ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 3 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 346

Aihe: Hepon uusi ja rauhallinen naisten maanantailenkki Viikistä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vicina Katso viesti
    Tähän mä kyllä olenkin luottanut. Harmi vain, että en ole vielä saanut tätä mahtumaan kalenteriin -- ja seuraavatkin kaksi maanantaita ainakin ovat jo varattuja muualle. Josko sitten ehtisi kerran tai pari ennen kesälaitumille lähtöä.

Miten muuten olette ajaneet sen Immersbyntien? Muistelen, että jossain alkupään viestissä pohdittiin, että se olisi ehkä hyvä ajaa omavauhtisesti ja ryhmäytyä sitten taas tien päässä. Osuus taitaa olla aika mutkainen ja mäkinen?

Tuosta miehet/naiset-kombinaatiosta: luulen, että joillekin epävarmemmille ja pyöräilyä vasta aloitteleville naisille on vain mukavampaa tulla mukaan, jos tietävät, että ryhmässä on ainakin enimmäkseen naisia. Itselleni tärkeintä on tuo vauhti, että ei tarvi panikoida riittääkö kunto. Pysähdyttekö muuten lenkillä ollenkaan vai painatteko menemään alusta loppuun tauotta?
    Tervetuloa mukaan sitten, kun aikataulurajoitteet sallivat!

Immersbyntien mäkiosuus ajetaan ns. vapaata vauhtia. Tämä ei tarkoita sitä, että tarvitsisi ajaa itsensä näännyksiin, mutta halutessaan voi haastaa itseään. Pätkän (kolmisen kilometriä ellen väärin muista) saa kuitenkin ajaa ihan rauhassakin. Kaikki odotetaan mukaan porukkaan Immersbyntien jälkeen Uuden Porvoontien risteyksessä. Tässä kohdassa on luonnollisesti pysähdystä ja Siwan kohdalla olemme pysähtyneet pikaisesti ottamaan porukkaa kyytiin.

Muutoin lenkillä ei ole tarkoitus pysähdellä, mutta toki, jos joku kokee siihen tarvetta, niin esim. osa porukasta voi jäädä pitämään taukoa - tilanteen mukaan. Immersbyntiellä ihmiset ovat toisinaan pysähtyneet itsenäisesti syömään geeliä tms.

Noin yleisesti kannattaa huolehtia energiatankkauksesta jo etukäteen. Etenkin lämpötilojen noustessa kannattaa opetella juomaan vauhdista ei-kierrekorkillisesta pullosta. Veteen voi myös sekoittaa energiajuomajauhetta!

Enimmäkseen lenkillä onkin käynyt naisia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannahoo Katso viesti
    Saamieni tietojen mukaan eilen Viikistä lähti 15 + Siwalta 3. Kiitokset tuuraajille!

Jos oikein katsoin, niin eilinen lähtö taisi olla miesvoittoinen? Pitäisikö tästä huolestua?
    Hep! Eilisen lenkin peräpään valvojan paikalta arvioisin, että naisia olisi kuitenkin ollut yli puolet osallistujista. Pari miehistä kertoi tulleensa nimenomaan ajamaan rauhallista lenkkiä jalkoja palautellakseen ja he olivat tyytyväisiä kun ei menty luvattua vauhtia lujempaa. Vetäjät rajoittivat vauhdin luvatulle tasolle ja lenkin aikana he kysyivät useampaan otteeseen, onko vauhti sopivaa. Peräpään valvoja seurasi tilannetta valmiina viestimään vetäjille, mikäli esimerkiksi ylämäissä ryhmä alkaisi venyä liikaa. Käsittääkseni mukana oli myös muutama ryhmäajoa harjoitellut ensikertalainenkin, jotka vaikuttivat tyytyväisiltä. Itse tykkäsin kovasti ajella mukavassa seurassa hauskan ja työpäivän jälkeen rentouttavan lenkin. Kiitos kaikille asianosaisille

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 42x17 Katso viesti
    Hep! Eilisen lenkin peräpään valvojan paikalta arvioisin, että naisia olisi kuitenkin ollut yli puolet osallistujista. Pari miehistä kertoi tulleensa nimenomaan ajamaan rauhallista lenkkiä jalkoja palautellakseen ja he olivat tyytyväisiä kun ei menty luvattua vauhtia lujempaa. Vetäjät rajoittivat vauhdin luvatulle tasolle ja lenkin aikana he kysyivät useampaan otteeseen, onko vauhti sopivaa. Peräpään valvoja seurasi tilannetta valmiina viestimään vetäjille, mikäli esimerkiksi ylämäissä ryhmä alkaisi venyä liikaa. Käsittääkseni mukana oli myös pari ryhmäajoa harjoitellutta ensikertalaistakin, jotka vaikuttivat tyytyväisiltä. Itse tykkäsin kovasti ajella mukavassa seurassa hauskan ja työpäivän jälkeen rentouttavan lenkin. Kiitos kaikille asianosaisille
    No niin, erinomaista - eli alkuperäinen huoleni oli turha.

