katsoo noita Atlantin toisella puolella olevia halpisläskejä niin kyllä mäkin niitä suosisin, massatuotanto tuo lisää pyöriä ja hinnat kuluttajaystävällisemmäksi. Nykyiset suuret nimet hinnoittelevat pyöränsä edelleen kuin ne olisivat niche pyöriä, ja heidän saama suosio ja tuotannon lisäys ei käytännössä näy hinnoissa kuluttajille.
Onneksi rengasmarkkinoilla on muutosta tulossa ja päästään pois hieman... kyseenalaisesta hinnoittelusta.
Onnivannilla on toki toimitukset kusseet luvattoman paljon ja joidenkin komponenttien laatu on ollut kyseenalaista. Itsellä toiminut kuitenkin kaikki mallikkaasti ja ajallaan. Onhan se Fattyn hinta todellakin houkutteleva jos verrataan perinteikkäisiin läskikilpailijoihin.
Kirjanmerkit