Aika erikoista tuo, kun tuolla 'tuttuus'-tekijällähän voitaisiin periaatteessa luopua teiden talvikunnossapidostakin, joillain alueilla, kun tiehän on tuttu, jolloin olisihan se pitänyt tietää, että tiukan mutkan jälkeen on lähes auraamatonta tietä?
Miksi sitä paikkaamaan reikiä tiessäkään, niistähän tulee 'tuttuja' hyvin pian ja sitten se on oma moka jos reikään ajaa?
Onneksi Suomessa ei ole kuitenkaan korruptiota ja maa on maailman paras tai ainakin lähes, joidenkin tilastojen mukaan ja niissä tilastopaikoissa pysymiseksi ollaan valmiit nostamaan lainaa ja verottamaan kansa nälkärajalle, lottovoitto syntyä tänne siis 
No, joka maassa omat ongelmansa, kuvittelisin, että viimeistään Hovissa saattaisi se joku tolkku tulla tuohon kuinka tieliikennelakia tulkitaan, mutta kallista se varmasti olisi. Mun mielestäni sillä onko paikka tuttu tai ei, ei voi olla mitään merkitystä, ei voida velvoittaa ihmistä muistamaan ulkoa jokaista puskantakana olevaa paikkaa. Äkkiä kuvittelisin, että ihmisen päänsisäistä toimintaa ja etenkin muistin toimintaa tunteva lääketieteenkoulutuksen omaava henkilö voisi moiset tulkinnat vesittää hetkessä, mm. sekoittuminen toisiin samankaltaisiin paikkoihin nousisi esille hyvinkin nopeasti, sekä se kuinka on ihmisiä joilla ei todellakaan ole päänsisäistä gepsiä, joten miten voidaan velvoittaa sellaista osaamista?
Näillä tiedoin mitä tästä olen täältä lukenut mun on ainakin vaikea mieltää mitenkään kohtuulliseksi tuollaista tuttuus-velvoitetta, mutta eihän sitä tiedä liittyykö tapaukseen jotain muutakin mitä ei ole tullut ilmi ja onko mun käsitys kohtuullisuudesta lainkaan sen mukainen mitä tuolla oikeuslaitoksissa yleensä pidetään kohtuullisena.
Tosin tämäkin ketju vain vahvistaa sitä mun näkemystä, että väylillä ei parane ajaa yli 15km/h jos meinaa välttyä kaikelta pahalta, tosin aina sekään ei riitä.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Kirjanmerkit