Ensi viikolla olen sitten taas itsekin mukana, jahka antibiootit alkaa purra.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vicina Katso viesti
    Vielä: Miksi lenkki ei voisi olla vain naisten lenkki? Eiväthän miehet naisten saunaankaan änkeä.
    No niimpä. Taitaa olla täällä suomessa sula mahdottomuus ajaa NAISTEN lenkkiä vain. _AINA_ tuntuu jotkut äijät mukaan tunkeavan. Aika uskomatonta. Eikö niitä jalkoja voi availla jollain muullakin hitaalla lenkillä mitä naisten peesissä maisemia ihaillen?

Minä järjestäisin piruvie 100% naisten lenkin ja potkisin äijät mäkeen sieltä sitämukaa kun ne yrittäisi letkaan tunkea, mutta en voi, sillä se ei olisi enää 100% naisten lenkki.

Mielestäni miehet ovat ihan ok näillä lenkeillä, kun ajo kuitenkin tapahtuu naisten ehdoilla. Miehistä on myös joskus hyötyä, jos esim. on tarvittu työntöapua. Monet miehet myös tuntuvat ajavan näitä lenkkejä tyttöystävän/vaimon henkisenä tukena ja seurana. Miehille ei myöskään ole valitettavasti näitä rauhallisia lenkkejä, kun niissä "miesten hitaissa" vauhti on yleensä 26-27 km/h, ja se voi olla liikaa. Miesten ryhmissä lähtee myös mopo helpommin käsistä, mutta näillä lenkeillä maltti pysyy mukana naisten takia, ja toisaalta näyttämisen halua ei ole, kun voi ajaa rauhassa "naisten vuoksi". Tokihan sitä voi ajella välillä pelkästään naisporukassakin, mutta itse en usko miesten kovin monia haittaavan, kun lenkin vetäjä on kuitenkin nainen.

Tänään 12 kuskia, joista yksi liittyi seuraan Siwalta. Sukupuolijako taisi olla aika tasan.

Hyvin meni!

Mukavaa oli, kiitos! Ryhmäajo tosin vielä jännittää vaikka ei ihan eka kerta ollut, siitä on vain jo parivuotta kun kokeilin...jännitys meni tälläkin kertaa hartioihin. Muuten pysyin hyvin mukana, paikkapaikoin peesiedun kyllä menetin, jokin itsesuojeluautomatiikka puskee päälle jos edelläajava edes hieman muuttaa ajolinjaa - samantien tulee automaattinen välimatkan otto ja sitä sitten kiriä kiinni mutta onnistuin. Jännitykseltä jäi myös veden juonti liian vähälle ja sehän tuntui sitten Immersbyntie mäissä. Kyllä sitä toisenkin kerran vois tulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannahoo Katso viesti
    Tänään 12 kuskia, joista yksi liittyi seuraan Siwalta. Sukupuolijako taisi olla aika tasan.
    Peräpään valvoja laski reitin kiertäneistä 7 naista ja 5 miestä. Mukava lenkki :-)

Viralliseksi valokuvaajaksi naamioituneen mysteerimiehen ottama kuva lähtöpaikalta eilen.

Hieno kuva mysteerimieheltä

Partio on kesätauolla, niin ajattelin huomenna tulla mukaan maanantailenkille
    Mun mielikuvissa Viikki on jossain kaaaaukana (että varmaan lähemmäs 20km tulis siirtymää suuntaa), mutta reittiopas sanookin vain reilu 13km. Ihan kiva

^Tervetuloa, snow! Tuleehan tosta jo ihan hyvät ees-taassiirtymät.

HUOMIO: Hepo järjestää vetäjä- ja ryhmäajokoulutusta nyt tulevana torstaina 5.6. klo 17.00 Kulmahuoneella. Tervetuloa kaikki!

HePo järjestää torstaina 5.6 Kulmahuoneella (Siltasaarenkatu 15) koulutusta ryhmäajamisesta ja retkien ja lenkkien vetämisestä. Klo 17.00 alkavaan koulutukseen sisältyy ryhmäajamisen opettelun lisäksi neuvontaa pyöräilyvarusteista, vaatetuksesta sekä siitä, miten mahdollisessa onnettomuustilanteessa tulisi toimia. Käytännön osuudessa harjoitellaan ajomuodostelmia ja vaihtoja turvallisesti kävellen läheisellä kentällä.

Huom! Koulutus soveltuu sekä kunto- että retkipyöräilijöille. HePon vetäjiksi aikoville pidetään lopuksi erityinen harjoitussimulaatiokierros, jossa käydään läpi "kädestä pitäen" tilanteita, joita lenkeillä ja retkillä saattaa tulla vastaan.

TänäänKIN vältimme miesten ylivallan, kun kymmenestä kuskista seitsemän (muistanko oikein?) oli naisia.

Ensinnäkin: tänään taas ajellaan. Forecan sääennuste lupailee illaksi ukkosta, josta Ilmatieteen laitos ei tiedä mitään. Ukkosen kovasti uhkaillessa lyhennetään lenkkiä, mikäli se on tarpeen.

Muita asioita:

To 12.6. klo 12-18 hepolaisilla on mahdollisuus kokeilla opastetusti ratapyöräilyä Velodromilla. Kyseessä on CCH:n koko päivän kestävä Ratapyöräilypäivä, jonka aikana velolla on muun muassa fillarikirppis & kilpailuja katsottavaksi. Tulkaahan kaikki kokeilemaan, ensimmäinen kerta itsellenikin!

La 14.6. vedän (säävarauksella) Maunulan majalta reipasvauhtisemman naisten lenkin. Laitan tästä tarkemmat tiedot, jahka päätän reitin.

Lomailen heinäkuun (alkaen jo 30.6.), jonka aikana olen osittain/kokonaan pois maanantailenkeiltä. Lenkit kaipaavat siis tuuraajaa, joten jos voit sitoutua vetämään yhden/useamman maanantailenkin heinäkuussa, niin ilmoittelethan.

Maanantailenkin magia toimi, emmekä kastuneet ollenkaan! Tuulikin oli varsin tyyni.

Matkassa 12 kuskin voimin.

Höh, missä kaikki oli eilen? Jopa koiranulkoiluttaja totesi minulle, että maanantaihan on lenkkipäivä (myös ei-pyöräilijät(?) tietää!).

Ajelin yksikseni Siwalle, jossa ei myöskään ollut ketään. Snif.

Emännän kanssa katselimme alkanutta sadetta, kun olisi pitänyt suunnistaa Viikkiin. Koska olemme niin makeita, pelkäsimme sulavamme sateessa, mentiin siis kuntosalille. Oliko Hanna H asia siten, että maanantailenkki jää nyt toviksi lomatauolle?

^ Arvelinkin, että sateen uhka on pelottanut. Mutta ei maanantailenkillä sada! Vähän ripsi varsinkin Viikissä lähdön aikaan, Sipoossa kuitenkin aurinko taas pilkahteli.

Lenkki ei jää tauolle. Pääsen itse vetämään vielä seuraavat kolme kertaa, mutta kaipailisin tuuraajaa näille päiville (ja olen optimistinen, että sellainen vielä löytyykin): 14.7., 21.7., 28.7. (Huom.: yhden ihmisen ei ole pakko sitoutua kaikkiin päivämääriin, joskin se toki helpottaa sumplaamista.)

Tuuraajan tehtävänä on lähinnä katsoa päältä, että kaikki on ok sekä muistaa reitti ja mielellään antaa opastusta ensikertalaisille (tätäkin vastuuta voi jakaa vaikkapa kahden ihmisen kesken!). Vetovuoroja sinänsä voi vaihdella eli ei tarvitse itse olla kärjessä koko aikaa. Tarvittaessa voin antaa pikakurssin vetäjänä toimimiseen.

Tänään ajellaan taas.

Ottakaa mahdollisuuksien mukaan kantaa tuohon yllä olevaan viestiini liittyen heinäkuun lopun maanantaipäiviin. Jos kukaan ei ilmoittaudu vapaaehtoiseksi viralliseksi vetäjäksi noille päiville, niin lenkki luonnollisesti järjestyy omaehtoisesti niiden kesken, jotka lähtöpaikalle tuolloin kokoontuvat.

Muuta asiaa tiedoksenne:

Jos pyöräilytapahtumat kiinnostavat, niin yksi kiva on Tallinnassa järjestettävä ajo elokuussa. Kesäkuun loppuun mennessä voi vielä ilmoittautua halvemmalla hinnalla (pitkä matka 18 e, lyhyt kisamatka 15 e ja kuntoajo 9 e), joskin täydelläkin hinnalla selviää varsin halpaan hintaan. Vaikka tuossa nyt puhutaan "kisamatkasta", niin kyllä nuo pidemmätkin matkat täyttävät kuntoajojen tunnusmerkit.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen
    Kesän kaikki kilpailut

Olin itse Tallinnan kuntoajossa viime vuonna ja kirjoittelin siitä tällaisen rapsan.

Mentiin tänään vähän reippaammin, n. 24 km/h, tuulet olivat aika suotuisat. Yhteensä kahdeksan kuskia, joista lisäkseni vain yksi nainen. Mihin naiset ovat kaikonneet?

Loppumetreillä kaulaani pisti ampiainen aika mojovasti ja jäätiin seuralaisen kanssa ihmettelemään, onko sillä jotain seurauksia - siksi siis en tullut takaisin Viikkiin asti. Toistaiseksi hengissä.

Tänään lenkin ajeli kahdeksan kuskia, joista kolme naisia.

Vedän lenkin vielä ensi viikolla ja sitten lomailen kolmena peräkkäisenä kertana. (Tänä aikana lenkki järjestyy itseorganisoidusti.)

Moi! Saako ryhmäajon noviisi tulla mukaan maanantain lenkille jos ei uskalla vielä pidemmille/ nopeatempoisille?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti whii25 Katso viesti
    Moi! Saako ryhmäajon noviisi tulla mukaan maanantain lenkille jos ei uskalla vielä pidemmille/ nopeatempoisille?
    Siihenpä tämä lenkki juurikin on tarkoitettu eli tervetuloa.

Havahduin laskemaan osanottajamäärää vasta osan jo kaikottua, mutta arvelisin meitä olleen tusinan verran, kolme naista.

En nyt itse vedä lenkkiä sitten seuraavalla kolmella kerralla, mutta suosittelen saapumaan silti lähtöpaikalle. Todennäköisesti paikalla on muita, jolloin voitte joko ajaa tutun reitin tai keksiä oman. Ensikertalaisille en voi taata opastusta, mutta käytännössä lenkeillä on aina käynyt kokeneita pyöräilijöitä, joilta varmasti saa apua ja ohjeistusta. Ilmoittelen tässä ketjussa, jos minulle ilmoittautuu varmoja tuuraajia (voi siis ilmoittaa itsensä ).

edit. Ainakin näillä näkymin ensi maanantaille eli 14.7. on vetäjä.
    hannahoo muokkasi tätä : 08.07.2014 at 18.06

Hei

Onkohan ensi maanantaille vetäjää? Olin pari viikkoa sitten ekaa kertaa (ilman juomapulloa,nyt olen kyllä hankkinut jo juomapullotelineen, kiitos hannahoolle vielä juomapullon lainasta!) ja tulisin mielelläni uudelleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nmpm Katso viesti
    Hei

Onkohan ensi maanantaille vetäjää? Olin pari viikkoa sitten ekaa kertaa (ilman juomapulloa,nyt olen kyllä hankkinut jo juomapullotelineen, kiitos hannahoolle vielä juomapullon lainasta!) ja tulisin mielelläni uudelleen.
    Ensi maanantaille pitäisi olla vetäjä, ja ilman vetäjääkin lenkki varmasti toteutuu. Tervetuloa siis jälleen!

Viime maanantaille tuuraajalle tuli ylitsepääsemätön este, mutta lenkki ilmeisesti ajettiin silti. Olisiko jolla kulla tietoa osallistujamäärästä?

7 taisi olla viime viikolla ja kyllä se lenkki järjestynee vetäjällä tahi ilman.

Saamieni tietojen mukaan eilen lenkkeili 11 kuskia ja kaikki sujui hyvin.

Mä ajattelin, että voisin tänää tulla itään lenkille. Onkohan muita tulossa?

Kertaalleen oon ajanu tän maanantai-lenkin ja laitoin reitin garminiin eli periaatteessa osaan suunnistaan reitin läpi, mutta itäkeskuksen läpi navigointi voi olla hankalaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti snow Katso viesti
    Mä ajattelin, että voisin tänää tulla itään lenkille. Onkohan muita tulossa?

Kertaalleen oon ajanu tän maanantai-lenkin ja laitoin reitin garminiin eli periaatteessa osaan suunnistaan reitin läpi, mutta itäkeskuksen läpi navigointi voi olla hankalaa
    Saamieni tietojen mukaan paikalle on tulossa reitin tunteva/tuntevia, joten etteköhän sillä + Garmin-reitillä selviä.

Ilmoittelisiko joku sitten osallistujamäärän?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •