GiantGarminElectrobike
Sivu 6 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 523

Aihe: Keskiö naksuu

  1. #151
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Jahas, tämä selvä
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #152
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Leikkiä laskin, totta puhut. Hiukan huonoa huumoria näin pääsiäisen ratoksi
    -Usot sie jot myö uitiin?

  3. #153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Alkujaan tämän lähetti dirtyrider
    Vajaa 2kk vanhan Caad X:n BB30 keskiö napsuu, alkuun oli vain vasemmalla jalalla runtatessa, nyt napsuu molemmin puolin. Taaksepäin pyörittäessä äänetön. Eikä tosiaan yhtä paha kuin Avokidillä samassa mallissa.


    ....

    Jep, just vein oman CAADX huoltoon napsumisen takia. Taaksepäin kammesta kääntäessä myös napsui (pyörä parkissa). Polkimet ym. on tarkistettu. Olen ajanut jotain 800 km, tuomiota odotellessa...
    Suvalalla takuusen purkivat ja rasvasivat, ei napsu enään. Kilsoja keskiössä noin 800km...

  4. #154
    Hei. Osaako joku sanoa näillä tiedoilla keskiön laakerin tyypin.
    Fsa megaexo 24mm BC 1,37 x 24t Polkimen kammessa lukee fsa moto..
    ja mitä öljyä uskaltaa laittaa shimanon hydr. Levyjarru säiliöön?

  5. #155
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    846
    Olisiko keskiö tällainen , siis kampien akselin halkaisija 24mm ja kierre englantilainen halkaisija 1,37 tuumaa ja 24 kierrettä tuumalla. Shimanoissa (ainakin meillä olleissa) on mineraaliöljyä. Tarkista kuitenkin täältä

  6. #156
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Jonkun aikaa tässä ollut sellaista järjen vievää naksumisongelmaa ja vaihdoin sit koko keskiönkin, kuitenkin tuloksetta. Naksunta loppui rasvaamalla satulatolppa. Which is nice.

  7. #157
    Alkopahan omakin pyörä napsumaan. Cannondale CX9 (CAAD9 runko). Ei ole hirvittävästi kilsoja tuolla ajettu. Varmuudella tulee ääni keskiöstä. Kun puristin vasenta kampea kohti runkoa, kuului samanlainen ääni kuin ajaessa. Aamuisin ei ole kuulunut mitään, tai en ole ainakaan huomannut. Mutta kun pyörä on päivän auringonpaisteessa ja iltapäivällä ajelee kotiin, niin nyt on parina päivänä natinaa/naksuntaa kuulunut. Onkohan alumiinin lämpeämisellä jotain tekemistä asian kans. Uskaltaakohan tuolla ajella ennenkuin asialle saa jotain tehtyä?

    Melkoista kohinaa/rohinaa pitää keskiö. Napsuntaa ei nyt taas saa kuulumaan.
    http://youtu.be/vNNE2X9u6Ng
    zander muokkasi tätä : 22.05.2014 at 21.00 Syy: Video

  8. #158
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Onko siinä BB30?

  9. #159
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ei mitään kantaa ihan kyseiseen tapaukseen, mutta naksuvia keskiöitä tulee riittämään.
    Kierteettömät muhvit yleistyvät käyttöpyörissä ja ratkaisuja on liian monenlaisia. Eivät ole vielä kypsiä, kierteellinen muhvi on vielä varmempi valinta. Se antaa mahdollisuuden varmoihin ja ongelmattomiin ratkaisuihin.

  10. #160
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Aamuisin ei ole kuulunut mitään, tai en ole ainakaan huomannut. Mutta kun pyörä on päivän auringonpaisteessa ja iltapäivällä ajelee kotiin, niin nyt on parina päivänä natinaa/naksuntaa kuulunut.
    Mulla alkoi nakseet ilmenemään just samalla tavalla, lopulta naksui kokoajan. Syyllinen oli satulatolppa.

  11. #161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Onko siinä BB30?
    Jos minun pyörää tarkoitat, niin kyllä on.

  12. #162
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Jep joten kampien kiristys, tai kammet pois ja akselin rasvaus, tai sitten jos ei auta, niin laakerien vaihto.

  13. #163

  14. #164
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti suujanen Katso viesti
    Väärä ketju. Sopii, keskiömuhvin päätyjen feissaus voi olla hyvä idea.

  15. #165
    Itsellä kaksi viikkoa vanha C supersix evo ja 300km, alkoi keskiö napsua pikkuhiljaa niin paljon, että hävetti uudella pyörällä polkea. Vein suvalalle takuu huoltoon, oli laakeri mennyt. Keskiö BB30. Toivottavasti vika korjaantui, oli hetkellistä napsetta n. 50km huollon jälkeen mutta nyt toistaiseksi hiljaisempaa. Olisikohan tuosta locktitesta hyötyä laakerin kasauksessa, itse ei kehtaa tehdä mitään takuu pyörälle. Toivottavasti rungossa ei ole vikaa keskiön paikkeilla.

  16. #166
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Ei mitään kantaa ihan kyseiseen tapaukseen, mutta naksuvia keskiöitä tulee riittämään.
    Kierteettömät muhvit yleistyvät käyttöpyörissä ja ratkaisuja on liian monenlaisia. Eivät ole vielä kypsiä, kierteellinen muhvi on vielä varmempi valinta. Se antaa mahdollisuuden varmoihin ja ongelmattomiin ratkaisuihin.
    Hassua sinänsä mutta ohjainlaakereissa sama toteutus pelaa erinomaisesti. Toisaalta ei niin ihme. Kovimmat voimat pyörässä kohdistuu juuri keskiön alueelle. Nimimerkillä oma kalusto vielä tuttua ja turvallista BSA-aikakautta. Pari vuotta sitten oli lähellä etten sortunut...

    Edit kattokaapa huviksenne upouuden Colnago C60 mallin keskiöratkaisu, minusta aika järkevä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  17. #167
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Onkohan alumiinin lämpeämisellä jotain tekemistä asian kans. Uskaltaakohan tuolla ajella ennenkuin asialle saa jotain tehtyä?Zander
    Loogisesti aatellen voi ollakin, alumiinin lämpölaajenemiskerroin on isompi kuin teräksisten laakerikehien. Tai ainakin muistelen! Kysymyksen toinen osa onkin hankalampi. Nythän siellä teräs rungon pehmeempää alumiinia vasten ääntelee.
    Itse en ainakaan hirveesti ajaisi.
    Ulkomaitten foorumeilla on tietysti monenlaista ratkaisua ongelmaan kehitetty.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #168
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Kaverilla uuden karhessa Spessussa naksui vasenta kampea painaessa joka kierroksella kellotaulua hyväksikäyttäen 8:sta 6:een painaessa, ääni kuului siis 6:ssa, mut vaati noin 8:sta alkaneen liikkeen. Kiristelin, rasvailin ja ihmettelin. Vika olikin niin yksikertaisessa asiassa kuin kampia kiinnipitävässä pultissa, oikeammin pultin juuressa olevassa prikassa. Se kenotti kierteitä vasten pikkuisen, mut vaati pihdeillä napakan vääntämisen, jotta irtosi takas paikallensa. Sit kun kiristi niin ääni poissa ja kaikilla hyvä mieli Mut on nämä välillä ihme juttuja..

  19. #169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Loogisesti aatellen voi ollakin, alumiinin lämpölaajenemiskerroin on isompi kuin teräksisten laakerikehien. Tai ainakin muistelen! Kysymyksen toinen osa onkin hankalampi. Nythän siellä teräs rungon pehmeempää alumiinia vasten ääntelee.
    Itse en ainakaan hirveesti ajaisi.
    Ulkomaitten foorumeilla on tietysti monenlaista ratkaisua ongelmaan kehitetty.
    Hih, nyt on ollut monta päivää pyörää ihan hiljaa. En edes valohoitoa antanut.

  20. #170
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Edit kattokaapa huviksenne upouuden Colnago C60 mallin keskiöratkaisu, minusta aika järkevä.
    / arctic biker

    Jälleen uusi versio pressfitistä. Sopiihan tuonne keskiön tienoille isokin keskiö, ainakin laaja, ei ehkä niinkään leveä. Iloista elämää keskiöiden tienoilla, niin myös ohjauslaakeriosastolla. Näistä sitten jotkut kehitelmät jäävät käyttöön yleisemminkin, jokut häipyvä hiljaisesti. Mukavahan näitä on yrittää seurata mietiskellen, mitkä ratkaisut voisivat olla niin hyviä että jäisivät eloon. Hyvin monta erilaista versiota kierteettömälle muhville kaikkiaan. Tuskin kehitys pysähtyisi vaikka pyytäisimme.

  21. #171
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    356
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kivelae Katso viesti
    Jonkun aikaa tässä ollut sellaista järjen vievää naksumisongelmaa ja vaihdoin sit koko keskiönkin, kuitenkin tuloksetta. Naksunta loppui rasvaamalla satulatolppa. Which is nice.
    Mitä rasvaa satulatolppaa pitäisi laittaa? Kuution tolppa natisee ajoittain, varsinkin kuoppiin ajettaessa.

  22. #172
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Vaseliinia. Mitä paksumpaa sen parempaa. Sekä tolppaan että satulan kiskoihin.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  23. #173
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Farina Katso viesti
    Mitä rasvaa satulatolppaa pitäisi laittaa? Kuution tolppa natisee ajoittain, varsinkin kuoppiin ajettaessa.
    Jos satulan kiinnitys on kahdella pultilla, niin tarkasta että ovat tasakireällä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  24. #174
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Taas tänään katselin cännärin maasturia itselleni ja huomasin, että BB30 sieltä pyörii. Vaikka cyclo Canondale on nyt kestänyt ongelmitta alun vaikeuksien jälkeen tuhansia kilometrejä niin edelleen vähän vierastan tuota ratkaisua. BSA on vain se helppo ratkaisu.

  25. #175
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    http://www.cyclingnews.com/features/...de-france-bike

    Pinarello has stayed true to several design policies including a traditional Italian threaded bottom bracket
    BSA on vain se helppo ratkaisu. Avokid
    +1
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #176
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Ja toki tiedän mikä ero on Italo/Bsa kierteellä!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #177
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    668
    Tää nyt liippaa aihetta niin laitetaan tänne eli ajaessa kuuluu naksuntaa ja olen koittanut paikallistaa sen keskiön paikkeille mutta jos otan ketjut pois ja pyörittelen kampia niin kerskiö pyörii hienosti ilman mitään ääntä.
    Eli onko mahdollista että ketjut naksuu vaikka ne on putsattu ja öljytty?
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

  28. #178
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Kumisaapaskaupunki
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    Eli onko mahdollista että ketjut naksuu vaikka ne on putsattu ja öljytty?
    Lähes kaikki on mahdollista, mutta se että joku on mahdollista ei tee siitä todennäköistä

    Keskiö ei välttämättä naksu ilman kuormaa ja toisaalta et välttämättä tunne hyppysissäsi laakereiden vikoja kun kammet ja rattaat ovat kiinni. Niiden hitausmomentti on kuitenkin sen verran suuri että se peittää alleen osan laakereiden vioista.

    Ota vielä kammetkin irti ja tunnustele sitten miltä laakerit tuntuvat,,,

  29. #179
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    668
    ^ Kaikki oli eilen irti eikä niissä mitään vikaa tuntunut olevan ja nyt kun on koko ilta tässä ihmetelty ja kuulosteltu niin vaikuttaa siltä että naksunta tuleekin polkimsta ja niiden klossien alle jäävistä muovilevyistä.
    Pitää huomenna vielä rasvailla ja kokeilla loppuuko ja jos ei niin polkimet vaihtoon.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

  30. #180
    Täälläkin keskiö narisee ikävästi.

    Miten saan Race Facen evolve kammet irti? Jonkinlainen ulosvetäjä ilmeisesti tarvitaan?
    Using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •