GarminGiantElectrobike
Sivu 17 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa



  1. Vuoden 1996 Raleigh M60 - ensimmäinen oikea maastopyöräni - sai uuden elämän slikseillä. Runko läpikäyty ja osia päivitetty joskin alkuperäisiäkin löytyy sekä pyörästä että hyllystä. Tätä ennen maastoajelut tehtiin Tunturi Rider "maastopyörällä". Vuoden -92 Raleigh Technium Chill sinkuloituna odottaa vuoroaan Deore DX sarjalla.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Using Tapatalk

  2. #482
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    25

    noin 10v sitten


    2014


    Pistetään nyt lisää Raleigheja. Raleigh RSP vuodelta 1997 ylemmässä kuvassa lähes orggis osto kunnossa.
    Alakuvaan uusittu lähes kaikki muu paitsi Hugin etunapa, retrona vaihdettu mavikin mx601 takanapa (hugi edelleen trainerikäytössä talvisin), keskiö, kammet, satulatolppa.

  3. Raleigh Special Products todellakin! Lisätään vielä parit huonot ja puutteelliset kuvat Techniumista. Pitää napata edustavampiakin kun projekti etenee. Runko auttamattomasti tosin liian pieni minulle.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Using Tapatalk

  4. #484
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    123


    Tuli tuommoinen ylläriprojekti. Ns. latolöytö. Tässä vaiheessa ei ole kun lisätty lokarit ja vaihdettu sisurit. Sekä vähän putsailtu runkoa. Pieni modernisointikitti on tulossa crc:stä, sitten näkee saako tuosta ittelleen talvi/käyttöpyörän, vai onko sittenkin hitucen liian kookoas runko. Runko tuplaohennettua Fuijn Cro-Mo putkea.
    Entä jos sataa?

  5. #485
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Hieno löytö!

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  6. #486
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Seuraavassa Fillari-lehdessä on muuten testi Klein Adroit Racesta. Valitettavaa, että nimessä on perässä tuo 'Race', mikä tarkoittaa sitä, että kyseessä on ihan 90-loppupuolen Klein.
    Eli toisin sanoen Trek. Kaikki vannoutuneet harrastajathan tietävät, että Klein lakkasi olemasta Klein '96 mallivuoden jälkeen kun Trek laittoi näppinsä peliin.
    Olisi ollut hienoa, jos Fillarin toimituksen kaverit olisivat seuranneet esim. tätä keskustelu-threadia ja käyneet koeajamassa vaikkapa Samun Kleineja...

  7. #487
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Löytyisi niitä "aitoja" Adroitteja sieltä lähempääkin toimitusta... itselle tuossa "race"-mallissa ei ole mitään hienoa, vaan Trekin yritys rahastaa Kleinin nimellä.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  8. #488
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Onkos tämä viimeisin Gary Kleinin haastattelu mitä löytyy?

  9. #489
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Tässä yksi saksaksi... hienon Backfiren kera!


    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  10. #490
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Ohos. Kylläpäs on tämän keskusteluketjun taso noussut! Ehkä, kun olen älynnyt pysyä poissa .

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Justiina Katso viesti
    No niin, sain fillarista kuvia. Mallinimi onkin Black Rock ja osiltaan se on ilmeisesti "low to mid level". Eli ei mikään varsinainen aarre. Kunhan saadaan pyörä hyppysiimme, niin päätetään pidetäänkö itse ja tuunataanko tuosta miehelle kauppakassi/baaripyörä. Nykyisessä/alkuperäisessä kokoonpanossaan tuo on melkoinen joulukuusi, jopa koominen:

    Muistan, kun nuo ensimmäiset maastopyörä-pösöt tulivat Suomeen. Eräs kaveri osallistui tuollaisella maantiekisaan! Hän sai lähdössä hieman etumatkaa, mutta kyllä noilla traktorinrenkailla oli mies äkkiä uuvuksissa. Maalissa pyörän painoa hämmästeltiin - ei kovin positiivisessa hengessä. Kaveri sai jonkin sisupalkinnon urakastaan. Retrobiken foorumeilla on ollut Peugeot - maastopyörien harrastajia. Näissä on yleensä ollut taustalla se, että on ollut tuollainen uutena. Eräs hieno entisöinti johti siihen, että pyörä varastettiin. Tässä toinen stoori. Runko Reynoldsin aikanaan arvostettua 531 -putkea. http://www.retrobike.co.uk/forum/vie...p?f=6&t=299807

    Suomessa näiden päälle ei kovin moni ymmärrä. Retrobiken foorumilla voisi olla ottajia, jos kertoisi pyörän stoorin ja kunnon. Missään tapauksessa pyörää ei kannata laittaa rälläyspyöräksi enää tässä vaiheessa. Samoin Sunnin Vertikit alkaa olla haluttuja, jos haluaa vaikka uuden alupyörän Suomen talveen sen sijaan.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  11. #491
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Kuhmoinen
    Viestit
    48
    Tämmönen
    Rannanjärvi ei todellakaan ole kuollut.

