GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 8 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #211
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Le-Vantaa
    Viestit
    24
    juu caadx oli yksi varteenotettava vaihtoehto mutta budjetti pyörää varten asettunee sinne max 1300e kohdille. caadx ovh ollessa 1499. lisäksi olen olen aika persjalkainen ja lyhyt 169/77cm joten cännärissä se varmaan menisi siihen 48/51 runkokokoon.
    - U must be kidney!???
    - Why so cereal?

  2. #212
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Rostsekki ei taatusti tuota pettymystä. Monikäyttöisin pyöräni evö. Alla on pyörinyt 23-45mm renkaita, maantie ja mettärymistely sujuu. Ostin omani kompliittina ja tangonpäävaihtajat etukäteen vähän arvellutti, mutta kyllä niiden kanssa voi elää hyvinkin laadukasta pyöräilyelämää Jos ei tunnu hyvälle niin päivittää sti-kaffat tilalle. Imo pyörän hauskuus moninkertaistui kun sinkuloin pyörän. Nyt dinkula-moodi, samalla 34/13 ja18t.
    Miinuksena hidastusosasto. Orkkis canteja en saanut säädeltyä kovinkaan tehokkaiksi, mutta v-jarrulla tilanne parani paljon. Nyt on vakavassa harkinnassa Straggler-keulan hankinta.

  3. #213
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Rostsekki ei taatusti tuota pettymystä. Monikäyttöisin pyöräni evö
    Juu mullakin haave eli tavoite elää, jos luoja suo ja niinpäin pois kuten luonnon antimet niin Rostsekin raamin cantiversiona tilaan tuon ylikokoisen Maverickin tilalle . Arvaan että Suomessakin kun tää levarihuuma on niin saan cantirungon järkihintaan.
    Osatkin jo löytyy, jos kymppipakkaa kaipaan niin takavaihtaja ynnä yks jarru uupuu. Jos 9pakalla niin vain yhtä jarrua
    I väntan på ännu dåligare tidet

  4. #214
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Le-Vantaa
    Viestit
    24
    voiko tästä siis päätellä että crosscheck olisi listan voittaja? vähän itseäkin mietityttää nuo cantileverien teho versus levyjarrut itsellä kun elopainoa hieman on. Onkohan pk-seudulla jälleenmyyjää vai onko edessä retki turun foxcomppiin?
    - U must be kidney!???
    - Why so cereal?

  5. #215
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574

  6. #216
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Le-Vantaa
    Viestit
    24
    Kiitoksia! pitänee olla yhteydessä josko olisi nähtävillä kriskrossia
    - U must be kidney!???
    - Why so cereal?

  7. #217
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    voiko tästä siis päätellä että crosscheck olisi listan voittaja? vähän itseäkin mietityttää nuo cantileverien teho versus levyjarrut itsellä kun elopainoa hieman on.
    Empä voittajasta osaa sanoa eikä minun haaveesta mitään perustaa. Mulla on oikein mieluisa alu-cyclocrossari. Ja runkokooltaan vähemmän mieluisa teräsrospuutto. Cross-Check on luonnoltaan aivan erilainen kuin näpäkän säpäkkä alunen.
    Vähän kuin terhakka Suomi-hevonen lämminverisen kaakin rinnalla.

    Itse pysyin vannejarruissa ihan jo ekonomiankin takia, kätevää kun maantiepyörän kanssa kelpaa samat kiekot ja vähän tyylinkin ja tradition. Tähän ikään pärjännyt kippuratankoisten vannejarruilla niin mennään sitten loppuun asti.

    Tietysti nyt kun nollilta aloittaa eli ekaa cyclocrossaria laittaa niin levyjarrut on idealtaan oikein hyvät.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  8. #218
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Allekirjoitan KMW:n Rostsekkihypetyksen. Mini-V:t vaan cantien tilalle, niin pysähtyminen ei varmasti ole ongelma. Vanteita joutuu silloin tällöin uusimaan. Toisaalta budjettiteräsrunkolevyjarrukrossarista tulee helposti aika painava kapistus, joten puolensa molemmissa. Jos levarit kaikesta huolimatta kiinnostaa, niin Traitoria vastaava, mutta selkeästi edullisempi kilpailija Sora-osilla ja levareilla: http://www.wiggle.co.uk/verenti-subs...x11-sora-2014/ tai sitten alurungolla, tangonpäävaihtajilla ja nestelevareilla(!): http://www.evanscycles.com/products/...c054865#select
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #219
    Tollasta Canyonin Inflite al 8.0 -krossaria oon öögaillu viime aikoina. Vaikuttais olevan ihan kelpo peli alle puolentoista tonnin hintaluokassa. Tässäkin langassa siitä on ollut puhetta, mut onks kellään omakohtaisia kokemuksia?

    Sellaista mietin, että Canyonin sivuilla todetaan että noi SKS:n lokarit toimis enintään 28 mm renkaan kanssa. Itse kelasin että jos sillä johonkin maantielle lähtis, niin esim. 32 mm Gatorskinit vois olla sellainen leppoisa vaihtoehto. Niin et onks joku tunkenut kanjoniinsa jotain loksuja, ja minkä verran on tilaa?

    ...vähän myös noi Mavicin kiekot epäilyttää, ja mietinkin että kannattaisko sittenkin sijoittaa vähän enemmän ja ottaa 9.0? Jos otettais huomioon et mä en huomais esim. Shimano 105:n ja Ultegran palikoiden eroa ajossa.

    ...ja tietty tota kokoa vähän mietin kanssa. Canyon tarjoais 2XL-koon tsygää (oon 191 cm, tosin enemmän jalkoja kuin selkää) mutta 41 cm reach ja 63 cm stack kuulostaa aika paljolta. XL:ssähän reach on 402 mm ja stack 609, kun taas mun Vigorellissä (lähin vertailukohde, koska muut pyörät ovat maastureita suoralla tangolla) vastaavat mitat ovat noin 383 ja 595 (jos oikein mittasin), ja sillä mä oon ajanut vallan onnellisena max 200 km päivämatkoja.
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 24.06.2014 at 15.50

  10. #220
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Sellaista mietin, että Canyonin sivuilla todetaan että noi SKS:n lokarit toimis enintään 28 mm renkaan kanssa. Itse kelasin että jos sillä johonkin maantielle lähtis, niin esim. 32 mm Gatorskinit vois olla sellainen leppoisa vaihtoehto. Niin et onks joku tunkenut kanjoniinsa jotain loksuja, ja minkä verran on tilaa?
    Tour 1/2014 on koeajo AL8,0S versiosta, ihan kuvia silmäillen 32millisen renkaan pitäis mahtua. Tarkoittaisko että noitten Canyonin omien lokareitten leveys on mitoitettu suojaamaan vain 28mm-renkaan roiskeet.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  11. #221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Tour 1/2014 on koeajo AL8,0S versiosta, ihan kuvia silmäillen 32millisen renkaan pitäis mahtua. Tarkoittaisko että noitten Canyonin omien lokareitten leveys on mitoitettu suojaamaan vain 28mm-renkaan roiskeet.
    Voi olla. Ja joo, internetistä löytyneistä kuvista päätellen ainakaan tilan ahtaudesta ei pitäisi jäädä asian kiikastamaan. Eniveis, 8.0 XL+lokarit lähti tilaukseen, joten informaatiota seuraa viikon, parin päästä

  12. #222
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Omassa canticrossarissa on SKS Bluemelsit 42 milliä leveinä. Noissa on riesana että etupään aisojen pultin kanta ottaa 35mm Contin Race-renkaaseen tärinässä kiinni. Tää muovihärpäke siellä haarukan puoleisessa päässä asiaa näemmä pahentaa. Laitoin jo ruotolangat ulkokautta tulemaan ja vääntelin lokarin puoleisen kiinnikkeen vähän väljemmäksi.

    Jos lokasuojasta etukiekossa haluaa täyden hyödyn niin piitkä eturoiskeläppä on tähellinen. Kiekon kurasuihke muutoin tulee suoraan ketjulle, oikein hyvin tuhoaa vaivalla huolletun.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #223
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Omassani on myös kantit ja vuosi sitten uusin lokarit, tuli SKS Cromoplastics P45, noihin mahtuu 35/37 mm nastarengas pyörimään hyvin. Sopivat pyöräänkin hyvin, ulkonäkö no joo. Bluemelsit ovat hyvät myös, mutta 42 on tosiaan vähän kaponen nastakaudella. Pitää olla maksimipitkät, kun/jos ajo on säässä kuin säässä.

  14. #224
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    mutta 42 on tosiaan vähän kaponen nastakaudella.
    On se mutta kun tuli tehtyä pieni tilausmoka, häätyy syksyksi hommata leveämmät. Pitää se taloudessa olla yksi lokasuojitettu, sillai kun pahin kurahousu-ikä on jo takana päin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #225
    Noh, tollanen sit tuli tänään, eli aiemmin mainitsemani Canyon Inflite al 8.0



    Huomioita:
    -Fillari tuli kohtalaisen nopsaan: pistin tilauksen sisään 24. päivä, 26. päivä tuli ilmoitus että paketti on matkalla, ja saapuu ovelleni 1.7. Näin kävikin. Isossa laatikossa jossa oli paljon pienempiä laatikoita sisällä (muistan että jossain topsussa olis joku mainittnut että Canyonin paketointi olis ollut heppoista, mutta saatan muistaa väärin).
    -Laite oli kasattu siihen pisteeseen, että kiekot ja tanko kiinni (+polkimet tietty) ja ajoon. Tosin unohdin tarkistaa etuvaihtajan vaijerin kiinnityksen, ja mokoma oli jäänyt löysälle, muuten kaikki ruuvit ja mutterit olivat kiinni (ainakin toivon että älysin kattoo kaikki)

    -Se näyttää ihan oikeelta pyörältä. Paremmalta kuin Canyonin sivuilla (jossa se näyttää jotenkin luonnottomalta) taikka mun kännyräpsyssä.
    -Luulen että toi XL on passeli mulle. XXL:ssä olis ollut sentin pidempi stemmi, ja olisin joutunut slämmäämään sen pohjaan asti. Voi olla että tuotakin saa vielä alaspäin laskea.
    -Vähän olin huolissani tuosta satula/tolppa -kombosta fillarin tilattuani. Mutta kas, kun satulan siirsi miltei taka-asentoon, oli se ihan sopivassa kohdassa. Ergonin legopalikan näköinen jakkarakin vaikuttaa yllättävän mukavalta.
    -Ajossa tuo tuntuu, noh, ihan hyvältä. Maastossa tietty kammet kolisee kivikkoon, ja asvaltilla kanttailu on vähän kulmikkaan tuntuista. En tiiä miten 33 mm Rocket Ronit olis toimineet, sillä vaihdoin ne 41 mm Knardeihin. Onks ne nyt sellaiset soranrouhintakumit? No, ihan kivasti tuntuvat rullaavan, ja maastossakin niiden kanssa pärjää. Tosin pyöriväiä massoja on, eli ei toi mikään raketti oo. Mut kivalta tuntuu toistaiseksi
    -46/35 edessä ja 11-32 takana --> tarpeeks välityksiä henkilölle, joka ajaa suurimman osan ajasta yksivaihteisella. Mietinnässä: etuvaihtaja mäkeen, 40-piikkinen narrow-wide rattaaksi, ja taakse 11-36 -pakka -mikäli Shimanon 105 -takavaihtaja handlaa sen kokoisen pakan. Mitenkähän on...?

    -Saksalainen on tosin jotain tehnyt väärinkin. Tuossahan on edessä 2 ratasta, mutta vasen etuvaihtaja on 3-vaihteinen. Laitoin oitis viestiä firmalle, että se ei oo hyvä juttu EDIT: Hah, shimanon kahvat taitavat kaikki olla sellasii. Oh well, laite muuttuu varmaan 1 X 10:ksi piakkoin. Sit sitä vaihteensiirtäjää voi vaikka napsutella huvikseen ajossa
    -EDIT2: tossa onkin 1,25" kaulaputki. Ja stemmi. Rajoittaa vaihtoehtoja, mut eipä näillä näkymin oo tarvetta stemmiä vaihtaa.

    -Ai niin, ja paino! 9.79 kg (Knardien ja polkimeiden kanssa). Ei se mikään keiju oo, mut varmaan sillä jaksaa silti ajaa.

    Hmh. Ei nyt tuu muuta mieleen koska pitää kattoo futista, mut jos on jotain kysyttävää laitteesta niin vastaan mikäli osaan.
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 04.07.2014 at 16.57 Syy: tietämättömyys

  16. #226
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    33
    Ompas hieno tuo canyonin crossi, itsellä oli kanssa tuo tiukassa mietinnässä, vaan arvoin liian kauan niin koot ehtivät loppua. Tuli sitten hankittua cannondale caadx 105 disc.
    Olen kyllä tykännyt cannarista kovasti, kokoasiat mietitytti kun ei ole kokemusta maantiepyöristä ennestään, mutta paikallisessa liikkeessä oli sellainen bikescanner (tjsp) mitoituslaitteisto, niin sain ns. samaan hintaan mitoituksen niin tuli tuettua paikallista yrittäjää. Kävin jopa maastoviikkolenkillä kuopiossa cannarilla, enemmän tuli ehkä kannettua pyörää kuin ajettua, mutta silti muistoksi jäi kampiin komeat skraidut! Nyt on muutama sata kilometriä uudella takana ja meno maistuu hyvältä!
    Vaultdweller

  17. #227
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Tänne kotiutui CaadX Ultegra. En olisi kokeilematta uskonut, että 56 on minulle oikea koko. Painoa niukin naukin alle 10 kg. Ostin samalla kevennyskiekot. Ne plus maantierenkaat höyläävät painon varmaan yhdeksään kiloon.
    Kirjoitin fillarista lyhyen pätkän myös blogiini.
    10k-kerhon jäsen

  18. #228
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Onneksi Cannondale on tehnyt ensi vuoden SuperX:ät taas tyhmän värisiksi (oma mielipide) niin ei tule kiusausta laittaa tilaukseen. Toi olis ollut kuitenkin houkuttelevan hintainen (noin 3000e) ja kun vanhaan olen niin kovin tyytyväinen niin mielellään saman levyjarruilla hankkisin:
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  19. #229
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Minkälaiset välitykset tuossa SuperX:ssä on? Näyttää olevan vain yksi eturatas.

  20. #230
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Vakiona tuossa on 42t edessä ja takana 11-26. Eteen saa varmaan alkaen 38t ja taakse max 11-32. Sram Force CX1 oli osasarjana.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  21. #231
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Pitäisi päästä kokeilemaan miten hyvin nuo välitykset toimivat cyclossa.

  22. #232
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Ittellä titaani maasturissa nyt 42 edessä ja takana maatiepakka Dura-Ace 12 - 27 ja välitys tuntuu hyvältä hiekkatielle nopeillle poluille ja maantiellä riittää aika pitkälle

  23. #233
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Kyllä ne krossissa toimii, kun valitsee eturattaan koon radan profiilin mukaan. Mutta jos meinaa ajella samoilla väleillä kurakrossia, rospuutto-GG:tä, työmatkaa ja vielä slikseillä asfalttia, niin voi olla vähän niin ja näin

    E: ....tai sitten pitää olla Izmon jalat
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #234
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Hmh. Inflitet jo loppu, Roven tarjouskin meni ohi. Mikäs nyt sitten? Töihin pitäis jollain päästä, ja ajella ens kesänä kevyttä pk-lenkkiä maantiellä. Talvellakin ois jees ajella.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  25. #235
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Hmh. Inflitet jo loppu, Roven tarjouskin meni ohi. Mikäs nyt sitten? Töihin pitäis jollain päästä, ja ajella ens kesänä kevyttä pk-lenkkiä maantiellä. Talvellakin ois jees ajella.
    Oota vähän aikaa, että julkasevat 2015 vuoden Inflitejä.

  26. #236
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Oota vähän aikaa, että julkasevat 2015 vuoden Inflitejä.
    Taitaa mennä jonnekin lokakuulle että niitä saa, tässä ois ihan hyviä ajokelejä ennen sitäkin
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  27. #237
    Liittynyt
    05/2003
    Viestit
    215
    Itselle tulossa monikäyttöpyöräksi tällainen: http://www.feltbicycles.com/USA/2014...eries/F5X.aspx

    Kivijalasta sain täsmälleen samaan hintaan kuin esim. bike-discount.de. Kolme pyörää tänä vuonna kasanneena päädyin kompliittiin, että pääsisi vaan nopeammin ajamaan. Ei malttais odottaa Viimeistään ensi keväänä sitten toiset kiekot maantielle, ja jos noi stokkikiekot tuntuu huonoilta, niin vaihdetaan sitten rossikiekotkin. Muuten pitäisi olla ihan riittävän hyvät palikat itselleni, ja suht kevyt runko. Tarkoitus ajella asfalttia, hiekkatietä, polkuja, pienimuotoista reissuakin, oikeastaan kaikkea muuta paitsi kauppareissuja.

    Hintaahan jäi siis 1799€. Ei mielestäni lainkaan paha muiden merkkien hiilikuitucrossareihin verrattuna. On-onen dirty disco ois ollut halvempi, mutta jostain syystä en lämmennyt sille...

  28. #238
    en tiedä tuleeko tämä nyt oikeeseen ketjuun, mutta eikö triplakammet ois hyvät krossarissa? ainakin tämmöselle heikompijalkaselle?

    onko semmottiis edes hirveästi tarjolla kompliittina ainakaa?

  29. #239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tourer Katso viesti
    en tiedä tuleeko tämä nyt oikeeseen ketjuun, mutta eikö triplakammet ois hyvät krossarissa? ainakin tämmöselle heikompijalkaselle?

    onko semmottiis edes hirveästi tarjolla kompliittina ainakaa?
    Mun Tiagra-osaisessa Focuksessa on triplakammet.

  30. #240
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tourer Katso viesti
    en tiedä tuleeko tämä nyt oikeeseen ketjuun, mutta eikö triplakammet ois hyvät krossarissa? ainakin tämmöselle heikompijalkaselle?
    Krossaria voi käyttää niin monenlaiseen ajoon että riippuu ihan käyttötarkoituksesta. Speksailin itselleni krossaria, mutta se jäi toistaiseksi pöytälaatikkoon. Siihen olisi tullut varmaankin 1x10, 38T eteen ja 11-28 tai 11-32 pakka. Käyttö olisi ollut arkipainotteista, talvella ehkä vähän lenkkeilyä.

    Tilanne muuttuisi täysin jos pyörään liittäisi peräkärryn ja heittäisi sinne lapsen tai kaksi. Tai jos haluaisi välttämättä maksimoida kurjuuden ja rytyyttää käyräsarvisella metsässä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •