LostInLaplandGiantElectrobikeBikeshop
Sivu 130 / 240 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 80 120 128 129 130 131 132 140 180 230 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.871 - 3.900 / 7194

Aihe: Pikakysymykset.

^ Ei nyt ihan avutunut tuon paljastuksen idea
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    ^ Ei nyt ihan avutunut tuon paljastuksen idea
    Se on vähän sama kuin mankelin itsensäpaljastaja. "Satanen ja ilveksen kausikortti, tai vedän itteni alasti tässä. Mä oon täällä vaatteiden jo valmiiksi alasti"

edit: http://m.youtube.com/watch?v=bMCipQI1yv8
    LJL muokkasi tätä : 15.06.2014 at 15.18
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Onko netissä jossain paikkaa josta näkisi jokaisen pyöräily tapahtuman, niin maantie kuin maasto.

Eipä taida olla. Fillarikalenterissakaan ei ole kaikkia. Fillarifoorumillakaan ei kaikki ilmoittele ajoistaan (esmees Forssan Suvi-ilta-ajot meni itseltä ohi). Jos monesta paikasta haalii tietoa niin saa kyllä kaikki selville kohtuu helposti. Itse yleensä kevättalvella kasaan kaikki kiinnostavat kuntotapahtumat kalenteriin ja Ilmoittaudun sitten mikä tuntuu parhaalta ja sattuvimmalta siihen viikonloppuun. Viikollakin on hyviä ajoja esim. Kohinor-ajot ja leijona GP Hämeenlinnan ahveniston moottoriradalla. Siellä voi testata helposti oman maksimisykkeensä ja hieman ylikin.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Camelbakin juomapussin iso tiiviste vuotaa. Camelin sivuilla ei ole varatiivistettä eikä nettikaupoissakaan ole listalla sitä-> Kellään diy-ratkaisua? Voiskohan siihen laittaa tavan o-renkaan tilalle...

Mulla toimii kesalla lyhyt pyorailypaita ja ultrakevyt pusakka. Tammoinen http://www.bike-discount.de/en/buy/v...ndjacke-200092 .

Tuollaa tulee hyva saatovara; reissuun voi lahtea pusakka paalla, sitten avataan takin vetoketjua ja lopuksi pusakka nyrkinkokoiseen myttyyn ja taskuun. Eika T paitaa, vaan puorailypaita, jossa vetoketjullinen tiivis kaulus.

(sorry, tabletin kiinanappiksesta puutuu aakkoset)

Speedplayn klossi lonksuu hieman kengässä vaikka ruuvit on kiristetty tiukalle. Yritin myös vaihtaa ruuveja pidemmiksi mutta se vain huononsi tilannetta. Auttaisiko klossin vaihto vai pitääkö tässä alkaa tutkimaan uusia kenkiä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ristopee Katso viesti
    Speedplayn klossi lonksuu hieman kengässä vaikka ruuvit on kiristetty tiukalle. Yritin myös vaihtaa ruuveja pidemmiksi mutta se vain huononsi tilannetta. Auttaisiko klossin vaihto vai pitääkö tässä alkaa tutkimaan uusia kenkiä?
    En oo Speedplayn klosseja ikinä hypistellyt mutta oon ymmärtänyt, että niiden mukana pitäisi tulla erilaisia shimmejä, joilla klossin saa asennettua erimuotoisiin kenkiin.

Juu kohta vuosi on taa sama Airi ollut kaytossa. Ostin sitten kaveriksi Vauden Windoo liivitakinkin. Molemmat sain -Discountilta vielä varsin sopuisaan hintaan. Air varsinkin on pirun hyvä, tuo Race-cut leikkaus on sitten varsin tykö-istuva. Ei kaljamahaisille. Windoo on pikkasen väljemmällä formulla. Jopa pientä sadettakin kestävät.

Air 29 ekua ja varsinkin kun esikoinen vielä maksoi ja Windoosta sitten itte kärsin, olikohan 50? Suosittelen, noitten käsivarsien irtolämmittimien syvintä filosofiaa en ole tajunnut, jos alkaa vilu uhata lyhkäisissä ajaessani niin säärenlämmittimet ja Vaude Air.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Juu kohta vuosi on taa sama Airi ollut kaytossa.
    / arctic biker

Juu ei ole kaljamahaa, ja Airin koko oli? Ämmä vai ässä, kiloissa ja senteissä ollaan niin lähellä. Haussa vähän tommonen, tai vähän retkihenkisempikin.

Ai niin unohin nää tähelliset. M sekä Airista että Windoosta. Rinta 98 vyötärö 86 lantio 87. 173,3/83,5. Teru huomaa mun tarkan pituuden, pitää kesävieraitten kanssa tehä kohta uusintamittaus, josko oisin taas pari milliä lyhentynyt. Air on todellakin Race-cut eli vain kesäajopaita mahtuu meikäläisellä alle.

Air ei selän puoleltakaan mitenkään liika pitkä ole, pakkaantuu kyllä todella pieneen mukana tulevaan pussiin. Windoossa ei tule pussukkaa matkassa, mutta mulla noita löytyy.

Kyllä me oomma ku kissalan veljekset. Kaikki mitat täsmää riittävän hyvin. M-koko näyttää tulevan varastoon 19.6. Takin luvattiin pakkautuvan omaan takataskuunsa tuotetiedoissa, vai onko sittenkin erillinen pussi.
    Kiitos pikavastauksesta.

DT Swissin 240s-takanavassa on ilmennyt välystä. Kun ottaa renkaasta kiinni ja heiluttaa sivusuunnassa, tuntuu klappia. Mitä tuolle voisi itse tehdä, voiko napaa kiristää jotenkin? Mitä työkaluja siihen tarvitsee? Voisihan tuon aina kiikuttaa fillariosaan, mutta kun haluaisi tässä lomalla tehdä itte
    -L.

Vaihda laakerit, ellei sitten pikalinkku ole löysällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Vaihda laakerit, ellei sitten pikalinkku ole löysällä.
    Ei oo linkusta kiinni.. Voihan laakereiden vaihto. Voiko 3000-4000km:ssa kämähtää DT Swissin porvarilliset laakerit?? Kikkeli
    -L.

Jousto- vai jäykkäperä? Ite luulin kans crossmaxin takanapaa väljäksi kiekosta heilutellen, vika oli jousituksen ylempien nivelien laakerissa..

edit, monestikko oot laittanu lisää rasvaa laakereihin tuon tonnimäärän aikana vs. pesukerrat?

No kun mä luulin kanssa aluksi, että kyse on täpärin linkusta. Vaihdoin sekä ylä- että päälaakerit uusiin, eli kaikki muut paitsi taka-akselia lähinnä olevat, koska ne ei olleet syynä. Huomasin asian vasta laakerirempan jälkeen kun älysin laittaa kiekon jäykkäperään. Sama välys siinäkin. En en ole kertaakaan tehnyt laakereille mitään ja pinelinellä uittaminen noin kerran kuussa.

ajaisko tuolla vielä yhden Tahko 120:sen?
    -L.

Kiitosta ab jälleen, ihan kuvien kera, yksi kuva vastaa tuhatta sanaa ja kaksi tuplat. Vielä tarkentaisin, onko Air erillisessä pussissa vai onko siinä se takatasku johon takki sullotaan? Takataskun olemassa olo kiinnostaa. Kumartaa ja kiittää taas...

[QUOTE][/Q Air erillisessä pussissa vai onko siinä se takatasku johon takki sullotaan?UOTE]
    Air on täysin ilman taskuja, logiikka lienee jotta pakkauspussi tungetaan siihen ajopaidan taskuun missä takkikin oli.
    Windoossa on sitten povi- ja sivutaskut. ja sivutaskujen kohdalla takin sisäpuolella vielä toiset. Eikä mukana tulevaa erillistä pakkauspussia.

Kiits kiittämisestä, tossa sadetta pidellessäni! Mittakaavahan on hyvä olla, aattelin että yleismittari on yleispätevämpi kuin mun paljaat varpaat.

Semmonen tuli mieleen kun kävin uudet bibsit hakemassa kivijalasta, että onko noissa kaikissa se takaosa sitä venyvää materiaalia, kun oikein fillarinpäällä makaa niin sehän meinaa näyttää läpi varsinkin auringonvalossa? Nämä housut oli spessun pro racingit tai jotain, edelliset oli lookit ja ehkä hieman oli samaa ongelmaa..Housukohtaista?

[QUOTE=arctic biker;2226169]
    [/Q Air erillisessä pussissa vai onko siinä se takatasku johon takki sullotaan?UOTE]
    Air on täysin ilman taskuja, logiikka lienee jotta pakkauspussi tungetaan siihen ajopaidan taskuun missä takkikin oli.
    Olisikohan kuitenkin tuossa aikaisemmin linkitetyssä Air II-mallissa takatasku, joka hoitaa myös säilytyspussin virkaa: "1 back pocket for jacket storage". Mulla on Vaude Air, jossa ei ole taskuja. Takki tuli säilytyspussissa, joka on jo hävinnyt jonnekin.

Yritin myös vielä selvittää tuota takataskujuttua, mutta taitaa olla niin että on erillinen pieni säilytyspussi jonka voi sitten tunkea vaikka ajopaidan taskuun. Kyllä ab tietää!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Yritin myös vielä selvittää tuota takataskujuttua, mutta taitaa olla niin että on erillinen pieni säilytyspussi jonka voi sitten tunkea vaikka ajopaidan taskuun. Kyllä ab tietää!
    Tasku löytyi. Katso http://www.vaude.com/en-FI/Products/...t-II-blue.html ja klikkaa "kierrä" ikonia kuvan alla ja näet takin selän.

Tuo taitaa olla ero air ja air II mallien välillä.