  12. #492
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Vanhan DBS:n ysäricitymaasturin omistajana olen miettinyt laittaisiko pyörän jossain välissä ns. naftaliiniin, kun sillä on jo paljon tunnearvoa. Ensimmäinen oma pyörä on kuin Roope Ankan ensimmäinen lantti.
    *

    La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie



  13. #493
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    Rannanjärvellä makia Cannondale! käy ehkä vähän kateeksi...

  14. #494
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    27
    Kiinnostaisi tuollaisella tarroituksella oleva vanhempi Peugeot maasturi 183cm pitkälle kuskille,



    Tällainen pienirunkoinen 26" -89 käyttämätön voisi toimia vaihdon välineenä:



    yhteydenotot retrokilpurit@netti.fi
    www.mrvelo.com / pyöräharrastelua

  15. #495
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tää ei taida olla ihan retroa, mutta aika vanha kuitenkin... Talvi alkaa olla jo niin lähellä, että rakentelin tallista löytyneistä varaosista työmatkakulkineen tulevaan syksyyn ja talveen. Runko (Scott Strike Ltd) on muistaakseni vuosimallia 2002, taisi aikanaan olla kevein xc-täpärirunko. Likimain samaa ikää ovat tunen tolppa, penkki ja tolpan panta. Ja myös ohjaustanko (Easton EC90) sekä etupikalinkku (Use Spinstix Ti) menevät vielä tohon samaan ikäluokkaan. Suurin osa lopuista palikoista (R7 MRD TPC -keula, XTR:n navat, kammet ja jarrut, jne...) onkin sitten vajaan 10 vuoden takaa. Ainoastaan XT:n polkimet, RaRan 2.25" -takarengas sekä 34-piikkinen N/W-eturatas ovat lähes uusia.

    Etukiekossa muuten on noin 300-grammainen Notubesin ZTR Race -kehä, joka sekin on nähnyt elämää jo vajaan 10 vuoden verran. Tää taitaa olla nykyisen Podium MMX:n esi-isä. Näitä tuli aikanaan hajotettua useampikin kappale, mutta ne kaikki hajosivat takakiekosta. Etukiekossa tollanen tinakehäkin näyttäisi olevan likimain ikuinen, ainakin jos ajotyyli on melko varovainen ja kuskilla massaa noin 70 kg.

    Ai niin, puntari sanoi 9.6 kg. Tällä laitetaan työmatkatempoennätykset uusiksi, kunhan kelit tästä vähän viilenee.


  16. #496
    Akin fillarit aina hienoja ja kewytä, oli sitten retroja tai kisapyöriä. Ajoin viime viikon Craft Transalpsin, 1996 vuosimallin GT Zaskarilla. Laitetta oli kyllä hiukan tuunattu, lähinnä ohjaamon ja kiekkojen osalta. Vannejarrulliselle laitteelle kelit antoivat lisähaastetta, sillä paloja kului 4 satsia ja millään huoltoteltalla niitä ei ollut lisää saatavilla. Kaikesta huolimatta maaliin tultiin. Höhenmetereitä kertyi 19227m.




  17. #497
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Voihan höhenmeetter Onnea urakasta retrovehkeellä. Mielenkiinnosta, millä kaulustolla 485 B ajoi, eikös tuo ole parikilpailu?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #498
    Pari ajoi modernilla Trekin XC täpärillä, (se pyörä hajosi 2.päivän kaatosade-/mutahelvetissä, laakerien osalta).

  19. #499
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Okei, no ehkä seuraavalla kerralla hänkin turvautuu luotettavaan retroon!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #500
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Jummijammi, v-jarruilla toi reissu noissa keleissä! Runkohan on äärihieno eikä varmaan häpeä yhtään edes nykyrungoille, ehkä pikemminkin päinvastoin... Hattu päästä!

  21. #501
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Niimpä hieno urakka!👍😊

  22. #502

    Kona

    Tuorein hankinta: Kona Explosif -97. Orgiskunnossa paitsi uudet kumit jotka laitoin alle. 11kg ja liikkuu liukkaasti.






  23. #503
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Tuosta tuli mieleen oma Kona Kilauea 90-luvun alusta. Taisi olla Tange Prestige -terästä. Ah niin nautinnollinen pyörä ajaa. Käytettynä ostin ja vuoden ajoin. Oli yhden koon liian pieni...

    Konan teräsrunkoisissa oli sitä jotain, olisiko se pyörän sielu? Saman ajan AA:ssa sitä ei ollut, kuollut alulahna.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  24. #504
    Kyllä, ja yllä olevassa Konassa se teräksinen sielu on Columbus Nivachrom Max OR huippuputkea. Kerrassaan upea runko höystettynä XT,LX,Mavic palikoilla!
    xam1 muokkasi tätä : 14.09.2014 at 18.41

  25. #505
    Pari ParkPrea arkisina käyttöpyörinä, valitettavasti vain kännykällä kuvattuna (&venytettynä&vääristettynä).

    Scepter Comp on toiminut ihan vara-lenkkipyöränä. Halvemman pään Alu Sport ei ole vielä toiminut oikein minään, paitsi 0€ budjetilla sinkuloituna kauppaohjuksena puolen viikon verran.




  26. #506
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    The Cult of Kleinwww.chronline.comMore than five years have passed since a Klein bicycle rolled off the assembly line, but the brand’s ethos maintains a large cult following and with that a hefty price tag.

    Gary Klein

    In 1995 Trek Bicycle Company purchased Klein Bikes, even though Trek hasn't distributed a Klein bike since 2009, the brand name still maintains a cult-like following.

    More than five years have passed since a Klein bicycle rolled off the assembly line, but the brand’s ethos maintains a large cult following and with that a hefty price tag.
    The trend is common for the entire brand, but it’s especially true for the models that were built in Chehalis, before the company was bought by bicycle manufacturing behemoth Trek.

    Several social media websites have communities and discussion forums based around Klein bikes. Retired Finnish road and track cyclist Samu Laine built a website entirely dedicated to the models built in Chehalis.

    A quick look on Craigslist or eBay shows Kleins pushing 20-years-old and selling for between $700 and $3,000.
    Although new technology has gone far beyond what Klein offered at its peak, many industry insiders aren’t surprised by the popularity and credit Klein as an innovator who reshaped everything.
    “They were really well received,” said Will Trogden, a 25-year industry veteran and four-time Klein owner. “People definitely hang onto anything old that was really good, look at the Camaro, and the similarities to old body styles. I can’t imagine bikes are any different.”
    Bikes and cars have a lot in common, recent technological breakthroughs have dramatically improved performance; and, except for a handful of classic models (such as the 1960s-era Schwinn Stingray), their values hardly maintain and almost never appreciate.
    Today many consumer-level bikes weigh less than a gallon and a half of milk, and features like multi-link force-differentiating rear suspension, hydraulic disk brakes, and ultra-light carbon fiber have reshaped the industry so rapidly that equipment more than five years old often borders on obsolescence.
    Before Kleins came onto the market, bike frames were typically made of heavy aluminum tubing or steel that was very flexible and relatively fragile at the joints.
    Then in 1975, young MIT graduate Gary Klein created a frame built from large diameter aluminum tubing that was 15 percent lighter than the average and much more rigid. It was a revolutionary design, but not exactly eye catching.
    “The community reaction was ‘ugly!’” said Klein. “We were just welding them together at that point, we weren’t into finish. Some engineering-types saw the benefits, but early sales were really slow.”
    Then his company went on a roll. From the 1980s to mid ’90s Klein built a very high quality product out of a small Chehalis warehouse that later set industry standards. At its peak, Klein had 250 people working for him and Klein entered a global market.
    “When I built my first mountain bike frame I thought I’d sell maybe 300 a year. Boy, was I wrong,” Klein said with a big laugh. “I really made stuff for myself, but it turned out there was a market for it.”
    Cyclists marveled at the light and seamlessly welded frames with unique and durable paint jobs before speeding away thanks to the high-speed electric motor bearings pressed into the bottom bracket.
    “Those bearings are all over the place now, but he was an innovator,” Trogden said. “The bikes were very efficient, when you cranked on pedals the bike jetted forward underneath you.”
    He sold the company to Trek in 1995 but stayed on as company president for seven years. The Klein brand was discontinued globally in 2009, but Klein himself stayed on as a consultant until 2012. During his tenure, Klein created a lighter, more durable aluminum alloy, unique rear suspension systems, and patented a design to run equipment cables inside the frame rather than along it.
    Although he still rides a prototype model his company built, Klein said he doesn’t see why there’s still such a demand around his bikes, but Trogden said he sees the appeal.
    “They had a panache about them,” he said. “Maybe it’s nostalgia or maybe its because they’re old school (technology), both of those apply.”


    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  27. #507
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.295
    Fat Change is back: http://www.fatchancebicycles.com/

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #508
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Töölö
    Viestit
    13
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tää on kyllä todella hieno juttu! Mulla on pari erikoisempaa vanhaa Fat Chancea "tallissa". Jos tekevät XC 29'er ChroMoly version niin menee kyllä tilaukseen!

  29. #509
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Tiedättekö mistälöytys Adapterit Cannondale M800 keulaan et sais joustokeulan..-Kiitos ☺

  30. #510
    1 1/4" vissiinkin?

    Onko tuo http://www.sellutionmtb.com/ProductD...ctCode=HR-1418

    Edittiä: Onhan näitä problem solversillakin, eli esim. http://harriscyclery.net/product/pro...d9900-qc49.htm

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •