Jahas, tämä selvä![]()
Jahas, tämä selvä![]()
I väntan på ännu dåligare tidet
Leikkiä laskin, totta puhut. Hiukan huonoa huumoria näin pääsiäisen ratoksi![]()
-Usot sie jot myö uitiin?
Hei. Osaako joku sanoa näillä tiedoilla keskiön laakerin tyypin.
Fsa megaexo 24mm BC 1,37 x 24t Polkimen kammessa lukee fsa moto..
ja mitä öljyä uskaltaa laittaa shimanon hydr. Levyjarru säiliöön?
Jonkun aikaa tässä ollut sellaista järjen vievää naksumisongelmaa ja vaihdoin sit koko keskiönkin, kuitenkin tuloksetta. Naksunta loppui rasvaamalla satulatolppa. Which is nice.
Alkopahan omakin pyörä napsumaan. Cannondale CX9 (CAAD9 runko). Ei ole hirvittävästi kilsoja tuolla ajettu. Varmuudella tulee ääni keskiöstä. Kun puristin vasenta kampea kohti runkoa, kuului samanlainen ääni kuin ajaessa. Aamuisin ei ole kuulunut mitään, tai en ole ainakaan huomannut. Mutta kun pyörä on päivän auringonpaisteessa ja iltapäivällä ajelee kotiin, niin nyt on parina päivänä natinaa/naksuntaa kuulunut. Onkohan alumiinin lämpeämisellä jotain tekemistä asian kans. Uskaltaakohan tuolla ajella ennenkuin asialle saa jotain tehtyä?
Melkoista kohinaa/rohinaa pitää keskiö. Napsuntaa ei nyt taas saa kuulumaan.
http://youtu.be/vNNE2X9u6Ng
zander muokkasi tätä : 22.05.2014 at 21.00 Syy: Video
Onko siinä BB30?
Ei mitään kantaa ihan kyseiseen tapaukseen, mutta naksuvia keskiöitä tulee riittämään.
Kierteettömät muhvit yleistyvät käyttöpyörissä ja ratkaisuja on liian monenlaisia. Eivät ole vielä kypsiä, kierteellinen muhvi on vielä varmempi valinta. Se antaa mahdollisuuden varmoihin ja ongelmattomiin ratkaisuihin.
Jep joten kampien kiristys, tai kammet pois ja akselin rasvaus, tai sitten jos ei auta, niin laakerien vaihto.
Mahtaisiko tämä kampisarja http://www.bike-discount.de/en/buy/d...345/wg_id-8794 sopia pyörääni http://www.chainreactioncycles.com/f...2/rp-prod75557?
Itsellä kaksi viikkoa vanha C supersix evo ja 300km, alkoi keskiö napsua pikkuhiljaa niin paljon, että hävetti uudella pyörällä polkea. Vein suvalalle takuu huoltoon, oli laakeri mennyt. Keskiö BB30. Toivottavasti vika korjaantui, oli hetkellistä napsetta n. 50km huollon jälkeen mutta nyt toistaiseksi hiljaisempaa. Olisikohan tuosta locktitesta hyötyä laakerin kasauksessa, itse ei kehtaa tehdä mitään takuu pyörälle. Toivottavasti rungossa ei ole vikaa keskiön paikkeilla.
Hassua sinänsä mutta ohjainlaakereissa sama toteutus pelaa erinomaisesti. Toisaalta ei niin ihme. Kovimmat voimat pyörässä kohdistuu juuri keskiön alueelle. Nimimerkillä oma kalusto vielä tuttua ja turvallista BSA-aikakautta. Pari vuotta sitten oli lähellä etten sortunut...
Edit kattokaapa huviksenne upouuden Colnago C60 mallin keskiöratkaisu, minusta aika järkevä.
I väntan på ännu dåligare tidet
Loogisesti aatellen voi ollakin, alumiinin lämpölaajenemiskerroin on isompi kuin teräksisten laakerikehien. Tai ainakin muistelen! Kysymyksen toinen osa onkin hankalampi. Nythän siellä teräs rungon pehmeempää alumiinia vasten ääntelee.Onkohan alumiinin lämpeämisellä jotain tekemistä asian kans. Uskaltaakohan tuolla ajella ennenkuin asialle saa jotain tehtyä?Zander
Itse en ainakaan hirveesti ajaisi.
Ulkomaitten foorumeilla on tietysti monenlaista ratkaisua ongelmaan kehitetty.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kaverilla uuden karhessa Spessussa naksui vasenta kampea painaessa joka kierroksella kellotaulua hyväksikäyttäen 8:sta 6:een painaessa, ääni kuului siis 6:ssa, mut vaati noin 8:sta alkaneen liikkeen. Kiristelin, rasvailin ja ihmettelin. Vika olikin niin yksikertaisessa asiassa kuin kampia kiinnipitävässä pultissa, oikeammin pultin juuressa olevassa prikassa. Se kenotti kierteitä vasten pikkuisen, mut vaati pihdeillä napakan vääntämisen, jotta irtosi takas paikallensa. Sit kun kiristi niin ääni poissa ja kaikilla hyvä mieliMut on nämä välillä ihme juttuja..
/ arctic bikerEdit kattokaapa huviksenne upouuden Colnago C60 mallin keskiöratkaisu, minusta aika järkevä.
Jälleen uusi versio pressfitistä. Sopiihan tuonne keskiön tienoille isokin keskiö, ainakin laaja, ei ehkä niinkään leveä. Iloista elämää keskiöiden tienoilla, niin myös ohjauslaakeriosastolla. Näistä sitten jotkut kehitelmät jäävät käyttöön yleisemminkin, jokut häipyvä hiljaisesti. Mukavahan näitä on yrittää seurata mietiskellen, mitkä ratkaisut voisivat olla niin hyviä että jäisivät eloon. Hyvin monta erilaista versiota kierteettömälle muhville kaikkiaan. Tuskin kehitys pysähtyisi vaikka pyytäisimme.
Vaseliinia. Mitä paksumpaa sen parempaa. Sekä tolppaan että satulan kiskoihin.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
Taas tänään katselin cännärin maasturia itselleni ja huomasin, että BB30 sieltä pyörii. Vaikka cyclo Canondale on nyt kestänyt ongelmitta alun vaikeuksien jälkeen tuhansia kilometrejä niin edelleen vähän vierastan tuota ratkaisua. BSA on vain se helppo ratkaisu.
http://www.cyclingnews.com/features/...de-france-bike
Pinarello has stayed true to several design policies including a traditional Italian threaded bottom bracket+1BSA on vain se helppo ratkaisu. Avokid
I väntan på ännu dåligare tidet
Ja toki tiedän mikä ero on Italo/Bsa kierteellä!
I väntan på ännu dåligare tidet
Tää nyt liippaa aihetta niin laitetaan tänne eli ajaessa kuuluu naksuntaa ja olen koittanut paikallistaa sen keskiön paikkeille mutta jos otan ketjut pois ja pyörittelen kampia niin kerskiö pyörii hienosti ilman mitään ääntä.
Eli onko mahdollista että ketjut naksuu vaikka ne on putsattu ja öljytty?
Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.
Lähes kaikki on mahdollista, mutta se että joku on mahdollista ei tee siitä todennäköistä
Keskiö ei välttämättä naksu ilman kuormaa ja toisaalta et välttämättä tunne hyppysissäsi laakereiden vikoja kun kammet ja rattaat ovat kiinni. Niiden hitausmomentti on kuitenkin sen verran suuri että se peittää alleen osan laakereiden vioista.
Ota vielä kammetkin irti ja tunnustele sitten miltä laakerit tuntuvat,,,
^ Kaikki oli eilen irti eikä niissä mitään vikaa tuntunut olevan ja nyt kun on koko ilta tässä ihmetelty ja kuulosteltu niin vaikuttaa siltä että naksunta tuleekin polkimsta ja niiden klossien alle jäävistä muovilevyistä.
Pitää huomenna vielä rasvailla ja kokeilla loppuuko ja jos ei niin polkimet vaihtoon.
Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.
Täälläkin keskiö narisee ikävästi.
Miten saan Race Facen evolve kammet irti? Jonkinlainen ulosvetäjä ilmeisesti tarvitaan?
Using Tapatalk
Kirjanmerkit