Hyvä, hyvä ja kiitosta vk, tuolla pinellä taskulla on muitakin tehtäviä kuin takin pakkaus. Tuostapa takki Suomen lumisille helteille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Semmonen tuli mieleen kun kävin uudet bibsit hakemassa kivijalasta, että onko noissa kaikissa se takaosa sitä venyvää materiaalia, kun oikein fillarinpäällä makaa niin sehän meinaa näyttää läpi varsinkin auringonvalossa? Nämä housut oli spessun pro racingit tai jotain, edelliset oli lookit ja ehkä hieman oli samaa ongelmaa..Housukohtaista?
    Omien havaintojen mukaan käyttävät läpinäkyvää vain naisten housuissa.

Cube-jäykkäperässäni on 720mm leveä suora ohjaustanko. Olen huomannut, että ranteet/kädet kipeytyvät lyhyenkin pyöräilyn aikana. Tanko ja jarrut ovat oikeassa asennossa: rannelinja on suora menosuuntaan nähden/ylös-alassuunnassa. Tangon leveyteen olen tottunut, mutta suoruus tuntuu ongelmalta.

Oletan, että ranteet kipeytyvät, koska kädet ovat luonnottomassa asennossa sivuttaissuunnassa. Ranteesta kyynärpäähän lähtevä linja ja ranteesta olkapäähän kulkeva linja yrittävät kulkea omiin suuntiinsa. Olen nainen ja pituutta minulla on 167 cm, joten 720mm leveydellä olevat kädet muodostavat aika tiukan kulman olkapäihin verrattuna.

Auttaisiko päistä aavistuksen sisäänpäin taittuva ohjaustanko ongelmaan? Jos vaihdan 720mm suoran saman pituisen hieman taittuvaan tankoon, pitääkö minun ottaa muuta huomioon? Vaikuttaako tämä esimerkiksi ohjainkannattimen suositeltuun pituuteen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perminna Katso viesti
    ....Jos vaihdan 720mm suoran saman pituisen hieman taittuvaan tankoon, pitääkö minun ottaa muuta huomioon? Vaikuttaako tämä esimerkiksi ohjainkannattimen suositeltuun pituuteen?
    Sanoisin ettei kannata vain yrittää tottua leveään sopimattomaan tankoon vaan vaihtaa se sopivaan esim. taivutettuun kuten alla.. Ja sitten lyhentää sopivan levyiseksi .. Itselläni on täysjäykkämaasturissa n.600mm leveäksi kavennettu riser -tanko (vs. kuin tuossa setti 4)

-- not fast but furious --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perminna Katso viesti
    Cube-jäykkäperässäni on 720mm leveä suora ohjaustanko. Olen huomannut, että ranteet/kädet kipeytyvät lyhyenkin pyöräilyn aikana. Tanko ja jarrut ovat oikeassa asennossa: rannelinja on suora menosuuntaan nähden/ylös-alassuunnassa. Tangon leveyteen olen tottunut, mutta suoruus tuntuu ongelmalta.

Oletan, että ranteet kipeytyvät, koska kädet ovat luonnottomassa asennossa sivuttaissuunnassa. Ranteesta kyynärpäähän lähtevä linja ja ranteesta olkapäähän kulkeva linja yrittävät kulkea omiin suuntiinsa. Olen nainen ja pituutta minulla on 167 cm, joten 720mm leveydellä olevat kädet muodostavat aika tiukan kulman olkapäihin verrattuna.

Auttaisiko päistä aavistuksen sisäänpäin taittuva ohjaustanko ongelmaan? Jos vaihdan 720mm suoran saman pituisen hieman taittuvaan tankoon, pitääkö minun ottaa muuta huomioon? Vaikuttaako tämä esimerkiksi ohjainkannattimen suositeltuun pituuteen?
    Mullakin oli tuommoinen leveä tanko, ja ensimmäisillä pitemmille lenkeillä huomasin että ottaa vähän ranteisiin. Ja onhan semmoisen kanssa vähän hankala ajella tiheämmässä metsässä

Kavensin tankoa muistaakseni 1,5 senttiä molemmista päistä. Asensin myös nousukahvat (*), jotka kaventaa otetta ainakin toiset 1,5 senttiä. Nyt 6-7 senttiä kapeammalla otteella ei ole ollut ranteiden kanssa ongelmia.

Kokeile tangon kaventamista rautasahalla. Se on ainakin halvempaa, varmaankin myös helpompaa kuin tangon vaihtaminen.

* Tykkään välillä vaihdella käsien otetta; siihen tuommoiset lyhkäset tumpit on sopivat. Niihin on välillä rento nojailla kun ei tarvi vaihteita/jarruja.

Ergonin kahvat tai jonkun muun valmistajan vastaavat saattaa myös auttaa noihin ranneongelmiin. Itsellä ollut nuo linkitetyt käytössä viiden vuoden ajan enkä pois vaihtaisi. Vaihtoehtoja on sitten useampia niin Ergonilla kuin myös muilla valmistajilla.
    Vai mitä, Tetsa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •