Kuinka tuolla on aiempina vuosina hoidettu pyörien koeajot? Eli kannattaako turistin ottaa oma kypärä mukaan koeajoja varten?
Kuinka tuolla on aiempina vuosina hoidettu pyörien koeajot? Eli kannattaako turistin ottaa oma kypärä mukaan koeajoja varten?
Käytiin ajamassa uusi loppulasku. En tykännyt. Tuntui selvästi vaikeammalta kuin suora lasku mäkeä alas ja lisäyllätyksenä keskellä polkua oli kasa hiihtohissin tuoleja, jotka näkee vasta viime hetkellä.
Jännää jännää. Uni ei pysy silmässä. Eilen ajettiin vielä El Grande ja eihän se niin pahalta tuntunu, kun ei ollu sitä 55km alla. Loppulasku oli mahtava. Tykkäsin. Tuolihissien vierestäkin mahtuu meneen. Semmosta sivuttain rinnettä menevää polkua aika paljon, jossa hairahtuu ylä tai alarinteeseen jos ei pysy radalla. Tsemppii.
Peräjää muokkasi tätä : 28.06.2014 at 06.08
Lähtötunnelmia Tahko MTB:n päälähdöstä klo 09:00:
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
KylläEi mulla muuta
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Vyöryin On-Onen läskillä 60 km. Oli kivvaa. Ens vuonna sitten 10. kertaa ajamaan. Kiitokset kaikille järjestäjille.
Always be yourself. (Unless you suck)
Kovillepa toi otti yksikin kiekka. Yritin varoa tuota vasenta olkapäätä, jossa on jänne poikki (nimim. Leikkausjonossa) ja niinhän siinä kävi, että otbt kurakossa ja nyt toi oikea (aiemmin terve) olkapää on kipeämpi, kuin leikattavaaika paljon oli teknistä porukalla ja niinpä itsekin onnistuin bonuksena runttaamaan ketjut jumiin uloimman rattaan ja keskiön väliin. Aikaa paloi, mutta loppukiri oli komea. Pojalla 12vee meni sen sijaan 25 kilsaa hyvin putkeen.
Sää oli mitä mainioin ja vohvelit maistuivat. Ajo siistiä, ihmiset hyvällä tuulella, mitä itse havainnoin.
Kiitos taas kaikille. Tahkolla on aina niin hieno suuremman tapahtuman tuntu, jota ei muissa maastopyörätapahtumissa saavuteta.
Tämän vuoden Tahkon saldona lämmittelyssä reilu 10min ennen lähtöä korkannut eggbeater, jonka tilalle sain hätäseen Sportiasta Shimpan XTR:ät. Ja kisan aikana sitten kivikkolaskussa yht'äkkiä napsahtanut seat stay. Maaliin kuitenkin päästiin ja nyt aletaan odottelemaan uutta runkoa...
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Rengasrikko mörkö oli tänään ottanu mut uhrikseen. 2x rengas puhki n. 5km välein. Kiitoksia kanssatoverille, kuka lahjoitit mulle sisurin heti maantien alituksen jälkeen!
Iso fiba oli se, ettei viimeisessä asfalttitien (Tahkolahdentie?) nopeassa ylityksessä ollut liikenteenohjaajia koko päivänä!
Uusi loppulasku oli hieno, tuli ihan dh-ajat mieleen. Vauhdikas mutta turvallinen.
Niin ja maaliintulijoita olisi voinut kuuluttaa ja haastatella sen karmean äänisaasteen sijaan!
P-paikka naapurin silmin kyllä näytti et menee hiukan tarkalle pyörän ajokuntoon saattaminen. Samalla tuli todettua jotta klossit pitää lisätä omaan vara-poljin pakettiin...
Joo ja jäykkäperäisestä saa näköjään täpärin, kun ajaa muutaman Tahkon kivikkolaskunHyvä vain ettei levinnyt kokonaan loppulaskussa.
Pientä säätämistä oli omassakin kalustossa. Ketju poikki kinahmi ykkösen alla. Maalissa iski krampit, mutta hätiin riensi Korson herrasmies suola- ja juomamukin kanssa.
Kiitos erittäin huomaavaisesta toiminnasta!
Olipa hienoo. Vaihdettiin eilen 25km matka 60km matkaan. Ei kaduta. Hieno oli reitti ja koko tapahtuma. Tavoiteltiin 5h aikaa joka alitettiin. Loppulasku oli ihan ok, joskin tahkon kokoiseen nyppylään saisi vielä paremmankin :-)
Ensi vuonna jatketaan.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Hyvä keikka, kiitos kaikille. Kyyti kotiinkin hoitui.
Antsa112 muokkasi tätä : 29.06.2014 at 08.49
Hyvin meni, parin edellisen koetoksen myötä selkään kiivennyt apina putosi kyydistä viimeistään El Grandessa, kun jalka riitti siinä odotettua paremmin.
Tuulivaaran huollon jälkeisessä alamäessä edellä ajanut kuski kaatui rajusti ja loukkasi pohjettaan, johon tuli melkoinen turvotus saman tien. Mahtoiko päästä maaliin asti...?
Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.
Ensimmäitä kertaa Tahkolla (25km). Kävelyksi olisi pojan kanssa mennyt ilman sitä ystävällistä kaveria joka lainasi sisurit siinä El Grandea edeltävällä tieosuudella. Suurkiitos hänelle! Ehkä ensivuonna ajaen koko matka?
Ajettuani 13 kertaa 60 km päätin lähteä kokeilemaan lievän kyllästymisen vuoksi jotain uutta. Iltapäivän 25 km osoittautui loistavaksi valinnaksi. Reitti oli maastopyöräily mielessä huomattavasti parempi kuin täyskierros. Maantiepyöräilyä ei ollut kuin se lähtökiihdytys. Jatkossa ajaisin paljon mieluummin 2*25 km kuin kerran 60 km.
Lisäbonuksena sain nukkua aamulla pitkään!
Ei voi tasaiseksi moittia reittiä.
Aikalailla tyhjällä uralla sain ajella, fillari kulki hyvin, reitti oli tosi kuiva.
Kokemuksena vuoden 2010 ohella paras Tahko!
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Hieno oli reitti taas. Paitsi loppulasku syvemmältä kuin syvä. Muuten hyvä, 120km jäi kesken kun takavanne hajosi. Ensi vuonna uutta verta kehiin, poitsun ja vaimon kanssa ajetaan 25km. Kaikkiaan, meillä jo viides vuosi peräkkäin hieno tapa aloittaa loma. Aina toimii
Tänä vuonna jatketaan Ylläkselle bike parkia ja polkuja tsekkaamaan
/Tomppa
Tämmöinen Tahko tälläkertaa. Aluksi olin ilmoittautunut 120km. Mara-cupissa havaittu polvikipu pisti miettimään matkan vaihtamista 60km. Keskiviikkona alkanut flunssa vahvisti valinnan 60 km. Muutin matkan pe 60km. To-pe yönä vielä kuumetta, mutta perjantai kuumeeton joten uskalsin lähteä viivalle. Ajo meni ok rauhallisesti kiiruhtaen ilman turhia tempoiluja. Maalin päästiin.
Maalissa ihmettelin kun en näy tuloslistoilla. Kävin kysymässä tulospalvelusta. Selvisi että se matkan vaihto ei mennyt tuubiin ja mulla ei ollut virallista aikaa. Tulospalvelun kaveri levitti kätensä ja esitti pahoittelunsa...en siis saanut virallista aikaa ollenkaan..no sehän sopi tämän tahkon kuvaan...no onneksi säädetty ajoasento toimi ,polvi ei kipeytynyt ja kinahmi II ylös taivaanportaille saakka...siinä tän reissun suurimmat ilonaiheet.
Mjahas. Olin kuvaamassa tapahtumaa aamusta reiluun puoleen päivään. Kinahmi ykkösen laelta ennen laskua Eskolan huoltoon kertyi ~1500 kuvaa. Eli liki kaikista täyden kierroksen ajajista. Lisäksi satakunta kuvaa muuten karkeloista. Loppupäivä menikin sitten DH:ta kuvatessa.
Täytyy koittaa huomenna plärätä keyesti kuvat läpi ja laittaa esille ne...
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Hyvinhän se ensimmäinen 120 meni pienestä flunssasta huolimatta. Ekalla kierroksella oma 60km enkka 3:35, toisella kierroksella aukesi linkun pultti pahasta paikasta (+10min roplaus) ja iski fyysiset ongelmat, mutta maaliin tultiin kuitenkin säälliseen aikaan 7:49. Satasakkiin pääsi ja tavoite alittui peräti 40minLoistavaa porukkaa matkalla ja tahkon talkoolaiset taukopaikoilla ansaitsevat isot kiitokset, toisellakaan kierroksella ei ollut mikään loppunut pöydistä!
LJL muokkasi tätä : 29.06.2014 at 06.43
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Ehdottomasti tuli ajettua kovin suoritus Tahkolla sitten vuoden 2008, kun ajoin 60km 7h. 2012 240km meni 40min nopeammin kuin nyt, mutta en kärsinyt läheskään samalla tapaa. Treeniä oli alla 300h vähemmän joten pelkkä maaliin pääsy oli voitto sinänsä. Nyt ei vieläkään taivu mihinkään. Selkä ja jalat jäykät ja ei kävely oikein suju. Ei näin loppuun ole tullut jalkoja ajettua oikein koskaan.
Taukopaikkojen tarjonta ja palveluasenne on parasta antia Tahkolla. Väsyneenä kun hortoilee siihen huoltoon niin huollon tädit hoitavat kuin pientä lasta.
Olipas yhtenevät kokemukset kuin jäsen LJL:llä. Ensimmäinen 120km ja lähdössä enemmänkin epäusko maaliin pääsystä. Tavoite kuitenkin oli 8,5 tuntia. Ensimmäinen kierros 3.40, viisi minuuttia alle oman kierrosennätyksen. Toisella kierroksella sitten rengas rikki ykköskinahmin päällä. Litkujen, sisureiden ja rikkoontuneen pumpun kanssa sählätessä aikaa tuhraantui 15 minuuttia. No, ehtiihän tässä vielä alle tavoitteen kun ei väsymyskään vielä painanut. Rennosti kierroksen puoleen väliin, jossa huomasin, että ehkä sen kahdeksan tuntia pystyisi alittamaan. El Grandessakaan ei yhtään auttanut säästellä. Loppulaskussa petti satulatolppa ja viimeiset kilometrit polettiin satula kädessä. Loppuaika kuitenkin reippaasti alle kahdeksan tuntia, jota etukäteen en olisi millään uskonut.
Reitti taisi kyllä olla nopeassa kunnossa tai kanssakilpailijat hyvin harjoitelleita, kun viimekin vuonna satasen joukkoon pääsi lähes tuntia heikommalla ajalla. Nyt itse en ihan päässyt.
ens kertalaisena 60km lenkin suorittaneena uskallan luvata muillekin aloittelioille ko. matkaa. omalla kohdalla kävi siten, että viime syksynä ostin pyörän ja kilometrejä kerkesin keräämään ~2400 alle ennen ensimmäistä 60:stä. aikasemmat urheilut on tapahtunut -96 vuonna, jonka jälkeen en ole urheilua harrastanut muuten, kuin motorisoiduilla laitteilla. kuntopuikkookin on tullu käryyteltyä 18v. aikaa lenkillä meni 5h21min. asiaan auttoi varmaan jonkun verran, kun maastolenkit on olleet aika teknisiä, jotenka tahkon reitit oli hyvin pitkälti "lastenleikkiä" joitain paikkoja en halunnut ees kokeilla ajamalla, kun reitistä ei aikasempaa kokemusta ollut ja ei tiennyt mitä edessä on tulossa. yhessä kohtaa ajoin kääntymisen ohi, mutta siinä tuli samalla joku avulias kaveri vastaan ja tokas, että käänny ympäri ja tuosta vasempaan tjsp.
huoltopisteille ei voi varmaan niin suurta kiitosta antaa, kun he/ne ansaitsisivat henkilökunnan ja sijaintien osalta.
Hikinen päivä näytti monelle olleen eilen.
Räpsin lähdön tunnelmista muutamia kuvia ja Kinahmi ykkösen laskun alusta liki kaikista koko kierroksen ajajista. Valitettavasti jouduin muutaman liian pahasti epäonnistuneen kuvan poistamaan, mutta toivottavasti kaikki halukkaat löytävät omansa.
Tässä linkki kuva-albumiin: https://plus.google.com/photos/10947...32781708896257
Kuvia voi käyttää vapaasti (esim somessa) ei kaupalliseen tarkoitukseen, muu sopien.
Mikäli mielesi tekee korkeampi resoluutioista kuvaa, niin otathan sähköpostilla yhteyttä (kuvan vesileimasta nimi ja etunimi.sukunimi (a) gmail.com), sillä yksityispostilaatikko tukkiutuu varsin herkästi. Kerrothan viestissäsi myös minkä kuvan haluat. Kuvan tiedot saat kun kuvia selatessasi avaat kuvan oikealta puolelta valikon 'Valokuvan tiedot' ja tiedostonnimi sieltä (esim DSC_4463.JPG).
Hyvät karkelot taisi kaikkiaan olla ja virtuaaliset ylävitoset niille, joiden hermot ja kärsivällisyys riittää katsoa kaikki kuvat läpi
Edit. Ja eihän kaikki hauska ollut perinteisessä TahkoMTB kierroksessa, vaan tuolihissien ympäristössä oli alamäkiajon Suomi-Cupin osakilpailu. Sieltäkin tarttui muutama kuva tuliaisiksi. Valitettavasti Aki Färm joutui ajovirheen vuoksi hylätyksi, sillä tulos olisi ollut päivän nopein. Färmillä oli alla lämmittelyksi 60km yöpyöräily
https://plus.google.com/photos/10947...57513154363025
Itsok muokkasi tätä : 29.06.2014 at 18.15
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Loistavaa, kiitos Itsok! Löysin itseni(kin)
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kai sielä hiki tulee jos ajaa toppatakki päällä. Oli harvinaisen mukavan viileää verrattuna aiempiin vuosiin![]()
Vanha mutta lihava.
Hiki on huonokuntoisten juttu.Nimimerkillä "Pää märkänä jo lähtöviivalla"
Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.
Hyviä otoksia! Allekirjoittanutkin näytti päässeen ainakin yhteen kuvaan.
Muutoinkin tapahtuma oli mielestäni jälleen kerran onnistunut! Kaikki järjestelyt ym. toimivat todella hyvin, joskin siihen reitin loppuosan asvalttitien ylitykseen olisin kaivannut liikenteenohjaajaa - sitä ei siis ollut ollenkaan. Vauhtia tienylitykseen tullessa oli reippaasti ja siitä pienen hypyn säestämänä asvaltille, kun kaksi autoa tulee oikealta, onneksi huomaten pyöräilijät (minut ja edellä ajaneen kilpakumppanin), hidastivat vauhtia. Tästä järjestelystä iso miinus!
Omalta osaltani 60km kisa meni loistavasti startista alkaen. Hieman meinasin sumppuun joutua, vaikka suht kärkiporukan takaa lähdinkin 9.00 startissa. Siitä hyvä tekeminen päälle ja todella kovilla keskareilla mentiin Kinahmi ykköselle. Tällä kertaa ilman mitään teknisiä murheita ja voimat riittivät hyvin runnomaan El Grandenkin ylös hyvällä kammella, loppuajaksi sain 3:13 ja risat. Parannusta viimevuoteen tuli n. 40 minuuttia, joskin viime vuonna kaksi rengasrikkoa pilasivat ajon. Nälkää jäi vielä seuraavalllekin vuodelle ja kolmen tunnin alitus otetaan tavoitteeksi - jollei 120km ala polttelemaan.
Uusittu "loppulasku" oli minun mielestäni hyvä. Paljon parempi kuin edelliset "silmät kiinni suoraan alas -mäki". Sopivan mutkitteleva ja haastava, muttei mikään mahdoton. Taluttelijoita riitti, mutta jos reitti meinataan alamäkeen viedä loppuun, niin se on joko ajettava tai talutettava. Tyhmää olisi lähteä viemään reittiä jostain hiekka-autoteitä pitkin alas.
Neljä kiekkaa tuli tällä kertaa ajettua. Alku sovittiin, että ajetaan rauhallisesti, mutta eihän siinä niin käynyt, jokainen ajoi uuden 60km enkan. Sitten piti löysätä vauhtia, no ei käynyt niinkään ja uusi 120 km enkka. Nyt viimeinkin vauhti hiipuu, no ei käynyt niinkään ja uusi 180 km enkka. Viimeinen kierroskin meni vielä nippa nappa alle 4h joten todella tyytyväinen saa olla. Kolmannen kiekan lopussa sain 25 km ajajia kiinni, kiitokset todella paljon sujuvasta tien annosta. Sopivasti kun ilmaisi ohitushalunsa, niin heti oli reitti auki. Samat voi sanoa 10 lähdöstä lähteneille 60 km ajajille, tietä sai mainiosti. Loppulasku oli pientä silausta vaille parasta tähän mennessä (12. Tahko). Sen ensimmäisen suoran pudotuksen lopussa olisi voinut olla pientä maan muokkausta ja kallistettua kaarretta oikealle. Reitti oli todella mainiossa kunnossa, varsinkin laskuja oli ilo tykitellä menemään. I like very much. Huone varattiin jo ensivuodelle.
Kirjanmerkit